1 t/m 15 sept 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blue lady, 20 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Dat is fijn zeg , kun je dan gewoon zo naar binnen lopen ?

Maris80 vindt dit leuk.
  2. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hier ook die menstruatiepijnen. Is hopelijk de groei van de bm.

Ik ben zelf ook wel onzeker hoor. Geen buik, geen kwalen, geen grotere borsten. Alleen veel windjes en menstruatie krampen. Je gaat je toch zorgen maken.

Wellicht doe ik dat meer dan normaal en is ook zeker niet goed, maar ik kan er niks aan doen. Ben al heel bezig met werk en verhuizing. :)

3. LOLA101

LOLA101 Lid

20 dec 2018
    71
    78
    18
    Vrouw
    Ik herken die krampjes ! Baarmoeder is al enorm gegroeid, al geen 2 vingers meer onder mn navel !! Is toch bizar bij 14 weken... daar wijt ik wel al dat zeurderige kramp gevoel aan

4. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Ik zat even wat terug te lezen en kwam dit bericht nog tegen.
    Kan de verloskundige echt zo met zekerheid zeggen dat de aanwezigheid van een neusbotje uitsluitsel kan geven wat betreft down syndroom ?
    Ze heeft bij mij ook benoemd dat je het neusbotje kon zien bij de termijnecho en zag het zelf ook maar wist niet dat dit zo'n belangrijke aanwijzing is voor het syndroom van down

5. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Wauw dat gaat hard zeg !
    Ik heb geen idee waar me baarmoeder zich nu bevindt haha.
    Soms denk ik t te voelen maar kunnen ook opgezette darmen zijn denk ik dan.

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ja, heb er nog specifiek naar gevraagd. Maar zal ook wel weer per vk verschillen. Zo zei ze ook dat ze nog niet kon zien waar de placenta groeide, terwijl anderen dit wel al weten.

7. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Oké , weet ik dat ook weer ! Bij de termijnecho heeft ze het maagje en blaasje laten zien maar heb bijvoorbeeld ook niks over de nieren gehoord waar sommige het dan wel weer over hebben. Ligging placenta heb ik ook gevraagd maar kon ze pas met 16 weken zeggen zei ze tegen mij.
    Is onze 1ste dus weet die dingetjes allemaal nog niet zo goed.

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Dat van die placenta wist ik ook niet. De vorige keren vroeg ik er ook pas met de geslachtsbepalingsecho naar.

9. Lotus88

Lotus88 Lid

30 dec 2018
    40
    56
    18
    Vrouw
    Hier begint mijn libido gelukkig ook weer terug te komen. Ik had totaal geen zin door de misselijkheid en moeheid. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben haha, voelde me al schuldig naar mijn vriend toe. Hij heeft er overigens uiteraard wel alle begrip voor.

Ik zit ook nog met smart te wachten op de uitslag van de NIPT. Vorige week maandag bloed laten prikken, dus dan was het vorige week dinsdag in het EMC. Vanaf dan gaan de 10 werkdagen tellen, dus uiterlijk a.s. maandag de uitslag. Vind het zo spannend. We zouden donderdag al voor een echo voor de geslachtsbepaling kunnen, maar dit als we de uitslag van de NIPT nog niet hebben stel ik dit denk ik nog een weekje uit. Ik wissel zelf heel erg qua gedachten of het een jongetje of meisje is. De ene keer weet ik zeker ja het is een jongen en de andere keer denk ik weer nee toch een meisje. We gaan pas echt over namen nadenken als we het geslacht weten.

De verloskundige heeft bij mij met 12 weken al wel de ligging van de placenta kunnen zien. Die lag in de fundus van de baarmoeder (bovenin de baarmoeder), maar nog wel meer naar de voorwand. Ze zei dat dat hoogstwaarschijnlijk nog wel zou verplaatsen.

MinnieM vindt dit leuk.
  10. Maris80

Maris80 Actief lid

23 okt 2012
    214
    254
    63
    Vrouw
    Yup :) elke maandag en donderdag van 16.00 tot 16.30 uur.

