1 t/m 15 sept 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blue lady, 20 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blue lady

Blue lady Bekend lid

29 mrt 2015
    665
    438
    63
    @Lentekind85 hier hetzelfde slaap probleem, nu al 7 weken. Maak niet meer dan 4 uur per nacht. Heb al een paar nachten temazepam geprobeerd, helpt wel iets. Ga binnenkort (na Mn vakantie als het dan nog zo is) een nachtje in het zkh slapen met goede slaapmedicatie om een beetje bij te komen.
    Dus die 2 opties kan je proberen.

@Loes33 jeukende handpalmen en voeten past bij zwangerschapscholestase, maar gaat eigenlijk nooit gepaard met bultjes of blaasjes. Desondanks wel slim om even na te laten kijken.

@Misssummer1 hier ook een druktemaker hoor! Heb wel het idee dat ik het nu veel meer voel nu Mn placenta aan de achterkant ligt. Vorige zwangerschap lag hij voor en waren de bewegingen wat gedempt

2. Jesebelletje

4 jan 2019
    82
    82
    18
    Vrouw
    Grappig dat bij de meeste echt al vorm komt aan de komst van de kleintjes, kamertjes, spulletjes, namen en 3D echo’s. Zo wordt het steeds echter ;) enerzijds mag dit nog wel duren want zwanger zijn is echt bijzonder, maar kan ook niet wachten tot ze er is! Ik heb morgen nog even een extra controle bij jet Erasmus. Ik heb zo vaak harde buiken en soms staat mijn buik gewoon de hele dag heel strak. Dan kan ik bijna niks eten omdat mijn buik dan helemaal uit elkaar ploft. Soms kan ik er ook niet normaal van lopen, dan niet ik echt Mn buik vasthouden. Door dit soort dingen houd ik Mn hart vast hoe lang ze nog blijft zitten, want kan me niet voorstellen dat dit nog 3 maanden zo blijft.. mijn benen en billen groeien ook echt uit de kluiten hahaha.. de cellulite wordt met de dag erger lijkt het, hopelijk komt dat nog goed.. maar dat zijn bijzaken.. eerst maar s een gezond meiske op de wereld zetten! Is bij jullie de nesteldrang al gearriveerd? Al mijn kasten zijn uitgezocht en opgeruimd, ben vanmorgen bij een interieur winkel geweest om Mn huisje nog wat gezelliger en levendiger te maken.. hoewel ik nav Mn harde buiken rustig aan moet doen, wilt Mn hoofd juist vanalles doen! Best lastig!
    Heerlijk dat er nog mama’s op vakantie gaan de komende tijden. Ik durf het land niet meer uit, dus wij zitten gezellig thuis deze zomer.. wordt een lange zomervakantie met 2 kids thuis en zelf hoogzwanger ;)

3. mamjdmm

mamjdmm Actief lid

15 jan 2019
    130
    96
    28
    Vrouw
    Prachtig!!

xDaantje vindt dit leuk.
  4. mamjdmm

mamjdmm Actief lid

15 jan 2019
    130
    96
    28
    Vrouw
    Ja mega. Ik heb zittend werk en dan voel ik m de hele dag :). Maar ook als ik snachts wakker ben oid. Al onze kids waren zo actief en heb er nooit last van gehad, vind het alleen maar fijn!

5. mamjdmm

mamjdmm Actief lid

15 jan 2019
    130
    96
    28
    Vrouw
    Ooh goed bezig met je opruimwoede al haha. Hier totaal niet. Vanavond pas eindelijk een stapelbed voor de oudste 2 besteld. Die komt over een week of 6 en dan kunnen we de spullen voor de baby gaan klaarmaken.

Hebben overigens wel een grote verbouwing achter de rug dus beneden is alles schoon en nieuw. Nieuwe meubels zijn ook besteld, maar dat hangt er nog maar om of die er voor de bevalling zijn. Hope so!!

6. mamjdmm

mamjdmm Actief lid

15 jan 2019
    130
    96
    28
    Vrouw
    Pittig die slechte nachten door de zwangerschap wat ik lees.
    Wat dat betreft heb ik nergens last van.
    Zelfs tot nu toe weinig last van ischias en rug, gelukkig.

