1 t/m 15 oktober 2017 -deel II

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MMD86, 25 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Ja ik zag vanaf 9 maanden inderdaad. K heb ook weinig fiets verkeer.. respect voor alle mama's die dat dagelijks moeten.
    Bij ons zullen het stads en plezier ritjes zijn.
    De extra ruimte vond ik nu met dikke buik ook aantrekkelijk..
    maar straks denk ik dat ik meer gemal heb van een 'gewone' fiets.
    Kan als goed is via die werkkostenregeling regeling nog wat accessoires erbij regelen. Dat word zeker n yepp stoeltje!
    Wel een prettige fietsenmaken die meedenkt om dat gewone fiets zo goed en ruim mogelijk in de richten.

2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hey dames!
    Net maar even bijgelezen. Altijd gezellige boel hier!
    Ik mag ook een 26-wkn dansje doen.

Hier niet zo'n drukke baby. Ik voel haar soms overdag en bijna iedere avond - maar verder eigenlijk niet. We zullen zien of dat nog komt. En anders: op hoop van zegen dat t dan ook een rustige baby is :') hihi

Wij zijn eindelijk aan de babykamer begonnen :) De muren zijn gewit - nu nog 1 of 2 muren een kleurtje geven en dan klaar met verven :D

@BJlover ik snap dat je echt wacht op 27+1. Wat zal dat een opluchting zijn. Gelukkig duurt dat nu niet meer zo lang :)
    Hoezo twijfel je over borstvoeding? Puur uit intresse - ik heb er zelf allemaal eigenlijk nog niet zo over nagedacht

Nyna87 en Foeke vinden dit leuk.
  3. BJlover

BJlover Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Ladylola, mijn nichtje is nu een gezonde dame van 12. Ze wordt ook geschat op 1.75
    We wachten het 6 juli wel af. Hebben de vragen gewoon opgeschreven.

4. BJlover

BJlover Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Ik twijfel door de 1e 2 keer. Bij beide jongens geprobeerd. Bij de oudste is het 3,5 week gelukt en bij de jongste 6,5 week. Bij de oudste lukte het gewoon niet en.bij de jongste een beetje door een trage huisarts. Op donderdag aangegeven dat ik pijn had bij de voeding en dat de kleine een witte tong had. Heb me weg laten sturen dat het gewoon wat melk op zijn tong was. Uiteindelijk op zondag huilend de huisartsenpost gebeld. Hoefde niet eens langs te komen, maar kon gelijk door naar de apotheek voor medicijnen voor spruw. Toen al besloten om te stoppen, want ik kon ook de oudste niet eens meer knuffelen of wat dan ook.

Verloskundige gaf al aan dat we een kort lijntje kunnen regelen met de lactatiedeskundige en dat ik ook al met de huisarts kan bespreken dat als ik de spruw op voel komen zetten, dat ik dan alleen hoef te bellen en gelijk medicijnen kan halen.

Dus nu nijg ik iets meer naar de borstvoeding hihi. (Moet er ook bij zeggen dat ik bij mijn jongens totaal niet gesteund werd door hun vader. Bij beide jongens kon ik na een week kraamhulp gelijk alles zelf weer doen ondanks mijn keizersnedes. Die ging gelijk weer werken en overwerken.
    Mijn huidige partner steunt me door dik en dun. Die heeft ook al 3 weken vakantie opgenomen vanaf dat ik ga bevallen)

Nyna87, Ladylola en Poolvos vinden dit leuk.
  5. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wow, ik snap helemaal dat je twijfelt dan! Het klinkt wel alsof je nu een véél betere uitgangssituatie hebt. Misschien wel het proberen waard? :)
    Bizar overigens dat papa toen alweer zo snel aan het overwerken ging! Ik snap dat in sommige gevallen je er niet onderuit komt om na een paar weken weer aan 't werk te gaan; maar ook overwerken enzo; dat is wel heel lullig.
    Fijn dat ook dat deze keer anders zal zijn :) Dat wordt heerlijk genieten van elkaar!!

6. BJlover

BJlover Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Tja niet iedereen voelt gelijk verantwoordelijkheid. Want ja daar zijn moeders voor. En dat gaat nog steeds zo. Alleen moet hij nu wat meer verantwoordelijkheden nemen, aangezien ze een deel van de week bij hem wonen.
    Van mijn huidige vriend mag ik niet eens de boodschappen tillen hihi. Heb hem regelmatig moeten zeggen dat het wel lukt.

7. Drollie

Drollie Actief lid

16 jul 2013
    222
    153
    43
    Utrecht
    Hallo meiden..
    Ik heb mezelf voorgenomen om echt wat vaker te komen kijken hier.. Maar op en of andere manier heb ik het gewoon te druk..
    Heb wel aardig terug gelezen.. Maar nu alweer vergeten wie wat gezegd heeft. Ik ben zoo vreselijk vergeetachtig. Hebben jullie dat ook?

