Holaaa ladies! Na een paar drukke daagjes, 2 dagopnames ziekenhuis is eindelijk besloten dat ik as dinsdag de 13e ingeleid ga worden middels een ballonnetje. Hebben net ons bevallingspraatje bij de VK gehad. Ik ga voor de natuurlijke wijze ook ivm eventuele complicaties door het vocht wat bij een keizersnede zou kunnen optreden. Onze diva’s doen het super alleen mijn lichaam wil niet meer meewerken! Baby A ligt al compleet ingedaald en kan je zeggen dat is een heel vreemd gevoel en me blaas draait over uren, steeds wat druppels en meer niet. Mijn darmen zijn ook al een week van slag.. Baby B wordt iets groter geschat maar bij de laatste groeiecho konden ze het niet echt goed meer meten. Ik ga voor een ruggenprik tijdens de bevalling aangezien mijn benen heel zeer doen en moeilijk te buigen in 90graden zijn dan heb ik daar in iedergeval geen pijn en last van. Het komt nu wel heeeeeel dichtbij en ik word behoorlijk nieuwsgierig naar mijn meisjes. Hoe gaat het hier met iedereen? X
Ooh wat spannend zeg en zo gaaf om een datum te hebben en te weten dat het echt niet lang meer duurt! Je bent de 35 weken gepasseerd en voor een tweeling zwangerschap is dat al zo goed . Ik wil je alvast heel veel succes wensen voor de bevalling en veel plezier nog de laatste dagen saampjes met je man. Hier gaat het prima, net controle gehad en geen bijzonderheden. Morgen mijn laatste werkdienst en dan gaan genieten van mijn verlof , kijk er nu wel naar uit .
Wat fijn dat je dinsdag ingeleid wordt! En dat je het op natuurlijke manier gaat proberen! Spannend! Ik ben maandag aan de beurt, we bevallen beetje tegelijk van de tweeling spannend he! Fijn dat de eerste al ingedaald is, hier nog niet echt, maar ze ligt wel krap dus draaien zal vast niet meer lukken gelukkig.
Oh spannend @Maris80, en ontzettend knap hoe lang je het volhoudt! Het komt nu snel dichterbij, ook voor jou @Coortje88! Ik heb ook een cordring in huis, die we gaan gebruiken voor de baby. Onze VK praktijk deelt ze uit aan alle zwangeren. Ik ben ook nog druk aan het nadenken over een cadeautje voor mijn meiden. Wil eogenlijk wel iets geven dat met 'babyverzorging' te maken heeft, maar ze hebben ook al zoveel. Een draagzak hebben ze bv allebei al, super leuk is dat! Misschien een poppenbadje oid.. nog even denken en orienteren. Hier lag madame maandag over dwars in mn buik. En, zoals ik het nu voel, nog steeds. Ze draait de hele dag door van dwars naar stuit en weer terug, maar volgens mij nooit met dr koppie naar beneden. Intern overleg bij de VK's kwam er op dat een draaipoging nu nog geen zin heeft, aangezien ze nog zoveel ruimte heeft om ook weer terug te draaien. En dit is ook mijm gevoel, ik denk dat ze zich direct weer om zou draaien. Volgende week donderdag kijken hoe ze dan ligt en dan een afspraak voor een evt draaipoging maken. Toch wel spannend of mijn zo gewenste thuisbevalling nu kan plaatsvinden... Kamertje is inmiddels af en ik heb vandaag de laatste spulletjes gekocht die nog nodig waren. Nu alles nog uitwassen, de maxi cosi opzoeken en een zkh tas klaarzetten. Maar dat komt morgen of van het weekend wel!
