1 t/m 15 sept 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blue lady, 20 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maris80

Maris80 Actief lid

23 okt 2012
    214
    254
    63
    Vrouw
    @Wonderd toen we zaterdag thuis kwamen was het wel even wennen :)
    Alleen die voedingen 8x per dag hakken er wel even in. 7/10/13/16/19/22/1/4 uur heb inmiddels de draai te pakken en mijn man en ik draaien de nachten om en om zodat de ander even kan slapen. Haha al heb ik vandaag de voedingen van 4 en 10 uur al alleen gedaan.

Tess is alleen soms heel onrustig als ze ligt te slapen, zwaaien met dr armpjes en dan huilen, dus dat maakt het wel een uitdaging :D dus als iemand tips heeft??

Ik hoop snel meer babynieuws hier te lezen!
    X

2. Loes33

Loes33 Bekend lid

10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    @Maris80 fijn dat jullie je draai vinden. Voedingen hakken er in het begin zeker in, helemaal met 2 denk ik zo!
    Je kan inbakeren proberen voor Tess, daar kunnen ze heel rustig van worden. Je hebt van die speciale doeken daarvoor. Ik heb er 1 van Swaddle me.

Ik heb ook zo’n soort nachthemd gekocht om in te bevallen. En nog een extra nachthemd en gewoon een topje met korte broek. Dan ook nog een joggingbroek met t-shirt om in naar huis te gaan. En ik denk voor de eerste dag mn maxi dress mee te nemen. Dan kan ik wel rondlopen met die ctg. Ik weet gewoon niet hoe lang het allemaal duurt en hoe lang ik in het ziekenhuis ben, dus neem maar genoeg mee. Verwachting van gynaecoloog is donderdag om 08:00 melden, dan controles en de gel inbrengen, vrijdag vliezen breken en dan afwachten hoe het loopt. Kan dus zomaar tot zaterdag duren. Bij mn dochter van vliezen breken tot bevallen duurde 12 uur.

3. sophiejacoba

sophiejacoba Actief lid

29 dec 2018
    143
    165
    43
    Vrouw
    Ik baker mijn kindje in in een hydrofiele doek. Zo heeft ze geen last van haar armpjes en slaapt ze veel beter!

4. Blue lady

Blue lady Bekend lid

29 mrt 2015
    665
    438
    63
    @Wonderd je kan je slijmprop steeds met kleine stukjes verliezen dan is het minder duidelijk. Je kan hem ook pas bij je bevalling verliezen, dus dan merk je het vaak zelf niet. Maar als je hem in zo'n groot deel verliest als ik dan is het zeker niet te missen!

@Loes33 een maxidress kan natuurlijk altijd, maar vaak moeten die doppen veel verschoven worden dus dan moet je continue je jurk omhoog doen. Wat dat betreft een een gewone top het makkelijkst. Gezien ze je vliezen gaan breken krijg je een kraamverband en netbroekje aan. Daar zou ik lekker in rond banjeren.

Kleding uit doen is altijd ;)

Verder een update over mezelf:
    Ik ben gister om 11:26 thuis in mn bevalbad bevallen van een dochter!! Ze heet L.ayla I.za, weegt 3540 gram en is 50 cm.
    Bevalling duurde 7 uur dus opzich heeeeeel netjes. Laatste stukje ging alleen erg lastig. De rand van de baarmoedermond bleef staan. Ook na weg masseren was deze na enkele weeen weer terug. Daarbij lag haar hoofd afgeweken (asynclitisme). Hierdoor ging de rand niet weg.
    Na het katheteriseren van mn blaas, draaide haar hoofdje goed en kon de rand opnieuw weg geduwd worden door de VK. Hierna was ze er met 3 weeen al.
    Ik zal niet ontkennen dat ik in de laatste 3 kwartier geen paniek heb ervaren. De pijn en het terug blijven komen van die rand maakte dat er enige wanhoop kwam of er ooit een eind aan zou komen (zelfs na het begeleiden van vele bevallingen is het bij jezelf toch altijd anders;) ).
    Gelukkig maar 2 hechtingen!
    Nu wat beurs, moe en spierpijn maar verder loop ik al lekker op en voel ik me eigenlijk best prima. We genieten lekker!

Lentekind85, Maris80, sophiejacoba en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Loes33

Loes33 Bekend lid

10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    @Blue lady gefeliciteerd! Wat fijn dat je thuis in je bad bent bevallen! Het einde klinkt heftig en pittig. Geniet lekker van elkaar!

Die maxidress bedoelde ik ook meer voor het eerste deel, voor het breken van de vliezen, als ze alleen de gel hebben ingebracht. Daarna met echt weeen boeit het mij ook niet meer hoe ik er bij loop qua kleding en is gewoon niks van onderen aan het makkelijkste

Vanmiddag weer bij vk geweest en kleine leek goed te liggen, hopen dat het zo blijft!

Blue lady vindt dit leuk.
  6. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.656
    2.558
    113
    @Blue lady gefeliciteerd net jullie dochter.
    Klinkt best pittig allemaal, maar gelukkig is ze er nu.

7. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.012
    3.667
    113
    Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje @Blue lady!

8. Misssummer1

22 feb 2019
    68
    37
    18
    Vrouw
    Gefeliciteerd. Lijkt me wel heerlijk om in bad te bevallen. Helaas mag ik dit niet. Geniet er lekker van en fijn dat je alweer lekker rond kan lopen op wat beurse plekken en spierpijn na dan ;)

9. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    @Blue lady gefeliciteerd met jullie dochter , mooie naam !
    Fijn dat het goed met jullie gaat , lekker genieten.

10. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Wonderd Ja ik kan daar ineens zo angstig van worden! Nog eventjes volhouden. Een zenuwachtig gevoel niet echt. Merk dat ik wel steeds hoop dat de bevalling begint, en tegelijkertijd zie ik er ook wel een beetje tegenop met de pijn en bang dat er iets mis gaat. Ik heb ook echt van alles in mijn vluchtkoffer, haha.

@Blue lady Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Mooie naam inderdaad. Zo fijn dat het eindelijk doorgezet heeft en dat je weer in bad hebt mogen bevallen. Het laatste deel klinkt inderdaad heftig, maar fijn dat het nu goed met je gaat. Geniet ervan!

@Loes33 Oh wat fijn dat hij nu goed ligt!

11. SanvVW

SanvVW Actief lid

2 dec 2018
    307
    318
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd @Blue lady en @sophiejacoba met jullie meisjes! Jullie hebben het maar mooi gedaan! Nu lekker genieten van de kraamweek.

Fijn dat jou baby nog goed om ligt @Loes33! Gaan ze je ook inleiden als het zo blijft? Of mag je dan langer doorlopen?

Ik snap je gevoel @xDaantje, hopelijk komt hij snel en gezond!

Fijn dat jullie thuis zijn @Maris80!

Hier weinig nieuws. Controle gisteren was goed, bloeddruk super netjes en ze ligt nog steeds goed en niet ingedaald. Volgende week donderdag weer terug. Blij dat de warmte morgen voorbij is! En we wachten weer verder af!

Blue lady en xDaantje vinden dit leuk.
  12. Maris80

Maris80 Actief lid

23 okt 2012
    214
    254
    63
    Vrouw
    @Blue lady en @sophiejacoba gefeliciteerd!! Nu lekker genieten! ❤️

Vandaag zijn onze meiden weer gewogen en tikken nu 2290 en 2280 gram aan. Start gewichten waren 1925 en 1770 gram. Vandaag precies 2 weken oud. Dus de diva’s doen het super :thumup:

Blue lady, xDaantje, Wonderd en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Hi dames!

Gefeliciteerd met al die mooie kindjes!
    Wat fijn dat er al zoveel zijn, het is echt spannend deze weken!

Ik moet nog steeds mijn ziekenhuis koffer inpakken, daar ga ik deze week eens werk van maken

De babykamer is inmiddels gelukkig klaar inmiddels en ik ben ook bijna klaar met alle wasjes! Nu alleen nog alles aan het uitwassen zoals de maxi cosi bekleding, kinderwagen, etc...
    Hebben jullie ook zo dat gevoel dat je in jezelf wil keren? Ik heb steeds minder aandacht voor de wereld om me heen de afgelopen dagen, haha! Wil het liefste lekker cocoonen hier thuis nu...
    De bewegingen van de kleine meid doen me ook steeds meer pijn... dus waar het vorige week nog wel 5 weken mocht duren van me, heb ik dat gevoel nu niet meer, haha!

Ben benieuwd wie de volgende gaat zijn!

xDaantje en Misssummer1 vinden dit leuk.
  14. Misssummer1

22 feb 2019
    68
    37
    18
    Vrouw
    @Lentekind85
    Ja ik snap je helemaal. Je voelt ze ook echt van de ene kant van je buik naar je andere kant gaan en kan inderdaad behoorlijk pijn doen.

Mijn vluchtkoffers staan allemaal klaar gelukkig . Ben nu vooral bezig om alles netjes en schoon te maken. De keuken, badkamer, vriezer, koelkast en veel weggooien en opruimen haha

15. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @SanvVW Fijn dat de controle goed was! Ik ben inderdaad ook blij dat het inmiddels iets minder warm is. Op de één of andere manier is het hier in Eindhoven steeds het warmst, lekker dan o_O

@Maris80 Fijn dat het zo goed gaat met de meisjes!