Enige wat ik wel enorm heb is kortademigheid. Twee trappen achter elkaar oplopen is echt een crime, moet dan echt een poosje uitpuffen. Meer last van?
    Ben verder niet echt moe ofzo, alleen heel weinig longinhoud lijkt het wel.

7. Piindaa

Piindaa Actief lid

10 jul 2016
    313
    143
    43
    NULL
    NULL
    @Loes33 oh wat vervelend. Zijn het geen warmtebultjes?

@xDaantje wauw mooie foto én een heel mooi buikje.

Gelukkig nog geen last met slapen. Kan er wel moeilijk uitkomen sochtends. Manlief hier vorige week geholpen aan spataderen in zijn knieholte. Hij heeft er best last van.

Hier ook een heel actief mannetje. Geniet ook echt van het getrappel. Nu ook terwijl ik dit typ.

@mamjdmm vervelend zeg dat kortademige. Ik heb dit alleen wanneer ik het bed moet verschonen. Ben ook niet zo heel groot en we hebben wel best een groot bed. Stom hé met zo’n klusje.

Nog geen nesteldrang en ook geen shopwoede. Moet nog wel een en ander gebeuren. Maar eerst lekker op vakantie volgende week.

Wordt er op facebook ook actief gepost? Leuk dat het hier weer wat meer wordt. Ik zit nu in het laatste trimister! Spannenddd.

8. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Jesebelletje Hoe is de extra controle gegaan? Wat vervelend zeg dat je buik zo gespannen aanvoelt. Inderdaad vervelend als je bedenkt dat je nog een paar maanden moet... Heb het idee dat het bij mij nog meevalt bij mijn billen en benen, alhoewel ik wel de eerste striae gespot heb op mijn dijen, dus waarschijnlijk is dat toch wel aan het groeien haha. Ik heb vooral veel last 's nachts van lekkende borsten. Echt gewoon hele natte plekken in het dekbed/hoeslaken. Vandaag zijn de siliconen zoogcompressen binnen gekomen, dus hopelijk werkt dat goed. Ik kan ook niet wachten tot de kleine man er is, vind het nog steeds zo ontzettend spannend, deze zwangerschap. En ja nesteldrang i.c.m. een dikke buik en rustig aan moeten doen... Wie heeft dat bedacht he?

@mamjdmm Oh dat scheelt dat alles schoon en nieuw is, lekker!! Als ik naar zolder loop ben ik ook kapot hoor, als ik daar aan kom haha.

@Piindaa Dankjewel! Heerlijk vooruitzicht hoor! Groot gelijk om eerst lekker op vakantie te gaan.

9. Piindaa

Piindaa Actief lid

10 jul 2016
    313
    143
    43
    NULL
    NULL
    @xDaantje wat vervelend zeg lekkende borsten. Ik mag van geluk spreken dat ik er bij mijn dochter helemaal geen last vn heb gehad. Ook geen stuwing. Borstvoeding heb ik dan ook niet gegeven, maar ze dachten dat dat ook niet had gekund. Bij deze zwangerschap heb ik er tot zover ook geen last van. Wel zijn mijn borsten veeeeul groter dan bij de eerste. Normaal heb ik bijna niks dus geniet er nu best wel van. Stom hé. Na de zwangerschap zal het wel weer snel afzakken helaas.

Zijn jullie er al overuit of jullie borstvoeding of fles gaan geven?

10. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.658
    2.567
    113
    @xDaantje wat een mooie foto! Mijn borsten laten wel iets van vocht maar nog niet veel gelukkig. hopelijk werkeb de zoogcompressen goed.

@Lentekind85 weet niet of ik al op jou had gereageerd. Maar fijn dat jullie een naam hebben en 1 die jullie kindje ook zou kunnen uitspreken. Zal wel heel sneu zijn als ze haar eigen naam niet of nauwelijks zou kunnen uitspreken.

@Piindaa ik wil graag borstvoeding geven en jij?

