1 t/m 15 sept 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blue lady, 20 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Lentekind85 Hier nog alles goed! Binnen 3 weken is ons mannetje er... Ben zo benieuwd! Fijn dat jullie nu de babykamer neer kunnen zetten. Is toch wel lekker he als je weet dat alles staat voor de kleine er is! Kan het me voorstellen dat het een stuk rustiger is nu de scholen weer begonnen zijn. Kan je nog een beetje uitrusten :)
     
    Blue lady vindt dit leuk.
  2. Loes33

    Loes33 Bekend lid

    10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    @Lentekind85 fijn dat de verbouwing opschiet en je de babykamer bijna kunt gaan inrichten!

    @xDaantje bizar dat het zo dichtbij komt he? Opeens na bijna 9 maanden wachten is het zover! Ik kan niet wachten, deze dagen kruipen voorbij voor mijn gevoel. Nog even en ons leven is voorgoed anders! Ik kijk er erg naar uit.

    Gisteren weer controle bij de vk gehad, baby lag nog steeds goed, gelukkig! Hopelijk zaterdag ook nog en is een derde draaipoging niet nodig. Hij is nog niet ingedaald en heeft nog ruimte, dus kan alle kanten nog op.
     
    Blue lady vindt dit leuk.
  3. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Loes33 Ja heel gek! Maar kan echt niet wachten. Probeer nog een beetje te genieten van de bewegingen in mijn buik, maar eigenlijk heb ik het liefst dat het gewoon nu begint haha. Wat fijn dat hij nog goed ligt! Hopelijk blijft hij zo liggen en maakt hij het niet te moeilijk voor je.
     
    Blue lady vindt dit leuk.
  4. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.467
    3.455
    113
    Ik heb weer eens geen melding gehad. Ik probeer even op wat mensen te reageren.

    @Maris80 gefeliciteerd met jullie meiden. Hopelijk gaat alles goed.

    @Loes33 gelukkig ligt de kleine nog goed. Hopelijk blijft dat zo.

    Vorige week bij de gyn geweest en aangegeven dat ik voor een natuurlijke bevalling liever niet voorbij de 39 weken wil lopen (vanwege het geschatte gewicht). Gevraagd hoe zij dacht over eventueel inleiden. Ze snapte mijn angst heel goed. Ze gaf wel aan geen voorstander te zijn van een ballonnetje. Nu hebben we afgesproken dat ik bij de volgende controle getoucheerd word om te kijken of er al ontsluiting is. Vanaf 3 cm gaan ze waarschijnlijk mijn vliezen breken. En anders wordt er een plan van aanpak besproken.
    Volgende week woensdag, met 38+2, moet ik weer naar de gyn. Met Mia had ik met 38+1 al 4 cm, dus ik duim heel hard dat dat nu ook zo is.

    Verder vooral 's nachts met draaien in bed wel last van mijn bekken. Verder valt het reuze mee.
     
  5. Loes33

    Loes33 Bekend lid

    10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Spannend @Elsa86 !
    Waarom is ze geen voorstander van een ballonnetje als ik vragen mag?
     
  6. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.467
    3.455
    113
    Ja geen idee eigenlijk. Ze zei dat daar ook weer risico's aan zaten. Maar ik hoop dat ze dat wel willen doen als ik nog geen ontsluiting heb.
     
  7. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    @Elsa86 spannend, snap wel dat je dat wilt. Hopelijk willen ze het doen voor je.

    @Loes33 gelukkig ligt de kleine nog goed!

    @Lentekind85 ondertussen al de kamer ingericht?

    @xDaantje ik heb precies hetzelfde hoor. Wil gewoon dat hij komt. Ook al geniet ik nog wel van hem in me buik, maar liever in me armen

    @Frun Hoe is het bij jou? Denk dat je je meisje al in de armen hebt ondertussen?

    Nou dames ben benieuwd wie de volgende is. Ben wel toe aan babynieuws.

    Hier helaas al weken amper slaap door het hele gedoe privé. Nu hadden ze als laatste optie dat ik in het ziekenhuis mocht komen slapen onder zwaardere medicatie. Kreeg een pil en een morfine injectie maar heb nosteeds niet geslapen! Snap er niks van, lijkt wel of mijn lichaam tegen de medicatie werkt ofzoo_O. Ik hoop dus maar dat de kleine man snel komt anders trek ik de bevalling echt niet.
     