@Coortje88 en @Maris80 wat spannend dat het voor jullie bijna zo ver is! Ik wens jullie een voorspoedige bevalling toe! @SanvVW dat dwarsliggen heb ik ook, echt met een uitstekende bult bij mn ribben van zn billen. Niet prettig in ieder geval. Morgen weer afspraak bij de vk en dan eens horen hoe hij ligt. Gisteren was mijn eerste vrije dag en voelde me niet top, hele dag een keiharde buik die enorm in de weg zat. Ligt denk ik ook aan mn darmen die niet echt meer meewerken. Vandaag gelukkig weer niks aan de hand en voelde me veel beter, meer adem en ruimte. En naar de wc kunnen gaan, dat scheelt veel. Toch maar even naar de apotheek morgen om er iets voor te halen, want dit gevoel elke 3/4 dagen is ook niet prettig
Thanks allemaal @Coortje88 weet je inmiddels al wat het wordt? Spannend hoor jij maandag de molen in en ik dinsdag. Ik vind het zo spannend en weet totaal niet wat me te wachten staat Ik hoop alleen dat het allemaal spoedig zal verlopen zonder nare dingen
@Maris80 ja wij ook 2 meisjes! Bij onze dochter duurde her inleiden zo lang... dag 1 ballon, dag 2 pillen, gebeurde niets.... toen s avonds 9 uur braken spontaan mn vliezen en om 3 uur was ze er. Om 1 uur ruggenprik gekregen, wil ik nu weer. Achteraf gezien vlotte bevalling maar die 2 dagen wachten en in t ziekenhuis liggen was echt killing. Hopelijk nu sneller. En bij jou ook!
@Maris80 komt nu snel in de buurt! Hoop inderdaad dat je snel resultaat hebt op de ballon en niet dat het dagen gaat duren voor je daadwerkelijk kan starten met inleiding (ballon noemen wij primen op de afdeling). Snap dat je voor een ruggenprik kiest met zo veel klachten van je benen. Hopelijk geeft het je ontspanning en werkt hij volledig naar behoren. Zou super mooi zijn als je beide kindjes vaginaal geboren kan laten worden!! @Coortje88 hahaha ze trekken nu al hun eigen plan door niet in te dalen. Maar wat niet is kan nog komen. @SanvVW ook al een eigenwijs kindje. Hoop voor je dat je kindje alsnog zelf naar hoofd draait maar die kans wordt wel steeds kleiner als dat niet eerder is gebeurd. Hoop in dat geval voor je dat een versie gaat helpen, zeker als je thuis wenst te bevallen! Wat knap dat je zo lang kon wachten met wassen en tas pakken etc. Ik heb mega nesteldrang dus alles is al weken klaar en 10x opnieuw gepoetst. Chloor en detol zijn mijn beste vrienden geworden (ik heb een schoonmaakster dus dat zegt iets over hoe leuk ik schoonmaken normaal vind...). Hier ligt kindje mooi ingedaald met zijn/haar hoofd. Bevalbad haal ik vanmiddag op. Slapen is nog/weer drama dus wat mij betreft mogen de weeen vanavond prima beginnen.
@Maris80 Oh nog een paar dagen, wat spannend! Wat fijn dat de meiden het nog goed doen. Kan me inderdaad voorstellen dat een ruggenprik wel heel fijn is voor jou. Nog eventjes volhouden! @Coortje88 Ook voor jou spannend! Heel veel succes alvast! En geniet nog even van je 'rustige' weekend haha. @SanvVW Oh ik hoop echt dat de baby nog even goed gaat liggen voor je! Zou inderdaad zo fijn zijn. @Loes33 Fijn dat je je weer wat beter voelt.
Haha ja dank je, probeer er wel bewust nog beetje van te genieten slaap weer heerlijk sinds paar dagen. En samen met m’n dochter probeer ik wat meer te doen, spelletjes, knutselen, daar komt straks toch minder van. Maar heb er eigenlijk wel zin in maandag ik weet nu wat er gaat komen, blijft pijnlijk en spannend natuurlijk maar probeer er wel vertrouwen in te houden!
Ik had vanmorgen afspraak bij de verloskundige. Ze zegt dat ik heel veel vruchtwater heb en ze daarom de grote van de baby niet helemaal kan voelen. Omdat hij met 32 weken al voorliep op groei wil ze daarom toch nog een groeiecho doen. Dus maandag mag ik nog voor een echo!