Hier kan ik helaas heel slecht tegen dr warmte. Verder ben ik erg moe, reageer daarom ook niet zo veel. Maar vind het inderdaad wel gezellig dat het wat actiever is in het groepje:)

11. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Piindaa Oh dat is inderdaad fijn ja! Wil je deze keer ook meteen met flesvoeding starten? Ik denk dat ik wel borstvoeding wil geven, maar wil kolven. En dan ook alleen tijdens mijn verlof. Aan de borst lijkt me wel heel bijzonder, maar mijn vriend vindt het ook leuk om de fles te geven dus ik gun hem dat. En het lijkt me best zwaar, als je als enige kan voeden.. Maar ben er ook best makkelijk in. Lukt het niet goed, dan gewoon kunstvoeding. Vind het mooi meegenomen als hij in ieder geval een paar weken moedermelk krijgt. Ik weet niet of het mogelijk is om te kolven én aan de borst te geven? Iemand verstand van?

@Brinsa Zoogcompressen werkten erg goed vannacht! Bleven ook goed zitten. Vervelend dat je zo moe bent en slecht tegen de warmte kan. Ik merk dat ik er ook steeds minder tegen kan... Tenzij ik lekker in een zwembadje kan liggen ofzo, dan vind ik het heerlijk. Maar die benauwdheid binnen en 's nachts.. Vreselijk. Dan komt er nog bij dat de trapjes en bewegingen nu echt soms naar buiten lijken te komen. Dacht vannacht dat er een been door mijn navel zou komen, haha!

12. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.658
    2.567
    113
    Wat fijn dat ze zo goed werkten. Welke heb je?
    Gelukkig hebben wij airco in de slaapkamer dus s'nachts is het goed te doen. Maar hier inderdaad ook die heftige strapjes, apart gevoel he.

13. Piindaa

Piindaa Actief lid

10 jul 2016
    313
    143
    43
    NULL
    NULL
    @xDaantje zeker kun je én kolven én borstvoeding geven. Sterker nog dat zal ik je ook zeker aanraden als je borstvoeding wilt geven. Om meerdere redenen eigenlijk.

Onze dochter had koemelkallergie en reflux. Gelukkig over beide heen gegroeid.
    Wij kiezen er voor straks ook gelijk flesvoeding geven.

14. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Brinsa Ik heb de LilyPadz. Zijn siliconen zoogcompressen, die hoef je er dus alleen maar op te 'plakken' en hoef je ook geen beha ofzo bij aan. Het is ook alleen voor 's nachts nodig, overdag lek ik niet. Oh airco op de slaapkamer, dat kan ik nu ook wel gebruiken... Misschien toch ook maar even voor gaan kijken.

@Piindaa Ja? Om welke redenen dan? Wil hem wel de borst geven overdag, maar gun mijn vriend ook om 's avonds of in het weekend de fles te geven. Plus dan heb ik 's nachts ook soms wat meer rust, haha. Weet niet of dat te verwarrend is voor de kleine?

15. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.658
    2.567
    113
    Oké top ga er eens voor kijken, dankje! Wij hebben gewoon een mobile airco dus kunnen hem overal in huis zetten waar we zouden willen, echt ideaal.

Hier gisteren begonnen met de babykleertjes wassen. Kon niet meer wachten nu sinds gisteren de kast en commode er staan Hahah.

Hebben jullie nog tips wat handig is hoe de commode slim in te delen?

Verder nog plannen dit weekend dames?

xDaantje vindt dit leuk.
  16. Piindaa

Piindaa Actief lid

10 jul 2016
    313
    143
    43
    NULL
    NULL
    Als je hem de borst wil geven dan moet je dat zeker doen. Daarnaast zou je dan extra kunnen afkolven voor als je bijv. een dagje weg gaat of zoals je al zelf aangeeft om je vriend de fles te laten geven, je ouders of andere familieleden. Maar vooral ook om je kleine aan de fles te laten wennen. Vaak zie je dat baby’s die borstvoeding krijgen de fles weigeren. Zo kun je een voorraadje opbouwen.

Dit weekend geen plannen, werken werken en nog eens werken. Maandag lekker vrij en dinsdag lekker uiteten met een vriendin en koffers pakken.

Ik ben ook ontzettend blij met onze airco’s. We hebben op elke slaapkamer 1 en 1 in de woonkamer!

xDaantje vindt dit leuk.
  17. Loes33

Loes33 Bekend lid

10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    @Brinsa heerlijk om alvast bezig te zijn met kleertjes wassen en de commode! Ik heb nog niet eens veel kleertjes, dus dat straks na mn vakantie eerst maar doen!
    Qua indeling: ik vond het makkelijk om in de bovenste lade de rompers en luiers te hebben, makkelijk te pakken bij verschonen.

