1 t/m 15 sept 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blue lady, 20 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frun

Frun Bekend lid

13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Hi meiden!

Ik heb hier en daar zeker nog meegelezen, maar weinig puf om te reageren na al het leeswerk op forum en falend geheugen:oops: Gefeliciteerd aan alle inmiddels bevallen dames!

Ik ben inderdaad afgelopen zondag bevallen van onze mooie E.velynn:D
    Vrijdag op zaterdag braken mijn vliezen, maar verloor steeds maar kleine beetjes en geen weeën. Zondagochtend half 7 moesten we ons melden in ziekenhuis. 8 uur start met weeopwekkers en 13.08 was ze daar en 3kg schoon aan de haak. ❤ Volgende ochtend half 10 waren we alweer thuis! Het gaat allemaal erg goed, ze zit nog maar 25gr onder haar geboortegewicht vandaag en slaat tussen voedingen goed 4-5 uur:eek:

xDaantje, esklessebes en Blue lady vinden dit leuk.
  2. Blue lady

Blue lady Bekend lid

29 mrt 2015
    665
    438
    63
    @Loes33 ik ken de gel van de afdeling, maar zelf dus nooit gehad. Wisselende ervaringen van wel harde buiken maar geen ontsluiting of helemaal geen effect. Weeenstrom niet gezien, maar gezien de gel heel weinig wordt gebruikt heb ik er dus ook niet veel van gezien.

@SanvVW I.p doet mijn praktijk het pas vanaf 41 weken, zeker bij een eerste kindje. Maar gezien het slechte slapen van mij, diep ingedaald zijn van het kindje en een 2e kindje wilden ze al een poging doen. Maar helaas dus geen resultaat. Maandag doen we weer een poging als er dan nog geen baby is

3. Frun

Frun Bekend lid

13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Voor bij degenen bij wie het rommelt, ik hoop dat het doorzet!

Sterkte voor de meiden die slecht slapen en last hebben!

Blue lady vindt dit leuk.
  4. SanvVW

SanvVW Actief lid

2 dec 2018
    307
    318
    63
    Vrouw
    @Frun gefeliciteerd!

@Blue lady jammer dat het strippen niks gedaan heeft! Hopelijk maandag meer succes. Ik denk idd dat het hier ook vanaf 41 wk is.. als ik zo terugdenk aan de vorige 2 keer..

Blue lady en Frun vinden dit leuk.
  5. Maris80

Maris80 Actief lid

23 okt 2012
    214
    254
    63
    Vrouw
    Hola!
    Na een weekje en 3 dagen mochten onze poppetjes mee naar huis. Qua gewicht zitten ze bijna bij elkaar +\- 2200 gram.
    Maare pfff dat voeden is een topsport op zich. Het belangrijkste is dat ze het beide super goed doen!

Bijgevoegde bestanden:

6. Loes33

Loes33 Bekend lid

10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Thanks, ja het wordt minder vaak gebruikt nu zei ze al, vanwege soms te veel harde buiken, maar voor mij is dat juist goed, dan kan de kleine niet meer draaien. En weeenstorm ontstaat vooral als er te snel na de gel de vliezen worden gebroken. Dus als er ontsluiting ontstaat dan wachten ze nu een paar uur voordat ze vliezen breken.

Ze houden me goed in de gaten door continue de ligging te checken. Maar ik mag tussendoor wel gewoon bewegen en uit bed gelukkig en ook onder de douche als ik wil. Ze hebben draadloos apparatuur om de kleine in de gaten te houden.
    Ik ben benieuwd hoe het zal verlopen. Vind het wel erg spannend!

7. sophiejacoba

sophiejacoba Actief lid

29 dec 2018
    143
    165
    43
    Vrouw
    Hoi dames.
    Ik ben erg afwezig geweest, wel mee gelezen maar gewoon geen puf gehad om te reageren.
    Voor iedereen die al bevallen is: gefeliciteerd!
    Zelf ben ik gister 24 augustus bevallen met precies 38 weken van onze dochter Yara.
    Met 23 augustus kreeg ik koorst en begon ik een beetje vruchtwater te verliezen. De verloskundige wist niet zeker of het vruchtwater was, want het was zo weinig maar stuurde me voor de zekerheid naar het ziekenhuis vanwege de koorts. Daar bleek ik wel een beetje weeënactiviteit te hebben, maar dit was bijna niks. Het was inderdaad vruchtwater en ze dachten dus aan een hoge vliesscheur door de koorts. Doordat dit wel een beetje gevaarlijk kan zijn vanwege eventuele infectie kon ik kiezen: of direct de vliezen echt doorprikken en aan de weeenopwekkers, of eventjes afwachten of het toch zelf ging doorzetten en anders de ochtend erna om 8 uur doorprikken en aan de opwekkers.
    Ik koos voor het afwachten want ik hoorde altijd dat het opwekken van weeen heel heftig kan zijn en dat de baby daar ook naar op kan reageren.
    Om 8.00 uur sochtends begonnen mijn harde buiken echt in herkenbare weeën te komen en met enige regelmaat. Om 9.00 hebben ze mijn vliezen doorgeprikt en gaven ze mij een uur om alsnog zelf alles in gang te zetten maar de weeën kwamen om de 10 minuten. Vanwege het infectiegevaar wilde ze neit langer wachten en werd ik om 10.00 u aangesloten aan het infuus met weeën opwekkers. Nou en dat heb ik gevoeld. De weeën kwamen super snel en deden ontzettend pijn, maar met de ervaring van vorige keer probeerde ik me er helemaal aan over te geven en dit lukte goed. Tussendoor bleven ze de dosis verhogen. Rond 11.30 kon ik ze echt niet meet opvangen en raakte ik in paniek. Ik wilde direct pijnstilling. De verloskundige ging even kijken op hoeveel cm ik zat tot ik begon te roepen dat ik moest persen. En ja hoor, om 11.42 werd Yara geboren.

