1 t/m 15 sept 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blue lady, 20 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    @Maris80 wat een schattige foto! En fijn dat jullie nog terug mogen komen, hopelijk wil jullie andere meisje dan ook op de foto.

    @Lentekind85 ik snap heel goed dat je met gemende gevoelens de bevalling ingaat. Wat heftig je vorige bevalling dat je daarna zoveel last hebt gehad. Ik zou het ook spannend vinden hoor als ik niet precies zou weten wat ik moet verwachten over het aanzicht van jullie kindje. Maar ik denk dat het toch anders is dan wanneer je het op de foto's ziet of bij iemand anders. Dit is natuurlijk jullie meisje. Tuurlijk is het schrikken maar denk ook dat het toch anders zou zijn. Hoop in ieder geval dat het niet te heftig is en het alsnog een super mooi moment gaat zijn. Is het niet mogelijk om tijdens een 4d echo al een idee te krijgen hoe het ongeveer zal zijn of zeg ik nu iets heel geks.
     
    Lentekind85 en Maris80 vinden dit leuk.
  2. Lentekind85

    Lentekind85 Bekend lid

    5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Ja dat is zeker een goede, zo’n 4D of 3D echo!
    Dat hebben we nu inderdaad al twee keer gehad. Grappige is dat we de schisis nooit gezien hebben, omdat ze steeds met haar handjes voor haar gezicht zit, haha!
    Ik denk dat we het maar gewoon over ons heen moeten laten komen, en inderdaad wat jij zegt @Brinsa ik denk dat het bij je eigen kindje wel anders is ja...

    Overigens ben ik me toch van de trap gevallen vandaag... ik wordt steeds onhandiger, hahaha!
    Gelukkig niet op Mn buik, maar heb behoorlijk zere billen en rug.... voel me uiterst charmant nu, haha!

    Over borstvoeding ben ik nog niet uit... ons meisje kan sowieso niet aan de borst zelf drinken, en ik weet niet of ik het gekolf zie zitten... heb er tenslotte al 2 rondlopen en de voedingen zullen waarschijnlijk ook langer duren omdat het lastiger is voor haar.. ik zie mezelf al de hele dag in de weer zijn met kolven en voeden... voorlopig denk ik dat ik het gewoon probeer en dat als de voeding niet goed op gang komt, ik overstap op flesvoeding.. (en dat zijn dan flessen met speciale spenen)
     
  3. Loes33

    Loes33 Bekend lid

    10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Haha, nu al lekker eigenwijs dus ;) misschien een stomme vraag hoor, maar hoe weten ze nu wie baby a en baby b is? Ze draaien nog wel eens om in je buik toch?
     
  4. Maris80

    Maris80 Actief lid

    23 okt 2012
    214
    254
    63
    Vrouw
    De gyn heeft gekeken welke baby als eerste ligt om eruit te komen, tuurlijk ze draaien nog wel maar de plaats van de vruchtzak blijft waar die is. Dus vandaar.. wist dit ook niet hoor ... maar heb ik ook maar van de gyn :)
     
    Blue lady en Loes33 vinden dit leuk.
  5. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Maris80 Mooi hoor! Ik begrijp wel dat het lastig is, zo'n 3D echo bij twee kleintjes... Bij ons is het bij één kindje iedere keer al een gedoe haha.

    @Lentekind85 Lekker druk heb je het inderdaad! Begrijp dat je wel een beetje bang bent om te schrikken van de schisis, maar denk inderdaad ook dat dat meevalt bij je eigen kindje. De trots overheerst dan toch! Dat hadden we ook toen onze zoontjes bij 21 weken geboren werden. Alhoewel het helemaal niet eng was, had ik toch verwacht dat ik meteen heel verdrietig zou zijn. Maar ook toen overheerste de trots gewoon. Natuurlijk een heeel ander geval, maar ik wil ermee zeggen, dat de trots dus denk ik altijd overheerst wanneer je je kindje voor het eerst ziet.