Ik ga deze keer geen borstvoeding geven. Door zeer heftige ontsteking in mn kraamweek bij mn dochter heb ik door veel pijn en ellende en stress ook echt niet genoten van die eerste week. Was alleen maar met die borsten bezig.

Ik wil me alleen nog even verdiepen in welke flessen ik zal aanschaffen. Hebben jullie als wat gekocht? Voor mn dochter had ik Dr Brown, maar ze had evengoed veel last van krampen, terwijl ze zeggen dat deze flesjes daar heel goed voor zijn.

Ik geniet nog even van mn vakantie, 1 week gehad, nog 2 te gaan! Merk dat snel en ver lopen lastig worden, krijg snel banden pijn of harde buik dan. Verder mag ik niet klagen, qua warmte gaat het goed!

xDaantje vindt dit leuk.
  18. Blue lady

Blue lady Bekend lid

29 mrt 2015
    665
    438
    63
    @xDaantje kolven en BV gaan prima samen. Het enige waar je wel over moet denken is dat het fijn klinkt dat je man dan bijvoorbeeld s nachts de fles kan geven, maar jij kan niet gewoon de hele nacht slapen. Je zal dan toch wakker moeten worden om te kolven. Dit zowel om je productie op gang te houden als om de reden dat je gewoon volle borsten hebt die pijn gaan doen van de stuwing/het vol zijn.

@Loes33 wij raden op de kraam voornamelijk de dr Browns flessen aan en anders de difrax. Maar mijn ervaring is dat praktisch elke baby last krijgt van kraampjes welke fles je ook gebruikt. Het heeft nou eenmaal vooral te maken met het uitrijpen van de darmen. En vanzelfsprekend is de ene fles ietsje beter dan de ander, maar helemaal voorkomen gaat je naar mijn idee niet lukken

19. Maris80

Maris80 Actief lid

23 okt 2012
    214
    254
    63
    Vrouw
    Hallooo ladies,

Sorry voor mijn afwezigheid maar er is zoveel op me afgekomen de laatste tijd dat ik even tijd voor mezelf nodig had.

Kan nog steeds niet 100% genieten van mijn zwangerschap, die roze wolk waar iedereen het over heeft, nou die ken ik niet!
    Tot aan week 20 misselijk geweest en daarna kwam de misselijkheid van het maagzuur, waardoor ik elke nacht rond 1.30 uur wakker werd en om 3.30 uur weer op bed lag, dat breekt je echt op. Heb nu omzeprazol gekregen en dat werkt super! Slaap nu weer de nacht door.

Ik houd alleen veel vocht in mijn voeten vast, enkels wat zijn dat ook alweer! Gelukkig as dinsdag krijg ik kousen aangemeten.

Babykamer is hier helemaal klaar, kleertjes gewassen/gestreken en hoppa de kast in. We moeten alleen nog een box kopen. De namen voor onze diva’s hebben we ook al, en wij vernoemen ze allebei naar de Oma’s want die zijn er helaas beide niet meer.

Meisjes lopen mooi op schema en heb nog genoeg ruimte in me buik zodat ze nog even veilig kunnen blijven zitten. Al ben ik het zwanger zijn wel al zat hoor!

Zal ff een fotootje showen van onze babykamer

Bijgevoegde bestanden:

20. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    @xDaantje je kunt zeker wel kolven en borstvoeding geven. Ik heb dat noodgedwongen gedaan bij de 2e, maar kostte me wel heel veel energie. Ik heb dat ook niet volgehouden.

Ik heb besloten om toch bv te gaan proberen, maar niet koste wat kost.

@Loes33 ik gebruikte bij de oudste 2 dr Brown, maar de 3e had moeite met die flessen. Toen overgegaan naar MAM en zeer tevreden. Zijn hele fijne flessen.

@Maris80 wat jammer dat je nog echt kunt genieten van je zwangerschap. Maar wel fijn dat alles met je meisjes goed gaat.

Deel Deze Pagina