Een super snelle en heftige bevalling maar heb het wel positief ervaren. Nu lekker thuis genieten van haar.

Succes dames die nog moeten!!

8. Blue lady

Blue lady Bekend lid

29 mrt 2015
    665
    438
    63
    @Loes33 spannend allemaal hoe het gaat verlopen. Vind de keuze voor de gel etc slim in jouw geval. Fijn ook dat je een draadloos ctg krijgt, dan kan je veel makkelijker bewegen en van houding wisselen.

@sophiejacoba gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Lastige situatie waar je in zat. Ik had de keuze voor wachten ook gemaakt in jouw geval. Wel balen dat je alsnog aan de wee opwekkers moest. Desondanks fijn dat je bevalling goed is gegaan en je er positief op terug kijkt!

Hier begin middag de slijmprop verloren en sindsdien een zeurend gevoel in Mn onderbuik. Sommige harde buiken moet ik echt weg zucht, maar er zit nog totaal geen ritme in. Nu ook weer even een tijdje niets. Ben benieuwd of het vannacht nog door zet. Anders morgen 09:00 uur controle afspraak bij de vk en dan weer strippen

9. Piindaa

Piindaa Actief lid

10 jul 2016
    313
    143
    43
    NULL
    NULL
    Jeetje wat zijn er al veel bevallen zeg!
    Allemaal van harte gefeliciteerd en lekker genieten van jullie kleintjes!

Hier merk ik echt nog helemaal niks. Dus die zal nog wel even blijven zitten denk ik.
    Ik kan alleen echt niet zo goed meer tegen de warmte. Lig nu lekker buiten languit. Afkoelen. Haha.

Hier ontzettende drukke weken gehad dus weinig kunnen reageren. Wel meegelezen.

@Brinsa hoe gaat het inmiddels bij jou?

@Maris80 fijn dat jullie lekker thuis zijn.

10. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.667
    113

Gefeliciteerd! Nu lekker genieten van elkaar.

11. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.667
    113
    #2451 esklessebes, 25 aug 2019
    Laatst bewerkt: 25 aug 2019
    Geloof dat ik de 1e zou zijn met @Blue lady en nog een paar andere hoeveel kids zijn er inmiddels al geboren? Misschien leuk om het in de lijst bij te houden?

Geniet voor iedereen die al is bevallen!

En veeeel succes voor iedereen die nog moet!

Blue lady en Maris80 vinden dit leuk.
  12. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.667
    113
    1 - 15 september '19

30 Augustus
    Blue lady - 30 jaar - tweede kindje

1 September
    Esklessebes - 34 jaar - tweede kindje
    Coortje88 - 31 jaar - tweede en derde kindje
    Frun - 38 jaar - tweede kindje

2 September
    Piindaa - 27 jaar - tweede kindje
    Brinsa - 26 jaar - eerste kindje

3 September
    xDaantje - 26 jaar - derde kindje
    SanvVW - 32 jaar - derde kindje

4 September
    Lotus88 - 30 jaar - eerste kindje

5 September
    Loes33 - 35 jaar - tweede kindje

6 September
    Wonderd - 26 jaar - eerste kindje
    Suussuuus - 00 jaar - eerste kindje

7 September
    Juf89 - 29 jaar - tweede kindje
    Sophiejacoba - 23 jaar - tweede kindje

8 September

9 September
    Elsa86 - 32 jaar - vierde kindje
    Tuttebella - 29 jaar - vijfde kindje

10 September

Lentekind85 - 33 jaar - 3de kindje

11 September
    Maris80 - 38 jaar - eerste en tweede kindje
    Misssummer1 - 00 jaar - tweede kindje

12 September

13 September

14 September
    rm2015 - 29 jaar - tweede kindje
    Mamjdmm - 33 jaar - vijfde kindje

15 September

Jesebelletje - 00 jaar - derde kindje

* Izi -32 jaar - mk

| Meisje (11) | Jongen (7) | Verrassing (3) |

13. Loes33

Loes33 Bekend lid

10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    @sophiejacoba gefeliciteerd! Geniet lekker van jullie kleine meid.