Vandaag al heel snel na 2 sec een mooi hartslagje te horen. Tweede was een even beetje zoeken maar ook die gevonden!
    Dus ben weer helemaal gerustgesteld

Brinsa, Frun, MinnieM en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Jesebelletje

4 jan 2019
    82
    82
    18
    Vrouw
    Net terug van de termijn echo. Ik was mega zenuwachtig of ik niet weer een beebje zou zien die gestopt was met groeien. Maar hij bewoog meteen dus was zo blij!! Hier in Spanje doen ze de termijn echo inwendig.. baalde ik wel van, maar alles is gecheckt en zag er goed uit. Zelfs mijn cervix was meer dan 5cm dus zelfs eerder lang dan kort.. hij vroeg, wil je weten wat het wordt? Wij hadden besloten het niet te willen weten, maar nu het zo dichtbij was, was het ineens moeilijk ;) maar toch nee gezegd ;) hij zei me nu wel eens te gaan ontspannen en genieten.. 27 maart terug voor bloed onderzoek en weer cervix meting. Ik heb nu wel opeens allemaal vlokjes van binnen kom ik net achter, beetje blauwig van de gel van echo staaf, maar Why de vlokjes? Alsof je brokkelige afscheiding hebt.. nou ja, nu maar proberen los te laten en vertrouwen te hebben!! Ben voor nu iig heel blij!

Bijgevoegde bestanden:

Maris80, Blue lady, Piindaa en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. MinnieM

MinnieM Fanatiek lid

8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Die brokkelige afscheiding heb ik soms ook wel hoor. Alhoewel ik me over van alles druk maak, is dat nou niet iets waar ik me druk over heb gemaakt. :p

13. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Super dat je een mooie echo hebt gehad, hoe ver ben je nu en wat is de vastgestelde datum?
    Wat is de reden dat je servix word opgemeten ( als je dit wilt delen) ?
    Geniet van het fijne nieuws, ook ik had gister ineens een soort gummie achtig stukje afscheiding, geen idee maar maak me er niet druk om.

14. Frun

Frun Bekend lid

13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Wat fijn van je mooie echo @Jesebelletje !

Ik voel me nu al dik dames, heb haaruitval en pukkels en de vermoeidheid lijkt ook weer terug....dit wordt nog wat de komende maanden:rolleyes: Zo anders als met de 1e, toen kon ik de wereld aan en voelde ik mij superfit. Dit moet gewoon een jongetje zijn:roflmao:

15. Jesebelletje

4 jan 2019
    82
    82
    18
    Vrouw
    Ik krijg cervix metingen omdat bij mijn oudste mijn vliezen braken met 24.0 weken en 2 weken later geboren en bij de jongste met 35.4 weken. Tweede keer met medicatie toch weer iets te vroeg dus nu wederom preventief medicatie en cervix metingen. Ik zou vandaag volgens de metingen 13 weken zijn, maar ik weet door de hcg shot precies wanneer mijn eisprong was en dan ben ik vandaag 12.2 weken, dus die houd ik gewoon aan.. die metingen vind ik minder accuraat dan de kennis van de eisprong ;)

16. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    En heb jij al iets gehoord van de nipt ? Ik merk dat ik nu echt chagrijnig word van het wachten .
    Ik hoop voor het weekend uitslag te hebben , bedacht ik me dat de verloskundige vrijdag niet zit.
    Toch maar even gebeld maar ook vrijdag en zelfs zaterdag bellen ze uitslagen door dus nog 3 kansen.
    Wij wachten inderdaad ook met een geslachtsbepalende echo tot de uitslag binnen is .
    Succes nog met wachten !

17. Lotus88

Lotus88 Lid

30 dec 2018
    40
    56
    18
    Vrouw
    Toevallig hebben we vanmiddag de uitslag binnen. Geen afwijkingen en ook geen nevenbevindingen gelukkig! Dus morgen gaat de geslachtsecho door.
    Ik duim voor je dat jullie ook snel een uitslag krijgen!

Blue lady, MinnieM en Frun vinden dit leuk.
  18. Misssummer1

22 feb 2019
    68
    37
    18
    Vrouw
    Hier ook met smart aan het wachten op de nipt uitslag. Is vandaag werkdag 8 alweer. Hopelijk morgen de uitslag. Wordt het wachten ook echt zat. Lees hier op het forum dat sommige op werkdag 6 de uitslag al binnen hebben en ook naar VUmc is gestuurd.

19. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Super fijn ! Genieten zeg

20. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Jep hier ook werkdag 8 inderdaad , van mij is naar het Erasmus gegaan.
    Continue kijken of ik geen gemist gesprek heb, en belt er iemand krijg ik zowat een hard verzakking.
    Hopelijk snel verlossing voor ons haha

Deel Deze Pagina