1 t/m 15 sept 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blue lady, 20 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jesebelletje

4 jan 2019
    82
    82
    18
    Vrouw
    Ja sorry, einde jaar ja ;) wij hebben een zoon wat we wisten bij 16 weken, een dochter wat we wisten bij 14 weken dus voor de verandering denk ik dat ik het nu niet wil weten.. maar daar kan nog verandering in komen ;)

Frun vindt dit leuk.
  2. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @Jesebelletje heel herkenbaar die onzekerheid. Ik durf het ook nog niet helemaal toe te laten en 100% te genieten. Er blijft toch een terughoudend. Maar ik denk kijk, als ik nu minder geniet wordt de klap bij een eventuele mislukking niet kleiner. Dus ik kan eigenlijk maar beter van elk moment genieten....

3. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Hee meiden:)

Ik ga hier uit van een jongetje, we hebben er al 2 en ik kan me gewoon niet voorstellen dat het nu een meisje zou zijn, haha!

Duizeligheid herken ik ook, ik moet tegenwoordig echt eerst iets eten in de ochtend...

Ik heb overigens ook best veel buikpijn op het moment, herkennen jullie dat? Meestal richting het eind van de dag, maar ook s nachts nog best wel... ik gok daarom dat het mijn darmen zijn, maar gek is het wel... iemand nog tips?

Frun vindt dit leuk.
  4. Loes33

Loes33 Bekend lid

10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Hoi dames! Moest even flink bijlezen, ben een weekendje weg, dus geen tijd ;)

Morgen de termijnecho en dan ga ik dinsdag mn baas bellen en daarna mag iedereen het weten, heerlijk als dat geheim eruit is!

Wij doen ook geslachtsbepaling rond de 16 weken. Nog geen gevoel. Bij mn dochter dacht ik dat het een jongen werd, dus mijn gevoel is ook niet betrouwbaar, haha! Ik heb niet echt voorkeur. Jongen lijkt me erg leuk, om van allebei 1 te hebben. Meisje lijkt me voor mn dochter weer heel leuk. Jongensnaam hebben we al, nog van mn vorige zwangerschap.

Frun vindt dit leuk.
  5. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf soms menstruatie-achtige pijn. Dat schijnt dan hey groeien van de bm te zijn. Andere pijn heb ik niet.

Lentekind85 vindt dit leuk.
  6. Frun

Frun Bekend lid

13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Die buikpijn herken ik wel @Lentekind85. Beurs gevoel net boven schaambot en tussen de heupen is het bij mij, en het trekt wat. En daarbij veel lucht deze week, dat voelt ook niet fijn.

Deze week ook weer extreem moe.

Vrijdag hebben wij de termijnecho en ik kan niet wachten, ben soms nog steeds huiverig dat het niet goed is.

7. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Hmmm... nee menstruatie pijn is het niet echt... ik weet niet, zal vast ook groeipijn of iets van traag werkende darmen zijn...
    Zal het volgende week wel eens aan de vk vragen bij de controle...

8. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Ja dat veel lucht heb ik ook!
    Ik herken het echt totaal niet van de vorige twee, gek is dat! Maar goed, blij dat ik niet de enige ben

Frun vindt dit leuk.
  9. Frun

Frun Bekend lid

13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Haha, ik ook niet hoor. Word soms echt onpasselijk van mezelf:confused:
    Aan mijn stoelgang merk ik wel dat de boel groeit en verschuift. Ben nu allang blij dat ik weer zonder moeite kan, alleen die lucht die je door je darmen voelt gaan...pijnlijk soms...

Lentekind85 vindt dit leuk.
  10. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
  11. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ik kom er ook zojuist achter dat radijs een kiemgroente is en blijkbaar niet mag. Kutzooi, ik heb een paar weken geleden eens radijs op. :(

12. Frun

Frun Bekend lid

13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Het mag wel, alleen goed opletten:
    "Hoewel er een aantal gevaren kleven aan het drinken van verse vruchtensappen tijdens de zwangerschap, worden ze toch niet afgeraden voor zwangere vrouwen. Het is echter wel verstandig om er voorzichtig mee om te gaan. Maak bij voorkeur zelf thuis je verse vruchtensappen. Zorg dan dat het fruit goed gewassen of geschild is. Bewaar de verse sappen nooit lang in de koelkast. Vruchtensappen die gepasteuriseerd zijn, zijn minder gevaarlijk. Listeria en Toxoplasma gondii overleven namelijk geen pasteurisatiestap."

Enne, artikel is ook alweer 2 jaar oud zie ik.

Beter deze aanhouden van voedingscentrum: https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/zwanger/wat-kan-ik-wel-en-niet-eten-tijdens-mijn-zwangerschap-.aspx

13. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @Frun thanks. Ik pers het altijd bij de jumbo. Maar goed, ik zal er nu op letten en anders alleen thuis persen of fruit eten.

