♧ 1 - 15 september '19 ♧ 1 September Blue lady - 30 jaar - 2de kindje Esklessebess - 34 jaar - 2de kindje Frun - 38 jaar - 2e kindje 2 September Piindaa - 27 jaar - 2de kindje Coortje88 - 30 jaar - 2de kindje Brinsa - 26 jaar - 1ste kindje 3 September LOLA101 - 28 jaar - 2de kindje xDaantje - 26 jaar - 3de kindje (2 vlindertjes) SanvVW - 32 jaar - 3de kindje 4 September suussuus - 35 jaar - 3de kindje 5 September Silvia1980 - 28 jaar - 2de kindje Loes33 - 35 jaar - 2de kindje J38 - ? Jaar - 1ste kindje 6 September Petrablij - 36 jaar - 2e kindje 7 September Juf89 - 29 jaar - 2de kindje Lotus88 - 30 jaar- 1ste kindje Wonderd - 26 jaar - 1ste kindje Sophiejacoba - 23 jaar - 2de kindje 8 September MissAVA - 30 Jaar - 2de kindje Lorraine - 29 jaar - 1ste kindje 9 September Aba - 24 jaar - 1ste kindje Elsa86 - 32 jaar - 4e kindje 10 September Lauren5 - 29 jaar - 5de kindje Lentekind85 - 33 jaar - 3de kindje 11 September Maris80 - 38 jaar - 1ste kindje Lady1984 - 34 jaar - 2de kindje Will 1991 - 27 jaar - 3de kindje 12 September Buko - 30 Jaar - 2de kindje Knoopster - ? Jaar - 3de kindje Theekopje1987 - 32 jaar - 2de kindje Mamjdmm - 33 jaar - 5de kindje 13 September Ukkie26 - 26 Jaar - 2de kindje 14 September rm2015 - 29 jaar - 2de kindje 15 September Lena67- 29 jaar - 3de kindje Jesebelletje - .. jaar - 3de kindje * Izi -32 jaar - mk |《Meisje (0)》|《Jongen (2)》|《Verrassing (0)》| Afsprakenlijstje: Maart: 13 mrt - Frun controle VK 14 mrt - Loes33 afspraak vk, hartje luisteren 18 mrt - Loes33 geslachtsbepaling 18 mrt - Juf89 geslachtsbepaling 18 mrt - Frun geslachtsbepaling 18 mrt - Brinsa controle VK 18 mrt - xDaantje controle VK 18 mrt - SanvVW pretecho/geslachtsbepaling 18 mrt - sophiejacoba controle vk 19 mrt - SanvVW controle VK 19 mrt - sophiejacoba geslachtsbepaling 20 mrt - Elsa86 geslachtsbepaling 21 mrt - Brinsa geslachtsbepaling 22 mrt - Elsa86 controle VK 25 mrt - Lentekind85 intake gynaecoloog April: 2 apr - Lentekind85 controle VK 8 apr - Brinsa 20 weken echo 9 apr - xDaantje 20 weken echo 15 apr - SanvVW 20 weken echo 15 apr - Lotus88 20 weken echo 17 apr - Loes33 20 weken echo 18 apr - Elsa86 20 weken echo 18 apr - Lentekind85 20 weken echo (GUO) 30 apr - xDaantje 3D/4D echo Mei: 10 mei - xDaantje echo 21 mei - xDaantje echo
Wat fijn dat het gesprek goed was. En wat fijn dat je zelf er ook vrij rustig onder bent. Gelukkig hebben jullie maandag al een echo. Zou fijn zijn als dat misschien al iets kan geruststellen. Vind het heel krachtig in iedergeval van je!
