1 t/m 15 Oktober 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Poolvos, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    He meiden! He wat een rot berichten lees ik zeg:( Veel sterkte meiden. Heftig hoor!

@Snies, die test ziet er hoopvol uit! Mijn duimen draaien voor je!
    @Priscil, veel plezier met vertellen;) Jammer dat je pakketje niet op tijd komt, maar de boodschap zal er vast niet minder om zijn!

Ik heb niet zo heel veel symptomen en dat maakt mij best onzeker. 1 ding heb ik wel en dat is een dikke buik jo! Lijk wel zwanger haha. Natuurlijk zijn het mijn darmen en hier en daar wat spekvet. Herkennen jullie dit?

2. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Klopt, maar ergens zegt mijn gevoel dat ik korter zwanger ben.
    Zei de verloskundige 2 weken geleden ook al, dat ik toen heel pril zwanger was.

Ik testte 22 januari echt heel licht positief, zat op het randje van net wel net niet zichtbaar.
    Heb daar ook foto's van.
    En in de loop der week toen voor mn nod werden ze steeds een beetje duidelijker

Pas 2 dagen over tijd werden ze donkerder.
    Met een week over tijd een knaltest..

Het vervelende is gewoon dat ik niet weet wanneer mijn eisprong was exact en wanneer de bevruchting was.
    Misschien ben ik wel korter zwanger, Misschien ook niet en is het foute boel..

Gewoon lastig in dit stadium om zoiets te bepalen

3. MLB

MLB Fanatiek lid

1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113
    Jep! Hier ook. Vooral in de avond, lijk dan wel 4 maanden zwanger haha.

4. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Heel herkenbaar pioenroos. Man man lijkt wel of er een kilometer aan darm in m'n buik hangt. Mega bol. Sochtends gaat het nog maar loop van de dag wordt ie steeds boller. Lijk echt wel halverwege de zwangerschap... Had ik vorige x ook al zo snel...

Ik duim keihard voor jullie meiden, hoop echt dat jullie volgende week een goede echo hebben 🍀 🍀 🍀

5. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Owja gisteren m'n ouders verteld en deze week rest van mijn en zijn familie.
    Onze pientere dochter was mee naar de vk en roept nu steeds mama baby in de buik haha... Dus maar gauw de familie inlichten voordat zij dat doet zonder ons bijzijn (ivm oppassen enzo)

6. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Ja herkenbaar!
    Bol darmen buikje savonds.
    Zeker als ik erg (lichamelijk) druk ben geweest.

7. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @Snies
    ziet er mooi uit hoop dat alles gewoon goed zit!

Ook voor jou @ladylola!!

@pioenroos heel herkenbaar vooral in de avond :)

Wij zijn net terug van de vk, hebben er ruim een uur gezeten.
    Gezellig om haar weer te zien maar we hebben ook een fijn gesprek gehad over bijv. de combi test waar ik heel erg over getwijfeld heb en vroege echo's.

Vanwege het bloedverlies gisteren mag ik met 8 weken een echo laten maken en dan rond 11/12 weken een termijn echo.
    Ze vertelde me dat ze liever niet heeft dat ik deze week of volgende week al een echo doe aangezien het gewoon net op het randje zit qua hartje. Ze zei ook dat ze niet goed begreep dat sommige praktijken daar wel mee instemmen. Daarnaast zei ze dat het ook na een goede echo met 8 weken nog fout kan gaan.
    Dan denk je goh,wat ben je lekker hoopvol maar ze is wel erg direct en duidelijk en dat is wel iets wat ik fijn vind.
    Geen gekoetel en geaai maar gewoon ; zo zijn de feiten.

In eerste instantie dacht ik we wachten gewoon tot 11/12 weken voor de echo maar we doen er nu toch eentje met 8 weken.
    Voor mijn eigen gevoel en het geef je toch wat meer rust als dat goed is, weer een stapje verder ofzo.

Ben heel benieuwd en kan nu dus niet wachten tot ik 8 weken ben :p

8. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    hmm lastig Snies. Er zijn vrouwen die licht posi testen op 8/9 dpo. Een vroege echo is vaak minder helpend dan helpend, maar hoop realiseren zich dat niet.

9. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.132
    5.053
    113
    Vrouw
    Klinkt als een fijne vk, Donutlover. Lekker recht door zee.. Denk dat ze wb die echo's hartstikke gelijk heeft. Hier moest ik een vroege echo ivm bloedverdunners.. maar zou het anders ook niet gedaan hebben. Vaak gehoord dat het onzeker maakt en ik ervaar het zelf ook nu. (En heb nog geen eens bloedverdunners gekregen haha, moet eerst zeker weten goed zitten)

10. Nyna87

Nyna87 Fanatiek lid

24 dec 2016
    1.668
    781
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik duim voor ons allemaal!!!!

