Hi Dames, Ik klets eigenlijk bij de 15-9/30-9 dames, maar ben er vandaag flink vooruit gezet naar 12/9... Dus hoor eigenlijk in deze club... Zit er nu aan te denken om hier te komen kletsen.
Ik hoop voor je dat het echt even pech was en je je nu beter gaat voelen! Ik ga ook voor de nipt test prikken ja, benieuwd wanneer die uitslag dan komt... volgende week zijn we op vakantie, weet eigenlijk niet hoe je het binnen krijgt? Als dat per post is zullen we het daarna wel zien denk ik
Goedemorgen Ladies! Hier gister de termijnecho gehad en ze zitten mooi op schema die 2 draakjes Wij hebben besloten geen NIPT test te doen. We laten alles zo als het is. Nu mag ik 7 maart weer naar de gyn, gaan ze even naar de hartjes luisteren en mijn bloedruk meten. Die was gister netjes 110/70. So far so good... Over 2 weken gaan we eens kijken of we kunnen zien wat het wordt.. zo nieuwsgierig!
@Lentekind85 ik kreeg de uitslag per e-mail. Als het niet goed geweest zou zijn dan hadden ze gebeld. @Maris80 fijn van de goede echo! Ben benieuwd of ze dat al kunnen zien dan, best vroeg toch? Hier doen ze een geslachtsbepaling pas vanaf 15 weken. Ben ook zo benieuwd! Zijn jullie al met namen bezig? Ik denk dat wij er uit zijn
@Loes33 ja we hadden al een meisjesnaam maar daar begin ik nu weer over te twijfelen... lastig dingetje namen verzinnen. Mijn echobureau gaat kijken met 14 weken of ze al wat kan zien qua geslacht.
Mogguh! Mooie echo @Maris80! Fijn dat de draakjes op schema liggen. @Loes33 Wij zijn ook af en aan met namen bezig. Jongensnaam is het moeilijkst vinden we. Pfoe, ik merk dat ik 'm toch weer wat knijp...Nipt-uitslag moet deze week binnenkomen, vorige week dinsdag geprikt. En we willen eigenlijk ook weer even spieken. Vriendlief zei gisteravond dat het wel lang duurde voordat het 18 maart is Oh en ik heb steeds zo géén zin om te werken, wil in huis aan de slag. Maar dat trek ik niet meer na een hele werkdag
Wij hadden gisteren de termijnecho. Heerlijk actief frummeltje gezien. Twee dagen terug gezet (moet mn banner nog aanpassen). 18 maart een gewone afspraak en dan krijg ik de papieren voor de 20-weken echo mee. Deze week maar even bloed gaan prikken. Namen nog geen idee, maar ga dat ook pas bedenken als we het geslacht weten.
Wij moeten wachten tot 25 maart, einde van de middag omdat ze een week op vakantie is. Dus wij doen een geslachtsbepaling met 17 weken. Wel hebben we 7 maart nog een controle dan even bloeddruk en hartje luisteren. Zijn jullie allemaal ook al geprikt op rhesus? Nipt doen we niet. Bij onze dochter ook niet gedaan. Fijn zeg al die mooie en goede berichten over de goede echo’s!
@Piindaa hier gister ook bloedgeprikt, 8 buisjes Moet nu nog alleen een afspraak maken voor de 20 weken echo. We hebben het gister bekend gemaakt aan iedereen. Zoveel leuke en lieve reacties, echt leuk om ze te lezen.
Pff even van me af schrijven.. net gebeld door de assistente van de vk. Er was in mijn bloed, niet voldoende foetaal bloed aanwezig om de nipt uit te kunnen voeren.. ze wist niet zeker of ik in dit geval kostenloos het onderzoek opnieuw mocht laten doen.. dat ging ze uitzoeken.. nadat ze opgehangen had, ging ik ineens twijfelen of alles dan wel goed is met de baby.. je kunt immers vanaf 11 weken een nipt laten doen.. zal het kindje dan nog wel leven? Even gejankt bij mn collega's, werd op mn werk gebeld, mn man gebeld en daarna de VK weer. De assistente maakt zich geen zorgen, maar ik mag vanmiddag om 15.30uur wel even langskomen om hartje te luisteren en evt kort met de echo te kijken als ze het hartje niet duidelijk kunnen vinden. Vooral voor mn eogen gemoedsrust. Dus dat is fijn.. nu nog proberen me even op mn werk te focussen...
Snap dat je daar van schrikt. Heel fijn dat je vanmiddag wel even langs mag komen voor een controle. Het komt vaker voor dat de test de eerste keer niet lukt. Bij twee derde van de vrouwen lukt de test tweede keer wel. Dat gaf mijn verloskundige aan tijdens het counselinggesprek. De tweede keer bloed laten prikken is overigens kosteloos staat op de website van de RIVM.
8 buisjes, wow! Moet je er meer als je zwanger bent van een tweeling? Ik moest er gisteren vijf, 2 voor de NIPT en 3 voor de rest. Ben best nerveus voor de uitslag van de NIPT! Na een goede uitslag gaan we het aan meer mensen vertellen. Nu weten alleen onze ouders en zusjes het nog.
Onder mijn vriendinnen ook 2 met dezelfde uitslag wbt nipt. Later beide goed. Hoeft niks te zeggen over de uitslag. Is gewoon pech !
Klopt, dat zei de vk ook. En alles was ook goed met de baby. Zelfs ribbetjes, maagje en blaas gezien op de echo. Heel fijn even de bevestiging. Nieuw formulier meegekregen en donderdag weer bloed laten prikken.
@SanvVW : balen dat er niet genoeg bloed was, hopelijk lukt een tweede keer prikken wel. Hier gister ook de nipt laten doen, wist niet dat het zovaak 'te weinig bloed'was. @Maris80 : wat een mooie echos, super leuk een tweeling! Hier nu ook al erg benieuwd naar het geslacht van dit kindje.
Vraagje: zijn er meiden die hier afvallen tijdens de zwangerschap? Ik ben blijkbaar bijna 3 kilo kwijt. Ik eet normaal. Ijzer was goed. Glucose was goed. Wellicht omdat de thyrax voor mijn schildklier nu aanslaat?
Ik kom alleen maar aan ondanks 24/7 misselijk en praktisch geen eetlust .. er zit al wel een kilo of 4 aan