1 t/m 15 sept 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blue lady, 20 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jesebelletje

4 jan 2019
    82
    82
    18
    Vrouw
    Spannend nu er al bevallingen dichtbij komen zeg! Ik heb echt twee domme dingen gehad dit weekend. Vrijdag bbq gehad en blijkt achteraf dat de heerlijke kaassalade die ik de hele tijd at, rauwe melk bevatte. En gister, tevens een bbq bij met een ander zwanger stel, was ik de enige waarbij halverwege bleek dat mijn hamburger nog rauw was van binnen, maar had de helft al op en zag het in het donker niet goed.. heb ik weer.. mijn paniek gedachten zeggen, ok, laat anders nu maar geboren worden, dan kan ze niet besmet worden.. maar er is helaas niks meer aan te doen, dus dan maar hopen for the best. De hamburgers kwamen wel uit de diepvries van de slager, dus ik las dat door bevriezing de parasiet dood zou moeten zijn... hoop dat dat in Mn voordeel werkt, en van listeria zou je ziek moeten worden, dus zolang ik me niet ziek voel, moet ik maar vertrouwen houden. Ben soms zo die verantwoordelijkheid zat.. de hele tijd bang dat ik iets verkeerds heb gedaan, gegeten of whatever... van mij mogen de weken wat dat betreft snel gaan. Ik ga haar aan de andere kant ook echt missen in Mn buik!

2. Maris80

Maris80 Actief lid

23 okt 2012
    214
    254
    63
    Vrouw
    Is het al dinsdag... :rolleyes:
    Morgen 13.00 uur de “laatste” groeiecho en woensdag ben ik 34 weken. Na de echo afspraak met de gyn over wanneer we de meiden gaan halen. Ik hoop die dag erna want ik trek het niet meer. Mijn benen staan onder hoogspanning en kunnen weinig meer hebben, heb het gevoel dat ze barsten. Ik kan niet meer normaal zitten en ze branden als de ziekte. Met mijn rechterarm is ook niks meer te beginnen, kan amper nog schrijven of iets beet pakken. Echt top dat zwanger zijn :D.

Ik houd jullie op de hoogte :thumup:

3. Loes33

Loes33 Bekend lid

10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    @Maris80 Wat vervelend zeg die pijn! Succes vanmiddag met de echo, hopelijk zijn de meiden groot genoeg om gehaald te worden!

Volgende week heb ik eindelijk verlof, kijk er echt naar uit. Deze week nog 2 dagen werken en volgende week maandag en dinsdag nog. Hebben jullie nog speciale plannen voor in je verlof?
    Op mijn lijstje staat: kleertjes wassen, laatste spulletjes kopen en klaarmaken, een zwangerschapsmassage doen en samen met mn moeder het huis even goed doorwerken.

Maris80 vindt dit leuk.
  4. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Wonderd Klinkt inderdaad als indalingsweeën. Ik had daar bij 33 weken veel last van!

@Coortje88 Begint voor jou inderdaad ook dichtbij te komen! Ben benieuwd of ze al eerder komen.

@Jesebelletje Ah je kan jezelf zo gek maken met zoiets he! De kans is zo klein dat je iets oploopt, maar toch... Ik had dat in Spanje ook. Ineens twijfelde ik er aan of de gehaktballetjes wel helemaal gaar waren. Helemaal in paniek die dag... Gelukkig de dagen erna van me af kunnen zetten, de kans is immers zo klein.

@Maris80 Oh spannend!! Veel succes alvast in ieder geval.

@Loes33 Lekker, bijna met verlof! Ik heb verder niet veel bijzondere plannen meer. De laatste kleine puntjes op de i zetten wat betreft het huis en de babykamer, maar dat doet m'n vriend vooral. Wel even nog de babykamer poetsen. Verder ben ik nu bezig met het klaarzetten van de vluchtkoffers, dus daar nog de laatste handige dingetjes voor halen etc... Verder lekker genieten van de rust en goed uitrusten!

Gisteren liggingsecho gehad. Hij ligt helemaal goed, wel ingedaald maar nog niet helemaal vast dus kan zijn hoofdje nog draaien. Wel was mijn baarmoeder maar 1 cm gegroeid in 3 weken tijd, dus besloot ze nog een groeiecho te doen. En helaas buigt hij af in z'n groeicurve... Vanmiddag naar het ziekenhuis voor nog een groeiecho en wordt er naar de werking van de placenta en navelstreng gekeken. Ik probeer mezelf zo rustig mogelijk te houden, maar merk dat ik wel weer bang begin te worden dat er iets mis gaat. Spannend weer...

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Spannende dagen voor de tweelingmama's. Nog even en dan zijn de eerste baby's geboren.

@Loes33 jeej, bijna verlof. Mijn verlof begint vandaag, maar ik zat al langere tijd in de ziektewet, werkte tot 3 weken geleden nog wel 4 uur per week op kantoor.

@xDaantje jeetje, wat spannend allemaal weer. Ik duim dat alles nog gewoon goed is.

Ik heb de babywasjes al gedaan. Gisteren is onze nieuwe box en kinderwagen bezorgd. Morgen komen er een paar boxkleden. Het bed staat sinds zaterdag op klossen, alleen de co alweer moet er nog naast.
    Ik heb donderdag de liggingsecho, dat is meteen de laatste afspraak bij de vk. Over 2 weken naar de gynaecoloog.

Vanmiddag nog even lekker zwemmen met mijn zus en nichtjes en vanaf morgen gelukkig een stuk koeler. Ik heb echt last gehad van de warmte. Vorige week zat het ook niet mee dat we op vakantie waren, in een tent.

6. Coortje88

Coortje88 Actief lid

10 nov 2012
    281
    193
    43
    Zuid-Holland
    Ik dacht echt huh plannen voor verlof ;). Maar ik ben al 7 weken thuis. Dus heb deze fase al beetje gehad. Ga morgen nog de vriezer uitzoeken en schoonmaken met mn ma samen en dan is alles rond. De 8e wordt er nog een rolluik geplaatst op de babykamer. Echt van die last minutes klusjes.

@Maris80 Hoe was je groeiecho?

Hier was de groeiecho wel goed. Ze groeien nu wel minder hard maar de placenta en doorbloeding van de hersentjes waren goed gelukkig. Dinsdag weer controle.

xDaantje vindt dit leuk.
  7. Coortje88

Coortje88 Actief lid

10 nov 2012
    281
    193
    43
    Zuid-Holland
    Spannend je groeiecho! Zeker ivm je voorgeschiedenis.. Hopelijk valt het mee. Wel fijn dat ze je goed in de gaten houden . Qua aantal weken zit je al wel safe gelukkig, al zou hij nu geboren moeten worden .

8. SanvVW

SanvVW Actief lid

2 dec 2018
    307
    318
    63
    Vrouw
    @xDaantje hoe was de echo? Spannend zeg!! Maar inderdaad, als hij nu gehaald moet worden kan dat wel met dit termijn gelukkig!

En hoe is het bij jou @Maris80?

@Jesebelletje, niet ziek geworden? Het loopt vast allemaal wel los, maar snap dat je je er druk om kunt maken.. probeer los te laten!

Heftig die warmte op de camping @Elsa86.. wij waren net weer thuis van de camping en vond het thuis al pittig! Al moet ik zeggen dat ik het erger had verwacht. Ik ben zowiezo al niet zo'n warmte mens. Maar heb gewoon zo goed als niks gedaan en dan ging het.. Nu zijn de voorspellingen heerlijk kwa temperatuur de komende 2 weken!

Ik moet hier alles nog doen.. morgen gaat mijn man de babykamer verder behangen en dan van het weekend nog wat geverfd en dan kan ik los met poetsen en wassen en dergelijke.. hoop ik.
    Heb zelfs nog geen vluchttas klaar staan. Box ligt nog op de vliering, geen idee waar de maxi cosi precies ligt, dat idee.. Maar het loopt vast allemaal wel los!

Lentekind85 vindt dit leuk.
  9. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Elsa86 Oh pfoe dat moet warm geweest zijn ja! Ben ook blij dat de temperaturen weer omlaag gegaan zijn.

@Coortje88 Fijn dat je een goede groeiecho had!

@SanvVW Als het goed is heb je nog wel een paar weken! Maar het is fijn als je eindelijk klaar bent. Ik heb ons vluchtkoffertje ook nog niet klaar staan, van de baby inmiddels wel!

Gelukkig viel het gisteren reuze mee in het ziekenhuis. De metingen kwamen wat positiever/groter uit, naar schatting is hij 150 gram zwaarder dan de verloskundige gemeten had, dus nu 2192 gram. Ook de doorbloeding van de navelstreng was goed. Voor de zekerheid wordt er over twee weken nog een groeiecho en doppler meting gedaan, en dan mag ik weer gewoon terug naar de verloskundige. Ze denken dat het gewoon een klein kindje is doordat wij ook klein zijn, dus ik ben weer wat gerustgesteld!

SanvVW en Piindaa vinden dit leuk.
  10. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    1 - 15 september '19

30 Augustus
    Blue lady - 30 jaar - tweede kindje

1 September
    Esklessebes - 34 jaar - tweede kindje
    Coortje88 - 31 jaar - tweede en derde kindje
    Frun - 38 jaar - tweede kindje

2 September
    Piindaa - 27 jaar - tweede kindje
    Brinsa - 26 jaar - eerste kindje

3 September
    xDaantje - 26 jaar - derde kindje
    SanvVW - 32 jaar - derde kindje

4 September
    Lotus88 - 30 jaar - eerste kindje

5 September
    Loes33 - 35 jaar - tweede kindje

6 September
    Wonderd - 26 jaar - eerste kindje
    Suussuuus - 00 jaar - eerste kindje

7 September
    Juf89 - 29 jaar - tweede kindje
    Sophiejacoba - 23 jaar - tweede kindje

8 September

9 September
    Elsa86 - 32 jaar - vierde kindje
    Tuttebella - 29 jaar - vijfde kindje

10 September

Lentekind85 - 33 jaar - 3de kindje

11 September
    Maris80 - 38 jaar - eerste en tweede kindje
    Misssummer1 - 00 jaar - tweede kindje

12 September

13 September

14 September
    rm2015 - 29 jaar - tweede kindje
    Mamjdmm - 33 jaar - vijfde kindje

15 September

Jesebelletje - 00 jaar - derde kindje

* Izi -32 jaar - mk

| Meisje (11) | Jongen (7) | Verrassing (3) |

Afsprakenlijstje:

Augustus:
    12 augustus - xDaantje conrole vk
    13 augustus - xDaantje groeiecho ziekenhuis

11. Piindaa

Piindaa Actief lid

10 jul 2016
    313
    143
    43
    NULL
    NULL
    Hier was de groei echo ook goed . Hij wordt nu 2570 gram gemeten. Ze verwachten zo 7 pond bij de geboorte. Dochter was 3550 dus prima.

Wij hebben ook nog geen vlucht koffer staan, box staat ook nog niet in elkaar en moeten nog een paar dingen aanschaffen wordt best spannend aangezien mijn man vanaf vandaag dik 2 weken non stop van 10:00 tot minimaal 23:00 aan het werk is. Ach we hebben nog even en het komt allemaal wel goed.

Ben heel benieuwd waneer de eerste baby’s komen.

Er was ook een facebook pagina toch? Wordt daar veel gebruik van gemaakt?

xDaantje vindt dit leuk.
  12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    @Piindaa de Facebook pagina wordt eigenlijk niet meer gebruikt sinds we een app groepje hebben. In het app groepje wordt wel gezellig gekletst. En het is goed bij te houden. Als je erin wilt, mag je mij wel een pb sturen.

Piindaa vindt dit leuk.
  13. Loes33

Loes33 Bekend lid

10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Hoe groot is dat groepje? Vind ik ook wel leuk denk ik. Met Facebook doe ik wat minder, maar appen is misschien wel leuk!

14. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    We zijn met 10 personen.

Piindaa vindt dit leuk.
  15. Piindaa

Piindaa Actief lid

10 jul 2016
    313
    143
    43
    NULL
    NULL
    Heb je een berichtje gestuurd

16. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Piindaa Fijn dat de groeiecho goed was! Mooie schatting ook.

Piindaa vindt dit leuk.
  17. mamjdmm

mamjdmm Actief lid

15 jan 2019
    130
    96
    28
    Vrouw
    App groepje vind ik ook wel leuk. Merk dat ik hier vaak vergeet te reageren.

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Je bent van harte welkom. Stuur maar een pb met je telefoonnummer.

19. Jesebelletje

4 jan 2019
    82
    82
    18
    Vrouw
    Oh dat vind ik ook wel leuk!

20. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507