  8. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Elsa86 Kan het me voorstellen dat je liever niet langer door wilt lopen. Wel fijn dat het verder goed met je gaat! Ik hoop dat de kleine zich snel aankondigt of dat er anders al genoeg ontsluiting is volgende week.

    @Brinsa Oh pff heb het echt met je te doen... Wat moet jij het zwaar hebben! Slecht slapen breekt je ook zo op. Ik hoop voor je dat hij inderdaad snel komt, en hij je wat gelukkiger kan laten voelen!

    Vanochtend weer controle gehad en alles was weer prima. Nu pas weer volgende week vrijdag. Merk dat ik nu zo ontzettend snel moe ben, kan de hele dag wel slapen. Maar dan slaap ik 's nachts weer niet dus dat is ook geen goede optie! Kom maaar kleintje!
     
  9. Blue lady

    Blue lady Bekend lid

    29 mrt 2015
    665
    437
    63
    Een pil en morfine injectie, die combinatie ken ik niet. Het lijkt me dat ze je pethidine als injectie hebben gegeven en dan temazepam of zo als tablet?
    De ziekenhuizen in deze regio geven pethidine/nozinan of pethidine/promethazine. Wellicht kan je hier de volgende keer om vragen? Dit is wat ik krijg als ik voor sedatie ga slapen in het ziekenhuis en werkt bij mij prima. Ik weet dat niet iedereen er even goed op slaapt, maar je zou wel een aantal uur moeten maken.

    Hier is zojuist de verloskundige geweest. Ik had een krappe 1 cm ontsluiting daar heeft ze een ruime 2 van kunnen maken en daarmee ook kunnen strippen. Wauw geeeeeen fijn gevoel! Eigenlijk wist ik dat natuurlijk wel, maar was er even niet op voorbereid. Ze deed het heel lief in 2 stappen dus de 2e x ging beter omdat ik toen wel voorbereid was en mn ademhaling kon gebruiken. Wist wel direct weer dat de weeen nog 10x erger gaan zijn en dat ik dat niet tof ga vinden. Maaaaar alles voor het goede doel;)
     
    xDaantje en Piindaa vinden dit leuk.
  10. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Ze heeft verder geen namen genoemd dus ik weet het echt niet. Ze vroeg alleen of ik ooit eerder morfine gehad had. Ik moet zeggen ondanks dat ik niet geslapen had was is wel echt heel ontspannen.

    Wat spannend dat ze gestript heeft. Dus nu kan het zomaar gaan beginnen? Is dat zo pijnlijk strippen?

    Hier begint het een beetje te rommelen. Vind het spannend. Heb de hele tijd vlagen van steken in me liezen en zij wat uitstraalt naar me rug. Het is best pijnlijk en moet het echt een beetje wegzuchten als het gebeurd. Ben maar even op bed gaan liggen maar weet niet goed hoe ik moet liggen.
     
  11. Loes33

    Loes33 Bekend lid

    10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    @Blue lady spannend! Die eerste 2 kan je maar vast gehad hebben toch ;)! Hopelijk gaat het doorzetten nu!

    @Brinsa ook spannend dat het bij jou aan het rommelen is! Hoe is de situatie nu met je (ex)vriend/man? Is hij er wel voor je als je moet bevallen? Wonen jullie nog in hetzelfde huis?

    Ik denk dat mijn kleine weer dwars ligt hoor! Morgen weer naar het ziekenhuis. Dan willen ze ook inwendig onderzoek doe en een plan maken voor aankomende week. Super spannend ook!
     
  12. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Mijn ex zal er niet bij zijn. Dat gaat niet en dat wil ik ook niet. Gelukkig heb ik super lieve ouders en ook vrienden die er voor me zijn.
    De vk komt straks even langs om te checken.

    Oh nee dat zou balen zijn zeg als hij weer gedraaid is. Spannend hoor morgen ben benieuwd wat eruit komt. Zouden ze nog een keer draaien eventueel?
     
  13. Blue lady

    Blue lady Bekend lid

    29 mrt 2015
    665
    437
    63
    @Brinsa mn baarmoedermond ligt nu nog aardig naar achter dus ze had een beetje moeite met erbij komen, dat voelt dan al niet zo lekker. Maar als ze het dan ook nog eens oprekt met 2 vingers en dan de vliezen los draait is dat geen fijn gevoel. Maar elke pijngrens is natuurlijk ook anders. Het kan inderdaad nu zomaar beginnen, maar het kan ook zijn dat er niets gebeurd. Mocht dat het geval zijn dan doen we maandag weer een poging.

