Modra veel succes!! Alle duimen draaien hier vast en zeker! Ik dacht dat ik de enige was met die gedachten.. herken het poedel! Het is net of ik elke x iets anders verzin om me zorgen over te maken. De eerste echo, de 12wkn.. De 20wkn.. denk nou nu gaan we eens stoppen met zorgen maken! En nou denk ik ook van laten we die 24 weken (is dat tegenwoordig al 24weken?! Ik dacht 28) maar gauw gehaald hebben. Vind wel fijn om te horen dat er meer last van hebben.. miss dat het toch n beetje weer bij de fase nu hoort. Wat dat betreft fluitend door de zwangerschap qua kwalen maar begin nu wel te merken dat de banden erg gauw vervelend zijn, m'n blaas.. en daarvan weer harde buiken. Ook als de Beeb erg druk is lijkt m'n buik erop te reageren? Kan dat? Heb vrijdag controle.. vind toch wel even fijn.. Rustiger aan doen kan bijna niet! Kan snachts moeilijk n houding vinden, nu al. Miss ook wel met de hitte te maken. Hier nu alles open staan, ff lekker doorwaaien.
Door de harde bewegingen van je kindje kan je ook harde buiken krijgen en door te lang je urine op te houden ook dus heel goed mogelijk hoor appelsientje
Ik maak mij niet echt zorgen hoor maar toevallig dacht ik er gisteren ineens aan. Ik geniet me suf trouwens! Net lekker alle kleine kleertjes van de zolder gehaald. Vanmiddag maar eens kijken of dat nog wat is of dat ik veel nieuw moet kopen. De jongste heeft maat 50 maar 3 dgn aan kunnen hebben dus ben benieuwd wat ik nog precies heb... @Appelsientje89 als je vaak harde buiken hebt met een volle blaas, zou je je urine ook even na kunnen kijken op een blaasontsteking. Je kunt daar ook harde buiken van krijgen en een blaasontsteking voel je niet in je zwangerschap.
He meiden, Weer thuis van de echo. Het betreft helaas wel een dubbelsysteem van één van de nieren. Het ziet er echter tot nog toe wel goed aangelegd uit, zonder verwijdingen etc, en hoeft dan geen problemen te geven. Goede kans dat dit zo blijft, maar dat gaan ze met 30 weken opnieuw bekijken. Als het er dan nog steeds uit ziet zoals het er nu uit zag, kan ik gewoon thuis bevallen etc. Wel moet het kindje sowieso met 2/3 weken een echo- dan kunnen ze goed kijken hoe 't allemaal ontwikkeld is en kijken of 't problemen zal gaan geven. Mocht het er bij 30 weken toch anders uitzien en er wel verwijdingen zijn etc moet het kindje misschien preventief antibiotica. Deze afwijking (ontwikkelingsstoornis noemde ze het) kan, wanneer het niet zo goed aangelegd is voor een grotere kans op urineweg/nierbekkeninfecties zorgen, doordat er sprake is van terugstroom; reflux. In 't uiterste geval is een operatie dan nog een mogelijkheid om het stuk te verwijderen dat voor problemen zorgt. We hopen dat het er met 30 weken nog goed uitziet en dat het geen problemen geeft... Er schijnen veel mensen met een dubbelsysteem rond te lopen die dit niet weten... Ik ben in ieder geval wel blij dat het er nu niet ernstig uitziet en hoop heel erg dat dit zo blijft. Verder is het kindje nog helemaal goed bekeken en zag alles er goed uit.
Wat fijn dat het niks hoeft te betekenen Modra! Hopen dat alles gewoon zo blijft en dat alles 'gewoon' kan gaan zoals thuisbevalling enzo! Oke, ja die bewegingen. Ik heb natuurlijk geen ervaring maar soms gaat het echt al hard zeg!! Wat n druktemaker.. zeker onderin m'n buik bij m'n blaas voelen die schoppen of wat ie ook uit vreet niet super prettig. De harde bewegingen en blaas lijken het vaak uit te lokken. Morgen voor de moedervlek bij de huisarts zijn, zal even urine meenemen. Kan k normaal wel op werk maar lekker vakantie natuurlijk! Ik heb zonet n heerlijk kort broekje gescoord bij de h&om van hele dunne zachte spijker achtig iets. Erg blij mee!
