1 t/m 15 sept 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blue lady, 20 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes33

    Loes33 Bekend lid

    10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    @Blue lady goed om te weten dat het ziekenhuis toch ook dr brown aanraad. En idd is het zo dat ze altijd wel last van krampen krijgen. Lang leve de infacol zeg maar ;)

    @Maris80 wat vervelend dat je er (nog) niet echt van kunt genieten! Kamertje ziet er wel mooi uit!
     
    Maris80 en Blue lady vinden dit leuk.
  2. Piindaa

    Piindaa Actief lid

    10 jul 2016
    313
    143
    43
    NULL
    NULL
    Van infacol werd het bij dochterlief alleen maar erger! Haha. Wij hebben ook dr brown fles. Vond deze erg fijn.

    Krampjes voorkom je volgens mij ook niet helemaal. Ik vond die sprongetjes echt op zijn zachtst gezegd; vervelend. :p

    Vervelend dat je niet echt van je zwangerachap kan genieten. Vind het kamertje wel erg mooi geworden!
     
    Maris80 vindt dit leuk.
  3. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Brinsa Oh dat is ideaal ja, zo'n airco! En al goed bezig, met wassen! Moet ik ook nog allemaal doen, maar tijd zat.

    @Piindaa Oh heerlijk vooruitzicht! Wanneer ging je ook alweer precies?

    @Loes33 Ah kan me voorstellen dat borstvoeding dan niet zo'n fijne ervaring is. Ik ben daar ook niet moeilijk in, mocht het niet goed lukken of wat dan ook, dan stop ik ermee. Ik heb ook de flesjes van Dr. Brown. Hoor daar toch de meeste positieve ervaringen over. Maar het is natuurlijk ook altijd weer afwachten hoe de kleine erop reageert. Lekker, geniet nog van je vakantie!

    @Blue lady Oh ja, helemaal niet aan gedacht... Bedankt voor de tip! Vind het zo lastig.

    @Maris80 Wat ontzettend vervelend dat je zwangerschap zo zwaar is. Het is zo heerlijk als je er van kunt genieten. Al valt het bij mij ook niet altijd mee i.v.m. het verleden natuurlijk. Heftig dat je zolang misselijk geweest bent en vervolgens zo'n last van maagzuur kreeg. Ik heb 's avonds een beetje maagzuur, maar na een rennie gaat het weer goed. 's Nachts heb ik er (nog) geen last van. Maar wel fijn dat je nu wat beter kunt slapen! De babykamer ziet er mooi uit!

    @Elsa86 Nee ik wil inderdaad ook niet ten koste van alles borstvoeding geven. Het moet wel een beetje leuk blijven!
     
    Maris80 vindt dit leuk.
  4. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    @Loes33 bedankt voor je tip. Deze had ik zelf ook al in gedachte:).

    @Maris80 wat vervelend dat je zolang misselijk bent geweest. Heb je niks geslikt ervoor om het wat te verlichten? Het is zo zonde als je namelijk nog niet echt kan genieten. Gelukkig is met jullie meisjes wel alles goed! En wat een schattig kamertje zeg.

    @Piindaa fijne vakantie. Waar ga je ookal weer heen?

    Ik kreeg hier van een vriendin de tip om de laatste 6 weken van de zwangerschap te beginnen met ortiflor start van orthica. Dit om de darmpjes al voor te kunnen bereiden. En dan kan je dit ook blijven geven als de kleine geboren is.
     
    xDaantje en Maris80 vinden dit leuk.
  5. Maris80

    Maris80 Actief lid

    23 okt 2012
    214
    254
    63
    Vrouw
    Voor de misselijkheid heb ik emasefene liggen, en die helpen over het algemeen wel, maar teveel rotzooi slikken ben ik ook weer niet zo van, ben bang dat dat schadelijk voor onze diva’s is :$

    Rennie’s hebben we ook liggen maar als ik misselijk ben dan moet ik ervan over mijn nek:eek: dus nu met me maagzuurremmers gaat het al een heel stuk beter, gelukkig maar.

    We doen alles voor de meiden laten we maar zeggen, ik voel me straks als ze eruit zijn gewoon weer beter dus komt allemaal wel goed. Heb een hele lieve vent die echt alles voor me doet ❤️.

    Afgelopen echo lagen de meiden allebei in stuit, heb de gyn gezegd dat ik een keizersnede wil, ik ben echt als de dood voor de bevalling, hebben daar meer mensen hier last van?
     
