Thanx ladies, zal eens kijken... Heb mij vandaag weer ziekgemeld op het werk, kop knalde zowat uit elkaar vanaf wakker worden. Werd ook alleen maar erger na traplopen. Zojuist even lekker een tukje gedaan, maar wil stiekem verder slapen. Helaas kan dat niet want thuis gaat de boel gewoon door, dochterlief is namelijk jarig vandaag! Maandag maar eens kijken hoe het gaat en of ik anders niet een paar uurtjes per dag kan werken ofzo. Voel mij er wel wat lullig onder en tegelijkertijd niet, gezondheid gaat immers voor.
@Maris80 en @Coortje88 je mag bij een tweeling altijd kiezen voor een keizersnede, gezien een tweeling een risicobevalling is. Een vaginale bevalling kan zeker ook, maar dan moet kindje 1 (degene voor de uitgang) wel goed liggen vanzelfsprekend. Hoe het 2e kindje ligt is niet zo belangrijk, gezien deze alle kanten op kan draaien als het eerste kindje eruit is. Een intieme bevalling zal het niet zijn, gezien er altijd een gynaecoloog bij is, vaak 2 verpleegkundigen en een arts assistent. Wat betreft wee opwekkers zie ik dat juist niet zo vaak bij een tweeling bevalling als deze uit zichzelf begint. Hooguit op het eind omdat je lichaam even de weg kwijt is omdat er al een kindje uit is maar er ook nog 1 moet. Maar goed een gynaecoloog kan je daar vast meer informatie over geven. Wanneer je ingeleid moet worden omdat je lichaam het goed vol houdt met 2 kindjes is het natuurlijk een ander verhaal. Maar veel vrouwen raken zelf aan het bevallen omdat je lichaam er wat sneller klaar mee is met 2 kindjes. Wat betreft pijn (zoals al meer gezegd) maar de grote van het kindje niet uit. PIjn doet een bevalling in principe sowieso @Jesebelletje bij een knip verdoven ze eigenlijk altijd van te voren, hierdoor voel je de knip niet. Wat betreft een ruggenprik bij 1-2 cm, dat kan zeker. Vaak zit een ruggenprik dusdanig goed dat je helemaal niets meer voelt tot je richting de 10 cm komt. Dan kan je veel druk gaan voelen en ook weer pijn. Wel belangrijk om te weten dat een ruggenprik niet bij iedereen even goed werkt en sommige dus wel degelijk weeen blijven voelen. Ook het mogen persen met ruggenprik is afhankelijk van of je druk voelt en hier goed op mee kan persen of niet. Lukt dit je niet dan zal de ruggenprik toch echt uitgezet moeten worden. Dit wordt niet gedaan om te pesten maar omdat niet iedereen zonder druk gevoel goed kan persen. @Maris80 dat een ruggenprik niet kan is vervelend, maar je hebt ook de optie voor een morfinepompje. HIerdoor ben je niet verplicht het geheel zonder pijnbestrijding te doen. Wel werkt dit middel gemiddeld maar 2-3 uur, dus je kan het pas inzetten bij 7 cm ongeveer (is het je 2e, 3e kindje en je vordert snel dan kan het al bij 5 cm ongeveer). Zo hierbij even een bevallingsepistel. Ik wil zeker geen betweter zijn oid, maar het is zo zonde als je iets niet weet of andere (niet realistische) verwachtingen hebt waardoor je bevalling erg tegen kan vallen of juist angst hebt voor iets wat niet nodig is en je dus stress kan voorkomen.
Oh ja dat morfinepompje was ik helemaal vergeten en dat terwijl ik dat 2x heb gehad Maar wat is dat heerlijk, maar is ook niet zonder risico's. Een bevalling...elke bevalling is gewoon niet zonder risico's.
Bedankt voor je uitleg Het meeste wist ik niet! Maakt het weer wat duidelijker! Met onze dochter stond er ook 4 man om me heen (en m’n eigen man nog ) dus ben wel wat gewent. Maar ik heb 8 april 3 afspraken staan dus dan zullen we wel meer info krijgen denk ik. Het is toch al heel erg afwachten wanneer en hoe het allemaal gaat gebeuren
Prachtige echo gehad en wij krijgen een zoontje!!! Helemaal blij hier! Alles zag er verder ook goed uit en het hartje mooi gehoord. Nu gelijk door naar de vk voor controle, weer hartje luisteren
♧ 1 - 15 september '19 ♧ 1 September Blue lady - 30 jaar - 2de kindje Esklessebess - 34 jaar - 2de kindje Frun - 38 jaar - 2e kindje 2 September Piindaa - 27 jaar - 2de kindje Coortje88 - 30 jaar - 2de kindje Brinsa - 26 jaar - 1ste kindje 3 September LOLA101 - 28 jaar - 2de kindje xDaantje - 26 jaar - 3de kindje (2 vlindertjes) SanvVW - 32 jaar - 3de kindje 4 September suussuus - 35 jaar - 3de kindje 5 September Silvia1980 - 28 jaar - 2de kindje Loes33 - 35 jaar - 2de kindje J38 - ? Jaar - 1ste kindje 6 September Petrablij - 36 jaar - 2e kindje 7 September Juf89 - 29 jaar - 2de kindje Lotus88 - 30 jaar- 1ste kindje Wonderd - 26 jaar - 1ste kindje Sophiejacoba - 23 jaar - 2de kindje 8 September MissAVA - 30 Jaar - 2de kindje Lorraine - 29 jaar - 1ste kindje 9 September Aba - 24 jaar - 1ste kindje Elsa86 - 32 jaar - 4e kindje 10 September Lauren5 - 29 jaar - 5de kindje Lentekind85 - 33 jaar - 3de kindje 11 September Maris80 - 38 jaar - 1ste kindje Lady1984 - 34 jaar - 2de kindje Will 1991 - 27 jaar - 3de kindje 12 September Buko - 30 Jaar - 2de kindje Knoopster - ? Jaar - 3de kindje Theekopje1987 - 32 jaar - 2de kindje Mamjdmm - 33 jaar - 5de kindje 13 September Ukkie26 - 26 Jaar - 2de kindje 14 September rm2015 - 29 jaar - 2de kindje 15 September Lena67- 29 jaar - 3de kindje Jesebelletje - .. jaar - 3de kindje * Izi -32 jaar - mk |《Meisje (0)》|《Jongen (3)》|《Verrassing (0)》| Afsprakenlijstje: Maart: 18 mrt - Loes33 geslachtsbepaling 18 mrt - Juf89 geslachtsbepaling 18 mrt - Frun geslachtsbepaling 18 mrt - Brinsa controle VK 18 mrt - xDaantje controle VK 18 mrt - SanvVW pretecho/geslachtsbepaling 18 mrt - sophiejacoba controle vk 19 mrt - SanvVW controle VK 19 mrt - sophiejacoba geslachtsbepaling 20 mrt - Elsa86 geslachtsbepaling 21 mrt - Brinsa geslachtsbepaling 22 mrt - Elsa86 controle VK 25 mrt - Lentekind85 intake gynaecoloog April: 2 apr - Lentekind85 controle VK 8 apr - Brinsa 20 weken echo 9 apr - xDaantje 20 weken echo 15 apr - SanvVW 20 weken echo 15 apr - Lotus88 20 weken echo 17 apr - Loes33 20 weken echo 18 apr - Elsa86 20 weken echo 18 apr - Lentekind85 20 weken echo (GUO) 30 apr - xDaantje 3D/4D echo Mei: 10 mei - xDaantje echo 21 mei - xDaantje echo
@Brinsa zou jij mij op 1/9 willen zetten,? En kindje 2 en 3? 20 weken echo is 8 april. Ook op de pc lukt het me niet om de kleurtjes in de lijst te houden
Leuk @Loes33 een jongen! Ben benieuwd naar maandag bij ons Ik heb bij mn eerste bevalling een morfinepompje gehad. In afwachting van een anesthesist voor een ruggenprik. Kon me niet ontspannen, zo overvallen door de pijn.. dmv het pompje binnen 3 kwartier van 5cm naar volledige ontsluiting totaal duurde de bevalling 10 uur. Omdat ik bij de 2e wist wat ik kon verwachten, lukte het me toen wel om in mn eigen bubbel te komen en ben ik binnen 4 uur thuis bevallen.
