1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Joyce, succes zo!

Tessa, dat viel wel mee, maar ze is ook makkelijk af te leiden met wat anders.

Wat betreft draagdoek. Ik heb er tijdens de vorige zwangerschap één aangeschaft. Een geweven doek van Hoppediz. Het knopen heb je zo onder de knie hoor. Maar omdat dochter prematuur was en zo klein in eeerste instantie de doek niet veel gebruikt. Ook mede omdat het winter was en ik het voor buiten veel te koud vond aangezien ik mijn jas er niet overheen dicht kon doen.

Hopelijk kan ik deze kleine wel veel dragen en als 'ie wat groter is kan hij/zij lekker zitten in de rugdrager van Vaude die we hebben.

Ik was trouwens nog wel van plan om even op te frissen en wat nieuwe knooptechnieken te leren bij een draagdoekconsulent.

2. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Toto, daar zeg je ook wat, buiten in een draagdoek wordt inderdaad lastig ivm het seizoen waarin onze kindjes komen.
    En is het echt waar, bestaan daar helemaal consulenten voor?
    Wij hebben een nomad rugdrager, maar daar moeten ze eerst een beetje voor kunnen zitten...

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.232
    113
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.232
    113
    superpapa ;) (afgelopen sept, 2jaar en 3,5jaar)

Zocht eigenlijk foto van de eerste winter maar die vind ik niet. Hier had/heb ik een lange jas, die kon tot haar billen dicht (zaten haar voetjes lekker warm in mijn jas) en dan een knoop knoop (met zo'n lus), voor boven deed ik dan een sjaal om. Zo heb ik haar swinters ook vaak gedragen

5. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    hallo, zijn we weer, alles was perfekt in orde.
    Groei van buikie volgens schema en suikertest en urine waren in orde :D
    Hij lag weer met voetjes naar beneden.. maar was ik al achter aangezien mijn darmen en blaas door elkaar gerammeld worden soms :D
    Maar alleen maar goed dus.. erg fijn!

Fijne avond!

XXX Joyce

6. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Wat goed!

7. Sjinkie

Sjinkie Lid

4 mrt 2014
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een fijn nieuws!

8. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Ja heeeeeerlijk hoor!
    Vandaag komen ook allerlei laatste dingen die we nog besteld hadden binnen. Leuk leuk!

volgende afspraak over 4 weken op 19 juni, wederom echo gynaecoloog.

Dank voor de lijst bijhouden toto , zo geweldig dat je t doet!

XXX Joyce

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.232
    113
    fijn pharilla`!

10. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Toch3, bedankt voor de tips, ik ga me er even in verdiepen.
    Leuke foto van je family!

Joyce, wat fijn!

Hier weinig nieuws, iedereen fijne dag!

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.232
    113
    slaap heel de week al "slecht", 7 uurtjes met 2/3x onderbreking ipv de 10/12uur achter elkaar. Hoop dat het door het warme weer komt, voel me niet echt uitgerust zo. Als de kindjes klaar zijn met eten maar vast naar buiten, t schijnt dat ze vanmdidag weer slechter weer opgeven hier.

12. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Wooooot!! Hele lading baby spullen vandaag binnen gekomen..

9 dozen! (enorm groot ook nog) vol, uitgeladen enzo...

Alles was compleet... krijg zooo de neiging om alle lakens, hydrofiele doeken etc uit te gaan wassen nu.. maar heeft nog geen zin he? :p
    Beter paar weekjes wachten anders moeten ze nog een keer.

Heerlijk alles binnen.. alleen de kinderwagen komt nog voor die kleine en dan hebben we alles in huis.

@Toch3 hier ook zo... slaap zo slecht.. iedere keer rond 3 uur wakker en dan ook klaar wakker, meestal pas rond 5 uur dat ik weer begin te dommelen.. maar rond 5:30 gaat de wekker.. dus dan toch weer wakker..en ga ik er uit.
    Mooie foto van je gezinnetje meis!
    Zo'n draagdoek zat ik ook nog over na te denken.. maar toch niet gedaan.. doe toch alles met kinderwagen en is de eerste dus kan makkelijk.

Ook totaal geen rust in de kont.. terwijl mijn lichaam toch echt moe is. Gister bij de gynaecoloog dan ook te horen gekregen dat alles er goed uit ziet, maar dat ik me eens als een zwangere moet gaan gedragen... niet meer sjouwen, tillen.. schilderen .. etc.
    Dit omdat ik toch bekken probleempjes heb maar gewoon door blijf lopen. Ook was mn lichaam "te druk", ik vergeet nog wel eens dat mn lichaam al voor 2 werkt dus als ik ga lopen draven loop ik de marathon volgens mn gyn.. haha
    Manlief was daar (helaas) bij dus die houd me er wel aan... zucht! moeten nog behangen... maar komen mn ouders doen nu <3 lief he!

Deze week was ook wel erg druk.. allerlei geregel en alle afspraken stonden volgens mij allemaal nu gepland haha... in t weekend pak ik mn rust wel en volgende week ook met hemelvaart!

Ik zal volgende week als t kamertje ook behangen is en ik me bezig kan gaan houden met de kleding en spulletjes wassen/schoonmaken en op zn plek zetten eens een foto maken van de kamer als hij af is!

Fijne dag dames!

XXX Joyce

13. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
  14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ohw jee Pharilla,

Was al opgeblazen in December 2010 midden in de sneeuw op slippers.
    Dat gaat wat worden:$

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.232
    113
    pharilla, kheb al was genoeg zonder dat ik extra ga wassen dus ik wacht echt nog :p

3 jaar terug had ik geen last van de warmte, hield ook geen vocht vast .

16. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Heerlijk (bijna) alles binnen pharilla!!

Leuk is dat he!

Hier bestel ik zo nu en dan wat, zo leuk!!.... heb bijna alles in huis nu. op de kinderwagen na.

Vandaag de nieuwe sandalen van mn zoon binnen, wat is hij blij!! Gewoon bij de van haren besteld... van elefanten. Ze zitten super!

En mijn nieuwe fotocamera binnen... ook leuk! binnenkort alle meidendingetjes van mn dochter ff fotograferen en op marktplaats/facebook hoeken zetten.

Kamertje word als het goed is zondag aan begonnen! Dan gaat man iig het plafond stucen... das al een begin...

Afgelopen week heb ik alle behang verwijderd.... wat een rotklusje!! (ik las op google warm water met azijn, dat ging uiteindelijk heel rap!)

Eerst wilde ik een muursticker... een leuke boom met uiltjes...

Vanmorgen kwam ik tijdens mn koffie internet momentje een mdf boom met uiltjes tegen!!! die je zelf kunt schilderen/behangen. zo leuk!!!! die word het natuurlijk :D

17. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    ben trouwens van 73 naar 71 kg gegaan... afgevallen dus. Terwijl ik echt veel eet... heb elk moment van de dag honger :S

Bij vorige zw. ook gehad... en volgends de vk is het niet erg... Ik heb nog geen enkele keer hoeven overgeven... en ze zegt dat de baby neemt wat hij moet nemen. Het moet alleen niet extreem veel minder worden.... pas als ik onder de 68 kom gaan ze ff verder kijken...

18. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Toch3, wat balen dat je zo slecht slaapt, ik heb het bij mijn 1e gehad, het was over toen ik een bakje brinta at voor het slapen gaan.

Joyce, wat gaaf zeg, 9 dozen aan babyspul, heerlijk! Lekker op tijd met wassen. Dat heb ik nog niet zo, eerst maar eens behang stomen :D Ik heb qua schoonmaken geen rust in mijn kont, vooral zware klussen zijn favo momenteel :(
    Ben benieuwd naar deze zomer, hopelijk slaan we ons er een beetje door heen!

Lekker gewerkt, daarna kinderverjaardag, manlief is overwerken, dus moeder daarna voetjes omhoog! Morgen weer om 07.00 beginnen.
    Gaat allemaal lekker gelukkig.

19. Sjinkie

Sjinkie Lid

4 mrt 2014
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag naar gyn geweest. Ze hebben eigenlijk geen verklaring voor bloedverlies, uit kweek en uitstrijkje kwam niks (gelukkig). Ik moet over 3 weken weer een keer naar gyn, maar als het ondertussen rustig blijft qua bloed daarna gewoon weer naar de vk. Dus daar hopen we maar op.

Vervelend om zo veel wakker te zijn 's nachts... Ik slaap op zich prima, maar heb veel last van de warmte (ik dacht dat het gewoon warm was, maar mijn man had er geen last van, het is meestal andersom...). Dus ik maak me wat zorgen over wat er nog komen gaat qua warmte...
    Verder heb ik wel veel energie, misschien is dit dat 'blaken van energie' waar ik zwangere vriendinnen al weken eerder over hoorde? Beter laat dan nooit dan maar ;)
    @Risu: ik heb ook echt de hele dag honger! Niet normaal. Hopelijk zorgt het er ook voor dat je niet teveel afvalt, maar blijkbaar heb je die energie (en meer, gezien het afvallen) dus toch nodig?
    Ik heb me al een tijdje niet gewogen, morgenochtend maar weer doen.

Zo naar m'n schoonouders voor een nieuw deel babykamer. Blijft bij dozen verplaatsen, maar zwagers komen dat binnenkort in elkaar zetten allemaal :)

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.232
    113
    Tessa, normaal zou ik ook iets met melk pakken tegen maagzuur maar ja, dan slaap ik helemaal niet meer, reageer steeds sneller en heftiger erop :( Lactosevrije melk gaat gelukkig wel maar is manlief vergeten te kopen, hopelijk kan ik morgen of zaterdag zelf naar de winkel

sjinkie, opzich wel fijn dat ze niks gevonden hebben, maar je weet zo ook niet waar je an toe ben

warmte... blij dat het nu regent hier :) ga wel van eht weekend een groter zwembad kopen als het loon/vakantiegeld er is. Dan kan ik tenminste afkoelen buiten ;) Was ook wel te verwachten dat we vandaag of morgen regen zouden krijgen, hebben dat altijd als we weer in NL komen :p

Deel Deze Pagina