Succes vandaag @Coortje88, ik hoop dat alles voorspoedig verloopt en je snel jullie meiden, gezond en wel vast kunt houden. @Loes33 idd goed een extra controle! Heeft ze ook iets gezegd over de ligging? Of kon ze dat ook niet voelen? @Blue lady wat naar toch dat slapen.. hoop voor je dat het dan niet te lang meer duurt! Ben je de vorige keer ook in bad bevallen? Hier nog steeds veel beweging en gedraai in mn buik, ik mocht gisteravond in geen enkele houding liggen en volgens mij nog steeds dwars/in stuit. We wachten nog maar even af!
@Coortje88 Ik hoop dat alles goed gaat met je op dit moment! @Loes33 Succes met de echo! Ik heb morgen de groeiecho staan, juist omdat we een kleintje krijgen. @SanvVW Oh nog steeds niet gedraait? Ga je wel een draaipoging laten doen?
Lieve dames, Ik wil even laten weten dat ik wel nog mee lees maar niet de energie heb om te reageren. Helaas is prive mijn wereld op zijn kop komen te staan en daardoor zal ik het onder andere ook alleen moeten gaan doen met mijn kleine mannetje. Wel wil ik @Coortje88 even heel veel Succes wensen en hopelijk heb je snel je meiden in je armen. En ook @Maris80 morgen heel veel Succes gewenst. Verder lees en leef ik ook met alle andere dames mee.
@Coortje88 wat spannend zeg!! Ze gaan nu echt komen meid! Voel je al iets? Zet ‘m op! @Brinsa wat een rotnieuws, helemaal in deze fase waarin je nu zit met een kleine op komst . Ik wens je veel sterkte en kracht toe en hoop dat je ondanks alles nog kan genieten van de kleine man in je buik en je voldoende hulp krijgt van mensen om je heen. @xDaantje succes ook met je echo vandaag! Laat je weten hoe het was? @SanvVW bij mij draait de kleine ook nog alle kanten op, hij ligt voornamelijk dwars. Van de week wel even met hoofdje naar beneden, maar nog heel hoog en kan door al dat vruchtwater nog alle kanten op.
Hee meiden! @Coortje88: ook van mij veel succes! @Loes33: hoe was je echo? @Brinsa: jeetje wat mega heftig... heb ontzettend met je te doen! Wat zal je het zwaar hebben... veel sterkte voor jou en ik hoop ook dat je veel andere lieve mensen om je heen hebt om je op te vangen! Hier vandaag controle bij de gyn gehad. Bloeddruk was hoger dan normaal, maar nog 137/80 dus wel okay. Baby ligt schuin in mijn buik, maar wel al met haar hoofs naar beneden. Ook wel ruim vruchtwater, maar alles niet schokkend. Hoef pas over 2 weken weer, dus dat is lekker relaxt Verlof is nu echt begonnen, ik vind het maar een raar idee! Hoe vullen jullie je dagen nu?
Net terug van de echo. Vruchtwater hoeveelheid viel mee, echt nog genoeg maar zeker niet té veel. Kindje groeit wel lekker door en wordt nu geschat op 9 pond bij geboorte en 56cm. Dus een flinke! Hij ligt nog dwars, met hoofdje boven. Dus ze gaan nu overleggen wat te doen. Door de ruimte is er grote kans dat hij terugdraait, dus de echoscopiste stelde voor om met 38 weken een draaipoging te doen en dan gelijk in te leiden.... dat is volgende week opeens al! Ze gaat overleggen met de vk en die zou me bellen vandaag of morgen. Komt nu in eens wel heel dichtbij!
Vk belde net dat ik morgen naar het ziekenhuis moet voor een gesprekje over plan van aanpak. Ben benieuwd.... komt wel opeens heel snel heel dichtbij zo! Maakt me helemaal nerveus.