Bepaalde dingen als carpaccio, biefstuk en alcohol vermijd ik absoluut. Maar verse jus, af en toe leverworst e.d. kunnen m.i. echt geen kwaad hoor. Je eet er toch ook geen enorme porties van, gewoon met mate. En qua afwisseling: groente ben ik überhaupt al geen fan maar nu eet ik het absoluut niet. Ga al over mn nek als ik er naar kijk. Maar moet t wel voor de rest koken. Dan bedoel ik echt de gekookte groenten met aardappelen en vlees, bah
Je wordt helemaal gek van die eetlijsten. Over het sap gaat niet zozeer over vers geperste uit een automaat bij de jumbo maar meer die in het koelvak staan.. heb mijn vorige zwangerschap veel haring gegeten en las nu dat dit toch ook weer niet goed is.. irritante is dat, als je het leest, er toch minder van kunt genieten, dus dan heb ik zoiets van laat maar dan.. zonde, want je moet al zoveel laten mijn voeding bestaat normaliter vooral uit rauw vlees en rauwe vis hahaha.. heerlijk.. en een wijntje.. maar het is voor een goed doel.. maar die bang makerij wordt ik wel beetje moe van..
Zo, heb net de geslachtsecho geplanned! 18 maart komen we hopelijk te weten wat beebje is Kan ik gericht gaan shoppen. Hoe voelen we ons vandaag dames? En staan er vandaag ook echo's op de planning? Ben te lui om het lijstje te zoeken via mobiel
Leuk @Frun kun je lekker naar uit kijken! Hier over 2 weken pas weer een echo, de termijnecho. Ik ben misselijk vandaag. Again. Als ik de bakerpraatjes moet geloven is dit een meisje haha.
Ga ik zeker naar uitkijken, maar eerst aanstaande vrijdag de termijnecho. Maak mij soms nog wat druk of het allemaal wel goed zit, na vrijdag denk en hoop ik dat ik dat gevoel los kan laten. Ugh, niks aan misselijk zijn! En inderdaad bakerpraatjes hahaha, was bij mijn dochter helemaal niet misselijk. Nu best vaak, niet tot overgeven toe gelukkig. Dus dan is dit een jongetje bij mij hahaha
Ja deze eerste weken blijven gewoon spannend he! Haha hier juist bij de jongens niet zo’n gevoel als wat ik nu heb, maar of ik dat bij mn dochter wel had weet ik eigenlijk niet meer.
Leuk om straks het geslacht te weten en te gaan shoppen! Kan ook niet wachten! Ik heb vanavond de termijnecho, om 20:00 uur! Spannend! Als het allemaal goed is ga ik het dan morgen aan mn oma, broertje en mn baas vertellen en dan weet iedereen het die ik het persoonlijk wil zeggen. De rest appen we een foto van mn dochter met een letterslinger op de muur ‘ik word grote zus’.
Zojuist weer gecheckt en op 1 september gezet. Ole. Mooie datum.. 01-09-2019 Ff wat anders. Wat denken jullie afgaand op de nub??
Mooie echo! En zeker een moie datum, is ook die van ons ukje. Nub zeggen ze toch beste te schatten vanaf 12 weken? Maar het lijkt evenwijdig aan de ruggengraat, dus ik denk meisje
@LOLA101 Lijkt evenredig te liggen ja, dus mijn guess is ook meisje Ben benieuwd of we gelijk gaan hebben dan Hihi.. bij ons klopte het allebei de keren uitgaande van de nub.. mooie echo!
Succes met de aankomende echo's allemaal. Ik heb vandaag het hartje gehoort zo speciaal. Mn bloeddruk was 100/70 heb hem nog nooit zo laag gehad ook bij zw zoon niet. Ben wel 10kg lichter dan voordat ik zwanger werd van zoon maar dan nog mn vorige meting was ook hoger.
Hi dames, Wij gaan met 15 weken een geslachtsbepalingsecho doen. Nog precies een maandje wachten Diezelfde dag worden onze jongens ook bijgeschreven in het BRP, dat kan sinds kort. Wordt dus een hele bijzondere dag voor ons. 's Avonds komt er familie, en zullen we het geslacht bekend maken dmv een ballon met confetti o.i.d. Wij weten het dan wel al, ik vond het fijn om het nu tijdens de echo te horen omdat het best emotioneel zal zijn als het weer een jongetje is. @Jesebelletje Nee hoor, kan goed dat het nu minder wordt bij jou! Bij mij werd het vanaf 9 weken ook langzaamaan wat beter. Mijn piek was al vroeg, 6-7 weken, toen was ik doodziek. Mbt eten, moet je je inderdaad niet gek laten maken hoor! Ik probeer niets of in ieder geval zo min mogelijk te eten van wat ze zeggen dat niet mag, maar het is zoveel dat ik vast ook niet alles eet. En je hoeft echt niet in paniek te raken als je een stukje radijs of iets gegeten hebt, dat kan echt niet zoveel kwaad hoor! Belangrijkste is inderdaad geen rood vlees en alcohol etc. Vroeger aten en dronken ze ook van alles, toen wisten ze nog niet eens dat het niet goed zou zijn... @Loes33 Veel plezier en succes bij de termijnecho! @LOLA101 Mooie echo! Ik heb verder helemaal geen verstand van nub, dus ik zeg maar niks haha! Hier gaat het qua misselijkheid enzo een stuk beter. Alleen als ik wakker wordt nog een klein beetje. Verder vaak last van bandenpijn, en nu pas beginnen mn borsten pijn te doen haha... Typisch. Mentaal gaat het iets minder, nu ik bijna het eerste trimester uit ben ga ik me juist zorgen maken. Wat als er iets niet goed is met dit kindje, of als er weer wat mis gaat... Zo bang om dit weer mee te maken. Weet dat de kans veel groter is dat ik in september een prachtig kindje in mijn armen heb, maar de angst als je zoiets meegemaakt hebt blijft. Omdat het mentaal zo zwaar voor me is werk ik nu ook halve dagen. Daarna moet ik echt proberen te ontspannen en even slapen.
Ohh leuk!! Wij hebben morgen termijn echo! Ik heb ook letters gekocht. Ik maak Grote zus en Grootste zus. En dan nog zien of we ze leuk op de foto krijgen
@xDaantje ik kan me goed voorstellen dat zorgeloos genieten er bij jou niet bij is. Onvoorstelbaar hoeveel verdriet je hebt meegemaakt en dat zet je niet zomaar opzij! Zorg maar goed voor jezelf. We zijn (over het algemeen ) geen 10 x zwanger in ons leven dus lekker doen wat goed voelt!
Nu weer ff tijd om wat uitgebreider te reageren.. Fijn @LOLA101 je goede echo! Mooi plaatje ook. Ik heb geen verstand van NUB, dus ik sluit me maar bij de rest aan @esklessebes oh zo bijzonder, het hartje horen! Dat komt hier pas bij de volgende controle denk ik! @xDaantje wat een rollercoaster toch voor jou! Ik begrijp heel goed dat de spanning juist weer opbouwt nu je verder in de zwangerschap komt. Goed van je dat je aan jezelf denkt en minder werkt nu. En fijn dat je minder misselijk bent! @Loes33 hoe was het? Ik lees het morgen, want mijn luikjes sluiten zo...
Wij hadden een goede termijnecho! Zo blij dat alles er goed uit zag, hartje gehoord, meting klopt precies met wat we al dachten qua termijn, ben 5 september uitgerekend. Geen idee hoe of wat met die nub waar jullie het over hebben hoor, maar als iemand hierop iets ziet en een gokje wilt wagen, be my guest
@Loes33 wat een goed nieuws! Fijn! Ik ben totaaaal geen expert en deze foto is volgens mij ook niet makkelijk te bekijken maaaaar als ik moet gokken zeg ik jongetje ?! Haha
Hallo dames, Sorry ik reageer weinig , lees wel alles mee. Ik merkte dat ik me er allemaal nog niet teveel mee bezig wou houden want wat als... Vanavond hadden we de intake en ook nog een echo extra zo leuk. Ben nu 10+2 en frummeltje was lekker aan het bewegen zo leuk, helemaal verliefd . Alles zag er helemaal prima uit , hartje klopte goed 168pbm! Volgende week de termijn echo , gelukkig niet zo lang meer wachten.