@Lentekind85 Goed bezig! Inderdaad slim om even iets van een koffertje klaar te zetten, haha. Ja, ik merk ook dat ik het liefst gewoon even rust en tijd voor mezelf heb. Heb weinig zin om nog met anderen iets af te spreken of veel uit huis te gaan. Merk ook dat ik steeds meer behoefte heb om smiddags nog even te slapen. Bij mij is ons kleintje inmiddels zo diep ingedaald dat ik gelukkig geen trappen meer tegen mijn ribben krijg, maar ik zit nog steeds zijn voetjes weg te duwen aan de rechterkant haha. Die strekt hij maar al te graag!

@Misssummer1 Jij ook goed bezig! Ik heb er echt geen puf meer voor om echt te poetsen. Ik probeer het een beetje bij te houden, en voor het echte poetswerk komt mijn moeder één keer in de week helpen.

Lentekind85 vindt dit leuk.
  16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes.

@Lentekind85 ik heb alles al een tijdje klaar staan. Moet alleen nog wat laatste dingen in de vluchtkoffer doen.

@Misssummer1 poetsen lukt hier echt niet meer. Afgelopen dagen heel erg last van de warmte en ik ben de afgelopen dagen extreem moe waardoor ik niks meer gedaan krijg. En de pijn in mijn bekken helpt ook niet mee.

@xDaantje hier ook volledig ingedaald, maar heb nooit echt trappen tegen mijn ribben gehad. Wel veel in mijn linkerzij, maar vind dat altijd wel grappig.

Ik ben gisteren bij de gyn geweest. Bloeddruk was goed, placenta zag er nog heel goed uit en ook nog voldoende vruchtwater. Gyn heeft gekeken of er al ontsluiting was, maar verder dan een vingertop kwam hij niet. Het enige wat hij nu kon doen is strippen en dat heeft hij ook gedaan. Moet nu dinsdag weer komen.
    Ik heb nog steeds contact met mijn verloskundigen praktijk en ik zou hen ook bellen na de afspraak. Dus dat gedaan en afgesproken dat ik zaterdag contact opneem met de vk die dienst heeft en dan wil zij mij nog een keer strippen.

Voor degenen die zich afvragen waarom nu al strippen: Mia woog 4666 gram (werd 3800 geschat) met 39+4. Deze wordt rond de 4 kilo geschat, maar het zal mij dus niks verbazen als deze nog zwaarder is. Daarom wil ik liever niet voorbij die 39+4 gaan.

17. Misssummer1

22 feb 2019
    68
    37
    18
    Vrouw
    @Elsa86 woow dat snap ik inderdaad wel dat je dan niet eroverheen wilt gaan. Wel spannend dat je over maximaal een week je kindje in je armen hebt.

@xDaantje ja ik heb ook weinig zin meer om te poetsen maar wil ook alles netjes en klaar hebben voor als hij komt.

18. Misssummer1

22 feb 2019
    68
    37
    18
    Vrouw
    Vandaag nadat ik de hond had uitgelaten hele erge steken in mn vagina. Moest echt even stoppen met lopen. Zullen dit indalingsweeen zijn? Vind het zo spannend. Daarna heel druk was hij bezig in mijn buik en nog een keer steken toen ik.opstond en nu is het weer rustig.

19. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Ja als ik zou moeten gokken komt dat door het indalen!
    Super spannend he... het is alsof je je nu extra bewust wordt van je lichaam....

wachten kan lang duren;)

20. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Elsa86 Ik zei het denk ik iets te vroeg, gisteren helaas weer een paar trappen tegen mijn ribben aan gehad. Niet heel hard hoor, maar het voelt wel vervelend! Ik vind die voetjes in mijn zij ook wel grappig, maar soms zet hij zich ineens heel hard af (billen naar links, voeten naar rechts) en dan doet het wel een beetje pijn. Wat fijn dat alles er weer goed uit zag! Hopelijk doet het strippen wat bij je. Kan het me helemaal voorstellen dat je liever niet over dat termijn gaat. Ze zaten er dan wel flink naast met de schatting zeg!

@Misssummer1 Ja snap ik! Ik wil het ook wel een beetje schoon en netjes houden hoor, daarom hou ik het ook wel een beetje bij met mijn moeder samen. En betreft de steken, klinkt inderdaad echt als indalingspijn. Heb ik ook veel gehad en van de week weer een paar keer.

Zo weer controle, ben benieuwd. Ik word met 41 weken ingeleid als hij dan nog niet geboren is. Ik wilde dit zelf graag omdat het aantal complicaties en sterfgevallen na de 41 weken omhoog gaat (nog steeds heel weinig natuurlijk!), en voor mij brengt dat teveel stress en zorgen. Twee weken terug kwam de gynaecoloog daar zelf ook mee, omdat het een klein kindje is willen ze geen risico's nemen. Dus ben benieuwd wat verder het plan is qua strippen van tevoren en wanneer anders een gesprek weer in het ziekenhuis. Verder behoorlijk wat gerommel, menstruatiepijn, buikkrampen, doorstralingen naar mijn rug... Maar nog niks wat doorzet helaas!

Deel Deze Pagina