1 t/m 15 Oktober 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Poolvos, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.124
    5.044
    113
    Vrouw
    Volgens mij neemt die kans af na 8 weken en nog meer na 12 weken.
    Persoonlijk zou ik het niet zo snel doen. Maar dat komt ook door mijn eigen ervaring. De eerste keer deed ik het wel en toen het mis ging vond ik dat erg confrontrend.. die spulletjes.

2. Nyna87

Nyna87 Fanatiek lid

24 dec 2016
    1.668
    781
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Robijn; heb 't bij m'n vorige zwangerschap direct verteld, maar lijkt me nu zo'n super leuke verrassing voor haar verjaardag

3. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik heb wel al wat gekocht hihi
    bij zeeman hadden ze leuke lakentjes en dekentjes en meestal hebben ze zulke items niet lang in de collectie, die heb ik hoog opgeborgen.

Ik heb zoiets van ja mocht het fout gaan.. bewaar ik het gewoon tot we weer zwanger zijn en anders doe ik het cadeau ofzo

Maar een box of een kinderwagen wachten we nog mee,niet om de reden dat het wel eens fout zou kunnen gaan maar meer omdat dat grotere uitgaves zijn en ik kennende niet kan kiezen :)

4. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Kleinere spul hier ook gewoon iedere maand een beetje.
    Dat kun je nog opbergen in een kast, en als je het iedere maand een beetje doet heb je op het eind het compleet.

Nou ja, vroeg het mij vooral af omdat ik nu best wel goedkoop aan een kinderwagen kan komen. Letterlijk een koopje zeg maar.. Maar omdat het nog zo pril is twijfel ik, maar ken mezelf ook wanneer het goed blijft gaan en ik het niet gedaan heb dat ik mijzelf gerust voor mn kop kan slaan.

Echt zo lastig... Pfff

5. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    oee ja lastig,koopjes zijn leuk zeker voor een kinderwagen.

Als ik nu een droomwagen voor een prikkie zag dan had ik hem denk ik wel gekocht. Mocht het dan fout gaan had ik hem op zolder gezet en gewacht tot ik weer zwanger ben.

Maar tot nu toe ben ik altijd in ronde 5 of 6 zwanger geraakt. Als ik een verleden zou hebben met veel Mk of moeite heb met zwanger worden had ik denk ik wel gewacht.
    Zodat je niet de hele tijd naar zo'n kinderwagen moet aankijken ofzo

6. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Ik heb toen bij mn eerste spulletjes aangeschaft vanaf wk 12! Het wijs een mijlpaal en als cadeau naar de babydump gegaan ter orientatie en toen zo'n setje met kammetje ed gekocht
    Met 14 weken liep ik tegen DE wagen die ik altijd wou hebben dus gekocht! Wel had ik daarvoor al een lief setje kleding gehaald maar gewoon niet veel. (Met week of 8)

Bij mn tweede liep de zwsp heel anders dan we ooit hadden kunnen denken! Gelukkig had ik niet van alles al gekocht want had al een hoop dus was niet nodig. Achteraf dus blij toe.
    Daardoor heb jk bij mn zoontje extra lang gewacht! En ben pas vanad week 24 e e a gaan aanschaffen! Vooral omdat ik toen ook wist dat t een zoontje was en al die roze jurkjes had ik niks aan 😂

Nu heb ik nog niks gehaald en durf dat ook nog niet. Wel heb ik al 3 positie broeken gewassen omdat dat beter zit door opgeblazen darmen buik (en vind dat maar vreemd haha)

T vertellen... we zijn via ivf zwanger geworden dus een aantal naasten wisten hiervan en ook wanneer we de uitslag zouden krijgen en die personen weten ook al dat we weer zwanger zijn! (Mn beste vriendin, moeder en zwager en 1 collega van mij en 2 van man)
    Mn zus zie ik volgend weekend (gaan uit eten en bios) die vertrl ik het dan! En mn tante bel ik na de eerste echo! Net als mn vriendinnen en broertje 😁

7. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Hiervoor lukte zwanger worden gewoon niet.
    Dus heb geen ervaring met zwanger worden en niet zwanger blijven..

Werd gewoon iedere maand keurig ongesteld, op afgelopen maand na.
    Dus tuurlijk heb je die angst,
    Maar niet zoals jullie hem kennen waarbij het eerder vroegtijdig eindigde in een miskraam.

En heb ook geen bloedverlies meer gehad,
    Misschien zorgt dat er ook grotendeels voor dat je weer even op die roze wolk terecht komt.
    Wil mezelf ook niet weer teveel angst in gaan praten,
    Echt wat lastig qua gevoel en verstand.

8. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    Ik heb een outfit gekocht. Kon het niet laten, was super schattig. Maar zoals iemand al zei, beetjes bij beetjes kopen per maand lijkt me een goed idee. Wanneer gaan jullie aan de slag in de babykamer?
    Ik niet namelijk een nieuwe vloer erin leggen en ook opnieuw behangen 😳

9. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Jaa per maand vind ik zelf wel handig t kost allemaal al genoeg 🙈 Bij ons zoontje deed ik alles op t laatste moment en daardoor vergat ik zelfs dingen dus in de kraamweek moesten simpele dingen als extra omslag doeken en lakentjes extra gekocht worden:) dat gaan we nu dus even anders doen!

Hier gaan de kids wisselen van kamertjes dus wij gaan waarschijnlijk van de zomer daarmee beginnen.
    De zolder moet ook deels opgeknapt word voor ons.
    Heb wel al allerlei ideetjes voor kinderkamers 🙈 T word ieder geval geen standaard roze of blauw/groen.
    Onze dochter heeft een kamer met heel veel zwart/wit en hout tinten zelfs de ballenbak is zwart wit 😂
    maar ze gaat nu verhuizen naar onze kamer en daar krijgt ze een heel gaaf behangetje wat goed past bij de hout tinten

Voor de babykamer word het ook veel hout en iets van okergeel & grijs.

Ons zoontje krijgt een monochrome kamer waar we helemaal fan van zijn. Zag laatst heel gaaf tipi behang 😍

Ik ben altijd wel al veel bezig met hun kamers wisselen ect, doe ook veel als influencer op instagram en daardoor 'moet' ik ook regelmatig dingen daar op de foto zetten, wat ik helemaal niet erg vind;)

10. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Oohja positiebroeken heb ik ook helemaal niet meer:) welke heb jij?

11. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    Wat leuk dat de eerste echo's al een feit zijn!! Ik kan echt niet wachten!! Nog minder dan twee weken 😁

Zaterdag starten met het plassen van moeders voor moeders, ben benieuwd! Vooral 's nachts en 's morgens moet ik er wel aan denken. Ik denk dat ik automatisch ga plassen op de wc. Hihi

Vakantie... heerlijk! Over twee weken heerlijk 8 dagen naar de zon en in de zomer gaan we gewoon nog 4 weken kamperen (wel in een caravan hoor).

Ben bang dat ik nu gewoon iedere ochtend boven de wc hang... vanochtend ook weer zo misselijk. Morgenochtend maar eens proberen om n kaakje te eten voordat ik uit m'n bed stap.

Oh en waar ik ook zo'n onwijze trek ineens heb... in sla, heerlijk met van alles er doorheen! Haha heb het nog niet in huid gehaald maar denk er al een paar dagen aan!!
    Vorige zwangerschappen had ik dit ook met iets, bij de eerste was het een cracker met smeerkaas en bij de tweede een boterham met pindakaas! Wat die hormonen niet allemaal met je lijf doen zeg!

12. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113

Jaaa haha met pindakaas! En dan doe ik er nu nog stroop bovenop :)

Ik denk dat een crackertje ofzo wel gaat helpen voordat je je bed uit komt
    Was je bij je andere twee kids ook zo misselijk?

Wel grappig trouwens dat ze ook uit 2012 & 2015 komen!