Heel herkenbaar dat buikje! Ik lijk wel maanden zwanger 's avonds 😂.

@donutlover; dat klinkt als een top verloskundige! Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad!

11. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Jaa daar hou ik wel van, sommige meiden hier in de buurt vinden haar té direct want soms zegt ze ook gewoon iets wat je liever niet hoort of leuk vind:p maar ik heb liever iemand die zo duidelijk is dan iemand die me probeert gerust te stellen met 'leugens' ofzo

Nee ik zou dat ook niet doen maar door t bloedverlies wil ik toch een soort van hou vast ookal weet ik dat dat ook niet 100% is haha
    Maar een kloppend hartje met 8w neemt wel weer wat kans op een mk af:)

12. BJlover

BJlover Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Donutlover, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de vk.

Buikje: hier ook in de avond een aardig buikje al. Als ik thuis kom trek ik mijn spijkerbroek uit en een joggingbroek aan. Dan zie je gelijk dat die spijkerbroek toch wel mijn buikje verbergt.

13. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hier idem dat buikje, uche laat "je" maar weg. Was helaas nooit meer plat geworden na mijn dochter, maar tis nu echt wel iets te. Spijkerbroek overdag is al niet fijn, maar in avond echt een mishandeling🙈

14. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Bizar he
    Ik was zondag avond bij mn vriendin en haar man viel t zelfs op:)

15. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    Haha ik heb dat ook met dat buikje, alhoewel als ik m'n buikspieren nog een beetje gebruik het wel iets minder lijkt. Maar hier gaat 's avonds ook de relax broek aan!

Hier vooral erg misselijk. Maakt niet uit welk deel van de dag... ook met overgeven erbij. Het lijkt wel dat als ik even wat heb gedaan het erger lijkt te worden...

Fijn donutlover dat de VK je wat gerustgesteld heeft!

16. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Hoii even op de valreep een berichtje van mij.

Mijn eerste afspraak is goed gedaan, en door onduidelijkheid datum (ivm borstvoeding en mirena) is er een echo gedaan. Eerst uitwendig maar toen toch inwendig om het beter te kunnen zien. Was prima. Baby zit op de juiste plek en het hartje klopt mooi! En het is er maar 1 ;). En mijn berekende datum van 1 oktober klopt!

Bij onze hond is er bij de dierenarts een sample genomen uit de knobbel. Het kan van alles zijn zei hij, reactie op injecties van een maand geleden, goed- of kwaadaardig gezwel en nog een paar dingen. Kwaadaardig is niet logisch aangezien hij nog zo jong is maar zou natuurlijk wel kunnen. Over 4 dagen hoor ik meer! Hopelijk niks engs.

Slaap lekker allemaal! (Ik lees morgen bij ;)).

17. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.132
    5.053
    113
    Vrouw
    Fijn dat alles goed was Luna. Heel fijn dat je al een hartje hebt gezien! ❤

O 8 weken vind ik al geen vroege echo meer. Dat is hier in de buurt heel normaal, rond die tijd je eerste echo. Had ik de eerste 2 keer ook.

18. Nyna87

Nyna87 Fanatiek lid

24 dec 2016
    1.668
    781
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #1018 Nyna87, 15 feb 2017
    Laatst bewerkt: 15 feb 2017
    Wat fijn!! 😘

Ik hoop dat het met de hond ook goed komt.

19. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Wat fijn nieuws Luna! En wauw al 7 weken...
    Sterkte met je hond!

Een 8 weken echo is niet helemaal gebruikelijk. Dat gebeurd meestal alleen als je om medische redenen bij een gyn loopt. Er bestaan vk's met een eigen echo apparaat, waardoor ze deze liever even snel maken dan luisteren met de doptone. Meestal worden er max 4 echo's gemaakt. En de laatste twee op basis van gezondheid en eventueel zwangerschap ervoor. De vk waar ik op over ga heeft ook een eigen apparaat, maar hier niet standaard met 8 weken een echo hoor. Alleen op basis van voorgeschiedenis.

20. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Nee hier is dat ook niet gebruikelijk
    Alleen als je een geschiedenis hebt ect.
    Ik heb geen geschiedenis met mk,mijn kids zijn gezond en de zwangerschappen en bevallingen waren zonder poespas.
    Mijn vriendin heeft 4 mk gehad en die kreeg voor haar eigen gevoel altijd vroeg een echo maar ook dat gaf geen zekerheid.

Onze vk heeft zelf geen apparaat en legde gisteren ook uit waarom en hoe en wat qua hoeveelheid echos.. allemaal moeilijke verzekerings dingen haha

Bij mijn zoontje hadden we de eerste echo met 12w en een
    Echo met 20w en dat was het :)

En bij ons dochtertje ook met 8 weken maar toen was onduidelijk hoe lang ik nou zwanger was

@luna
    Super fijn nieuws zeg!

Deel Deze Pagina