  6. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Brinsa Bedankt voor de tip! Ga even opzoeken wat dat is enzo.

    @Maris80 Snap je gevoel! Ik vind het ook niet fijn om iets te slikken, zelfs een paracetamol probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen... Het is gewoon geen fijn gevoel! Ik ben niet echt bang voor de bevalling. Vind het wel spannend en soms zie ik er tegenop, maar soms kijk ik er gewoon naar uit. Natuurlijk niet zozeer naar de bevalling zelf, maar gewoon dat je weet dat je daarna een kindje in je armen hebt... Bij de vorige zwangerschap was ik meer bang voor de weeën dan voor het persen. Nu is het andersom, zie ik meer tegen het persen op. Maar dat komt omdat ik de weeën al ervaren heb. Het persen ook wel, maar ja mijn kindjes waren natuurlijk 21 weken en dat is toch een stuk kleiner dan bij een voldragen kindje! Kijk meer op tegen de spanning die er voor ons bij komt kijken, bang dat er weer iets mis gaat en we weer een kindje verliezen. Over 2 weken starten met de cursus hypnobirthing, hopelijk werkt dit goed voor ons!
     
  7. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    @Maris80 dat snap ik wel. Ik vond het ook geen fijn idee om weken medicatie te slikken maar zonder was gewoon echt niet te doen. Nu ik gelukkig geen medicatie meer hoef ben ik ook extra streng naar mezelf wat betreft paracetamol enzo.

    Onze kleine ligt ook in de stuit momenteel. Ik snap je angst wel voor de bevalling. Had het eigenlijk nooit totdat ik zwanger werdt. Als ik er al aan denk raak ik lichtelijk in me hoofd in paniek. En voor wat weet ik nog geen eens. Misschien het feit dat ik absoluut geen ruggenprik wil maar die misschien toch wel moet als het niet te doen is.


    @xDaantje bij jou snap ik de angst dat er iets mis gaat wel. Lijkt me toch extra spannend voor jullie de bevalling. Hopelijk hebben jullie wat aan de cursus.
     
  8. Blue lady

    Blue lady Bekend lid

    29 mrt 2015
    665
    437
    63
    Ik snap alle reacties van geen medicatie willen, aan de andere kant emesafene en PCM kunnen echt geen kwaad. Je doet jezelf meer te kort als je het niet gebruikt in mijn optiek.

    Wat betreft bevallingsangst: zou gek zijn als ik dat zou hebben met Mn werk op de kraam/verlos (of wellicht juist wel heel logisch). Dus ik kijk er niet tegen op. De pijn heb ik echt totaal geen zin in, maar ik weet dat ik het vorige keer kon, dus daar hou ik me aan vast.

    Wat betreft stuit liggingen; kindjes kunnen nog prima draaien tot 34-36 weken en anders kan het mogelijk middels versie als je dat zou willen. Bij een tweeling met beide kindjes in stuit ligging zou ik niet beginnen aan een vaginale bevalling. Te veel risico’s. Een enkel kindje zou ik wel proberen. Maar snap het ook als dames dit niet aandurven.

    Bevallingscursus raad ik iedereen altijd aan, hoe suf het ook klinkt. Zowel jij als je partner zijn beter voorbereid. Ik pik ze er op de afdeling zo uit wie er wel 1 heeft gevolgd en wie niet. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat degene die geen cursus hebben gevolgd het niet fantastisch kunnen doen. Maar er is een stuk minder snel paniek en de partners staan vaak zekerder in hun schoenen.
    Los daarvan heb ik ook een patiënt gehad die riep dat ze die trut van de hypnobirthing cursus voor dr ... ging slaan gezien alles gelogen was!!! Dit was natuurlijk in the heat of the moment en een bevalling waar echt alles tegen zat.. dus ja...
     
  9. Loes33

    Loes33 Bekend lid

    10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Ik zie (nog) niet tegen de bevalling op, al was die van mn dochter vrij heftig en duurde vrij lang. Ik heb toen wel een ruggenprik gekregen en zou ik zo weer doen. Voor andere pijnstilling kwam ik niet in aanmerking, daar ging het nog te lang voor duren. Persen vond ik na uren van pijnlijke weeën juist fijn, bijna leuk om te doen. Dus zie daar ook niet tegen op. Wel weer voor het hechten na inscheuren....
     
  10. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Brinsa Dat kan juist ook eng zijn, het onbekende! Ik denk dat het meestal ook wel een beetje bij de zwangerschap hoort. Vooral nu we het derde trimester in gaan komt het allemaal weer wat dichter bij.

