1 t/m 15 sept 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blue lady, 20 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blue lady

    Blue lady Bekend lid

    29 mrt 2015
    665
    437
    63
    @Maris80 wauw klinkt idd als een mooie en vlotte bevalling. De dames zien er lekker spekkig uit voor dit termijn wat alleen maar goed is.
    Geniet ervan en gefeliciteerd!
     
    Maris80 vindt dit leuk.
  2. Maris80

    Maris80 Actief lid

    23 okt 2012
    214
    254
    63
    Vrouw
    Dank je wel voor al jullie lieve berichtjes ❤️
    Ik was zooooo bang om te bevallen maar het is me zo meegevallen, kwam ook door mijn ruggenprik die ik al heel vlot kreeg dus heb echt geen pijntje gehad. Iedereen in t ziekenhuis was ook flabbergasted dat het zo snel ging :rolleyes:, mij hoor je niet klagen hihi. Borstvoeding komt ook al een beetje op gang en vannacht beide dames voor het eerst saampies gevoed, voelt toch allemaal wel heel bijzonder om dit zo mee te mogen maken.

    Nikki heeft al geen infuus meer nodig dus gaat lekker vlot. Tess is iets kleiner dus die heeft iets meer opstart probleempjes maar ook daarover zijn de artsen positief, ze doen het gewoon heel goed.

    Ik verlang wel naar mijn eigen bed, slaap zo slecht hier, ben gebroken. Gelukkig slaapt mijn man ook in de kraamsuite dus dat is gezellig, en die heeft al zijn eerste diploma binnen, luierdiploma :D!!

    Ik hoop dat het jullie ook allemaal zo voorspoedig mag gaan. Ga nog effe theetje doen en mag zo de diva’s weer gaan voeden!
    X
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Blue lady, Coortje88 en xDaantje vinden dit leuk.
  3. Loes33

    Loes33 Bekend lid

    10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Wat een mooie meiden @Maris80, en fijn dat ze het zo goed doen!

    Ik ben ook benieuwd naar hoe het met @Coortje88 is gegaan. Zit zij ook in app groep? Iemand iets gehoord?

    Ik had gisteravond weer controle bij de vk en de kleine is inderdaad terug gedraaid. Zelfs nog een stukje verder, hij ligt nu diagonaal, bijna in stuit. Vk denkt dat als mijn vliezen nu breken hij verder zakt naar stuit. Maar er ligt nog niets in mijn bekken, dus zondag kunnen ze nog een draaipoging doen.
    En als hij wel in stuit blijft wordt de vraag wat ik wil qua bevalling. Omdat hij groot wordt geschat en mijn eerste bevalling ook niet heel makkelijk ging door smalle bekken, denk ik niet dat ik voor een vaginale bevalling wil gaan. Even goed over nadenken nu.
     
  4. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Maris80 Wat een mooie meisjes!! En fijn dat het goed gaat en de bevalling meegevallen is. Dat is denk ik iets dat wij allemaal graag horen! Lekker genieten!

    @Loes33 Hmm wat balen dat hij weer teruggedraaid is. Hopelijk lukt de volgende draaipoging en blijft hij dan braaf liggen. Ik kan het me helemaal voorstellen als je anders niet voor een vaginale bevalling wilt gaan!

    Hoe voelen jullie je verder? Ik merk dat ik wat vaker lichte buikpijn heb, en vandaag heb ik steeds lichte menstruatiekrampjes die komen en gaan... Ben zo benieuwd! Hij vindt het een leuk spel om steeds zijn been helemaal te strekken, dan weer te buigen, en opnieuw te strekken... Dus ik heb steeds uitstekende voeten in mijn rechterzij en af en toe tegen mijn ribben (auw!)
     
  5. Coortje88

    Coortje88 Actief lid

    10 nov 2012
    281
    193
    43
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd!!!
    Ik reageer later nog even. Beetje druk :p. We hebben ook 2 dochters gekregen afgelopen dinsdag. :)
     
    Maris80, xDaantje en Blue lady vinden dit leuk.
  6. Blue lady

    Blue lady Bekend lid

    29 mrt 2015
    665
    437
    63
    @Loes33 wat een eigenwijsje! Bij een groot geschat kind zou ik niet snel voor een stuit bevalling gaan. Iets te veel risico..