Wij zijn eindelijk begonnen met de babykamer. Alles is netjes glad behangen met renovlies dus nu moetn de plafonds en muren gewit worden.
    En dan gaan we 1/3 van dr muren in early dew verven. Dan eindelijk de meubels in elkaar zetten. Die staan al even te wachten op zolder.

Las dat jullie allemaal drukke baby's hebben.. Ik heb daar eigenlijk geen last van. Het valt allemaal reuze mee. Mijn zoon was stuk drukker in mijn buik.. Maar misschien komt dat nog.

Nyna87 vindt dit leuk.
  8. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Echt heel fijn. :) Mijn man is ook zo. Sinds ik last had van m'n bekken mag ik echt niets meer doen. Hihi
    Verder denk ik dat 't ook helemaal goed gaat komen - hij is zo'n schatje. Maar we zullen zien als de baby er is ;)

9. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    zo wij gisteren onze verjaardagen gevierd, was gezellig, maar wel weer laat! Vanmiddag verjaardag van een vriend van ons.

Volgende week 3 dagen werken en dan een weekje vrij, dan gaan we 2x naar Robbie Williams, zo'n zin in!
    Dan nog 3 weken werken en dan hebben we vakantie! Voor die tijd even de laatste dingen in de baby kamer klaar maken.

Morgen naar de diëtiste, eens kijken wat zij te melden heeft. Hoop dat het allemaal wel mee valt.
    Mijn bekken heb ik de ene dag meer last van dan de andere.

10. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Nou BJ dan zou ik het lekker proberen! Als je man steunend is en je jongens zijn ook al groot. Lekker samen stoeien. Lactatiekundige is snel geregeld en vooral doen wat bij je past. Ik ben geen type continu aanleggen voor ieder kickje, vrij snel de klok erin. Soms ook al kolven dan kan papa ook een flesje geven soms.

Hier ook een kanjer van een vent :) Hij neemt dit keer geen weken vrij, maar als de kraam er nog is brengt hij onze dochter naar school, gaat werken en haalt haar weer op en komen naar huis. Als de kraam weg is, neemt hij een week op en zal daarna ook nog een weekje halve dagen werken.

Leuk Drollie! Geloof dat iedereen early dew in de babykamer heeft hihi. Hier ook een muurtje ermee.

Nyna87 vindt dit leuk.
  11. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Nou hehe weer 1 baby kleertjesbox uitgezocht denk dat ik t meeste nu wel bij elkaar heb ben nu langzaam alle hydrofiel luiers bij elkaar aan het zoeken en alle kleertjes bij elkaar gedaan in een wasmand dan kan schoonmoeders over een paar weken lekker aan de gang heb ik er geen omkijken naar ik moet alleen wat nieuwe spuugdoeken hebben en nog 1 boxkleed erbij en een aankleedkussenhoes dan ben ik wel weer compleet denk ik

12. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Weet iemand van jullie of je de voering dus waar de baby op ligt van de maxi cosi cabriofix er uit kan halen om te wassen ?

13. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Zo wij hebben vandaag geshopt op de zolder van m'n broer.
    Wiegje en matrasje en dekentje en n kruik.. Hihi. Allemaal van m'n nichtje, inmiddels 6. Hardstikke fijn dat we het mogen gebruiken!
    En via marktplaats n box gekocht voor €5!! Super leuk vintage ding.. gewoon in prima staat.
    Komend weekend gaan we met vrienden naar een enorme babywinkel ergens in Limburg.
    Eens zien wat we daar weer kunnne scoren :o:

Nyna87 vindt dit leuk.
  14. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Hihi lekker he !
    Oja wij moeten er ook nog een kruik bij kopen want heb er 1 maar je moet er 2 hebben die ander is lek gegaan
    Vergeet niet kruikzakken te kopen ;) en 5 euro voor een box dat is echt goedkoop ! Wij hebben hem ook 2de hands gekocht toen voor 30 euro hij is van kersenhout echt een bijzonder ding
    Wat heeft zn kleintje eigenlijk veel nodig als je het zo allemaal bekijkt jeetje haha zn klein mensje maar zoveel spullen

15. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Ja kruik met zak..
    Maar moet er dus 2 hebben begrijp ik? Haha sjonge.. wat n spullen allemaal.
    Die wieg maak je die hetzelfde op als ledikant?
    Met molton en hoeslakentje.. lakentje en deken?

We moeten nog een maxi cosi..
    Iemand tips? In m'n beleving zijn er weer 600 soorten en maten en prijzen.

Die box is echt een koopje idd.
    Met lade eronder, wat we graag wilden. Zoveel ruimte hebben we niet dus extra ruimte voor spulletjes is fijn. Ben erg blij mee!

16. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Hier ook geen drukke baby, maar vandaag waren we bij The Bodyguard en dat werd ze toch wild van :eek:! Mijn dochter was erg druk, dus moet er best even aan wennen dat dat nu anders is..

En ja, ik ben ook supervergeetachtig, echt niet normaal.. Hopelijk trekt dat weer bij na de bevalling!

Wij hebben besloten dat ik na de bevalling 24 uur ga werken. Nu werk ik nog 32 uur. Ben erg benieuwd wat ik daar van zal vinden..

Nyna87 vindt dit leuk.
  17. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hier maxicosi, maar je hebt nu zoveel soorten. Ga naar de winkel en je hoort welke beste bij je wagen past.
    Leuk zeg een box voor 5€ dat die mensen nog de moeite doen daarvoor zeg. Sjeetje! Voor jou chill!

Snap denk ik niet helemaal wat je bedoeld met eruit halen en wassen? Je bedoel het stof om de maxi heen? Ja die moet je eraf kunnen halen te kunnen wassen, alleen die gordels zijn er niet echt af te halen. Bij ons is dat verkleurd. Maar me schoonmoeder gaat er iets voor bedenken en koop een maxicosibekleding.

Echt 2 kruiken? Hmm nooit gehad hoor. Mijne is ook lek gegaan. Moet ook een nieuwe. Heb wel eentje in plastic plat stuk. Die vind ik zelf veel fijner. Koop 1 kruik, is aat mij betreft genoeg.

Hier moet ik ook nog alles uitzoeken. Eerst wordt morgrn de vloer opnieuw gedaan. Me inboedel staat in de tuin en woonkamer is leeg. Wat een kolerezooi nu boven zeg.
    En dan moet alles morgenavond weer terug gezeg worden...dan kom woensdag die dame pas ons oude tv-meubel halen en de week erop dinsdag komt ons nieuwe haard wandmeubel...

Babykamer staat weer even geparkeerd tot volgend weekend!

18. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Je moet echt 2 kruiken hebben werd ons op t hart gedrukt en de kraamhulp heeft ze ook echt allebei gebruikt ja bedoel de bekleding in de maxicosi niet dat hij vies is maar wil hem op frissen

@Appelsientje89 ja je maakt de wieg precies het zelfde op wij hebben we in de wieg een hydrofiel luier onder het hoofdje gebruikt voor eventueel terug geven van voeding
    Tja een maxi cosi wij zijn toen naar de baby winkel gegaan en hebben info gevraagd en voor de veiligheid heb ik me laten vertellen dat de cabriofix het beste is ( ook bijna de duurste) vanwege de opstaande randen ons is verteld dat de pebbles ook kon voor op de kinderwagen maar in de auto werd hij ons niet aangeraden ook omdat we airbags achter aan de zijkanten hebben dus vraag info het is idd handig als hij ook op je wagen past maar daar heb je geloof ik adaptors voor mocht t niet passen succes met uitzoeken ;)

@Ladylola ik mag hopen dat het niet gaat regen dan of heb je alles onder een zeil staan ?

Onze openhaar komt dinsdag ook ben benieuwd !

19. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Oh gaaf maar jullie hebben een echte toch? Wij krijgen er een met bio ethanol. Maar tis een heel meubel.

Linnel! Lekker toch 24u werken! Wil pittig nog al die tijd 32 gewerkt zeg!

20. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    Zo jeetje wat een geklets! Ben even een weekendje weg geweest. Heb nu alles weer even bijgelezen alleen weet ik nu al niet meer wat ik 4 blz terug heb gelezen... hier inmiddels 26 weken, wat gaat het hard!!!
    zag iets voorbij komen over flesjes die gekocht zijn. Wij kopen weer nieuwe dr brown. Lelijke dingen maar keertje wel dat het goed werkte wat betreft buikkrampjes.
    Maxi cosi: wij hebben de maxi cosi pebble. Bevalt hier prima! Goed en degelijk ding. Daarbij hebben wij in de auto ook een easybase om de maxi cosi zo op te klikken. Gewoon destijds via marktplaats gekocht en noooooit spijt van gehad. Is even een investering maar je staat niet te hannesen met die gordels om die maxi cosi vast te maken. IDEAAL!
    Geboortekaartjes zag ik ook voorbij komen, lief en leuk. Die gaan we na onze vakantie maar eens uitzoeken!
    Van de week de wieg en kast helemaal in orde maken en dan staat het kamertje klaar voor de kleine! Kleertjes ga ik pas wassen als ik met verlof ben!

Krijg trouwens een babynestje van vriendinnen, als kraamcadeau! Zo lief, leuk en vooral weer een kostenpost minder!!

Nyna87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina