1 t/m 15 sept 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blue lady, 20 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SanvVW

SanvVW Actief lid

2 dec 2018
    307
    318
    63
    Vrouw
    Is het hier dan zo rustig door de app groep? Jammer, ik houd appgroepjes nooit zo goed bij, dus dat is niks voor mij

Ben heel benieuwd hoe het met de tweelingmama's en natuurlijk de rest van jullie is.

2. Coortje88

Coortje88 Actief lid

10 nov 2012
    281
    193
    43
    Zuid-Holland
    Gaat goed hoor! Slaap weinig en erg moe maat we houden het nog even vol. 12 aug. Inleiden als ze er nog niet zijn :)

Blue lady, SanvVW en Piindaa vinden dit leuk.
  3. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Hallo dames!!
    Ik ben ook erg benieuwd hoe het hier allemaal gaat...
    hebben jullie al verlof?

Ik nog 1 weekje en dan ook rustig aan voor mij...
    hoewel... ik doe het nu al zeer rustig aan in de weekenden, haha!

@Maris80 hoe is het met jou en de kleintjes?@Coortje88: fijn dat alles nog goed gaat, ze hebben het goed bij jou geloof ik! Echt al een mooie termijn heb je hoor! Hou vol!!

Coortje88 vindt dit leuk.
  4. SanvVW

SanvVW Actief lid

2 dec 2018
    307
    318
    63
    Vrouw
    Fijn dat het goed gaat @Coortje88! Jammer van het weinige slapen..
    Ik heb de afgelopen 2nachten ook niet lekker geslapen, maar dat kwam door muggen en geluid van buiten. Hopelijk nuweer beter, ik liger al in!
    Vandaag nog een heerlijk dagje op pad geweest met vriendinnen!
    @Lentekind85 ik werk in het onderwijs en heb dus al een tijdje vakantie! Mijn verlof gaat volgende week officieel in!

Benieuwd of de dames van @Maris80 er al zijn!

Lentekind85 vindt dit leuk.
  5. Misssummer1

22 feb 2019
    68
    37
    18
    Vrouw
    Wat lekker zeg in het onderwijs. Heb je veel verlof toch als je zwanger bent. De vakanties krijg je extra cadeau toch?

Heeft er iemand nagedacht of ze een cord ring gaan gebruiken of een navelklem?
    En of jullie de navelstreng laten opslaan?

6. Jesebelletje

4 jan 2019
    82
    82
    18
    Vrouw
    Ik heb zo’n ring aangeschaft, die gaat mee naar het ziekenhuis. Geen idee hoe ze daarop reageren en of het ziekenhuis personeel daar ervaring mee heeft cq zin in heeft. Ik ga volgende week maandag in het Erasmus eens wat info vragen over hun werkwijze en policy rondom uitkloppen/stamceldoneren/opslaan..
    Hier ook slecht slapen. Mijn buik is nu extreem groot en strak door het vele vruchtwater en grote baby. Heb veel harde buiken, veel last van banden en nu ook bovenin buik veel last halverwege de dag, dat ik niet normaal meer kan lopen. Na wat onderzoek lijkt het dat het Mn rechte buikspieren zijn die nu teveel gaan wijken (diastase). Soms denk ik wel een beetje van... Pfff hoe houd ik dit nog paar weken vol?

7. Misssummer1

22 feb 2019
    68
    37
    18
    Vrouw
    Ben benieuwd hoe het ziekenhuis erop reageert inderdaad. Ik heb ook een cord ring en ik wil de navelstreng laten opslaan voor stamcellen. Pakketje al besteld.

Vervelend he als je buik zo groot wordt dat hij echt in de weg gaat zitten en je er last van krijgt. Slapen gaat gelukkig wel nog goed . Alleen de avonden als ik gewoon op de bank zit heb ik heel onrustige benen, kan gewoon niet stil zitten.

8. Loes33

Loes33 Bekend lid

10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    De laatste loodjes meiden! Ik vind het ook soms zwaar worden. Lijkt ook wel alsof de baby vaak nog dwars ligt, niet erg comfortabel.

Vraagje voor de mama’s met oudere kindjes: geven jullie de kindjes ook een cadeautje of doen jullie iets speciaals? Ik ben hier nu over aan het nadenken.
    Ik heb voor haar pop ook een buikdrager besteld, dan kan ze ook zo met haar pop lopen als ik de baby in de draagdoek doe.

Ik dacht nog aan een soort grote zussen diploma om te maken. Dat ze een sticker mag plakken als ze heeft geholpen met bijvoorbeeld flesje geven, badje, aankleden etc. Weet alleen nog niet hoe precies

Piindaa vindt dit leuk.
  9. Coortje88

Coortje88 Actief lid

10 nov 2012
    281
    193
    43
    Zuid-Holland
    Hier wil ze elke keer als we in het ziekenhuis komen Een grote ballon, heb gezegd dat ze er 1 mag als de baby’s geboren zijn,
    En voor de tweeling zijn bij de juwelier zilveren naam armbandjes besteld, en heb er nu voor onze andere dochter ook 1 besteld. Ik hoop dat ze het leuk vind :) Ze wordt oktober 4. Dus snapt het allemaal best al goed.

Ook heb ik een aftelkalender gemaakt, had er eerst 1 per week, maar paar weken terug bleef ze vragen. Dus heb er toen 1 per dag gemaakt. Nog 8 dagen nu :)

10. Loes33

Loes33 Bekend lid

10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Leuk he die leeftijd! Mijn dochter is ook 3,5 en snapt het allemaal super goed. Is er ook veel mee bezig, weet precies wat we nog moeten kopen enz. Aftelkalender is. Ook leuk, al vraagt ze bij mij nog niet zo vaak wanneer hij nou komt. En lastig te maken als je niet ingeleid wordt ;)

11. Coortje88

Coortje88 Actief lid

10 nov 2012
    281
    193
    43
    Zuid-Holland
    Ja klopt, in het langste geval loop je nog 6 a 7 weken en dat is gewoon nog niet te overzien voor die leeftijd.
    Ik hoop dat het deze week spontaan gaat gebeuren. Vooral voor mezelf. Hele dag harde buiken vandaag.en zeurend gevoel rechts onderin.
    En mn zud met gezin gaat zaterdag op vakantie , dus zou wel leuk zijn als die nog even kunnen komen kijken

12. Misssummer1

22 feb 2019
    68
    37
    18
    Vrouw
    Leuk idee heb ik eigenlijk nog niet zo over nagedacht. Mijn dochter is ook 3.5 en is er ook al heel bewust van. Ze vraagt regelmatig of de baby al komt. Ook ligt er sinds kort een pop in de Maxi cosi en een pop in het bedje. Zo schattig dat ze er onbewust toch best wel erg mee bezig zijn.

13. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben echt heel benieuwd wie de eerste gaat zijn hier!
    Ik heb net twee dagen weer redelijk okay geslapen, voel me een ander mens! Haha!

Ook ik wil graag een cadeautje voor de twee oudsten. Die zijn 4,5 en 7 (jongens), dus moet nog even bedenken wat nu echt leuk is voor ze... poppen vinden ze in elk geval niks, hahaha!
    We hebben ook met ze afgesproken (zeker met de oudste) dat zij als eerste horen dat hun zusje is geboren en hoe ze heet. Ik wil ook graag eerst even met zn vijven zijn voor we ander bezoek ontvangen heb ik bedacht... zal niet iedereen waarderen denk ik, maar ik vind het belangrijk, haha!

14. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Coortje88 Spannend! Voor jou is het echt de dagen aftellen he...

@Lentekind85 Ik zit al een hele tijd in de ziektewet, maar inmiddels is dat nu verlof geworden :)

@Misssummer1 Wij hebben ook een cord ring die we meenemen. Qua stamcellen weten we het eigenlijk nog niet...

@Jesebelletje Wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Hier wordt het ook steeds minder, maar het is nog goed te doen. Ik heb 's nachts ook veel last van mijn banden en van Carpaal Tunnel Syndroom.

Ik begin het nu toch wel spannend te vinden. Ben op de één of andere manier bang voor inknippen en uitscheuren en niet zozeer voor de weeën. Misschien omdat de weeën al bekend zijn voor me, maar het persen bij een voldragen kindje niet? Tegelijkertijd kan ik niet wachten, eindelijk een einde van al die maanden onzekerheid!

15. Loes33

Loes33 Bekend lid

10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk helemaal nog niet nagedacht over navelklem of cord ring. Ik weet eigenlijk ook helemaal niet wat de voor of nadelen van beide zijn. Waarom kiezen jullie voor een cord ring? Misschien moet ik me er ook even in verdiepen...

16. Blue lady

Blue lady Bekend lid

29 mrt 2015
    665
    438
    63
    Ik zie ze op de afdeling steeds vaker en wij vinden het in ons ziekenhuis zeker geen probleem en overwegen om ze zelf ook aan te schaffen. Ik vind ze persoonlijk 10x beter dan die plastic klemmen (gezien die siliconen ring niet op/in de huid van de baby drukt).
    Voordeel is dat mijn vk praktijk ze al standaard in hun tas hebben zitten, dus als mijn thuisbevalling doorgaat zoals gepland kan ik die gebruiken.

Wat shit van de diastase!!!! Het kan natuurlijk weer hersteld worden met een OK, maar dat is wel weer een operatie. Zit je ook allemaal niet op te wachten..

17. Blue lady

Blue lady Bekend lid

29 mrt 2015
    665
    438
    63
    Stamcellen doe ik niet omdat ik het prijzig vind. Daarentegen sta ik wel achter alle mogelijkheden... ik sla mezelf voor Mn kop natuurlijk als Mn kindje bv leukemie gaat krijgen...

Wat betreft kadootje voor Mn zoontje doe ik niet specifiek.

18. Misssummer1

22 feb 2019
    68
    37
    18
    Vrouw
    Bij mijn dochter had ik wel een navelklem, maar vond het zo een groot onhandig ding onder de kleding en leek me ook niet fijn op haar huidje. Vandaar dit keer gekeken of er iets anders op de markt was en daardoor uitgekomen bij de cord ring. Is gewoon een klein dingetje die niet vervelend op zijn huidje gaat zitten. Hopelijk bevalt deze beter.

19. Misssummer1

22 feb 2019
    68
    37
    18
    Vrouw
    Klopt inderdaad is best prijzig. Onze ouders leggen wat geld bij voor de opslag en de kosten per kwartaal vindt ik zelf nog wel meevallen en heb ik er wel voor over. Ik zat ook heel erg te twijfelen eerst, maar inderdaad de doorslag gaf wel dat ik mezelf voor mn kop zal slaan als ik t straks toch nodig zou hebben en ik het niet gedaan heb. Iedereen moet natuurlijk zelf beslissen en zijn eigen gevoel hierin vinden. Het kan ook heel goed dat het natuurlijk helemaal nooit nodig is, die kans is vele malen groter gelukkig. En dan is het inderdaad een duur geintje geweest.

20. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Ik heb een cord ring gekocht bij de verloskundige voor 3 euro.
    1ste kindje dus geen ervaring verder met de navelklem maar lees over de cord ring veel positieve verhalenen het schijnt zelfs makkelijker aan te brengen te zijn dan een navelklem en uiteraard veel kleiner dan zo`n grote klem op het buikje van de kleine.
    Het opslaan van de navelstreng hebben wij het eigenlijk niet over gehad en gaan we dus denk ook niet doen, moeilijke keuzes soms blegh

Deel Deze Pagina