    @xDaantje hier ook een mega drukte maker met uitstekende voeten, getrap tegen Mn ribben en een vuist bij het gezicht die net boven Mn schaambeen gezellig mee draait als de kleine om zn as draait.. hij ligt al diep ingedaald en voel dat draaien dan ook echt bij Mn stuitje en vagina. Af en toe denk ik dat hij zichzelf er al kurkendraaiend uit werkt. Ik zou het prima vinden!!
     
  7. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    @Maris80 gefeliciteerd wat een prachtige meisjes.


    Hier gister weer op controle bij de gyn geweest. Kleine meid is weer super goed gegroeid en wordt nu geschat op 1800 gram en twee weken geleden was dat nog 1300 gram. Dus flink gegroeid.

    Vanaf nu moet ik iedere week naar het ziekenhuis tot aan de bevalling. Aankomende week laatste week werken en dan verlof. Heel raar idee.
     
    Blue lady vindt dit leuk.
  8. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Coortje88 Gefeliciteerd!! Hopelijk is bij jou ook alles goed gegaan.

    @Blue lady Vervelend voelt dat soms he! Haha, kurkendraaiend eruit.. Ik voel vaak met lopen ook een flinke druk op m'n blaas en bekkenbodem. Ben benieuwd wanneer ze komen!
     
    Blue lady en Pomk vinden dit leuk.
  9. SanvVW

    SanvVW Actief lid

    2 dec 2018
    307
    318
    63
    Vrouw
    Spannend @Loes33, ik hoop dat de poging morgen lukt en hij dan besluit te blijven liggen! En zo niet, volg je gevoel vwb de bevalling. Een keizersnee is ook niet niks natuurlijk, maar een grote baby in stuit.. lastige keuze.
    Hier ligt de dame nog goed volgens mij. :thumup:

    Gefeliciteerd @Coortje88, heel benieuwd naar jou verhaal!!

    @xDaantje en @Blue lady jullie beebjes liggen er dus al klaar voor, lekker laag in ieder geval! Spannend!
    Ik heb nog helemaal niks geen voortekenen, baby zit nog hoog, geen krampjes of voorweeen oid. Maar dat had ik bij de vorige 2 keer ook niet. Bij mn jongste had ik zelfs met 41 wk om 16.30 nog check bij de vk, baby niet ingedaald, baarmoedermond nog niet verstreken en potdicht, niet te strippen, om 00.15 uur wakker van de 1e wee uit het niks en om 4.05 is ze geboren.
    Dus ik houd er rekening mee dat ik nu ook ineens binnen een paar uurtjes kan bevallen zonder voortekenen;) maar wel pas op zn vroegst op 3 sept. Ik geloof er niks van dat ze eerder gaat komen.
     
    xDaantje en Blue lady vinden dit leuk.
  10. Blue lady

    Blue lady Bekend lid

    29 mrt 2015
    665
    437
    63
    Gek he hoe het lichaam opeens om kan slaan?!
     
  11. Coortje88

    Coortje88 Actief lid

    10 nov 2012
    281
    193
    43
    Zuid-Holland
    Nou dames, hier mijn verhaal!

    12 augustus moest ik me melden om 9 uur. Er was helaas nog geen ontsluiting spontaan, omdat die eerste 2 dagen bij onze andere dochter zo lang duurden had ik me al ingesteld op 2 lang wacht dagen.
    Nou inderdaad, ballon katheter geplaatst, en er gebeurde weinig, mn ouders zijn s middags met onze dochter geweest, ik voelde wel wat gerommel maar niets bijzonders. Half 7 was bezoek net weg, valt de ballon er uit. Daarna controle gehad en inderdaad 3 cm ontsluiting genoeg voor vliezen breken.
    Maar ja net voor de nacht en een tweelingbevalling dus meer personeel nodig, dus ik heb slaapmedicatie gekregen en dinsdag gingen ze verder kijken.
    Ik heb van 11 - 2 geslapen en om 5 uur weer in slaap. Maar kwart over 6 kwamen ze me wakker maken. Snel mn man gebeld die moest nog even reizen. Eer hij er was had ik al een infuus, en even later hebben ze de vliezen gebroken van baby 1. Wat een gek gevoel :|.
    Omdat ik lichamelijk op was door de zwangerschap kreeg ik direct al een ruggeprik, wel gevoel in benen etc maar niet in buik.
    Er gebeurde weinig met weeenopwekkers, na elke keer opschroeven had ik om 12 uur pas regelmatig weeën. Half 1 nog maar 4 cm, toen had ik wel zo iets dit wordt wel morgen. Kwart voor 3 had ik 5 cm. Maar ze zeiden wel het kan ineens hard gaan.
    Kwartier later kreeg ik pers weeën , toen ik dit meldde keken ze gelijk en had ik volledig ontsluiting.
    Gelijk werd de kinderarts gebeld en kwam er 4 man de kamer op wandelen, later nog een paar die graag wilden meekijken , ja hoor prima , boeiend :o:.
    Maar het ging heel relaxt, ze vroeg als je wat voelt zeg je het maar, dus ik zei ja volgens mij komt er 1 aan, ik mocht mee persen en direct stoppen omdat het hoofdje stond , daarna nog een keer persen en ik had de eerste baby op mn buik liggen.
    Vervolgens gingen ze baby 2 met zn 2e begeleiden op mn buik en echo maken. Hier krijg je weinig van mee, ik was in shock omdat ik zo snel een baby op mn buik had. Daarna bij de 2e ging dit hetzelfde, die kwam in 1 pers wee eruit binnen een kwartier.