    @Blue lady Snap dat jij niet echt angst hebt voor de bevalling! Wel heel fijn. Blijven de heftige bevallingen of die met een slechte afloop niet juist dan hangen bij je? En een geboorte in stuit, kan dat zomaar? Heeft dat ook niet veel risico's? Ik vind het heel fijn om een cursus te volgen, en ook voor mijn partner. Dan is hij inderdaad iets zekerder en kan hij ook 'helpen'. Hij ziet erg tegen de bevalling op, bang dat er iets mis gaat. Hij vindt het fijn om wat beter voorbereid te zijn en ook een rol te hebben. Kan me ook wel voorstellen inderdaad als je een heftige bevalling hebt en ze hebben je verteld bij hypnobirthing dat je zo 'pijnloos' kunt bevallen dat het dan een flinke tegenvaller is. Gelukkig is onze docent wel zo nuchter dat ze zelf ook zegt het niet voor te kunnen stellen dat de bevalling geheel pijnloos is.

    @Loes33 Fijn dat je er niet tegenop ziet! Ik ben ook bang voor inscheuren/knippen, als ik erover nadenk kan ik al flauwvallen haha.
     
    Blue lady vindt dit leuk.
  11. Maris80

    Maris80 Actief lid

    23 okt 2012
    214
    254
    63
    Vrouw
    Mijn gyn heeft me gezegd dat een tweeling tot en met week 32 nog kan draaien en dat het daarna niet meer gebeurd.

    Ik ben gewoon bang voor het onbekende .. heb al vele andere erge dingen moeten ondergaan in t ziekenhuis. Aangezien ik echte control freak ben en ik hierover dus totaal geen controle kan uit oefenen.

    Wat betreft een keizersnede, baby a ligt als eerste dus het is belangrijk hoe zij zal liggen rond week 32. Misschien verander ik nog van gedachte, maar denk het niet. :|
     
    Blue lady vindt dit leuk.
  12. Coortje88

    Coortje88 Actief lid

    10 nov 2012
    281
    193
    43
    Zuid-Holland
    Spannend he! Vind ik ook hoor! Zeker met twee is het zo onzeker.

    Zondag ging ik voor controle omdat ik al een dag maar 1 baby voelde. Eerst lagen ze overdwars. En waren dus blijkbaar gedraaid waardoor het anders voelde. Lagen ze beide in stuit. Vanmiddag in de wachtkamer veranderde m’n buik ineens van model, nu ligt de onderste goed en de 2e in stuit. Inderdaad nog maar paar weekjes zei de gynaecoloog bij mij vanmiddag, en dan is het echt klaar met draaien. Ik ben er best gespannen voor.

    Ik ga het liefst gewoon bevallen. Wel met ruggenprik. Maar liever geen keizersnede ivm het herstel daarna. Maar wil geen stuitbevalling, dan
    Iiever toch een keizersnee ;)

    Lastig he haha
     
  13. Blue lady

    Blue lady Bekend lid

    29 mrt 2015
    665
    437
    63
    @xDaantje de heftige bevallingen blijven zeker hangen en zitten natuurlijk ook wel in Mn achterhoofd. Maar ik heb daarmee ook gezien hoeveel er nog aan te doen valt, wellicht dat dat mij de rust geeft. Sowieso mijn eigen ervaring vorige keer helpt natuurlijk in combinatie met de vele vele vele goede bevallingen die ik begeleid heb.

    En ja een stuit bevalling heeft zeker meer risico’s daarom worden die ik het zkh gedaan en niet thuis. Maar zolang de ontsluiting verloopt zoals moet, de weeen regelmatig en krachtig genoeg zijn en het kindje het goed blijft doen verloopt het vaak prima. Het is wel een bevalling waarbij als 1 van bovengenoemde niet vordert volgens het boekje er sneller over gegaan wordt op een keizersnede.

    @Maris80 je hebt helemaal gelijk hoor mbt tot draaien bij een tweeling. Mijn reactie was voor een enkel kindje. Heb ik niet duidelijk beschreven, excuus!

    @Coortje88 zou mooi zijn als het kindje wat beneden ligt zo blijft liggen!! Wat het bovenste kindje doet is niet echt belangrijk, gezien ze (bijna) altijd gaan draaien zodra nr 1 geboren is gezien alle ruimte die ze plots krijgen. Ik duim voor je!
     
    Maris80 en Coortje88 vinden dit leuk.
  14. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Maris80 Dat is zo, je hebt er geen controle over hoe het gaat lopen... Dat vind ik misschien zelf ook wel zo lastig! Niemand die kan zeggen dat alles goed zal gaan. Misschien overheerst dat bij mij nog wel het meest, de angst dat er iets mis gaat met de baby.

    @Blue lady Ah oke! Nou als ik weer angstig word, probeer ik even aan jouw woorden te denken haha.

    Dinsdag controle gehad, bloeduitslag was goed alleen bloeddruk aan de lage kant. Natuurlijk liever laag dan hoog, maar dat kan de reden zijn dat ik af en toe plotseling duizelig ben. Verder met de kleine alles goed, en baarmoederhoogte zat nu op ongeveer 31 weken. Over twee weken het geboorteplan bespreken. Volgende week weer 3D echo, ben heel erg benieuwd!
     
    Blue lady vindt dit leuk.
  15. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    1 - 15 september '19

    30 Augustus
    Blue lady - 30 jaar - tweede kindje

    1 September
    Esklessebes - 34 jaar - tweede kindje
    Coortje88 - 31 jaar - tweede en derde kindje
    Frun - 38 jaar - tweede kindje

    2 September
    Piindaa - 27 jaar - tweede kindje
    Brinsa - 26 jaar - eerste kindje

    3 September
    xDaantje - 26 jaar - derde kindje
    SanvVW - 32 jaar - derde kindje


    4 September
    Lotus88 - 30 jaar - eerste kindje

    5 September
    Loes33 - 35 jaar - tweede kindje

    6 September
    Wonderd - 26 jaar - eerste kindje
    Suussuuus - 00 jaar - eerste kindje

    7 September
    Juf89 - 29 jaar - tweede kindje
    Sophiejacoba - 23 jaar - tweede kindje


    8 September


    9 September
    Elsa86 - 32 jaar - vierde kindje
    Tuttebella - 29 jaar - vijfde kindje


    10 September

    Lentekind85 - 33 jaar - 3de kindje

    11 September
    Maris80 - 38 jaar - eerste en tweede kindje
    Misssummer1 - 00 jaar - tweede kindje

    12 September

    13 September

    14 September
    rm2015 - 29 jaar - tweede kindje
    Mamjdmm - 33 jaar - vijfde kindje


    15 September

    Jesebelletje - 00 jaar - derde kindje

    * Izi -32 jaar - mk



    | Meisje (11) | Jongen (7) | Verrassing (3) |

    Afsprakenlijstje:

    19 juni - xDaantje 3D/4D echo
    19 juni - Lentekind85 Extra echo vruchtwatercheck
    25 juni - xDaantje Controle vk (geboorteplan)
    28 juni - xDaantje echo

    Juli:
    8 juli - xDaantje placenta localisatie
    11 juli: Loes33 echo ligging placenta
     
  16. Maris80

    Maris80 Actief lid

    23 okt 2012
    214
    254
    63
    Vrouw
    Wij hebben vorige week een 3D echo laten maken maar baby a wilde niet in beeld dus hebben we alleen een fotootje van baby b, de 2 meiden zijn nu al behoorlijk eigenwijs. Elke keer bij een echo wil er 1 niet in beeld :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    xDaantje, Blue lady en Piindaa vinden dit leuk.
  17. Lentekind85

    Lentekind85 Bekend lid

    5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Hee meiden!

    Eindelijk weer even de tijd om hier wat te typen...
    Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb het druk, hahaha!
    Op mijn werk is het veel - nog even snel doen voor jij met verlof gaat - en dan thuis de twee jongens, een nieuwbouwhuis waar nog vanalles aan gedaan moet worden etc etc... Zo vliegt de tijd in elk geval wel ;)

    Lees hier al over bevallingen: ik heb een beetje gemende gevoelens op het moment. Kijk er niet echt tegenop (ze moet er toch uit), maar kijk er ook niet echt naar uit... Eerste bevalling was een geplande keizersnede ivm afwijking bij de baby, tweede een gewone bevalling. Ik hoop dat een normale bevalling nu weer lukt, maar zonder de ellende die ik de vorige keer daarna had (vulvair hematoom, au! en veel bloedverlies daardoor). Dat herstel was toen langer dan van de keizersnede zelfs, maar de ervaring van een 'normale' bevalling vond ik zoveel mooier!
    Verder ben ik benieuwd naar hoe ik/wij zullen reageren op het aangezicht van ons meisje... hoe groot die schisis is weten we natuurlijk niet... ik hoop vooral dat ik niet ga schrikken.. (ik heb een aantal foto's gezien waar ik toch wel van schrok ook namelijk...)

    Verder had de verloskundige even bloed geprikt van de week, ik voelde me ook duizelig, moe en flauw. Hb was 6,8 (kwam vanaf 8,1). Zij vond het prima (ondergrens blijkbaar 6,3), maar ik twijfel toch een beetje. Vorige keer had ik een Hb van 4,3 na de bevalling en dat was echt niet fijn, zit eraan te denken om toch ijzer te nemen om alvast een voorraadje te hebben voorafgaand aan de bevalling... wat doen jullie daarmee?
     
    Blue lady vindt dit leuk.
  18. Wonderd

    Wonderd Actief lid

    3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Wat een mooie foto ! Mag je nog terug om een poging te doen voor baby a ???
     
    Maris80 vindt dit leuk.
  19. Jesebelletje

    4 jan 2019
    82
    82
    18
    Vrouw
    @Maris80 is een doula niets voor je? Mijn zusje doet dat en ze begeleiden vrouwen al vanaf een paar maanden tot na de bevalling.. eigenlijk zolang als je wilt.. het kan helpen bij vertrouwen krijgen en je hebt een persoon bij je die ervaring heeft, je bij kan staan en evt. Dingen voor je kan regelen op momenten dat je er zelf geen puf voor hebt of niet durft.
    Ik ben nu het termijn over van de geboorte van Mn zoontje, dus dat geeft wel rust.. eerder dan dat gaat het dus niet meer worden.
    Heb wel veel lichamelijke klachten. Zeker als ik een drukke ochtend heb gehad kan ik vanaf de middag al niet meer lopen van de spanning op Mn buik. Dan moet ik Mn buik echt soort van vasthouden/optillen. Uit de controle kwam dat ik veel vruchtwater heb en een grote baby. Over anderhalve week testen op suiker. Vind het lastig welke maatjes ik moet kopen. Heb toch ook wel 2 pakjes in 44. Ga er toch een beetje vanuit dat ze te vroeg komt ofzo.. hopelijk dan niet vroeger als bij Mn dochter (35wk). Zou het heel fijn vinden als ik Mn kindje na de bevalling gewoon s bij me mag houden ipv dat ze meteen weggehaald worden en naar de afdeling gaan..
    Heb zelf 2,5 jaar borstvoeding gegeven hahah. Wilde 3 maanden geven, maar omdat ik toen geen enkele fles gegeven had, weigerde ze pertinent alle flessen. Ook bij Mn prematuur heb ik denk ik wel elk merk fles gehad. Uiteindelijk heb ik difrax en dr. Brown gebruikt. Difrax lekte iets meer maar dr brown was vervelend schoonmaken, zeker als je Johannes pitmeel gebruikt. Nu 5 jaar later zie ik dat er een heleboel flessen bijgekomen zijn.. como tomo en latch bv. . heb ze buiten online nog nergens gezien, maar ben er wel benieuwd naar.
    Hebben meer meiden last van vochtverlies? Soms schrik ik ervan omdat het dan voelt alsof Mn vliezen lekken, maar dan loop ik en dan voel ik opeens een soort mini plasje eruit lopen. Het is gewoon wittige afscheiding, maar wel heel irritant. Kan dus alleen zwarte broeken aan ;)want ivm broeien en bacteriën gebruik in liever geen inlegkruisjes.. tja, zwanger zijn is bij mij iig niet de meest sexy periode hahaha
     
  20. Maris80

    Maris80 Actief lid

    23 okt 2012
    214
    254
    63
    Vrouw
    @Wonderd, jaaa we gaan nog een keer terug met 29 weken en daarna is het goed. Ruimte wordt steeds beperkter daarbinnen, en dat voel ik laatste paar dagen goed. Ik draag zo hoog dus me ribben het zwaar te voortduren:D

    @Jesebelletje een doula? Ik heb er wel eens van gehoord maar weet eerlijk gezegd niet of het wat voor ons is. Straks bij mijn bevalling zijn er al genoeg mensen om me heen in t ziekenhuis, ben normaal
    altijd wel een mensen mens maar momenteel als er teveel mensen om me heen zijn dan word ik knettergek.

    Enne over het niet sexy voelen haha nou inderdaad.. buiten het vochtverlies, opgezwollen benen en voeten voel ik me net een varkentje af en toe. Zal blij zijn als ik me dalijk weer wat meer vrouw voel want dat is compleet verdwenen.
     

Deel Deze Pagina