Frun vindt dit leuk.
  14. Loes33

Loes33 Bekend lid

10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Sommige dingen vind ik ook nogal ver gezocht hoor. Je loopt altijd overal wel risico, maar denk dat je voor jezelf moet afwegen hoe groot je dat risico vindt.

Blue lady, Piindaa, MinnieM en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. SanvVW

SanvVW Actief lid

2 dec 2018
    307
    318
    63
    Vrouw
    Ik vind sommige dingen die niet mogen ook wat vergezocht.. ik zou je niet direct zorgen maken om radijsjes hoor. Die had ik nog nooit gehoord. Rauw vlees, alcohol en roken vermijd ik ipc altijd wel.
    Maar ik heb vanavond zelfs gekaasfondued, MET alcohol:eek::oops: het grootste deel van de alcohol vervliegt en wat er overblijft, daar gaat mn beebje niet dood aan, dat geloof ik niet. Mijn oma dronk regelmatig wijn in haar zwangerschappen en volgens mij is er met mn vader niks mis;)
    Maar dat zou ik toch niet doen met de adviezen van tegenwoordig, en doe vooral waar jij je goed bij voelt. Als dat alles vermijden is, ook vooral doen!

Frun vindt dit leuk.
  16. Loes33

Loes33 Bekend lid

10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Ja precies, kaasfondue kan wel hoor. Er zitten ook geen liters alcohol in (neem ik aan dan ;)) en wat er in zit verdampt door verhitting.

Ik let ook wel goed op met wat ik eet of drink, maar hoor soms ook weer nieuwe dingen die niet mogen, lijkt wel alsof ze het maar blijven veranderen. Ik weet het ook niet zo goed met tonijn, dacht dat het uit blik wel mocht, maar las laatst weer ergens van niet....?! Iemand een idee?

Ik drink af en toe nog wel koffie, niet meer dan 2 per dag (niet dagelijks) en ook zwarte thee.

Frun vindt dit leuk.
  17. SanvVW

SanvVW Actief lid

2 dec 2018
    307
    318
    63
    Vrouw
    Nee 200 milliliter wijn voor 3 personen. Valt reuze mee dus

Tonijn uit blik is volgens mij herzien en mag je nu max 2 keer per week dacht ik? Las er hier op t forum laatst wat over. Blijkt toch minder kwik te bevatten dan gedacht. (Of was het juist andersom? Eerst wel en nu niet? Ga nu twijfelen...)
    Koffie drink ik elke dag, zeker 2 koppen wel, daarna meestal decaf. En thee eigenlijk altijd rooibos of kruidenthee, houd niet zo van zwarte thee.

18. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Thanks meiden. Fijn dat jullie er wat nuchter naar kijken. Ik vind sommige dingen erg ver gezocht. Net zoals die verse jus.... misschiennblijf ik dan toch stiekem de vers pers van de jumbo te gebruiken. Ik drink het ook niet altijd. Wellicht eens in de week of 2 weken. :rolleyes:

Tonijn uit blik zou ook niet mogen vanwege het kwik inderdaad. Maar ik moet bekennen dat ik echt super zin heb ik broodje tonijnsalade. Heb het 1x gegeten, maar toen wist ik niet dat het niet mocht. Maarja, wellicht kan eens in de zo veel weken geen kwaad?

Frun vindt dit leuk.
  19. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Ja joh, die eetlijsten...

Belangrijkste is gevarieerd eten en zo gezond mogelijk. Plus natuurlijk geen alcohol, niet roken, geen drugs en inderdaad rauw vlees en rauwe eieren..
    Daarmee kom je al heel erg ver!

Alcohol in warme maaltijden kan, ik heb vandaag ook een stoofpotje met rode wijn gemaakt. Die alcohol is na al die uren op het fornuis echt wel verdampt :).

Verder ben ik ook niet iemand die heel hysterisch let op het wassen van salade en dat soort dingen. Doe wat ik normaal doe, daar word ik ook nooit ziek van, haha!

nou... nu eens naar bed, heb een kei drukke week voor de boeg, eens kijken hoe we die doorkomen ;)

(overigens vandaag wat minder belastend eten voor mijn darmen gegeten, en dat ging goed! minder buikpijn nu, gelukkig maar:))

Blue lady, MinnieM en Frun vinden dit leuk.
  20. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Rauwe eieren mag je best hebben. Ja, je kunt er zelf salmonella van krijgen en dus heel ziek worden. Maar dat kun je ook krijgen als je niet zwanger bent. Voor het ongeboren kindje is het niet schadelijk.

Ik vind sommige dingen inderdaad ook wel ver gezocht.

Blue lady vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina