@MissAVA, komt vast goed hoor, denk dat die adrenaline geen kwaad kan voor de kleine. Denk dat de meeste van ons zich wel wat zijn maken of alles wel goed zal blijven gaan, en dat is ook niet meer dan normaal lijkt mij. Zijn er toevallig nog andere meiden die meer kans hebben op een tweeling? Ik denk dat ik gewoon zwanger ben van 1 kindje hoor, maar heb er wel iets meer kans op. Had namelijk wel 2 eitjes bij de eisprong. Vind het daarom toch wel extra spannend, de eerste echo...
Hi ladies, Ik voeg mijzelf graag toe an de groep Ik ben 38 en verwacht 1 september mijn 2e kindje (1e voor mijn vriend), de eerste echo staat gepland op 18 januari. We vinden het enorm spannend gezien het feit dat we ook een miskraam hebben gehad met 8 weken. Familie en directe vrienden weten het wel al, vinden we toch wel fijn om te delen met hen. Heb wel goede hoop voor dit ukje, dikke knaltest 1 dag voor NOD (vorige tuurstreepjes) en al dikke cupmaat omhoog Ik zal nu ff proberen bij te lezen!
Welkom @Jesebelletje en @Frun en gefeliciteerd!! Wordt al een aardig groot clubje zo. We weten allemaal dat we rond de feestdagen aardig bezig zijn geweest. Vruchtbare maand die December
Welkom rm2015, Jesebelletje, Jeansflower en Frun. Gefeliciteerd! @Jeansflower, wat spannen na dat bruinverlies. en je test is positief! vast van de innesteling geweest @Frun, leuk, heb ook 18e mijn eerste echo. @Jesebelletje, na 17 dagen hoop ik toch dat het een kloppende positieve test is. Ik duim met je mee. @Elsa86 en @Maris80, Mooie testen!! @MissAVA, het is ook een super spannende tijd! Probeer wat afleiding te zoeken, extra te ontspannen bijvoorbeeld lekker even in bad of iets doen wat je heel leuk vind. Slecht voor je kindje is het vast niet, heeft gewoon een mama die nu al beetje bezorgd is Juf89, spannend. Zou wel leuk zijn een tweeling, of zou je daar zelf tegenop zien? Zit het in de fam dat je er meer kans op hebt? of door bv. een zh traject? Ik heb nog geen positiekleding aan. hoop dat ik dat nog even kan uitstellen. Heb nog heel wat kleding van mijn vorige zwangerschappen. ook al ben ik benieuwd of ik daar nog wat van pas. Ben afgelopen jaar 26 kilo afgevallen. Hoop eigenlijk niet voorbij het start gewicht te komen van mijn eerste kindje. Kan mij hopelijk deze zwangerschap een beetje beheersen met al het lekkere eten
Hahaha, ja goede maand december! wij hadden op eerste kerstdag, 6 dagen voor nod al een heel lichte positieve test in handen!
Ha thanx! De Sint was ons goedgezind geloof ik Bijlezen is een beste opgave hier zeg, ga het vanaf nu gewoon proberen bij te houden. Las wat over MVM, daar doe ik dit keer niet aan mee. En klachten....moeheid, zere opgezette borsten, gekke gevoel dat mijn schaambotje los zit en met vlagen spontaan kokhalzen Ga morgen denk ik even afspraak plannen bij verloskundige. De eerste echo is bij de gyn ivm eerdere miskraam en start medisch traject begin vorig jaar.
@ jesebelletje Ik hoop dus dat dit mijn derde kindje gaat worden. Ik ben 33 jaar en heb een zoontje van bijna 7 die destijds geboren is met 26,2 weken. Hierna heb ik nog een dochter gekregen die nu vier en half is, geboren met 35,4 weken. Ik had een derde dus eigenlijk afgeschreven. Maar nu was ik bang dat ik toch spijt zou krijgen als ik het niet iig geprobeerd had. Vandaar na een ‘jaar vrij proberen’, mezelf eens door laten lichten en blijkbaar een late ei. Nu met otrivelle en progesteron dus meteen eerste ronde zwanger... Mijn wens is om de 37 weken te halen wat we vorige keer anders gedaan hadden was, progesteron vanaf 16 weken, niet zwemmen en geen intercourse. Ik moest tot 36 weken progesteron nemen maar was paar dagen eerder gestopt en ook die avond weer s intercourse gehad.. dag erna is ze geboren, dus deze keer toch maar progesteron afmaken en gehele onthouding ik hoop zo dat het voor ons gaat lukken!!!
Echt heel heftig, en 26,2 weken is wel echt heel vroeg. Hoop dat het nu met alle twee goed gaat. Ik duim met je mee dat een derde goed mag blijven gaan en je de 37 weken mag halen! Mijn tweede kindje is met 34 weken geboren, en dat vond ik al zo klein.