13. Nyna87

Nyna87 Fanatiek lid

24 dec 2016
    1.668
    781
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hahahah hier ook een pindakaasfan 🙈

14. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Donutlover: ik heb eigenlijk diverse merken maar heb vooral h&m en mama licious.

Ik vermoed dat wij niet echt op vakantie zullen gaan dit jaar. We hadden voor de zwsp al het voornemen een muur eruit te halen in de woonkamer en daardoor moet boven ook aangepast worden. Maar nu we zwanger zijn moet boven zeker gedaan worden iig de baby kamer stukken , behangen en daar meubels op maat maken (kamer is klein)
    Of we pakken t zo goed aan dat we meteen de zolder gaan splitsen in 2 kamers! Dus flink wat werk in het vooruitzicht en flinke kosten.
    Qua baby spullen heb ik eigenlijk niks nodig dus kan daar aardig besparen (hoewel we heus wel iets nieuws zullen halen) oh ja misschien moeten we een andere wagen! Hoewel we dat niet willen maar denk dat we naar een duo wagen gaan en dan wil ik de bugaboo donkey want die kan ook solo

Qua trek in dingen heb ik mezelf nog nergens op betrapt!
    Maar dat had ik bij de andere ook niet gehad . Alleen bij cate pas toen ik verder was toen kon ik oneindig mandarijnen eten

15. Saartj

Saartj Actief lid

30 jan 2017
    130
    17
    18
    Vrouw
    Ik heb ook een neutraal pakje gekocht al wilde dit vorige zwangerschap zo graag en mocht van mezelf pas bij tweede goede echo maarja die kwam niet. Dus nu besloten dat dit gewoon een gelukspakje wordt in ligt onder mijn kussen sindsdien. Voor de rest hebben we eigenlijk al alle babyspullen ik ben een nakomertje en mijn broer heeft drie kinderen, nu mochten we alle spullen hebben voor nop en dan bedoel ik alles kleding, maxicosie, wagens mamafiets etc. Daar hebben we geen nee op gezegd. Dus we hebben al kamer volstaan met kinderspullen.
    Ik heb er weinig moeite mee, kom nooit op die kamer.

16. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Oh dat scheelt zeg! Super fijn

En onder je kussen dat heeft wel een mooi idee! Ik duim dat je nog meerdere mooie echos krijgt!

17. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    @donutlover nee was met mijn vorige zwangerschappen helemaal niet misselijk moest wel met regelmaat wat eten maar dan voelde ik mij gewoon slap en weeïg worden. Als ik dan at was dat gevoel meteen weg. Nu is het echt misselijk. Gelukkig alleen maar 's morgens en dan zakt het in de loop van de ochtend.

18. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ook heel leuk spannendetijden! Altidj fijn als je huisje een heerlijk onderkomen wordt!

Moos hopelijk waait het snel over.

Ooh chill saartj! Altijd fijn als je het ook nog is mooi vindt.

Hier heb ik alles nog van mij dochter. Ga wel een aantal dingen nieuw kopen. Nieuw kindje met ook eigen items. Omdat ik het als een verassing wil houden, zal ik niet veel vooraf kopen.

Hier trouwens nauwelijks symptomen. Waar ik voor nod last van had is al dagen weg. Alleen mijn buik en rug zeuren soms nog. Zelfs eten geen issue. Ja als ik echt wat moet eten dan word ik wat trillerig. Maar niet zo extreem als paar dagen terug. Vind het maar niks dat er nu niks meer is. Maar goed weinig aan te doen.

19. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wat fijn zeg die mooie echo's, lekker van genieten!! Op naar meer mooie echo's meiden! Kan zoo niet wachten... hoop dat alles goed is!

Duurt lang. (dat zw.shirt moet ik trouwens echt hebben)

20. Nyna87

Nyna87 Fanatiek lid

24 dec 2016
    1.668
    781
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hahaha leuk shirt is dat he?

Deel Deze Pagina