@Loes33 superrr gefeliciteerd! Wij mogen vanavond kijken of ze kan zien wat het gaat worden !! Ik ben zoooo nieuwsgierig!
Spannend! Veel plezier! Heb je geslachtbepalingsecho zelf? Of via het ziekenhuis? Bij ons durfde ze nog niets te zeggen in het ziekenhuis gisteren, de ene dacht ik meisje te zien, de ander weigerde mooi in het beeld te draaien Veel plezier hoor!
@Blue lady zeker niet betweterig hoor! Alleen maar fijn, meer info alleen maar beter. Ergens denk ik van, ik wil dit x fijn kunnen terugkijken op Mn bevalling en dus iets van pijnbestrijding. Dit keer mijn gevoel volgen en me niet laten afschepen. Maar meer dat het van tevoren bespreken kan ik denk ik niet doen. Nu kan ik wel aansturen op dat ik redelijk snel beval en dus niet te lang moet wachten anders is het weer te laat en eenmaal te laat geven ze niks meer.. ik lees eigenlijk overal dat die prik en pompje allemaal juist niet is voor de laatste weeen pers fase en kom je dus al gauw op ruggeprik.. zit er nou niks tussen waar je juist tegen het einde wat aan hebt? In ieder geval die ergste edge eraf?
Bedankt voor de lieve reacties dames! @Wonderd Wat lief, dankjewel! En, wat krijg jij? @Loes33 Nee, hier niet bekend met ischias. Wel vervelend zeg! Maar wat leuk, ook een jongetje! @SanvVW Wat ontzettend goed dat je er zo positief in staat. Spannende 20 weken echo dan voor jou, eventjes geduld nog! @Maris80 @Coortje88 Ik wil jullie even laten weten dat ik het soms lastig vind om op jullie te reageren. Ik gun het jullie natuurlijk van harte, maar sommige dingen over tweelingen zijn iets te lastig voor mij om reactie op te geven... Vond het wel fijn dit jullie even te laten weten, dan weten jullie dat het niets persoonlijks is! @Frun Fijn dat jullie controle goed was! Vervelend dat je zo'n hoofdpijn had. Gaat het nu beter? Is inderdaad lastig met werk, maar je gezondheid (en van de kleine) gaat voor! Over bevallingen; mijn bevalling is natuurlijk een ander verhaal, aangezien ik pas een kwartier voor de eerste kwam in het ziekenhuis was (had pas laat door dat het echte weeën waren...) en het kindjes van 21 weken waren. Maar ik kreeg snel een morfinepompje, hielp best goed! Merk nu dat ik niet meer bang ben voor de weeën, maar wel voor het persen. Omdat ik het persen van 2 kleine kindjes al vrij pijnlijk vond, laat staan bij een voldragen baby... En ben zo bang voor inknippen of uitscheuren! En iets leuks; tijdens het schrijven heb ik de baby al een keer of 5 voelen trappen
@xDaantje De hoofdpijn is met name in de ochtend merk ik, trekt in de middag aardig weg. Maar met traplopen en bukken voel ik het direct weer bonzen. Het is dat mijn bloeddruk goed is en zelfs aan de wat lagere kant, anders zou ik mij zorgen maken Kan mij voorstellen dat je tegen bevallen opziet. Ik had een weeënstorm de 1e keer en wilde maar al te graag pijnstilling, maar de ontsluiting was al te ver (8cm) toen we in het zh kwamen. Gek genoeg was alle pijn weg toen ze geboren was. Daardoor zie ik er eigenlijk niet tegen op denk ik.