Haha ja bij ons de sint Ja MVM, keek even op de site, heb vorige keren wel mee gedaan. Maar zag dat ze nu een "pauze" van 2 weken hebben omdat er genoeg is ingezameld en de vraag naar de medicatie die er van gemaakt wordt is afgenomen. Denk er nog even over na of ik weer ga zeulen met die flessen. Wacht in ieder geval mn echo eerst af. Mijn echo de 18e is ook bij de gyn vanwege eerdere bbz. nu nog niet echt klachten, beetje moe maar valt mee. Heb alleen wel buikpijn, vooral links. Dus hoop maar dat het geen gekkigheid is.
Jeetje dames, er wordt hier zoveel gepraat! Super gezellig natuurlijk, en ik lees wel mee maar het lukt me helaas niet overal op te reageren... Welkom en gefeliciteerd voor de nieuwe dames! Het wordt inderdaad een flinke club zo, hopelijk mag het zo blijven! Hier gaat het opzich wel prima, vandaag ontzettend moe. Verder 's ochtends steeds meer last van misselijkheid, en wat kleine dingetjes zoals bandenpijn en lage rugpijn met vlagen. Ook is mijn tandvlees ontzettend ontstoken, super irritant. Gisteravond heb ik wat bloedverlies gehad bij het afvegen, dus ik schrok me kapot natuurlijk. Nu was het wel na de ontlasting, en het blijkt vaak voor te komen dat er dan een haarvaatje knapt. Na het afvegen ook helemaal geen bloed meer gehad, geen krampen, en nog steeds dezelfde symptomen.. Toch is het super eng natuurlijk, je wilt gewoon geen bloed zien. Vorige zwangerschap had ik ook wat roze afscheiding gehad, snel bloedneus en bloedend tandvlees. Dus verwacht dat het bij mij allemaal wat sneller bloed. Hopelijk gaat het hierna niet meer bloeden en heb ik over een week gewoon een goede echo! Gisteren trouwens nog een testje gedaan, had er nog eentje liggen. Dikke knaller natuurlijk, veel donkerder dan de controlestreep. Ik ben ook zo ontzettend onzeker. Na mijn stilgeboren zoontjes en de miskraam ben ik zo bang dat het weer mis gaat, en ik weet niet of ik dat nog eens aan kan... We hebben wel besloten dat we rond de 21 weken een 3D echo willen. Wij zijn eigenlijk niet zo van de 3D echo's, vind het niet echt mooi en vind het ook leuk om het een verrassing te houden hoe het kindje eruit ziet... Maar we willen het nu wel doen omdat we willen zien of het kindje op onze zoontjes lijkt, die dus met 21 weken geboren zijn. Daar zijn we heel benieuwd naar. Ik zal proberen om af en toe wat meer mee te praten, maar ik vind het echt lastig om bij te houden!
@Izi en @xDaantje Ik kan mij de extra zorgen wel voorstellen hoor gezien de vorige zwangerschappen. Heb ik zelf ook, liefst heb ik morgen al een echo en dan nog weet ik dat dat geen zekerheid geeft Denk dat het voor ons allemaal een spannende periode is, ongeacht of het de 1e, of de 4e is en eventuele verliezen hiervoor. Maar gelukkig hebben we elkaar hier, fijn ervaringen en symptomen uitwisselen en elkaar een hart onder de riem steken!
Wordt lekker veel gekletst hier! Gefeliciteerd voor alle nieuwe dames weer. Ik kan niet wachten tot de echo.. duurt alleen nog eventjes voor mij, 28 januari. Deze eerste weken vind ik echt verschrikkelijk. Ik wil gewoon zekerheid hebben dat het goed zit. Ik denk dat ik morgen nog een keertje een CB test ga doen. Bij mijn vorige test stond er 1-2 weken dus als ik 2-3 weken zie hoop ik dat ik mij al wat minder onzeker voel. Vandaag hebben we het allebei de families vertelt en iedereen vindt het super leuk dat we een 2e krijgen.
Hier is mvm vrijdag geweest, ze hadden inderdaad 2 weken stop ivm de kerst oud&nieuw. Ik ga donderdag starten. Die buikpijn had ik gisteren steeds, en vrijdag ook trouwens. Vandaag helemaal over, ben nu alleen mega misselijk elke dag wat anders Hier de 16e echo. Echt spannend he!
Spannend zeg! Zeker met jullie geschiedenis! Mooi idee om rond die 21 weken een 3D echo te laten maken. Je hebt waarschijnlijk wel veel controles nu in de loop van deze Zwangerschap?
En tweeling lijkt me wel leuk, maar wel erg pittig! Dus als ik mocht kiezen, liever eentje hoor Heb hormonen gespoten voor de IUI die ik heb gekregen en daardoor zijn er meerdere eitjes gaan groeien. Bijzonder @xDaantje, om met 21 weken een 3D echo te laten doen! Hier begint de moeheid en de misselijkheid wel toe te slaan trouwens!! Je kan me me nu al opvegen, ben de hele dag al moe trouwens. En nu ook zo'n vol/misselijk gevoel. Maar ben dolblij dat ik zwanger ben, dus dit neem ik naar voor lief
Zal me ook even voorstellen Weet niet precies hoe dit allemaal werkt hier Ik ben 36 moeder van zoon van bijna 4 met nummer 2 onderweg als het goed is 6 september 2019