1 dagje niet nemen kan geen kwaad maar probeer t morgen gewoon nog eens niet stressen hoor als het goed is heb je wel een voorraadje opgebouwd
Nee joh! Een keertje is dat geen probleem. Maar hoezo heb je zulke grote pillen voor alleen foliumzuur? Ik heb zwangerschapsvitamine A-Z en die vallen best mee. Zit 200% of zelfs 400% aangeraden hoeveelheid foliumzuur in. Ongeveer zoals een paracetamol maar dan zelfs nog gladder en dus gemakkelijker weg te krijgen. En ja de angelsound is zelf best goedkoop te vinden online. Er zijn vele duurdere (doch betere) dopplers ook: maar dat is dus echt niet nodig. Zo vroeg luisteren wordt afgeraden omdat je de ene dag wel en de andere dag niet t geluk hebt je baby te vinden en dat levert stress. Maar ach! Ik heb gewoon besloten rustig te blijven en te genieten van de keren dat het wel lukt!
Oooh wauw poolvos! Super fijn he dat je het hebt gevonden! Zeker vroeg. En wauw al 10 weken😱 Heel fijn! 1/4de al gehad! Fijne reis moos terug! En spannend! Donut aaah echt hadden ze geen idee voor een derde? Leuk😃 Me84 lekker! Lekker avondje voor jullie ook. En lekker zo met een ruime belly😊 Hier onze dochter onverwachts uit logeren. We zijn ook uiteten gegaan😊 Heb trouwens op internet gelezen dat je wel rose vlees mag eten als je eten een paar dagen ingevroren is geweest. ...buiten dat mag. Blijft een richtlijn uiteraard. Ik denk dat ik allang taxoplasmose heb gehad. Heb zoveel rauw gegeten. Fijne vakantie appelsientje en nee maak je niet druk om een dag een pil gemist. Tis je eerste maar echt alles is een advies. Relax😊
Mijn angelsound is kapot gegaan. Ga denk ik wel weer een nieuwe halen. Zo vreemd heb ineens weer last van pukkels. Al sinds ik zwanger ben niet meer gehad🙄
Nee ze hadden echt geen idee zo grappig Mn oma zei dat ze dacht dat we 'klaar' waren omdat we een meisje & een jongen hebben hahahaha Denk dat veel mensen t niet verwachten behalve onze vrienden die weten wel dat we een 3e zouden willen. Ik had ook een angelsound was erg fijn Maaaaar denk als je erg onzeker bent ect dat je t beter niet kan doen want het kwam ook wel eens voor dat ik het hartje niet kon vinden @ladylola Oh pukkels ik ook heel erg maar denk dat het door de nutella komt 😂😂😂 @poolvos Woow 10 weken alweer gaat hard he! (Nu al haha)
Oh en appelsientje Ik vergeet mijn foliumzuur regelmatig en toen ik ziek was zelfs een aantal dagen niet genomen. Komt vast goed hoor haha
Inderdaad! 10 weken: een kwart zit er al op! Ik voel me heel ongeduldig wat betreft de echo+nekplooi. Die kan niet snel genoeg komen. De angelsound is leuk maar inderdaad belangrijk dat je niet te bezorgd wordt als je het hartje een keer niet hoort. Gisteren vond ik m een keertje direct en een andere keer moest ik echt lang zoeken en geduld hebben. De baby zwemt natuurlijk ook rond en is nog zó klein dat je echt precies goed moet richten )
Morning! Hier morgen een echo. Blijft toch weer spannend. Na morgen 2,5 week later de termijnecho. Hier geen testen. Kans op trisomie 13/18/21 is minimaal. Daarbij zijn er nog duizenden andere afwijkingen die het niet afleest. Ken een koppel. Hadden een slechte combinatietest. Nipt bestond nog niet. Zij hebben 8 weken in onzekerheid gezeten. Bleek dat de 20 weken echo goed was. Met 27 weken braken der vliezen. Aan de hand van de echo had haar dochter dezelfde afwijking als mijn dochter. Ze heeft dit meisje nog tot 32 weken binnen kunnen houden. Meisje is geboren en 5 dagen later overleden. Mijn dochter had een levensbedreigende afwijking, die vandaag de dag soms nog niet ontdekt wordt bij een normale 20 weken echo. Maar snap dat er koppels zijn, die liefst alles willen weten. Alleen mijn ervaring is de verborgen schaduwkant.
Dat is heftig ladylola , daarom laten wij de combinatie test ook niet doen want het is een kans berekening als jij slechte uitslag krijgt wil nog niet zeggen dat je kind echt iets heeft maar dan ga je je wel gek lopen maken bij onze dochter ook de combi test niet gedaan om dezelfde reden bij de 20 weken echo kunnen ze soms idd ook dingen missen maar weet je de kans is wel kleiner dat je kindje dat idd iets heeft maar uitsluiten kunnen ze het nooit ! Ken iemand die had een gezonde zoon en zwanger van nr 2 volgens de echo was dit jochie ook kerngezond maar niets was minder waar bij geboorte kwamen ze ee pas achter dat hij een hart aandoening had hoe hebben ze dat kunnen missen op de echo geen idee maar het gebeurt wel gelukkig is hij nu naar 3 operaties en er volgen er nog een aantal wel "gezond"
Hoi meiden, Wow wat is er weer een hoop geschreven. Ik heb helaas niet de tijd om alles mee te lezen en te reageren. Er is een hoop gebeurt van verdrietig tot positief nieuws. Wat fijn dat de meeste ookal een echo hebben gehad, geeft toch een beetje een geruster gevoel denk ik. Ik heb de eerste echo dinsdag, begin nu toch wel een beetje spanningen te krijgen terwijl ik altijd rustig blijf. Ik kan pas echt genieten als ik zie dat er een baby zit en het hartje klopt. Afgelopen dagen met griep op bed gelegen, de laatste keer dat ik daar last van had was meer dan 3jr geleden. Daarnaast ook heel de dag door misselijk, lukt nog wel om alles binnen te houden en te eten. Morgen maar weer proberen aan het werk te gaan, gelukkig een dagje op kantoor waardoor ik rustiger aan kan doen als normaal. Misschien weten jullie dit, ik woon nu in Spijkenisse maar mijn huisarts is nog in Barendrecht. Aangezien we dit jaar hopen terug te verhuizen en ze een fijne HA is wil ik toch graag daar blijven. Zou de verloskundige hier moeilijk over kunnen doen? De HA accepteerd het onder gedoogbeleid omdat ik er toch bijna nooit kom, uiteraard zijn er risico's maar ik werk zelf in het ziekenhuis waardoor ik de risico's wel aan durf en als het niet goed voel altijd wel genoeg opties heb.
Zou niet weten waar je de huisarts bij nodig heb? Ik was uiteindelijk afhankelijk van het erasmus en woonde in almere destijds. Zeker als je dit jaar nog terug gaat verhuizen, zou ik het zo laten. Zijn verschillende disciplines. Een huisarts doet in feite niks rondom je zwangerschap. Pas na de geboorte wel handig een HA dichtbij. Maar als je kort erna alweer daar woont? Vervelend van je misselijkheid. En hopelijk komende jaren weer griepvrij!
Blijft soms koffiedik kijken inderdaad Poedel. Heftig voor je vrienden hoor. Je weet ook nooit wat de toekomst brengt. Bij mijn dochter konden ze door die punctie ook een volledig dna onderzoek doen. Zou wel even duren, maar dan wisten wij ook welke ziekten zijn mogelijk kon krijgen enz. Wij hebben hiervoor bedankt.
Woop woop 10 weken! Gaat snel zeg! Je hoeft nog maar 30 weken haha Oh afwijkingen brrr ik krijg er altijd de bibbers van Gelukkig twee gezonde kids en hopelijk nu weer maar dit is zelfs een van de redenen waaromwe geteijfeld hebben om wel of geen derde kindje te wilen. Ik probeer er maar niet te veel aan te denken, Vrienden van ons verwahten een tweeling en de ene baby is helemaal gezond maar de andere heeft een hazenlip en een open gehemelte en een stukje van de neus is gespleten. Brrr moet ook geopereerd worden ect
Ohh 10 weken Foeke!! Fijn zeg! Veel plezier bij de echo Priscil! Komt vast allemaal goed, maar begrijp je ongerustheid. Wij zijn er nog niet uit of we de combi test gaan doen.. even goed bespreken nog. Aanstaande vrijdag de termijnecho! Zin in