Oo Modra! Zo fijn! Ik ga heel hard voor jullie duimen dat alles uiteindelijk oke is. Maar mijn neefje moest een nieroperatie toen hij 6 maandjes oud was vanwege iets soortgelijks en dat stelde eigenlijk nog vrij weinig voor. Het was iedereen toen zo meegevallen! Dus hoe dan ook gaat het helemaal 100% goedkomen met jullie beeb! Knuffels!
Dit komt me bekend voor alleen bij mn dochter waren ze vergroot de niertjes en moesten toen met 32 weken terug en toen waren ze normaal formaat dus kan nog goed komen ook bij ons werd er gezegd gaat dit niet kleiner worden krijgt ze preventief antibiotica anders een grote kans op ontstekingen aan de nieren of nierbekken dus positief blijven
@mondra fijn dat het redelijk meevalt. Nu duimen dat het zo blijft <3 en dat je gewoon thuis kan bevallen natuurlijk
Ik duim voor je Modra dit is al super fijn nieuws! Ik doe vandaag de 22 weken wave jeeej.. Na de 3e nacht niet geslapen te hebben heb ik vanochtend weer de tandarts gebeld. Kon echt niet meer tegen de pijn blegh, bevallen is nog lekkerder haha Dit keer had ik gelukkig mijn eigen tandarts. Ze heeft een wortelkanaalbehandeling gedaan bij mn zieke tand. De zenuw was al dood maar onderin de tand zat allemaal troep door de ontsteking. Dat heeft ze flink schoongemaakt met chloorwater. Er zit nu een noodvulling in en over 3 weken mag ik terug komen. Ik klop het even af maar; De pijn lijkt al zoooooveeel minder. Heb om half 1 meteen weer twee pcm genomen en sinds dien gaat t eigenlijk best goed! Vanavond mogen we weer naar de vk voor controle! Nu heb ik er weer meer zin in haja
Ik word echt nog steeds helemaal gek van die salami/cervelaat toestand. Heb er zoveel zin in... En dan sta ik er weer mee in de handen en dan denk ik nja.. tja.. hmmm.. en laat het maar weer liggen. Internet staat VOL met tegenstrijdigheden. Kan daar dan niemand n fatsoenlijk antwoord op geven. Zelfs verloskundigen hebben niet dezelfde mening erover. En in de supermarkt kan niemand antwoord geven, of geven ze ook overal n ander antwoord. Of je word alleen schaapachtig aangekeken. Zo, even klagen haha. Ik stond net weer in de supermarkt voor de 600e keer het bijna te kopen. Boze bui vandaag
O verschrikkelijk!! Heb het ook gehad, er kwam zoveel rotzooi uit.. Wat een verademing was dat! De druk eraf. Daarna helaas nog 6maanden bezig geweest met open, dicht open dicht.. omdat de ontsteking niet weg wilde.. Maargoed dat gaat je niet gebeuren. Maar de pijn, niet te doen! Stond op kop!! Je gaat je nu zeker n stuk beter voelen! Fijn!!
Modra wat vervelend meis! Ongelofelijk hoe vaak de mensen die het langst hebben moeten wachten vaak toch de pech krijgen. Hopelijk valt het mee en kan julkie kleine er prima mee door komen. Vriendin van mij der zoontje heeft een dubbelsysteem en enorm grote niertjes. Die doe thet prima. Heeft wel een stoma vanwege de enorme reflux. Laten we hooen dat het bij jullie kindje meevalt... Jeetje appelsientje eet het gewoon ik eet dagelijks salami. Heerlijk! Awh donut fijn dat er iets is gebeurd! Hopelijk is de ontsteking snel weg!
Oh jakkes @Appelsientje89 hoop niet dat dat bij mij gebeurd! Ik zat er aan te denken om vanmiddag zelf ff spoeling te halen om mn mond hele dag mee te spoelen En wat betreft de salami, lekker eten hoor ik heb t gisteren ook nog gegeten
Oh mag je dan geen salami... nou dan wordt mijn kind vast een gedrocht... en de andere twee die zijn het dan al... heb het bij alledrie de zwangerschappen gewoon gegeten. Wist niet eens dat het niet mocht... ik kijk wel bv uit met die gedroogde worstjes in Frankrijk. Die eet ik normaal wel maar nu dan even niet. Wat fijn Donutlover dat het nu al beter gaat! Ik heb zojuist even in de zakken gekeken wat ik nog allemaal aan babykleding maat 50/56 heb. Heb het een en ander wel weggegooid nu maar heb nu eigenlijk genoeg en wil zo graag wat nieuws kopen... Rompers heb ik ook in overvloed maar dat is geen probleem. En ik moet uiteraard uitkijken met wat ik nieuw koop, dat m'n moeder het bijv niet ziet want die weet volgens mij precies wat ik nu heb en niet... ach tja kleine 'probleempjes'...
Modra wat een fijn nieuws dat het redelijk meevalt. Ik lust geen salami dus dat scheelt. Maar heb het wel eens met andere dingen. Laatst was er bij mijn schoonmoeder een hele visschotel met van alles en nog wat. En toen heb ik ook wat gerookte zalm van gegeten . Heel af en toe kan vast geen kwaad. Gisteravond weer thuis gekomen van een weekendje Parijs. Wat een hitte. We hebben zaterdag een heleboel gezien. De Eiffeltoren en noem maar op. Zondag zijn we naar Roland Garros geweest. Erg leuk om een keer mee te maken. Het enige waar ik veel last van heb momenteel is mijn onderkantje. Pfff wat een verschrikking om om te draaien in bed of op te staan. Plus ik heb momenteel super dikke enkels.
Lol mooss!!! Hahaa jammer dat me emoticons het hier niet doen! Ja die Bourgondische gedroogde worsten mijdt je meer ja. Jaa snap dat je wat nieuws wilt! Hier is het ook niet nodig. Heb al wel veel weg gedaan en het leukste bewaard, maar ja nieuw wil je toch ook wel graag. Oh yeah over 4 dagen zit ik heerlijk tropisch aan het zwembad met me alcolholvrije cocktail...hihi! Pff tis niet dat ik een zuipschuit ben, maar man man man lust wel een sangriaatje straks hoor. Wat leuk bj! Romantisch hoor heb je zoveel gewandeld? Roland garros? Wat is dat dan? Oh en gerookte zalm eet ik wel van de visboer hoor. En denk dat verpakt ook niet direct einde van de wereld is. En ik las van de 24 weken dat is hier ook hoor! Is toch weer een mijlpaal voor ons Ben wel blij dat ik nog 3 echo's krijg!
@Mooss whahaha die van mij dan ook hahaha Ja echf een verademing zeg, ik wist serieus niet dat kiespijn/tandpijn zo'n zeer kon doen Ik ben meteen weer helemaal zenn en happy! Alleen nog beetje hoofdpijn van t weinig slapen en gevroet in mijn mond denk ik Heb net gebunkerd als een varken, had al twee dagen niet echt kunnen eten dus nu nam ik het er ff van! De pijn is nog steeds weg zooo fijn was nog even bang dat t na een paar uur terug zou komen Snap dat je wat nieuws wilt! Zou ik ook gewoon lekker doen hoor nog wat leuke items shoppen! Nog 2 weken dan hebben wij ook die 24w grens gehaald, toch een fijner idee ofzo heel gek