Oh stroopwafels en appelgebak heb ik nog nooit over gedacht om niet te eten. Softijs zou ook niet goed zijn geloof ik, maar meer ivm evt bacterie geloof ik. Precies, dat raak ik ook allemaal niet aan. Maar heb wel gisteren wat gerookte (niet verwarmde) vis gegeten.
Vervelend om te horen. Ik Snap je heel goed. Ik baalde ook als een stekker toen ik het hoorde dag ik zwangerschapsdiabetes had. Had het zo niet zien aankomen. Werd er echt verdrietig van toen ze opbelde. Moet nu ook vingerprikken steeds en tot nu toe steeds mooie waardes gelukkig. Dus zie het weer wat zonniger in nu. Komt vast ook bij jou goed als je er op gaat letten
Over die kleine hoeveelheden die in een stroopwafel of appelgebak zitten zou ik me echt niet druk maken. Ik eet ook wel eens tonijn uit blik, mocht idd 3 jaar geleden wel en nu opeens niet. Ik ben er nu met mn tweede wel een stuk makkelijker in dan bij mn eerste. @mamjdmm waarom kies je voor het begin voor nutrilon en daarna voor Kruidvat en niet gelijk voor Kruidvat? Ik moet me er ook even in gaan verdiepen, dus ben benieuwd naar de reden. Ik gaf mn dochter Hero Comfort. Maar de standaard voeding schijnt allemaal hetzelfde te zijn, eisen zijn zo streng in nl, dan maakt het niet uit of je nutrilon of Kruidvat of Hero gebruikt. Maar ben even nieuwsgierig naar jouw keuze voor nutrilon in het begin. Balen van je diabetes zeg! Red je het met op je voeding letten of moet je ook gaan spuiten?
Heerlijk een airco lijkt me. Als ik eens geld over heb zou ik dat ook heel graag willen hebben. Wij gaan flesvoeding geven en zitten te denken aan nutrilon h.a. vanwege dat onze dochter erge eczeem had toen ze baby was en nu nog een droge huid heeft. En jij?
Wij gaan fles voeding geven. Met flesje van dr brown. Begin met nutrilon , maar Ik heb hier al pepti staan. Wij hebben met dochter zo’n problemen gehad met kma en reflux dat ik een pot voor de zekerheid achter de hand wil hebben.
Wat gaan er al veel flesvoeding geven! Ben stiekem een beetje blij om dat te lezen, kan me soms zo aangevallen voelen als ik zeg dat ik geen borstvoeding ga geven. Dan lijkt het alsof ik de enige ben.
Oh echt, daar ben ik heel makkelijk in hoor, ik maak me er totaal niet druk om. Ik heb het twee x geprobeerd (bv), kindjes groeiden niet en het voelde vreselijk, elke keer weer die borst bloot. Niks voor mij. Dus twee x überhaupt niet aan begonnen en dat ga ik nu ook zeker niet doen. Iedereen heeft toch altijd weer zn mening klaar, laat lekker iedereen in zn waarde
Oh en ik weet verder nog niks over wat het plan is. Probeer nu sowieso vast het suiker/zoet te laten staan. Woensdag zal ik wel meer horen. Vind het wel heel lastig als ik op dieet moet, net in de zomervakantie, eet je toch regelmatig een ijsje enzo. En mbt voeding: is eigenlijk vooral omdat ik een pak Nutrillon kreeg van een kennisje dat we daar mee starten Bij de anderen begon ik gewoon gelijk met Kruidvat.
Hai dames, hier ook weer een teken van leven! Ik ben niet zo goed in het bijhouden op het moment... Vervelend zwangerschapsdiabetis! @mamjdmm! Hopelijk lukt het om je waardes stabiel te houden met letten op je voeding! Kwa zelf dingen eten.. ik heb de app zwangerhap op mijn telefoon. Als ik ergens over twijfel dan kijk ik daarin of iets wel of niet mag. Ipc houd ik me wel aan de voorschriften, maar ben niet heel streng. Ik weet van mijn vorige zwangerschappen dat softijs afgeraden wordt, ivm mogelijke listeriabacterie in de machine als die niet goed schoongemaakt wordt, maar mijn app gaf softijs als veilig aan.. dus ik heb afgelopen week wel een keer een softijsje gehad. Een broodje pastrami daarentegen heb ik toch laten staan, ondanks dat ik er zoveel zin in heb.. ach nog max 8 weken.. Hier verder alles goed! Ik voel me nog prima, weinig klachten, al wordt mn buik wel echt groot nu.. Wij zijn net een weekje weg geweest en nu tijd om de babykamer af te maken en verder ook alles te settelen voor als de baby komt. Dat had ik bij mn meiden nu al lang klaar, maar nog geen stress, want ik denk dat ook deze dame tot (ver) na de uitgerekende datum blijft zitten! (Mn meiden kwamen met 42 en 41 weken). Hebben jullie hier een voorgevoel bij? Ga je de uitgerekende datum halen? Ik ga weer borstvoeding geven. 2 keer vrij makkelijk gelukt, bij de oudste 5 mnd en de jongste 7 mnd. Dus ga er nu ook weer voor, doel is een half jaar volledig bv en daarna rustig afbouwen, zoals ik bij de 2e ook gedaan heb. Maar ik sta er wel open in hoor. Als het niet gaat, dan gaat t niet. En zo vind ik ook dat iedereen voor zichzelf en haar kindje de beste keuze moet maken! Toen wij bij beide meiden overgingen op FV hebben we in eerste instantie hypoallergene voeding van kruidvat eigen merk gegeven, ivm koemelkallergie bij mijzelf als baby en darmkrampjes van de oudste. Prima spul, en een stuk beter te betalen dan van de A-merken.
Ik ben er ook nog Hier dacht vk en stagiaire dat kind in stuit lag bij 32 weken, echo gemaakt: Toch hoofdligging. Woensdag de officiële liggingsecho. Volgens mij is het nog steeds een hoofdligging maar de kleine draait flink om zn as en schopt flink dus niet super comfortabel. Ik ga wel bv geven maar gezien mijn ziekte van bechterew is het afhankelijk van de pijn die ik ga krijgen hoe lang ik bv ga geven. Zodra de pijn te erg wordt stop ik zodat ik Mn medicatie weer kan gebruiken Kamertje hier bijnaaaa klaar. Vooral opgang dingen zoals plankjes versiersels en muurstickers. Ondertussen ook de kamer van Mn zoontje aan het veranderen, dus ik zit niet stil
Ik ga ook borstvoeding proberen te geven. Bij de eerste door de extreem vroeggeboorte alleen gekolfd 3 maanden omdat ie de borst niet wilde en bij de tweede heb ik ruim 2 jaar bv gegeven. Heb daardoor wel ruim een jaar geleden mijn borstprothesen laten vervangen omdat mijn borsten na de bv niet meer juist zaten, dus daar baal ik dan nu wel van mijn tepels doen daar nog steeds een beetje zeer van dus we zullen zien of het goed gaat. Heb voor de zekerheid portie verpakkingen Nestlé nan evolia staan. Als het lukt ga ik ook niet meer zoals vorige keer kolven voor voorraad. Dan zal ik de missende voedingen (zal ook niet veel voorkomen) opvangen met kV. Ik heb vorige keer ook pas de fles geïntroduceerd na 3 maanden. Toen ik op vakantie dacht ik drink een wijntje en geef de fles, accepteerde ze al geen kV en fles meer. Ik wil dus wel kijken of ik het dan dit keer misschien toch eerder kan aanbieden zodat ze eraan went.. maar of dat zo werkt? Geen idee ik heb de como tomo fles uit Amerika gehaald. Schijnt daar de beste fles icm bv te zijn. Ach we zien het wel
@mamjdmm Oh vervelend nieuws! Daar mag je wel even van balen. @Jesebelletje Ik eet het niet, maar volgens mij kan tonijn niet heeel veel kwaad. Volgens mij zat er iets van teveel kwik in oid waardoor het niet goed zou zijn? @Piindaa Heel fijn, airco! Wij hebben een nieuwe ventilator die het ook veel beter doet dan verwacht. Zo kan ik snachts tenminste slapen. Ja slapen gaat wel met de pijn, maar word af en toe wel wakker of mijn vriend wordt wakker doordat ik pijn heb in mijn slaap. Leg er inderdaad een kruik op, dat helpt een beetje. Maar vanaf vrijdag gelukkig geen last meer gehad! Wel sinds een paar dagen dikke pijnlijke vingers helaas. Hier trapt de kleine rechts onder mijn ribben. Vind het altijd wel heel grappig om dat voetje te voelen, maar soms schrik ik er wel echt van en is het inderdaad een beetje pijnlijk. Wij zijn met bijna alles klaar, eerst pakje was ook meteen echt het eerste pakje toevallig dat ik voor deze kleine man gekocht had. En kamertje is nu ook klaar op gordijnen en een lamp na. Ik wil beginnen met borstvoeding, maar als het om welke reden dan ook niet goed dan stop ik daarmee. Ben ik niet heel moeilijk in! @SanvVW Fijn dat je je nog zo goed voelt! Ik denk dat ik de uitgerekende datum niet ga halen. Waarom? Door veel voorweeën, en bij 29 weken een dreigende vroeggeboorte. Wil natuurlijk helemaal niks zeggen, maar ik gok dat ik eind augustus beval. We gaan het zien! Wel heel fijn dat de borstvoeding bij de anderen zo goed ging! Hopelijk nu weer.
Hallo dames! Ook ik ben er nog, kreeg alleen weer geen meldingen helaas... Fijn te lezen dat het met de meesten van jullie nog goed gaat, ook zo richting het einde. Ik weet niet hoe jullie dat vinden, maar ik vind de tijd echt vliegen! Voor mijn gevoel ben ik net zwanger, maar ik krijg toch de nodige opmerkingen dat ik inmiddels toch echt hoogzwanger ben @mamjdmm: wat balen van die diabetes! Dat hoop je inderdaad anders... hoop net zoals de anderen dat je het wat makkelijk stabiel houdt! (en dat je gewoon waterijsjes kan eten met deze hitte!) Over de voeding: wij moeten sowieso even afwachten hoe de situatie van de kleine dame gaat zijn als ze geboren is (wel of niet een volledige spleet, dus wel/niet aan de borst kunnen) en dan maak ik mijn plan. Ik ga borstvoeding proberen, maar niet ten koste van alles. Heb nog 2 andere kids en een man rondlopen en ik ben er zelf ook nog. Dus als het niet lukt, hup aan de nutrilon! Verder zijn we nog niet aan de babykamer begonnen.. 1 augustus begint de klusjesman aan de verbouwing van de zolder. Die moet halverwege augustus klaar zijn, zodat onze twee jongens naar boven kunnen. En in een van hun kamers komt dan de babykamer. Wel weet ik al het thema en het behang dat er hangt is ook prima. Dus ik verwacht er verder niet veel werk aan, gewoon de meubels die we nog hebben afstoffen, neerzetten en wat nieuwe accessoires. Die ga ik lekker in mijn verlof shoppen, dan heb ik dan ook nog wat te doen Lukt het sporten overigens nog een beetje bij jullie? Ik kan vanwege de bekkenklachten niet echt meer goed wandelen, maar zit nog wel een paar keer per week op de racefiets (binnen op de rollers). Dat is echt wel fijn, zo blijf ik een beetje fit voor mijn gevoel... Hopelijk daalt het kleintje snel in en kan ik dan ook weer wat wandelen, dat hielp me wel bij de bekkenklachten bij de vorige twee in elk geval! Succes met de warme dagen dames! Veel ijsjes, zwembadjes etc maar!
@Lentekind85 Ja ik vind achteraf ook dat het snel is gegaan hoor... Hoogzwanger en sinds vandaag officieel met verlof. Zo vreemd! Toch hoop ik dat de komende weken ook zo snel gaan. Maar nu nog even genieten van de rust in huis. Voor jullie is het inderdaad helemaal al afwachten qua voeding. Je staat er makkelijk in zo te lezen, dat is fijn! Ik sport hier al een paar weken niet meer, toen we terug kwamen van vakantie was mijn conditie ineens echt 0. Nu probeer ik wel iedere dag een beetje te lopen zodat ik toch in beweging blijf. De ene dag gaat dat goed en kan ik best een stuk lopen, de andere dag heb ik na 5 minuten al pijn onder mijn buik.
Zeker snel gegaan, de zwangerschap! In het begin, de onzekere periode, gaat de tijd langzaam, maar nu nog maar 6 weken.. die vliegen zo voorbij! Ik sport eigenlijk de hele zwangerschap al niet... heb een chronische knieblessure, waardoor sporten niet zo makkelijk gaat. Maar ik wandelde wel vrij veel. En met 2 kids krijg je wel wat beweging op een dag. Gisteren weer een groeiecho gehad. Ze groeit mooi door, schatting is 7,5 pond bij de geboorte. Zou ik mooi vinden. Wel lag ze weer in stuit. Maar ze heeft nog zat ruimte om rond te draaien. De VK pakte haar 'bij kop en kont' en draaide haar zo zonder moeite en zonder pijn om. Grappige gewaarwording hoor! Daarna ter controle de echo er nog even op en inderdaad, dr koppie lag beneden! Maaaar ik heb het idee dat ze ook alweer omgedraaid is.. meisje eigenwijsje.. Ach ze heeft nog even de tijd. En dan de kans dat ze alsnog goed gaat liggen is groot. Dus ik maak me er nog niet druk om. En anders denk ik dat een stuitbevalling me ook gaat lukken, na 2 eerdere bevallingen.
Hola ladies! Hier al 1,5 maand ziekenhuis bezoekjes wegens hele extreme oedeem in mijn benen wat begon als onschuldig vocht vasthouden in de voeten en onderbenen en waarvoor ik ook steunkousen heb gekregen is het nu 1,5 week doorgelopen tot in mijn bovenbenen. Door mijn neuropathie is de pijn niet te harden en voel me zwaar belabberd. Gelukkig is hier alles helemaal klaar voor de komst van onze diva’s. Ze groeien netjes via de curve en ook qua gewicht lopen ze mooi in de lijn. Vandaag 33 weken alweer en met de gyn afgesproken dat als het volgende week genoeg is qua pijn en slaaptekort door de pijn dat we heel misschien volgende week de meiden via keizersnede gaan halen, Gelukkig is mijn bloedruk super en alle andere waarden ook ... dus we wachten hier in spanning af
Bij mij ligt madame ook in stuit, ze ligt al 2 maanden in die houding dus nu begin ik hem wel te knijpen of ze nog wel gaat draaien. Na 26 weken geboorte en 35 verwacht ik deze ook eerder dus hoop echt dat ze voor die tijd gedraaid is!
@Maris80 wat spannend!! Misschien dus volgende week rond deze tijd dus al wel mama! Ontzettend vervelend dat vocht... ik houd ook wel wat vocht vast, maar is over het algemeen nog niet pijnlijk gelukkig! Succes meid! @Jesebelletje hopelijk draait ze nog op tijd!! Is de vk er nog relaxed over? Ik hoop voor je dat deze dame wat langer blijft zitten. Lijkt me voor de start toch makkelijker?
@Maris80 wat spannend zeg! Houd ons op de hoogte! Balen van je oedeem, kan me voorstellen dat het pijnlijk is. @Jesebelletje hopelijk draait ze nog en anders kunnen ze haar natuurlijk proberen te draaien. Mijn dochter lag ook tot week 36 in stuit en is toen nog zelf gedraaid. Deze baby ligt over het algemeen overdwars, dus dat wordt wel een dingetje om te bevallen . Maar heb er alle vertrouwen in dar hij straks wel goed gaat liggen. @Lentekind85 ik doe nog 1 keer per week aan zwangerschapsyoga en dat vind ik lekker, meer zit er niet in. Kan niet wachten om straks weer te gaan sporten!
@Maris80 spannend zeg Meis! Gaat waarschijnlijk voor jou sowieso dus allemaal opschieten. Heb je sowieso een soort van ‘einddatum’ waarvoor ze de kindjes in ieder geval willen halen? Welk ziekenhuis ga je heen?