1 t/m 15 Oktober 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Poolvos, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland

Jeeetje meis jij slikt nogal wat! Wel geheel begrijpelijk hoor. Ik slik sinds oktober davitamon compleet omega 3 met visolie. Foliumzuur duurt ongeveer 4 weken voordat het goed in je lichaam is opgenomen.

2. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Welkom Sugardna! Gefeliciteerd! Wat vervelend van de voorhoofdholteontsteking! Hoop dat je gauw opknapt. Zeker fijn om hier alles te delen terwijl je voor de buitenwereld nog in je bubbel zit. :D

Succes morgen Kristelo... Wat vervelend van die ontsteking zeg..! Hoop dat ze er wat aan kunnen doen, want dit is ook niks.
    Ik neem alleen foliumzuur en vitamine D- sinds december, zitten samen in één tabletje, heeft mijn man voor mij gekocht. Vorige zwangerschap nam ik de eerst alleen foliumzuur en later in de zwangerschap alleen vitamine D. Op het eind heb ik toen nog een multivitamine voor zwangeren genomen omdat ik erg last had van rusteloze benen en daar magnesium bij inzat, wat daar tegen zou helpen...

Begrijp dat je je verdiept in dat soort dingen na een vroeggeboorte en miskraam. Ik heb het geluk gehad van de eerste vlot zwanger geworden te zijn en met precies 40 weken bevallen... Nu ook vlot zwanger en ik hoop dat het allemaal goed mag gaan. Verder eet ik volgens mij redelijk gevarieerd en denk ik niet echt dat ik tekorten heb.

3. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Wauw Kristelo, snap heel goed dat je er nu alles aan wil proberen. Wel heftig. Je hebt dus wel een kindje gekregen? Ik lees vroeggeboorte maar ook een klont in de placenta? Tis wel allemaal goed gekomen?
    Sterkte me je ontsteking!

Hier ook foliumzuur en af en toe extra vitamine C. Maar foliumzuur slik al ruim 2,5 jaar dus met regelmaat ook vergeten hoor. Ik had van mijn vorige zwangerschap Mama multi-vitaminen liggen van Davitamon.
    Probeer nu max 3 koffie op een dag te drinken en verder wat ik altijd deed. Probeer wel iets meer fruit.

Welkom Sugar en Mikun

4. Sugardna

Sugardna Lid

30 jan 2017
    37
    0
    6
    sportdocent
    Ik slik alleen foliumzuur en vitamine D (samen in 1 tabletje).
    Heb wel eens ergens gelezen dat je met supplementen alleen maar dure urine produceert...
    Ik heb het idee dat ik wel gevarieerd genoeg eet en als ik eens een paar dagen het gevoel heb wat te weinig vitamines binnen te krijgen, slik ik wel eens een multivitamine. Maar verder geloof ik er niet zo in eigenlijk.

5. Nyna87

Nyna87 Fanatiek lid

24 dec 2016
    1.668
    781
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Welkom en gefeliciteerd Mikun en sugardna!

@kristelo; ik heb de Davitamon mama compleet.

6. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.122
    5.042
    113
    Vrouw
    Ik slik davitamon mama compleet.

7. Kristelo

Kristelo Actief lid

15 mei 2013
    308
    1
    16
    NULL
    Ja hoor ondertussen is alles goed, ze is geboren met 950 en had eigenlijk een goede start maar ze werd plots levensbedreigend ziek en uiteindelijk is ze een dikke week na haar geboorte geopereerd aan haar darmen en die operatie is gelukkig gelukt, we hadden 70%kans dat ze het niet ging halen, nu is ze 2 jaar geworden en gaat eigenlijk alles goed , we hebben veel geluk gehad.

8. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Fijn dat je man het nu wel weer iig. Hopelijk is hij snel gewend en erg blij.

Beterschap sugardna en natuurlijk welkom en gefeliciteerd!

Oeh bah succes Kristelo!
    Wat fijn dat nu alles goed gaat!!

Welkom en gefeliciteerd mikun!

Ik slik ook davitamon mama met visolie.
    Nam eerst vsm puur mama maar ga die vis elke week toch niet krijgen dus vandaar nu overgestapt.

Mvm is geweest :):

Bijgevoegde bestanden:

9. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Welkom Mikun!

Welkom Sugardna! super naar van je voorhoofdholteontsteking hopelijk ben je er gauw weer!

@Kristelo
    Jeetje snap idd dat je dan graag alles wilt doen wat in je macht ligt.
    Hoe vroeg is je kindje geboren en is het wel goed gekomen?

Ik heb wel eens gelezen dat magnesium helpt idd tegen een miskraam geen idee of dat echt bewezen is.