    @Jesebelletje Dat moet je een fijn gevoel geven, dat je steeds verder komt en over het termijn waarbij je zoontje geboren is bent! Maar snap inderdaad wel dat je er rekening mee houdt dat ze eerder komt. Iedere week (en dag) is er weer één! Wel vervelend dat je lichamelijk klachten erger worden. Ik merk ook dat mijn conditie echt niet goed meer is. Heb tot 26 weken paar keer per week gesport, maar dat kan ik nu echt niet meer... Probeer regelmatig een stuk te lopen maar ben zo snel moe en pijn aan mijn buik, zo'n zwaar gevoel. Ik verlies niet zoveel vocht (ja, uit mn borsten wel, haha) maar hoor wel dat dat normaal is, hoe meer je tegen het einde loopt.

    Hier alles nog goed met de baby. Morgen weer een 3D/4D echo, ben benieuwd of hij nu wel een beetje meewerkt! Vanochtend voor het eerst kramp in mijn kuit gehad, wat een rotgevoel haha. Heb het wel al een paar keer bijna gehad, dat ik het net kon voorkomen. Maar nu helaas niet haha. Bij de vorige zwangerschap tot 21 weken 3 keer gehad, maar nu pas met 29 weken, dus mag niet klagen! Morgen komt ook de kraamzorg voor de intake, ben benieuwd wat ze daar gaan vertellen. Nog meer mensen die niet echt naar de kraamzorg uit kijken? De verzorging enzo is natuurlijk fijn, maar de hele dag iemand zo bij je in huis hebben lopen...
     
  6. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    @xDaantje spannend morgen weer een echo. Hopelijk ligt jullie mannetje er goed voor:). Mijn conditie is ook om te huilen. Oh die kramp is erg he! Heb het 2 keer gehad, kon wel huilen zoveel pijn dat het deed. Bij ons komt dr kraamzorg maandag. Vooral mijn vriend ziet het niet zitten. Eerst wou hij helemaal geen kraamzorg maar nu gaan we afspreken dat ze alleen komt voor de baby en mij te checken en alles uit te leggen omtrent de kleine. Maar alle huishoudelijke dingen daar komt me moeder voor. Vriend vind het niet fijn als er een vreemde in ons huis loopt de rommelen.

    Je kan ook aangeven dat je der maar voor een paar uurtjes per dag wilt.
     
  7. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Brinsa Ja ik vond het heel moeilijk, hoor zoveel verschillende verhalen en ervaringen over kraamzorg... Heb voor nu maar gewoon volledige kraamzorg gekozen, en dan zie ik het wel! Misschien vind ik het heel fijn, misschien ook niet. Maar dan geef ik dat wel gewoon aan dat het voor mij niet nodig is. Vind inderdaad ook de verzorging voor mij en de kleine het belangrijkst, en dan het schoonmaken van het toilet en de badkamer. Mijn moeder komt ook vaak en die zal ook regelmatig de was draaien, stofzuigen etc. Vindt ze alleen maar fijn om te doen!
    Hoe gaat het met jou verder? Ben zo benieuwd vanavond!
     
    Blue lady vindt dit leuk.
  8. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Hoe was je gevoel tijdens de intake? Ja inderdaad je kan ze altijd nog wegsturen als je het genoeg vind die dag.

    Met mij gaat het, ben erg moe dus morgen gaan ze alles even checken bij de vk. Verder gauw pijn aan me onderrug wat doorstraalt in me been. Maar verder geniet ik volop van het wondertje in me buik en mag de tijd wel wat langzamer gaan:oops:.

    Hoe was de echo gisteren? Hem goed kunnen bewonderen?
     
  9. mamjdmm

    mamjdmm Actief lid

    15 jan 2019
    130
    96
    28
    Vrouw
    Ha meiden!
    Ik kreeg geen updates meer :(
    Heb dan ook niet alles bijgelezen, hoop dat ik nu wel weer meldingen krijg.

    Wij hebben vanmorgen een groeiecho gehad. Het is weer een grote baby en ik ruim vruchtwater, beetje te ruim.
    Dus ben nu vast doorverwezen naar de gyneacoloog, daar heb ik over een week een afspraak.

    Verder vliegt de tijd voorbij en ben ik eigenlijk vooral veel te druk met de webshop, einde van het schooljaar is altijd piek!

    Hoe gaat het met jullie? Zien jullie op tegen de voorspelde warmte?
     
  10. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Vervelend soms he de site, ik krijg soms ook geen meldingen.

    Is het een probleem dat er te veel vruchtwater is? En waren al je kindjes groot? Verder wel alles goed met de kleine neem ik aan.

    Ja dat zal best, nog eventjes en dan heb je het zeker weer erg rustig.

    Ik kijk enorm op tegen te warmte kan er normaal al niet super goed tegen maar nu met de zwangerschap echt totaal niet. En jij?
     
  11. mamjdmm

    mamjdmm Actief lid

    15 jan 2019
    130
    96
    28
    Vrouw
    Ja verder was alles wel goed, goed gevulde maag en blaas. Oudste was 8 pond, tweede 9 pond en jongste twee ingeleid en 7 pond.

    Kan toch duiden op iets met je suiker maar heb blijkbaar gewoon een heel voedzame placenta.

    Ja ik zie er ook echt tegen op. En t probleem is dat ik de webshop niet zomaar kan sluiten en die tassen die ik bedruk pers je op 160 graden. Dus kan je nagaan hoeveel warmte die pers afgeeft :(

    Is bij jou je ijzer al geprikt? Dat gebeurd rond de 30 weken. Hier ook best moe, vooral na lopen enz. Drink nu zo’n ijzerdrankje. Wel heel ranzig :)
     
  12. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    Hier ook geen meldingen gehad. Zeer irritant.

    @mamjdmm hier ook weer een grote en ook veel vruchtwater. Buikje zat bij de laatste echo op p99, liep 2w3d voor. Verklaring van de vk: ze hebben het gewoon goed bij jou. Nu waren mijn anderen niet allemaal zo groot. Mijn oudste was bijna 6 pond (Wel 4 weken te vroeg), middelste was 7 pond en jongste was 9 pond.
    Ik ben wel al een paar keer naar de gyn geweest, maar ik ging ook naar de vk dus was een beetje dubbel op. Ik wil wel overleggen of ik ingeleid kan worden.

    Ik zie wel op tegen de warmte van volgende week. Ik kan mijn kinderen ook moeilijk de hele dag binnen houden en de jongste moet ik echt nog in de gaten houden buiten.
     
  13. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Zo dat zijn wel flinke kindjes. Maar suiker kunnen ze testen toch?
    Heb je geen airco in de ruimte waar je werkt? Of kan dat niet met de apparatuur ?

    Toevallig is vandaag mijn ijzer geprikt. Ik had in het begin 8.1 en nu 6.9. Nog steeds perfect zei de vk alleen reageert mijn lichaam gewoon wat heftiger op de daling omdat het hoger gewent is. Nu dus aan de floradix en kijken of me klachten verdwijnen. Slik je dat ook? Want dat vind ik best lekker.
     
  14. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Brinsa Ja vond het een prima gesprek, niet heel bijzonder! Fijn dat je zo kunt genieten. Ik was ook best moe, dacht dat het aan ijzergebrek zou liggen maar dat was niet. Wel vrij lage bloeddruk dus ik moet af en toe een dropje pakken als ik wat duizelig ben. Echo was goed, maar helaas lag de navelstreng steeds een beetje voor het gezichtje.Wel één heeele mooie en duidelijke foto waar ik verliefd op ben. Maar mogen toch nog keertje terugkomen!

    @mamjdmm Oh goed dat ze je toch op controle laten komen bij de gyn, kan nooit kwaad. Ik zie niet heel erg op tegen de hitte, tenminste niet overdag. Vind het heerlijk om in een zwembadje af te koelen, ik ben natuurlijk toch thuis. Alleen savonds en snachts vind ik het wel minder! In tegenstelling tot jou en @Elsa86 is het bij mij bekend dat ik een klein kindje ga krijgen. Had ook niet anders verwacht, aangezien wij 1.61 en 1.64 zijn. Alles wel mooi binnen de normen maar wel aan de kleine kant, loopt ruim een week achter op de laatste groeiecho.
     
  15. mamjdmm

    mamjdmm Actief lid

    15 jan 2019
    130
    96
    28
    Vrouw
    Hier ook ongeveer die termijn dat hij voorloopt. Ik zou sowieso al ingeleid worden ivm de schouders van de tweede (dystocie, bleven hangen zeg maar), maar dit is nu wel een extra reden om wat eerder door te sturen zei ze.

    Dat is dan lastig he als je ze niet alleen buiten kan laten. Hier is de jongste bijna 4 dus altijd met zn broers en zus buiten. Maar als ze in het zwembad gaan ga ik uiteraard niet boven aan het werk bijvoorbeeld, er moet wel toezicht zijn.
     
  16. mamjdmm

    mamjdmm Actief lid

    15 jan 2019
    130
    96
    28
    Vrouw
    Ja suiker is getest bij mij en was goed en mijn ijzer was vanmorgen 6.7. Ook prima.
    Ja, Floradix is het. Ik vind het zó vies haha.

    En ja, ook een airco gehaald van de week, maar tegen die hitte van dat apparaat kan hij niet op. Maar heb er wel lekker een briesje van als ik hem dichtbij heb staan ;)
     
  17. mamjdmm

    mamjdmm Actief lid

    15 jan 2019
    130
    96
    28
    Vrouw
    Groot gelijk dat je lekker in een zwembadje duikt :)
    Bij ons is er verbouwd en de veranda weggehaald, maar we hebben nog geen nieuwe zonwering. Die komt 1 juli. Dus net te laat en we hebben de zon de hele middag op de woonkamer. Dus in huis wordt het ook niet te harden dan.

    Als het maar netjes in een lijn groeit is een klein kindje ook niet erg natuurlijk (vind dat juist zo leuk, zo’n echte baby :)) als het maar niet té klein is, ook weer heel lastig met voeden en kleden enz.
     
  18. Blue lady

    Blue lady Bekend lid

    29 mrt 2015
    665
    437
    63
    Wat een verschil he, grote kindjes, kleine kindjes, veel vruchtwater, laten inleiden of niet. De bevallingswereld is divers.

    Ik heb vandaag een groei echo, maar dat is puur op eigen verzoek aan een collega. Mn buik groeide zo hard tot 2 weken terug dat ik graag wilde weten of ik me op een 9 ponder moet voorbereiden.

    Verder kijk ik overdag niet op tegen de hitte, de nachten wel. Maar gezien het al weken slecht slapen kijk ik sowieso al tegen de nachten op.

    Gister terug gekomen van vakantie en meteen door om op de afdeling met sedatie te slapen. Dat was wel echt weer een verademing. Vannacht thuis ook weer een redelijke nacht gemaakt. Nu weer afwachten hoe de komende nachten zullen gaan.
     
  19. Misssummer1

    22 feb 2019
    68
    36
    18
    Vrouw
    Klopt wij hebben ook een intake gehad vorige week. En wij kijken er ook niet naar uit. Bij mijn dochter pakket van 4 uur genomen het minimale en haar na alle controles naar huis gestuurd. Lekker tijd voor ons eigen ding. En dit keer gaan we het precies zo doen ;)
     
  20. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    @xDaantje wij hebben de intake nog niet gehad, maar ik kijk juist enorm uit naar de kraamzorg. Ik heb in totaal ook iets van 74 uur ofzo:oops:
     

Deel Deze Pagina