O wel fijn in Dirksland. Ik twijfelde tussen daar en Rotterdam. Heb maasstad gedaan daar is onze dochter ok geboren, maar voor jullie is het lekker in de buurt. Voor ons zou het Iets verder zijn. Nu onder de 20 minuten. Ze zeggen dat de bevalling zwaarder is omdat je baarmoeder erg groot wordt en de weeen dan niet goed op gang komen en je dan weeen opwekkers krijgt vaak. Werd ik niet blij van toen ik dat las Maar verder heb ik 8 april pas afspraak bij de gynaecoloog. Morgen heb ik een echo, hopelijk alles goed en kunnen we zien wat het zijn! Ben zo benieuwd! Ik vind ht ook wel pittig. Ben zo vreselijk moe, slaap 3x in de week s middags als ik iemand voor m’n dochter heb (zaterdag zondag en dinsdag vaak). En lig ook gerust half 9 in bed tot de volgende ochtend. En misselijk inderdaad. Sinds paar dagen ook harde buiken als ik bijv. Ga strijken of druk ben. Daar moet ik nu ff urine voor inleveren ivm kans op blaasontsteking en rustig aan doen. Werk halve dagen (2). En hou me echt heel rustig Twee geeft wel extra zorgen he, ik maak me er nu vaker zorgen om dan bij onze dochter. Heb jij ze al gevoeld trouwens? Ik week 12/13 wel. Daarna niet meer, heb daarna wel echo gehad, maar ze zijn gedraaid en liggen met d’r voeten tegen elkaar dus ze trappen naar elkaar zegmaar
Qua pijn en een kleine baby kan ik wel meepraten mijn zoontje was 940 gram bij de geboorte maar kan je vertellen dat het niet per se minder pijnlijk was dan mijn andere bevalling. De pijn zit hem ook niet zozeer in het eruit gaan van de baby qua grootte. Zelfs een knip voel je op dat moment niet, tenminste ik niet terwijl ik daar wel bang voor was. Ik ben zelfs met de prematuur ingeknipt zodat ze de baby konden helpen. Omdat ik allebei de bevallingen zonder pijnbestrijding heb moeten doen knijp ik hem ook ontzettend en heb ook een keizersnede overwogen om aan te vragen, maar dat is ook gewoon heel heftig. Je zou een goed bevallingsplan kunnen schrijven. Mijn twee vriendinnen hebben dat gedaan en echt een droom bevallign gehad, a la Amerikaanse zo zeggen zij zelf. Voordat de weeen pijnlijk werden al ruggeprik en die ging pas uit na de geboorte. Zij zeggen allebei letterlijk een pijnloze bevallig gehad te hebben. Het kan dus blijkbaar wel. Hier ga ik dit x ook voor
Qua werken heb ik het makkelijk, ik werk voor mezelf vanuit huis maar dat ligt nu ook beetje op zijn gat. Als ik even zit krijg ik last van mijn buik.. dus dan stop ik maar weer even. Voor mij qua bevalling heb ik een aantal ristricties. Ik mag geen ruggenprik doordat ik een zenuwbeschadiging aan beide benen heb. Mocht een keizersnede noozakelijk zijn ivm ligging baby 1 dan krijg ik sowieso algehele narcose en zie ik dus pas mijn beebjes als ik wakker ben. Als ik natuurlijk beval moet ik het dus doen op eigen kracht en omdat ik niet weet hoe of wat en ik best bang ben ben ik erg in dubio wat te kiezen. Ik heb al zoveel pijnlijke dingen ondergaan afgelopen jaren dat bevallen me ook wel moet lukken maar ben gewoon bang.. herkennen jullie dit?
@Maris80 als je onder algehele narcose moet, zou ik absoluut voor een natuurlijke bevalling gaan. Maar ik moet je wel even uit de droom halen: groot of kleine, bevallen doet pijn...veel pijn. Mijn oudste was 4 weken te vroeg, woog 2840 gram en was 49 cm. Maar il had rugweeen en dat was afschuwelijk. Uiteindelijk is ze alsnog geboren via ks, maar ze hebben me gemarteld. Vacuüm en gyn ging er met haar volle gewicht aan. De 2e en 3e zijn wel via de natuurlijke weg geboren. Bij de 2e ben ik geknipt en toen had ik niet extreem veel pijn toen het hoofdje erdoor kwam. Bij de 3e wel, ik heb het toen echt uitgegild. Bij haar ben ik niet geknipt en zij was wel groot en had ook best een groot hoofdomtrek. Niet de meest positieve verhalen, maar vergeet niet dat een ks ook niet alles is en dat herstel duurt over het algemeen veel langer. @Loes33 ik heb bij de 2e en 3e ischias gehad en heb het nu weer.
Hier helaas ook bij de eerdere zwangerschappen ischias gehad, nu gelukkig nog geen last. Bij de laatste had ik ook een rughernia, hopelijk blijft deze ellende me deze laatste keer bespaard
Ik weet nu vooral even niet hoe ik thuis moet zitten. Hele dag op mn werk, op een bureaustoel heb ik geen last. Ik zit net 5 minuten op de bank en begint gelijk weer te trekken en pijn te doen bij opstaan. Eetkamerstoelen zijn ook zacht en laag, ook niet prettig...
Misschieten tuinstoel? Bij m’n dochter toen weken op een tuinstoel gezeten, zo n witte opklapbare zegmaar... Wel echt vervelend he!
Vandaag controle gehad en hartje gehoord We kijken echt uit naar maandag! Baarmoeder groeit goed, zit nu halverwege schaambeen en navel. Nog even gehad over volle holtes en druk op oren, dat is inderdaad erger door de zwangerschap. De moeheid die ik nog ervaar ligt waarschijnlijk aan een wat laag Hb gehalte (7.0) en moet even Ferro proberen. Is het bij volgende controle nog, dan weer bloedprikken en check op afwijkingen rode bloedcellen (heb al jaren laag ijzer namelijk). Maar belangrijkste is dat we stevig kloppend hartje mochten horen!❤
Fijn dat jullie een mooi hartje hebben gehoord! Wel balen dat je nog zo moe bent. Wat is Ferro? Hopelijk helpt het. Ik heb vanavond om 17:45 de geslachtsbepaling en moet om 20:15 voor controle bij vk. Lekker baby kijken en hartje luisteren dus ook vandaag!
@Frun hier ook laag hb en ik gebruik floradix. Werkt voor mij 10x beter als ferro.. ook een optie als ferro niks uithaalt!
leuk dat veel van jullie kunnen uitkijken naar de geslachtsecho , wij mogen ook morgen. Ik wil gewoon graag weer even spieken bij ons frummeltje aangezien ik een erg sterk voel gevoel heb dat we een meisje krijgen dus wat betreft geslacht vind ik het ook niet spannend haha. Wij hebben beiden totaal geen voorkeur, is ons eerste kindje en zijn blij dat het zo snel gelukt is na wat slechter nieuws. Ik voel me sinds deze week eindelijk weer beter, in de ochtend nog een beetje misselijk af en toe maar het is zoveel beter dan het was. Maak me er soms wel zorgen om maar volgens mij is het ook heel normaal om je na 14 weken weer beter te voelen toch? Ik hoop dat ik eindelijk is een beetje me zorgen uit kan zetten en kan gaan genieten. Geniet allemaal van de echo`s , heel benieuwd hoeveel meiden en hoeveel jongens het gaan worden
@Frun nee smaakt zeker niet beter maar ik neem iedere ochtend een shotje uit het maat bekertje wat erbij zit en dat is maar een paar ml. Dat volstaat. Dus 1 vieze slok en volgens mij een stuk krachtiger als ferro ! Gewoon natuurlijk spul en verkrijgbaar bij de drogist. Voelde me na een week echt anders. Minder vermoeid etc.
Er zijn ook pillen van! Niet overal verkrijgbaar. Maar werken net zo goed of zelze beter zeiden ze teven mij en is niet vies