Zelf slik ik alleen foliumzuur de allergoedkoopste haha mijn vk vertelde me bij de vorige zwangerschap dat die complete potjes vaak alleen maar geldklopperij zijn. toch zit er aan te denken om nog wat andere vitamines te gaan slikken voornamelijk iets met b12 aangezien dat bij mij steeds weer heel laag zit, maar krijg die pilletjes altijd zo moeilijk weg.

10. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    Zo hèhè even twee dagen niet gekeken en moest meteen aardig wat bijlezen!
    Ik slik nu foliumzuur en standaard nam ik altijd al vitamine d. Als mn potje foliumzuur op is, neem ik zo'n multivitamine voor zwangere vrouwen.... baadt het niet dan schaadt het niet...
    Zijn er meer meiden die zo misselijk zijn? Ik heb het echt de hele dag door, met af en toe ook overgeven erbij. Pff vreselijk! Vorige zwangerschappen geen last van gehad!

11. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Gefeliciteerd nieuwe ladies...

Wij zijn vanmorgen voor een vroege echo geweest ivm het bloedverlies. Er was een mooi ringetje te zien op de juiste plek en leek niet op een (startende) miskraam gelukkig. Ook bloed mogen laten prikken. Volgende week weer bloedprikken.

Onze volgende echo is wel vervoegd die is nu 15 februari, zal proberen die vandaag nog even aan te passen. Vanwege de eerdere miskramen nu wekelijks bloedprikken om het op te volgen. Hadden gelukkig een erg lieve arts vandaag.

12. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    Thanks voor het toevoegen ladies :-D
    @mooss ik heb helemaal geen last van misselijkheid. Ben benieuwd om het gaat komen, maar ik weet dat het nog vroeg is en heb gelezen dat het meestal na de 6 weken komt.

Wat zijn jullie kwaaltjes?
    Ik ben erg moe, heb veel honger en emotioneel. Dus valt opzich wel mee hoor :))

13. Nyna87

Nyna87 Fanatiek lid

24 dec 2016
    1.668
    781
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @maev; Super fijn dat alles er goed uit zag!

@me84; mooie test!!

14. Nyna87

Nyna87 Fanatiek lid

24 dec 2016
    1.668
    781
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier valt het ook heel erg mee! Eigenlijk precies hetzelfde als wat jij hierboven omschrijft 😆

15. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Oh pff gelukkig hebbuj daar geen last van
    Ben er wel heel erg bang voor geweest altijd maar hoop dat ik gespaard blijf.
    Vorige zwangerschappen geen last gehad maarja dat zegt dus ook niks

16. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    @donutlover... ik heb ook gelezen dat het vanaf 6 weken pas komt maar ik ben echt nooit misselijk en hoef nooit over te geven maar nu dus wel. Ik leg dus wel de link met zwanger zijn 😜. Voor de rest nog geen klagen, kan nog gewoon wat eten, zij het met mate en ik hang nog niet hele dagen boven de pot....

Vermoeidheid is bij mij van dag tot dag verschillend. Ik doe 's middags als mn jongste zoon op bed ligt even helemaal niks! Dat scheelt wel! Als ik heb gewerkt merk ik wel dat ik veel vermoeider ben dan normaal. Ach ja ik weet dat het erbij hoort en na 12 weken neemt die vermoeidheid ook weer af!

17. Maartje03

Maartje03 Actief lid

9 jan 2017
    344
    218
    43
    NULL
    NULL
    Hier slik ik vsm puur mama multi vitamine..... kwaaltjes er moe en geïrriteerd reageer heftig af en toe. Vlagen misselijk maar das af en toe

18. Maartje03

Maartje03 Actief lid

9 jan 2017
    344
    218
    43
    NULL
    NULL
    Welkom aan de nieuwe meiden

19. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    ooh pff hoop echt dat ik nu niet alsnog misselijk word whahah
    ik dacht altijd dat je dat dan meteen zou worden,maar meestal dus vanaf 6 weken :):) Ben benieuwd wat er gebeurd volgende week

20. Saartj

Saartj Actief lid

30 jan 2017
    130
    17
    18
    Vrouw
    Hey meiden,

Ik kan ook toegevoegd worden aan het lijstje hoop ik als dit allemaal goed blijft gaan. Uitgerekende datum weet ik nog niet 17/2 een vroege echo.
    Voel me nog best fit vorige zwangerschap erg misselijk dus geniet van elke fitte dag.

2015 zwanger door koperspiraal > spontane miskraam
    2016 juni zwanger vroege miskraam
    2016 aug zwanger echo kloppend hartje 6 wk .. echo 8 weken bijna geen groei en traag kloppend hartje.
    2016 okt curretage > weefselresten tabletjes

Deel Deze Pagina