1 t/m 15 sept 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blue lady, 20 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes33

Loes33 Bekend lid

10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    @xDaantje klinkt als een mooie dag inderdaad en ook bijzonder dat je nu een babyshower had op diezelfde dag. Zo besef je maar weer hoe dicht geluk en verdriet en leven en dood bij elkaar ligt. Een kennis van mij is met 26 weken haar kindje verloren vorig jaar en dit jaar op de sterfdag bevallen van haar tweede. Hoe gek is dat ook. Maar ook wel weer mooi.

xDaantje vindt dit leuk.
  2. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Ben weer even achter de laptop gekropen!

@xDaantje Wat een spanning moet je gehad hebben zeg:( gelukkig zit de kleine nog veilig bij je. Ik hoop dat je weer wat rust hebt gevonden en he

@mamjdmm Succes vandaag met de echo, hopelijk meer duidelijkheid voor je.

@Lentekind85 Duizeligheid heb ik bijna nooit last meer van, wel heb ik al vanaf het begin van mijn zwangerschap dat mijn rechteroor dichtklapt....
    Heel apart, het gebeurd vaak als ik gelopen, gewandeld of gesport heb, bij inspanning dus, het is alleen met rechteroor en kan soms uren duren voordat hij weer open gaat.

Ik heb gister een groeiecho gehad, weer korte beetjes gemeten maar buikje prima en dat is het belangrijkste vertelde de verloskundige, hoofdje ook goed.
    Het word een klein meisje maar ook dit past bij mij/ons dus voor nu is het verder goed.
    De kleine meid ligt wel al behoorlijk laag en de kans dat ze nu nog gaat draaien is erg klein, ook omdat het een eerste kindje is en er dus weinig ruimte is.

Blue lady en xDaantje vinden dit leuk.
  3. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Loes33 Ja inderdaad! Dat is ook bijzonder zeg... Al lijkt me het ook heel moeilijk en dubbel, geboortedag én de sterfdag tegelijk.

@Wonderd Fijn dat de echo goed was! Bij ons zijn de beentjes ook kort. Bij de echo afgelopen vrijdag liepen de beentjes zo'n twee weken achter, het hoofdje één week en het buikje mooi op termijn. Wij zijn zelf ook klein, vooral mijn vriend aangezien hij een man is haha. Zijn hele familie is (heel!) klein, maar ze zijn dan ook niet Nederlands. Ligt jullie meisje wel in hoofdligging?

Hier steeds meer bezig met de babykamer in orde maken! Binnenkort ook maar een begin maken met kleertjes wassen.

4. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Bij ons de beentjes ook 2 weken achter , hoofd en buikje wel op termijn . laten ze het bij jou ook gewoon of houden ze het extra in de gaten?
    Ze ligt in hoofdligging ja, dus ze ligt er gewoon prima voor zo

5. Loes33

Loes33 Bekend lid

10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Wel fijn dat jullie nog echo’s hebben gehad zeg! Ik vind het wel een beetje raar eigenlijk dat ze niet standaard een 30 weken echo doen. Er valt nu zoveel meer te zien. Gelukkig hebben wij volgende week nog een echo ivm ligging van de placenta. Hoop dat ze dan ook nog even goed kijken.

Ik voel me sinds vanmorgen echt een walrus. Weet niet of hij iets in zijn ligging heeft veranderd, maar opeens lijkt het alsof hij alle ruimte vult in mijn buik. En ik voel heel laag beneden steeds steekjes en schopjes. Elke 10 minuten naar de wc zowat. Gister nog nergens last van, vandaag voel ik me hoogzwanger

6. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Hi dames!

Ik heb vandaag ook weer een check gehad, alles prima in orde :)
    De verloskundige vroeg nog of ik een echo zou willen, maar ik heb dat afgeslagen... Veel beter dan in het ziekenhuis wordt dat niet en over de groei (mijn buik was maar 1 cm gegroeid in 3 weken tijd, blijkbaar weinig?) maak ik me niet echt zorgen.
    Ik vind dat wij inmiddels wel genoeg echo's hebben gehad, haha!

Onze dame ligt overigens lekker in stuit en helemaal boven in mijn buik... Maar het is de derde en ze heeft nog zat ruimte om te draaien, ik ga er vanuit dat ze dat nog wel gaat doen ;)

@xDaantje en @Loes33: wat een bijzondere verhalen van jullie. Eigenlijk precies hoe het leven is he?

@Wonderd: ja dat met mijn oren heb ik ook in mijn vorige zwangerschap gehad, schijnt ook echt een typisch kwaaltje te zijn heb ik me ooit door een KNO arts laten vertellen (ik werkte daar destijds toen ik zwanger was). Maar deze combi kende ik nog niet, haha!

7. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Wonderd Ze houden het wel in de gaten, aankomende maandag heb ik weer een groeiecho. Fijn dat ze wel in hoofdligging ligt! Volgens mij is ons mannetje ook eindelijk gedraaid.

@Loes33 Ja ik ben inderdaad ook voor een extra groeiecho. Wat een verschil met hoe je je voelt.. Vervelend! Ik merk vooral gewoon dat mijn conditie slecht is en alles zwaar wordt wanneer ik een stukje loop. Probeerde zo lang mogelijk fit te blijven, maar dat gaat nu echt niet meer.

@Lentekind85 Fijn dat de controle goed was! Ze hebben inderdaad nog wel een paar weken om te draaien, dus grote kans dat dat nog goed komt.

Al dames begonnen met kleertjes wassen?

8. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    1 - 15 september '19

30 Augustus
    Blue lady - 30 jaar - tweede kindje

1 September
    Esklessebes - 34 jaar - tweede kindje
    Coortje88 - 31 jaar - tweede en derde kindje
    Frun - 38 jaar - tweede kindje

2 September
    Piindaa - 27 jaar - tweede kindje
    Brinsa - 26 jaar - eerste kindje

3 September
    xDaantje - 26 jaar - derde kindje
    SanvVW - 32 jaar - derde kindje

4 September
    Lotus88 - 30 jaar - eerste kindje

5 September
    Loes33 - 35 jaar - tweede kindje

6 September
    Wonderd - 26 jaar - eerste kindje
    Suussuuus - 00 jaar - eerste kindje

7 September
    Juf89 - 29 jaar - tweede kindje
    Sophiejacoba - 23 jaar - tweede kindje

8 September

9 September
    Elsa86 - 32 jaar - vierde kindje
    Tuttebella - 29 jaar - vijfde kindje

10 September

Lentekind85 - 33 jaar - 3de kindje

11 September
    Maris80 - 38 jaar - eerste en tweede kindje
    Misssummer1 - 00 jaar - tweede kindje

12 September

13 September

14 September
    rm2015 - 29 jaar - tweede kindje
    Mamjdmm - 33 jaar - vijfde kindje

15 September

Jesebelletje - 00 jaar - derde kindje

* Izi -32 jaar - mk

| Meisje (11) | Jongen (7) | Verrassing (3) |

Afsprakenlijstje:

Juli:
    8 juli - xDaantje placenta localisatie + groeiecho
    11 juli - xDaantje controle vk
    11 juli: Loes33 echo ligging placenta
    29 juli - xDaantje Echo ligging kindje

9. Coortje88

Coortje88 Actief lid

10 nov 2012
    281
    193
    43
    Zuid-Holland
    Wil iemand mij op roze zetten :) staat wat leuke in de lijst :thumup:

10. mamjdmm

mamjdmm Actief lid

15 jan 2019
    130
    96
    28
    Vrouw
    Hoi dames, ben ik weer even :)

@Lentekind85 ja het voelt inmiddels ook echt goed dat ik deze stap gezet heb (of nou ja, ga zetten ;)). Hier lag de kleine vorige week naar beneden met het hoofdje, dinsdag weer in stuit ;)

@xDaantje dat ik nog vrijwel niks gekocht heb heeft meer met drukte dan met niet willen te maken ;). We gaan toch zaterdag maar op pad voor het eea. Zal hieronder even een update over de afspraak van afgelopen dinsdag zetten.

@Wonderd fijn dat de groeiecho weer goed was. Kleine of grote baby's zegt uiteindelijk gelukkig niet zoveel over de groei in de komende jaren. Ik had er 1 van 9 pond die nu maar een spillebeen is :)

@Loes33 ja best apart inderdaad, dat een 30-weken niet standaard is. Ik begreep dinsdag bij de GEO dat er tussen 20 en 30 weken best een afwijking van het hartje te zien zou kunnen zijn.

Afgelopen dinsdag dus de uitgebreide echo gehad. Met het kindje is er niets, voor zover ze kon zien. Wel heb ik bloed laten prikken op een eventuele infectie, er bestaat dan een kans op gehoorprobleem of problemen met kijken. Verder heb ik dus inderdaad echt teveel vruchtwater, waarvoor ik nu voorlopig bij de gynaecoloog onder controle blijf. Het maakt een natuurlijke bevalling ook moeilijker gaf ze aan, omdat indalen moeilijk zal gaan met zoveel vruchtwater. Verder moet ik erg alert zijn op (teveel) harde buiken of voorweeen, omdat een vroeggeboorte ook vaker voorkomt bij teveel vruchtwater. En de suikertest mag ik opnieuw doen, jeeej ;).

11. Blue lady

Blue lady Bekend lid

29 mrt 2015
    665
    438
    63
    @mamjdmm he bah wat een gedoe. Fijn dat het met je kindje allemaal goed gaat, maar dat vele vruchtwater is dan wel weer jammer.. hoop voor je dat het allemaal nog wat bij trekt en probleemloos verloopt.

12. Loes33

Loes33 Bekend lid

10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    @mamjdmm vervelend zeg dat vruchtwater! Hopelijk leidt dit niet tot extra last voor jou of vroeggeboorte. Hoezo mag je de suikertest opnieuw doen? En hoe kwamen ze die infectie op het spoor?

Hebben jullie al een geboortekaartje? Ik heb nu 2 proefdrukjes besteld, maar ben nog niet overtuigd. Iemand nog een leuke tip voor een website? Ik heb nu bij kaartje2go en bij hippe-geboortekaartjes besteld

Verder heb ik leuke accessoires voor het kamertje gekocht en is het schilderwerk nu ook klaar. Van het weekend een kledingkast halen en bedje in elkaar zetten.

Morgen intake gesprek met de Kraamzorg.

13. mamjdmm

mamjdmm Actief lid

15 jan 2019
    130
    96
    28
    Vrouw
    @Loes33 ik weet niet of ik een infectie heb gehad, dat kunnen ze in je bloed zien, dus dat hoor ik nog.
    Ik moet nog aan de slag met een geboortekaartje, maar ga bij studiokuuk.nl en bij Zo Joann kijken denk ik.

Wij gaan morgen naar Babypark waarschijnlijk, aankopen doen
    Denk een stoel, box, tummytub, matrasje en aerosleep ed en kruiken. Zo even de lijst er bij pakken met benodigdheden ☺️

14. Jesebelletje

4 jan 2019
    82
    82
    18
    Vrouw
    Blijft toch een heftige tijd hè meiden.. zeker met alle verhalen. Ik ben zo blij dat tot nu toe de kindjes allemaal nog binnen zitten en dat het goed gaat. Ik merk dat ik na de angst voor vroeggeboorte nu, net als vorige keer, weer bang wordt dat er juist iets in Mn buik gebeurt.. ben de laatste dagen weer beetje misselijk en raak dan meteen in de stress.. voel ik haar nog wel? Gaat het wel goed?.. nog ong. Week of 10 voor iedereen.. dat gaat dan wel weer snel!

15. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    1 - 15 september '19

30 Augustus
    Blue lady - 30 jaar - tweede kindje

1 September
    Esklessebes - 34 jaar - tweede kindje
    Coortje88 - 31 jaar - tweede en derde kindje
    Frun - 38 jaar - tweede kindje

2 September
    Piindaa - 27 jaar - tweede kindje
    Brinsa - 26 jaar - eerste kindje

3 September
    xDaantje - 26 jaar - derde kindje
    SanvVW - 32 jaar - derde kindje

4 September
    Lotus88 - 30 jaar - eerste kindje

5 September
    Loes33 - 35 jaar - tweede kindje

6 September
    Wonderd - 26 jaar - eerste kindje
    Suussuuus - 00 jaar - eerste kindje

7 September
    Juf89 - 29 jaar - tweede kindje
    Sophiejacoba - 23 jaar - tweede kindje

8 September

9 September
    Elsa86 - 32 jaar - vierde kindje
    Tuttebella - 29 jaar - vijfde kindje

10 September

Lentekind85 - 33 jaar - 3de kindje

11 September
    Maris80 - 38 jaar - eerste en tweede kindje
    Misssummer1 - 00 jaar - tweede kindje

12 September

13 September

14 September
    rm2015 - 29 jaar - tweede kindje
    Mamjdmm - 33 jaar - vijfde kindje

15 September

Jesebelletje - 00 jaar - derde kindje

* Izi -32 jaar - mk

| Meisje (11) | Jongen (7) | Verrassing (3) |

Afsprakenlijstje:

Juli:
    11 juli - xDaantje controle vk
    11 juli: Loes33 echo ligging placenta
    29 juli - xDaantje Echo ligging kindje

Coortje88 vindt dit leuk.
  16. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @mamjdmm Hmm wat balen allemaal! Hopelijk valt alles gewoon mee en komen er geen bijzondere wendingen, en mag je gewoon de laatste weken een mooie zwangerschap hebben!

@Loes33 Ja, wij hebben het geboortekaartje al uitgekozen, bij Lillybird :) Lastig he?

@Jesebelletje Vervelend he, die angsten... Ik ben ook bang dat er iets gebeurd voor de geboorte, dat het hartje zomaar stopt. Voor vroeggeboorte word ik steeds minder bang, omdat ik steeds verder kom natuurlijk. Op de Facebook pagina van September was er nu ook iemand waarbij het hartje gestopt was, even ver als ik... Dan begin ik nog maar af te tellen en weer wat onzekerder te raken.

Net weer groeiecho gehad, kindje doet het prima. Buikje is gemiddelde grootte en hoofdje en beentjes iets aan de kleine kant, maar zeker niet te klein.Gewicht wordt nu geschat op 1786. En wat ik al dacht, hij is mooi alvast in hoofdligging gaan liggen :) Placenta lag ook ver genoeg van de uitgang. Dus ik ben tevreden!

17. Maris80

Maris80 Actief lid

23 okt 2012
    214
    254
    63
    Vrouw
    Krijg gewoon helemaal geen meldingen meer binnen :confused:

Ughh begin het nu wel zat te worden dat zwanger zijn, ben kapot. Mijn benen lopen vol vocht en zijn echt 3x zo dik geworden, steunkousen bieden wat verlichting maar snachts word ik gewoon wakker van de pijn door de druk in mijn onderbenen.

Laatste echo liep baby A iets achter op baby B, maar de gyn maakte zich geen zorgen, mag de 16e weer terug voor een groeiecho. En vanaf dan mag ik elke week op controle :thumup:

Misselijkheid is wel zo goed als weg en krijg eindelijk wat meer eetlust, werd ook wel een keer tijd:roflmao: heb al die weken zo weinig gegeten. Maagzuur is ook onder controle met de Omeprazol dus laat de diva’s nog meer even zitten en dan mogen ze komen hoor. Jammer genoeg heb ik deze zwangerschap niet als een roze wolk beleefd (hebben daar meer last van?)

En mijn buik... pffff die groeit de laatste weken als een malle. Scheren zit er niet meer in haha zie niks meer en zo ook me voeten lijken verdwenen te zijn :roflmao: zal een fotootje toevoegen!

Benieuwd hoe het hier met allemaal gaat. Hebben jullie allemaal al namen bedacht. Wij zijn er uit.. ze krijgen beide hun 2e naam van onze moeders die er helaas niet meer zijn ❤️

Bijgevoegde bestanden:

18. mamjdmm

mamjdmm Actief lid

15 jan 2019
    130
    96
    28
    Vrouw
    @xDaantje ik herken die angst ook wel, om alsnog je kindje te verliezen, hoewel wij nooit iets qua miskraam, vroeg geboorte of stil geboorte hebben meegemaakt. Je hoort het toch nog best veel dat er ineens iets misgaat, al is het je 1e, 3e of 5e, zoiets lijkt me ontzettend heftig. Fijn dat alles er goed uitziet bij jou.

@Maris80 fijn dat de misselijkheid eindelijk over gaat. Poeh, dat lijkt me heftig, zo lang misselijk en weinig eetlust. Oh joh, en dan ook nog zoveel vocht. Kan me voorstellen dat je wat dat betreft uitkijkt naar het momen dat die kleintjes er zijn.
    Hier nog geen definitieve naam.

Afgelopen zaterdag eindelijk aan de shop geweest bij Babypark haha. Heb nu een lijst gemaakt met wat ik allemaal nog aan moet schaffen, veel verzorgingsspulletjes en pampers e.d., nog een badje, een matrasje met aerosleep en een wagen. Maar het meeste is inmiddels wel in huis dus eind van deze week gaan we het ledikantje neerzetten omdat dan het stapelbed van de oudste 2 komt. Het wiegje haal ik ook zaterdag bij mn schoonzusje op en dan rest vooral: SCHOONMAKEN! :) Whaha, dat is wel echt hoognodig, om alles weer even op zn kop te zetten ;)

19. Maris80

Maris80 Actief lid

23 okt 2012
    214
    254
    63
    Vrouw
    @mamjdmm ik lees dat je naar Baby Park gaat om te shoppen, als ik je een tip mag geven, ga naar Baby Dump, is echt goedkoper. :)

20. mamjdmm

mamjdmm Actief lid

15 jan 2019
    130
    96
    28
    Vrouw
    We hebben zaterdag vooral hydrofielen e.d. gekocht, volgens mij waren ze niet duur.
    En de Stokke Tripp Trapp gehaald inc. babyset, voor € 215,-. Op de site van Babydump zie ik de Tripp Trapp voor € 239,- ex. babyset ;)
    Volgens de verkoopster bij Babypark hebben zij voor de Tripp Trapp de laagste prijs garantie.

Deel Deze Pagina