    Dus alles bij elkaar heb ik een hele fijne bevalling gehad.

    Nu zijn de meiden erg tevreden, ze wegen 2860 en 2790. Intussen is de lichtste wel nog aan het afvallen, 2580 nu. En zijn ze qua gedrag nog wel prematuur.
    Maar verder is het erg genieten thuis. Mochten s avonds al naar huis en hebben 9 dagen kraamzorg van 8 uur. Dus echt heerlijk.

    Nu gaan we snel de voeding klaarmaken. Elke 3 uur o_O dus 16 flessen per dag :|:roflmao:

    Ben benieuwd wie de volgende is die gaat bevallen :thumup:
     
    xDaantje, Maris80 en Blue lady vinden dit leuk.
  12. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.474
    3.331
    113
    @Juf89 @Maris80 @Coortje88 gefeliciteerd met jullie meiden! Superleuk. Geniet:):)

    Hier een poos wel meegelezen maar leef wel in mn eigen trip en dat het te snel gaat om overal op te reageren.

    Vanaf afgelopen week word het hier ook wel wat zwaarder heb dagen dat ik amper kan lopen van de pijn in mn bekken en heb het idee dat ik afentoe een soort van indalingsweeen heb. Hij drukt zo hard in mn onderkant en zet dan af tegen mn ribben:roflmao::roflmao: geloof echt dat het in ieder geval een lange jongen gaat worden.

    Maandag naar de verloskundige dus ben benieuwd wil eigenlijk sws dat zn mn vruchtwater checken want dat was bij zoon ineens verdwenen waardoor ik ingeleid moest worden.

    Hoelang het duurt allemaal geen idee hoop in ieder geval niet dat hij met 42 wkn komt.


    Succes allemaalmet de laatste loodjes!!!
     
    Maris80 en Juf89 vinden dit leuk.
  13. Blue lady

    Blue lady Bekend lid

    29 mrt 2015
    665
    437
    63
    Wauwwww wat een super bevalling voor een tweeling! Mooie meiden hoor! Zeker een hoop flessen, maar ook zeker makkelijker dan een tweeling BV geven.
     
  14. Maris80

    Maris80 Actief lid

    23 okt 2012
    214
    254
    63
    Vrouw
    @Coortje88 wow wat een mooie meisjes hebben jullie gekregen. Mooi op gewicht en wat fijn dat jullie nu lekker thuis zijn.
    Enne flesjes en BV is een hele opgave voor twee baby’s. Hier is de BV nu ook op gang aan het komen dus dat voelt goed :thumup:

    Onze diva’s zijn sinds gister van de monitors af en hebben alleen nog een neussonde indien nodig maar ze drinken inmiddels helemaal zelfstanding hun flesje leeg.

    Ik wist niet dat je zo “instant” verliefd kon worden. We gaan zo weer naar het ziekenhuis, voeden, wassen etc. Ik kan echt uren met ze kroelen ❤️

    Ik heb ook al op me kop gekregen van het ziekenhuis.. schijnbaar wil ik teveel en moet ik meer me rust nemen, haha en niet vergeten dat ik vd week ben bevallen.

    Ik hoop op meer baby nieuws hier de komende tijd. Succes ladies met de laatste loodjes!
    Xx
     
    xDaantje en Blue lady vinden dit leuk.
  15. Loes33

    Loes33 Bekend lid

    10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je mooie meiden en wat fijn dat je bevalling zo prettig is verlopen!

    Ik mag vanavond weer naar het ziekenhuis voor draaipoging nr 2. Ben benieuwd!
     
  16. Juf89

    Juf89 Actief lid

    27 okt 2018
    355
    178
    43
    Vrouw
    Bedankt voor alle felicitaties meiden! Hopelijk komen jullie kleintjes ook gauw :)
    @SanvVW, we zijn sinds vorige week zaterdag al thuis gelukkig, dat mocht omdat ze toen 36 weken zou zijn geweest. Wat fijn dat jouw meisje gedraaid is!

    @Maris80, gefeliciteerd met je mooie meiden! Wat fijn dat ze het zo goed doen! Mogen ze binnenkort al uit de couveuse? Ik snap dat je graag naar huis/je eigen bed wil. Slaapt toch veel fijner hè!

    @Loes33, balen dat ze is terug gedraaid. Succes met de nieuwe draaipoging! Hopelijk lukt het dit keer wel.

    Verder een heel gek idee dat jullie (bijna) allemaal nog zwanger zijn, en ik niet meer. Voelt nog best onwerkelijk. Het is ook nog best pittig zo'n jong kindje. Ze kan zichzelf nog steeds niet warm houden, en drinkt nog niet zo goed. We zijn er behoorlijk druk mee, maar doen dat graag natuurlijk ❤️
     
    Maris80 en xDaantje vinden dit leuk.
  17. Maris80

    Maris80 Actief lid

    23 okt 2012
    214
    254
    63
    Vrouw
    @Juf89 mijn man en ik slapen alweer 2 nachtjes thuis en onze poppetjes zijn nog in t ziekenhuis (10 min) hier vandaan. Ze doen het super goed, geen infuus meer ze zijn van de monitors af en drinken hun flesje, ze waren te klein bij de geboorte dus nu moeten ze nog even wat aankomen en groeien en dan mogen we ze mee naar huis nemen.... gelukkig :)
     
    Blue lady vindt dit leuk.
  18. Loes33

    Loes33 Bekend lid

    10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Ik heb weer een versie gehad, hopelijk blijft hij nu zo liggen en gaat hij ook wat indalen. Zaterdag moet ik weer terug, dan gaan ze nog een keer draaien als dat nodig is. Dan willen ze ook voor die week daarna een afspraak maken om in te leiden, dat ze hem dan nog 1 keer goed leggen en dan vliezen breken. Dus ik denk nog max 1,5 week voordat ik de kleine in mn armen heb! Spannend!
     
    xDaantje, Piindaa en Blue lady vinden dit leuk.
  19. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @SanvVW Zo zie je inderdaad dat het allemaal niet veel wil zeggen. Kan ineens snel gaan zonder voortekenen! Hier ligt ie inderdaad al heel laag, hoofdje ligt ook al vast. Ik kan bovenin een hele hand leggen waar gewoon niks zit. Gelukkig maar, want heb nu een paar keer een trap tegen mijn ribben gehad en dat doet echt veel zeer!

    @Coortje88 Mooi dat je een fijne bevalling gehad hebt, en jullie vrijwel meteen naar huis mochten! Lekker genieten!

    @esklessebes Oh kan het me voorstellen dat het voor jou dan fijn zou zijn als ze inderdaad even het vruchtwater controleren. Succes vandaag!

    @Maris80 Ah wat fijn dat het goed gaat! Lekker genieten van de roze wolk.

    @Loes33 Nou hopelijk blijft hij nu wel zo liggen ja. Nog 1,5 week, dat is bijna!
     
  20. Lentekind85

    Lentekind85 Bekend lid

    5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames!

    @Coortje88, @Maris80, @Juf89: gefeliciteerd met jullie kindjes!! De foto's die ik heb gezien zijn prachtig! Hopelijk zijn alle kindjes snel thuis bij papa en mama :)

    @Loes33: wat een eigenwijsje heb jij! Spannend zo hoor die laatste weken! Hopelijk blijft die kleine een beetje liggen op de goede manier!

    Met de rest ook nog alles goed? Iedereen inmiddels met verlof denk ik zo?

    Hier alles prima en rustig. De verbouwing van de zolder is bijna klaar, dus ik kan echt bijna los met de babykamer nu:)
    Daar hoeven we gelukkig alleen de spulletjes neer te zetten en accessoires op te hangen, dus dat is zo gepiept. Is alles toch nog op tijd klaar, haha!

    De twee jongens zijn sinds gisteren weer naar school, dus het is nu ook echt daadwerkelijk rustiger, echt verlof zo! :)
     
    Maris80 en Juf89 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina