Klopt, om de groei in de gaten te houden (of hij niet te groot wordt, moeilijke tweede bevalling gehad ivm brede schouders, was ook 9 pond).
Jaa ik ben de eerste en heb m overmorgen al. Bij 18 weken en paar dagen. Ik krijg hierna ook nog paar extra groei echo’s. Ergens tussen de 20 en de 27 weken nog 1 of 2 pretecho’s omdat mijn moeder graag nog een keer mee wil en de zus van mijn man. En die wil ik niet mee hebben bij groeiecho’s. En aangezien dit de laatste is, wil ik hun die plezier niet misgunnen. Wij hebben ons nog steeds kunnen inhouden en op een rompertje na hebben wij nog niks gekocht.
Ik kijk ook uit naar de volgende echo! Ze had bij ons bij de geslachtsbepaling al heel veel gezien en gecheckt (buik gesloten, mooi neusbotje, hersens, hartje etc) voor zover alles op die termijn te zien was zag het er perfect uit. Scheelt toch dat ik me daarom minder zorgen maar om de 20-weken echo
Wij pas over 3 weken de 20 weken echo dus nog even geduld hebben. Bij de geslachtsbepaling extra betaald of meer controle te krijgen. Alles zag er goed uit gelukkig. Geen klompvoetje, waterhoofd of hazenlip. Ook de nieren werken en hij kon alle hartkamers en de bloedtoevoer zien. Ook de hersenkwabben en andere functies zagen er goed uit. Dus wij zijn ook al een stuk gerustgesteld. Fijn dat ze dat al allemaal konden zien met 14 weken. Verbaas me er steeds weer over.
@Loes33 ik vond hem onhandig inklappen, de adapters waar de bak etc in moest klikken waren super lang en kwam heel nauw voor het paste. De boodschappenmand was klein dus moest er eens straks netje bij kopen. Lang verhaal kort, het was niet helemaal onze wagen. Er werd ook iets gevraagd aan laxeermiddel drank van de apotheek. Dat is waarschijnlijk lactulosedrank geweest @Piindaa we zijn morgen samen de eerste voor de 20 weken echo. Ik mag om 09:45. Vind het nu spannender dan vorige keer. Denk door Mn kennis van de kraam/verlos afdeling.. vorige keer dacht ik waar doet iedereen toch steeds zo gestrest over, is toch leuk een lange echo... heeeerlijk onbezonnen (of naïef)
@Blue lady wij mogen morgen ochtend om 10:00 uur. Ze heeft vorige week bij de geslachtsbepaling al heel veel kunnen zien dus dat maakt ons ook iets geruster. Daarbij voel ik hem nu gelukkig dagelijks ook zo fijn!
Zoo daar ben ik weer.. was even zo druk met van alles en nog wat. En gister mijn schoonzus een hersenbloeding gehad.. dus een en al drama !! @Coortje88 ik voel ze ook nog niet (denk ik) we luister wel om de dag naar de hartjes met de doppler.. we kunnen ze nu allebei vinden! Ik heb wel sinds gister wat meer buikpijn.. maar komt misschien ook door de stress nav me schoonzus. Vandaag heb ik dus een lekker relax dagje op de bank gehad. Ladies die morgen hun 20 weken echo hebben, veel plezier!!
Succes en veel plezier dames morgen bij de 20-weken echo!! @Blue lady klopt inderdaad van het boodschappenmandje, die is niet zo groot bij deze wagen. Ik gebruik ook nog het netje erbij. Maar heel veel in 1 keer meenemen lukt niet nee. Verder vond ik het in- en uitklappen wel makkelijk gaan. Vind wel dat ze in de buggy stand snel onderuitgezakt zitten, niet mooi rechtop. Of dat lag aan mijn dochter, dat kan ook , haha
Sinds maandag voel ik plopjes in me onderbuik, nu elke dag gevoeld. Ik twijfelde heel erg omdat me placenta voor ligt maar het voelt echt zoals iedereen het altijd beschrijft. Morgen ben ik 18 weken dus wat dat betreft is het volgensmij wel mogelijk, het voelt iedergeval heel bijzonder.
@Wonderd Mooie wagen! Wij zijn op ons gemakje voor alles aan het kijken. Eerst kijken wat we willen, en dan even in de gaten houden of er aanbiedingen komen. We hebben kinderwagen, ledikantje, commode en kast al van de vorige zwangerschap. Ook nog best wat (jongens)kleertjes, dus daar hoeven we niet heel veel meer van. Koop alleen iets als ik echt wat leuks zie! Heb trouwens de Bugaboo Donkey omdat ik zwanger was van een tweeling, en nu maken we er één van. Kunnen we er altijd weer twee van maken als een vierde kindje misschien er kort op zit. Handige wagen! Oh en ik draag trouwens ook vanaf 9 weken al positiebroeken, heb dan ook al een behoorlijke buik inmiddels. Draag nu soms ook positieshirtjes, wordt steeds moeilijker om 'normale' kleding uit te zoeken wat nog past én er mooi uit ziet. @Maris80 Jeetje, wat heftig van je schoonzus! Hoe gaat het nu? Hoe waren de eerste 20-weken echo's? Wij mogen dinsdag. Vind het wel weer heel spannend, nog steeds zo bang nog een kindje te verliezen. Maar kijk er ook naar uit om hem weer te zien. Voor mij is de 20w ook niet de laatste echo, heb met 22 weken een 3D echo en met 23 en 25 weken een echo als vrijwilliger voor de opleiding echografie. En dan rond de 33 weken weer een groeiecho. Wie weet nog iets tussendoor, maar dat zien we nog wel!
Hier vandaag de 20 weken echo gehad en alles is goed! Vond het met de kennis die ik nu heb van Mn werk wel spannender en begreep nu veel meer waar ze precies naar keken vergeleken bij de vorige keer. Des te fijner dat alles steeds goed was. Denk ook het geslacht voorbij te hebben zien komen maar ben er niet 100% zeker van, wat helemaal prima is gezien we voor een verrassing hebben gekozen
Hier was ook alles goed. Zo blij. Is toch altijd even spannend. Met 4 weken weer controle, 29 april, maar dan gewoon bij de verloskundige. Wie zou dit voor mij op de lijst kunnen zetten? Vandaag voor het eerst een truitje met broekje gekocht.
heel fijn dat alles goed was! Echt gaaf dat jullie het geslacht als verrassing houden en ben benieuwd of je het uiteindelijk eventueel goed had gezien met de 20 weken echo.