@Blue lady spannend, je slijmprop verloren! Er gebeurd dus wel iets. Hopelijk komt het op gang nu of kunnen ze je nog strippen vandaag!

14. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Brinsa Heel fijn dat je zoveel steun krijgt van je omgeving. Wat moet dit een dubbele tijd voor je zijn met veel verschillende emoties!

@Loes33 Nou hij heeft wel al een sterk karaktertje zeg! Wel spannend, voor jou is het ook echt bijna zover. Ik heb verder geen ervaring met inleiden.

@SanvVW Ja dat scheelt natuurlijk. Hier lopen geen kleintjes rond waar ik rekening mee moet houden, dus kan gaan slapen wanneer ik wil. Fijn dat je verder nog wel gewoon goed slaapt! En volgens mij willen wel of geen voortekenen weinig zeggen, kan zomaar ineens beginnen! Succes bij de controle morgen.

@Frun en @sophiejacoba Van harte gefeliciteerd allebei, geniet ervan!

@Maris80 Oh wat heerlijk dat ze nu thuis zijn! Nog meer genieten.

@Piindaa Misschien begint het bij jou ook ineens zonder voortekenen. Wel lastig he, die warmte. Ik krijg er ook steeds meer last van!

Frun vindt dit leuk.
  15. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van yara !

16. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Spannend ! Ben benieuwd of het heeft doorgezet bij je .
    Hoe ziet dat er uit zo'n slijmprop? Herken je dat gelijk mocht je t verliezen ?

17. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Super dat jullie thuis zijn en wat fijn dat de dames het zo goed doen .
    Het zal inderdaad een drukke bedoeling zijn , is het een beetje hoe je je het had voorgesteld 2 van die kleintjes ?

Maris80 vindt dit leuk.
  18. Loes33

Loes33 Bekend lid

10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    @Blue lady (of andere dames met de ervaring) wat zou jij adviseren qua kleding bij een draadloze ctg? Wat is handig voor de verpleegkundige/gynaecoloog en voor mezelf is jouw ervaring?
    Ben een beetje bezig met het pakken van mn tas en weet gewoon niet wat ik aan moet als ik daar de hele dag rondloop, nog niet aan het bevallen ben, maar wel aan de ctg moet en vaak controle krijg (echo en inwendig).
    Ik dacht zelf misschien mn maxi dress mee te nemen. Loop ik niet gelijk half naakt rond, maar trek ik zo omhoog voor controles.

Wat zijn jullie verder van plan aan te doen tijdens de bevalling?

19. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Loes33 Ik heb 2 dezelfde (voedings)nachthemden gekocht. Eentje voor tijdens de bevalling, en eentje voor daarna. Vond ze niet duur en ze leken me sowieso handig, ook voor de borstvoedingen straks en huid-op-huid na de geboorte. Dit is 'm: https://www.bonprix.nl/categorie/dames-nachtmode-zwangerschapsnachtkleding/?size=224156915&promo=Damen_Waesche_Umstandswaesche&typ=PLA&anbieter=GoogleShoppingc&aktion=Shopping&version=&matchkey=64054960257_94316095%252344&gclid=EAIaIQobChMI_q-Y_r6i5AIVGeJ3Ch20zghBEAkYASABEgJ47PD_BwE&entryitems=943160&layer=oma

Vanochtend was ik nogal in paniek. Had de baby sinds gisteravond (toen we gingen slapen) niet meer gevoeld, en kreeg hem een half uur lang niet wakker... Tranen, paniek, weer bang dat ons kindje overleden was. En vervolgens begon hij vrolijk rond te trappen... Van mij mag hij nu wel komen. Eindelijk die onzekerheid voorbij!

20. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Zo onzeker is dat he als je de kleine een tijd niet voelt. Soms heb ik wel het idee dat als ik me er over stress het ook wegblijft en waarneer ik het los laat er weer bewegingen komen.
    Ik begrijp dat het voor jou helemaal heftig moet zijn , gewoon aan de bel trekken als je ongerust bent !
    Het is echt aftellen nu , heb jij ook zo'n zenuwachtig gevoel af en toe ? Ik merk dat ik t vooral heb omdat je gewoon niet weet wanneer het gaat beginnen en je let toch op tekenen...
    Het duurt niet lang meer :rolleyes:.

Ik heb t zelfde nachthemd als jou aangeschaft , verder geen ervaring maar hoe ik het nu voor me zie wil ik een sportbh aan doen met daarover het nachthemd om de weeën op te vangen. met het persen alleen de sportbh voor meer huid op huid contact.
    Maar of het echt zo gaat zijn geen idee.
    In mijn vluchtkoffer heb ik ook een heerlijk zacht loungepak voor na de bevalling maar als ik deze temperaturen heb dan word m dat denk niet.
    Mss toch ook maar een luchtig jurkje erin stoppen ofzo

Deel Deze Pagina