    Bij jou klinkt het ook alsof er wat staat te gebeuren. Lastige is dat het ook voorweeen kunnen zijn. Time je de krampen?
    Wel heftig hoor de situatie waar je nu in zit. Fijn dat je ouders klaar staan!

    @Loes33 hahaha dat dacht ik ook! 2 cm is al 2 cm winst. Hoop niet voor je dat je kindje weer gedraaid is...
     
  14. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Oeii dat klinkt niet fijn! Spannend, hopelijk doet het iets! Ze zijn nog niet echt te timen ze komen zowat elke 30 sec. Maar duren ook naar een paar sec.
     
  15. Blue lady

    Blue lady Bekend lid

    29 mrt 2015
    665
    437
    63
    @Brinsa dat is vervelend!

    Hier op een paar pijnlijke na gebeurd er helaas ook nog niks.. wel een slechte nachtrust
     
  16. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Vervelend. Hier heeft het ook niet doorgezet
     
  17. Loes33

    Loes33 Bekend lid

    10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Mijn kleine lag weer dwars hoor! Nu weer goed gelegd. Plan is om nu met 39 weken hem nog een keer te draaien, als hij niet goed ligt, en dan te starten met inleiding.

    Gynaecoloog had het over inleiden met gel i.p.v. ballon. Wordt tegenwoordig minder vaak gedaan door grote kans op weeenstorm. Maar omdat je daarmee wel meer harde buiken krijgt is de kans wel groter dat de kleine recht blijft liggen. Dus dat is het plan. Iemand ervaring met die gel? Ik heb bij mn vorige bevalling wel een ballon gehad.
     
  18. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.467
    3.455
    113
    @Loes33 misschien dat daarom mijn gyn geen voorstander was van een ballonnetje. Ik hoop dat die kleine van je nu goed blijft liggen.

    Oh wacht, of is de kans op een weeën storm bij gel groter?
     
  19. Loes33

    Loes33 Bekend lid

    10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Ja bij gel groter, daarom doen ze dat niet meer zo vaak nu. Maar bij ballon is voor mij het risico weer groter dat hij dan alsnog gaat draaien tijdens de inleiding. Dus daarom gaat haar voorkeur uit naar gel. Ik ga maar op advies van de gynaecoloog af.
     
  20. SanvVW

    SanvVW Actief lid

    2 dec 2018
    307
    318
    63
    Vrouw
    Tjonge, wat een eigenwijsje! Hopelijk blijft hij nu zo liggen.. weet je al een datum voor inleiding (met precies 39wk?) Of volgt dat nog?

    @Brinsa jou lichaam is dan wel eigenwijs als je zelfs met medicatie niet slaapt. Pittig meid! En ook je situatie nu. Fijn dat je zo goed bij jou ouders terecht kunt! Is het plan dat je ook bij hen bent de eerste tijd na de bevalling? Of zij bij jou? Of ben je alleen thuis?

    @elsa86, logisch dat je niet t elang door wilt lopen als de baby groot geschat wordt! En fijn dat je een meedenkende gyn hebt! Hopelijk een fijne en voorspoedige natuurlijke bevalling voor jou!

    @Blue lady ze zijn er vroeg bij met strippen bij jou! Met een speciale reden? (Het slechte slapen?) Hier doen ze dat echt pas vanaf 40 wk. Heeft het nog ergens voor gezorgd?

    @xDaantje ik merk ook dat ik vermoeider wordt! Ga nu graag tussen de middag even liggen, mits mn kids het toelaten. Maar merk dan 's avonds wel dat ik weer wat later naar bed ga. Slaap gelukkig verder nog prima!

    Hier verder alles nog steeds super rustig, geen krampje of steekje te bekennen, en een baby die nog hoog ligt, absoluut niet ingedaald. Ze ligt, volgens mij, wel nog goed met dr koppie naar beneden, maar wisselt regelmatig van houding in mn buik. Soms dr kont en rug links, soms rechts. Ik voel haar dan nog alle kanten op draaien. Dinsdag weer controle bij de vk!
     

Deel Deze Pagina