1 t/m 15 Oktober 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Poolvos, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMD86

MMD86 Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.006
    870
    113
    Vrouw
    Hairstylist
    Bij mijn zoontje hadden we eerst alleen rolgordijn maar hebben er van de Hema verduisterende gordijnen overheen gemaakt..
    Helaas had ik ze zelfs graag nog breder hebben gedaan, want vind dat er aan de zijkanten nog teveel licht door schijnt !

Denk dat het wel per kind verschilt ! Maar je maakt natuurlijk meer melatomine aan in het donker! En overdag maak ik het niet TE donker en in de avond wel :)

2. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Op de babykamer hangt bij ons een verduisterd rolgordijn heb t gordijn altijd naar beneden als ze op bed ligt hoor

3. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Oh wat een leuk babynestje en wat schattig je zoontje de echo maken :)

Mn dochter slaapt ook met rolgordijn en daarover verduisterende gordijnen. Slaapt ze het beste en langste op. Sommige momenten in het jaar is het nogal vroeg licht :rolleyes:!
    Deze beeb krijgt ook een mooie donkere kamer wat dat betreft :)!

Ik voel de uk nu echt zoveel bewegen echt super fijn (l)!

20 weken echo blijft altijd spannend idd omdat dan echt alles goed wordt bekeken. Maar maak me nog geen zorgen. Nog paar weekjes en dan is dat ook alweer zover! Vind het nu zo snel gaan ineens

4. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    Leuk dat babynestje! Ik denk dat ik ook voor deze ga! Heel erg mooi! Ik heb hem even opgeslagen op mn lijstje ivm mensen die nog een cadeau zouden willen geven...

Wij gaan gewoon flesvoeding geven (met dr brown flessen). Met de oudste 12 dagen lang zo'n gedoe gehad met borstvoeding geven. Ik begin er echt niet meer aan. Ging er bijna zelf aan onderdoor en mn zoontje bleef maar afvallen! Vreselijk!

20 weken echo vind ik ook echt wel een dingetje hoor! Blijven toch allemaal wondertjes!

Wij hebben verduisterende gordijnen, als de kraamhulp er nog is vaak nog open maar daarna overdag bijna helemaal naar beneden. En op een gegeven moment als er echte vaste slaapjes komen sowieso helemaal donker! Mn jongste slaapt ook nog lekker overdag en dat is toch het fijnst als het echt donker is.

5. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    @Donutlover Wat leuk N ook aan het proberen! En leuk dat babynestje!
    En weet je betreft bv je merkt vanzelf wat prettig voelt. Je moet doen wat voor jou oke is. Ik ben geen type met uren een kind aan mijn tiet.

Dus @Modra wauw respect hoor dat je zo hebt doorgezet. Balen hoor dat zo pittig was. Wel fijn dat je werk flexibel is geweest. Dit is voor mij een van de redenen waarom ik zeg BV moet voor beiden prettig zijn. Als je kind continu zit te clusteren en alleen maar stil is met een tiet in de mond, tja dan zou ik mezelf heel vervelend voelen. Als ik zie hoe van die buddha's prima groeien op flesvoeding, de hele dag lachen en tevreden zijn. Waarom de hele tijd met een jankend kind zitten wat alleen maar aan de tiet wil hangen, omdat het je tepel ziet als een speen :oops:
    Ik vind BV een goud goed, maar zie mijn kindje graag tevreden en ben zelf graag ook zen:) Ik denk dat het goed is dat iedereen verschillend is en andere keuzes maakt. Wie weet dat ik straks anders doe, heb bij mijn dochter ook iedere grens verlegt.

jammmmmie cheesecakeee! Heerlijk!

@Nyna87 Ja als het lukt met iets meer regelmaat is het fijn. Sommige baby's doen dat vanzelf eigenlijk he, maar soms moet je ze een beetje sturen. Maar de eerste 6 weken is het vooral even zoeken.

@Appelsientje89 je kan toch nog een rolgordijn er onder doen. Of je kan er verduisterend gordijn achter laten naaien? Ik zou wel verduisterend doen. Maar ik slaap graag donker.

Geitenmelk...ik hou er zelf ook niet van, dus zou het mijn kind ook niet snel geven. Maar koeienmelk is het toch ook niet helemaal.

6. Amch

Amch Fanatiek lid

21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    Zo ik ben er ook weer ff kon echt niet wennen aan de nieuwe site
    Zoveel nieuwe leuke berichten weer

Nog 2 weken en dan alweer de 20 weken echo

Ik ga fles voeding geven heb zo huilbaby gehad dat ik niet weer slapeloze nachten wil met borstvoeding erbij
    Mijn zoontje sliep ook pas door met ander half jaar

7. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Blij dat iedereen zich herkent in de voedingsstrijd..inderdaad doen wat goed voelt!

Hier vast een sneekpreview.. Ja tis nog erg vroeg maar had nog spulletjes liggen dus even leuk neergezet. Laat maar heb het bestand 5 keer geknipt en het is nog steeds te groot! Grrr Krijgen jullie nog te goed dus;)

8. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Wennen he amch! Nou snap je helemaal hoor. Gelukkig ben jij vrij om zelf een keuze te maken.

Haha aawh pioenroos je hebt ook iedere keer pech met je foto's. Andere dames tips? Heb het nog niet geprobeerd. Deeen krijgt ook meteen foto in scherm en de ander alleen een vingernail pic waar je op moet klikken.

Ben zo jaloers dat jullie van alles kopen. Ik koop hier nog niks. Wil zo graag kopen, maar wacht liever tot na de echo.

9. Nyna87

Nyna87 Fanatiek lid

24 dec 2016
    1.668
    781
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Groot gelijk!
    Geitenmelk heb ik idd ook over gehoord dat het heel goed is! Succes met je zoektocht.

10. Nyna87

Nyna87 Fanatiek lid

24 dec 2016
    1.668
    781
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Snap ik! Duimen voor een prachtige echo en dan losgaan en shoppen! X

11. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    @Nyna87 dat hoop ik voor iedereen! Slecht nieuws horen over je unborn, maakt je erg kwetsbaar.

Het word eindelijk beter weer!

Voel me buik sinds ik ben opgestaan zo zeuren. Is alweer even geleden eigenlijk. Anderen dat nog regelmatig?

Whooop whoop 16 weken! Nog 16 nachtjes tot de echo:rolleyes:

12. Maartje03

Maartje03 Actief lid

9 jan 2017
    344
    218
    43
    NULL
    NULL
    Hier gisteren niet gereageerd door een super rare dag de oom van me mam begraven en staan we bij het graf horen we dat de andere oom uit de zelfde familie is overleden..... borstvoeding of fles voeding hier is de keuze al gemaakt wil borst voeding proberen. Me zoontje heeft op het hoogste niveau koemelk allergie gezeten. Heb hem echt voor dood naar het ziekehuis gebracht en ze hebben ons echt geadviseerd om bij de volgende borstvoeding te proberen!!!

13. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Jeetje wat heftig Maartje! Dat lijkt mij heel bizar.

En heftig van je ventje! Hopelijk wil de BV goed lukken en anders fulltime kolven?

14. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Van de week toevallig, alsof ik ongesteld ging worden heel irritant

Jaa dat snap ik.. nog 16 nachtjes voor je het weet is t zo ver en kun je na een goede echo helemaal los gaan

15. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Jeetje wat heftig zeg!

Hier adviseerde ze dat na mijn dochter ook,die had ook kma. Ons zoontje niet en de bv liep best goed

16. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Jeetje en inderdaad zeg we zitten zowat alweer op de helft! Dat gaat toch onwijs snel of vinden jullie van niet :eek: Kan nog niet echt geloven dat we over 22/23 weken weer zo'n kleine hummel in huis hebben...
    En de laatste keer zwanger zijn...

17. MLB

MLB Fanatiek lid

1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113
    Jeetje mina, heftig maartje! Veel sterkte.

18. Nyna87

Nyna87 Fanatiek lid

24 dec 2016
    1.668
    781
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Heftig Maartje! Veel sterkte! X

@Ladylola dat ben ik helemaal met je eens. Hopen op goede echo's voor ons allemaal.

19. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Oke thanx..
    toch hoor ik allemaal wel lekker donkere slaapkamertjes dus.
    M'n gevoel zegt ook dat dat fijner is. Al hou ik zelf helemaal niet van n donkere kamer.
    We hebben bij een raam houten jaloezieën.. en de ander zit nog niks dat word n draai/kiep deur (balkon).
    Ga toch maar even andere gordijnen kijken.

Ik heb ook per dag wisselend last van m'n buik. Of Nouja last...
    Gewoon aanwezig zeurend.
    Zeker als ik veel heb gelopen en gestaan. Zodra ik ga zitten zakt het direct af.
    Soms weet ik ook niet zo goed of het nou m'n blaas is die miss zeurt.

Ik hoop ook op allemaal goeie echo's!! Was er niet zo mee bezig maar nu het dichterbij komt en er toch echt even duidelijk gemaakt word dat het een medisch onderzoek is.. vind ik het erg spannend nu zeg.
    Gelukkig is het vaker goed dan niet toch?

20. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Hier probeerde ik nooit vaker dan elke 2.5 uur te voeden, en langzaamaan weer naar de 3 uur gezet. Als hij echt honger leek te hebben ging ik het hem niet onthouden natuurlijk ;). Had ook verschrikkelijke tepelkloven maar die zijn wel helemaal geheeld, hoop er nu geen last van te hebben.. Hij hapte wel goed aan en alles zag er goed uit, dus niemand wist precies waarom ik er zo een last van had.. Kreeg het advies "zijn mondje wordt vanzelf groter en dan heb je geen last meer".. Gelukkig ging het redelijk snel over en daarna nog een jaar volgehouden. Ga nu zeker weer voor de bv, hopelijk lukt het weer! Weer afwachten natuurlijk.

@20 weken echo vind ik ook zeker spannend! Maar omdat ze met 16 weken ook heeft gekeken op de echo en het er toen goed uit zag ga ik er toch wel een beetje vanuit dat het nu weer goed is, al kijken ze natuurlijk wel veel gedetailleerder.. Gelukkig mag ik over anderhalve week al!

@Donutlover: heerlijke foto's! Ook geïnteresseerd in dat Born "wiegje". Hoe lang na bestellen deed het erover om binnen te komen? Is zoiets in een koffer te stoppen? Anders moet mijn moeder het maar opsturen in een doos ;). Op welke website heb je het besteld? Oh en "goed" om te horen dat bij jou niet allebei de kindjes KMA hadden, hoop dat dit kindje er geen last van heeft! Zoontje is er gelukkig wel helemaal overheen nu.

@Modra Gefeliciteerd!! Ah ook zo een doorzetter dus.. Naar he die kloven! Hoop echt dat het ons deze keer bespaard blijft! Verder was ons manneke ook een goede drinker vanaf het begin gelukkig, dat scheelt inderdaad een hoop.

@Appelsientje89 de kamer van onze zoon is niet mega donker maar zeker niet licht.. Hm heb je daar wat aan? :p En ja zo moet je er in staan, de meeste zwangerschappen gaan gelukkig helemaal goed!

@Ladylola Geitenmelk fv ruikt hetzelfde als koemelk fv dus denk niet dat het heel anders smaakt :). Mijn zoontje vond het altijd heerlijk!

@Maartje03 Gecondoleerd :( Vervelend nieuws!.

Deel Deze Pagina