1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Toch3 voor te kunnen slapen is de afkoeling wel ff lekker hahaha.

Sjinkie gelukkig dat ze niks hebben gevonden.

Risu ongelooflijk dat jij telkens afvalt tijdens je zwangerschap.

Hier al opgezwollen voeten.

2. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    ohh balen opgezwollen voeten One!

Nou idd... ik snap ook niet waar het blijft hoor... sta er weer van te kijken. Had gehoopt wat kilo's erbij te krijgen... dat zal me niet misstaan!!

btw.. jullie al last van lekkende borsten? hier heb ik bij het opstaan natte plekken.. ik slaap altijd op mijn zij.. dus misschien komt het daardoor?!

En nu net wees mijn man mij op natte plekjes door mn shirt heen!! best balen... dat beloofd nog wat :S Dochter heeft wel veel gehuild vandaag... en merk dat ze dan ook gespannener zijn en pijnlijk worden (zij heeft en krijgt geen borstvoeding) dus het zal op de een of andere manier wel geactiveerd worden zo ;)

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    one, ja sliep heerlijk vannacht! Maar sorry voor jullie, wij komen vandaag het land weer in en zoals altijd ish et weer grijs buiten :p

risu, niet zo erg dat het door mn kleren heen komt, maar helemaal "waterdicht" is het niet meer. Dat word aan de zoogcompressen voor je ;)

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hahahha ach ja het goed weer zal wel weer komen.

Ik lek nog niet bij S.eyhan met 5mndn

5. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    ***BEVALLINGSLIJST 1-15 SEP 2014***

28 aug-Senna24 (1e kindje, 26jr)MJV
    28 aug-Godinn (2e kindje, 31jr)V
    29 aug-Toch3 (3e kindje, 23jr)V
    31 aug-Tessa1981 (3e kindje, 33jr)MJ
    31 aug-Ariane (2e kindje, ??jr)MJV
    1 sep-Aster14 (1e kindje, 27jr)M
    1 sep-Pharilla (1e kindje, 35jr)J
    2 sep-Mieksel (1e kindje, 28jr)M
    2 sep-Kitty1981 (2e kindje, 32jr)J
    3 sep-Eerste (1e kindje, 23jr)MJV
    4 sep-Hope86 (1e kindje, 27jr)M
    5 sep-S87 (1e kindje, 26jr)MJV
    6 sep-Leliemeer (1e kindje, 26jr)V
    6 sep-Micloveally (2e kindje, 31jr)MJ
    7 sep-Maanvis (2e kindje, 30jr)MJV
    7 sep-Toto (2e kindje, 33jr)V
    8 sep-Mamak (2e kindje, 29jr)MJV
    8 sep-Eef29 (1e kindje, 29jr)MJV
    8 sep-Maggi (2e kindje, 31jr)J
    8 sep-Sonja1979(2e kindje, 34jr)M
    8 sep-Risu (4e kindje, 26jr)J
    9 sep-Jamison (2e kindje, 29jr)MJV
    9 sep-Tralala89 (1e kindje, 24jr)MJV
    9 sep-Dame90 (1e kindje, 24jr)MJV
    9 sep-Sjinkie (1e kindje, 30jr)J
    9 sep-Simoontje88 (1e kindje, ??jr)MJ
    9 sep-Mona29 (1e kindje, 29jr)V
    10 sep-Joyce1990 (3e kindje, 23jr)MJV
    11 sep-Bubble27 (2e kindje, 27jr)MJV
    11 sep-Misiri (1e kindje, 27jr)MJV
    11 sep-pebbelien (1e kindje, ?jr)MJV
    12 sep-Tinkerbell2202 (?e kindje, 23jr)MJV
    13 sep-Purk (2e kindje, )M
    13 sep-Query (1e kindje, 25jr)MJV
    14 sep-Dolfie1987 (1e kindje, 26jr)MJV
    1
    4 sep-One of Kind (2e kindje, 31jr)M

14 sep-Zoetje (2e kindje, )MJV
    14 sep-Elmo (?e kindje, )MJV
    15 sep-Daan90 (1e kindje, 23jr)MJ
    15 sep-sneeuwstorm (1e kindje, 27jr)MJV
    15 sep-jag1984 (1e kindje, 29jr)V

Meisje, Jongen, Verrassing?

afsprakenlijstje:

26mei-kitty1981 gyn echo en cervixmeting
    28mei-toto gyn+groeiecho
    4juni-tessa1981 vk
    17juni-tessa1981 3d pretecho
    19juni-pharilla gyn+echo
    26juni-toto 3/4d pretecho

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    ah goed dat de lijst omhoog komt! herinnert me eraan dat ik de vk nog even moet bellen. Eerst maar eens aan manlief vragen wanneer ik van boord kan

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    grrrr planning veranderd weer en niemand weet hoe en wat dus kan niks plannen! Kan daar echt niet tegen!

8. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    @toch: Mooi gezinnetje hoor!
    Van mij mag het wel even grijs blijven hoor. Zit nu nog niet echt op een hittegolf te wachten :)
    Oh, balen van de planning! Hopelijk snel meer duidelijkheid.

@joyce:Wat leuk dat je nu alles binnen hebt! Nee, wassen heft nog niet zo veel zin al kan ik me die drang goed voorstellen ;)
    Je moet goed aan jezelf denken en uitrusten hoor! Dus goed dat manlief je daar ook aan houdt. Je hebt je energie later nog nodig.

@risu: Ook al bijna alles binnen! Lekker hoor!
    Zo'n boom is idd erg leuk! Ik heb gisteren vergrijsde steigerhouten planen gekocht. Wil er zo'n bord voor aan de muur voor maken met wat kleine plankjes, zoals je nu veel ziet, maar dan in de vorm van een ster.
    Hier val ik niet af. Ben nu 6 kg bij, maar afgelopen week wel een paar ons kwijt.

@sjinkie: Gelukkig geen slecht nieuws! Hopelijk blijft het rustig en kun je gewoon bij de VK blijven.
    Ik heb ook op het moment energie voor tien. Voel me echt supergoed. Geen kwaaltjes oid behalve dan dat mijn buik bij sommige klussen in de weg zit.

@slapen: Nog helemaal geen problemen, maar ook buiten de zwangerschap om word ik wel min. 2 keer per nacht wakker, maar gelukkig kan ik dan na het plassen of op de wekker te hebben gekeken me omdraaien en meteen weer verder slapen.
    Gemiddeld slaap ik 7 uur per nacht. Niet heel veel, dus dat prober ik wel een beetje bij te slapen tussen de middag op mijn vrije dagen. Gisteren dus ook, maar heb vannacht daardoor wel minder goed geslapen.

@borsten: Nog geen last van lekken, maar bij dochterlief ook niet gehad. Ook tijdens de BV periode niet. Alleen toen ik na de bevalling op de IC lag en zelf niet in staat was te kolven. Ook nooit zoogcompressen hoeven te gebruiken. Ik merk wel dat er in mijn tepels meer talk of beetje melk achterblijft en ik dus van die witte puntjes er in heb.

@naam: Whoohoo... vriendlief heeft eindelijk naar de lijst met meisjesnamen gekeken! Ik had een flinke lijst waar ij zo 2/3 van heeft weggestreept. Helaas ook mijn absolute favoriet, maar blijven nog genoeg namen staan waar ik ook superblij mee ben. Nu nog een keuze maken uit het restant. Dat zijn er nog 8 waarvan ik er zelf denk ik ook nog wel 3 kan wegstrepen. We zijn er bijna! :)

9. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    *schaam schaam* Vandaag toch niet kunnen bedwingen..en heb alle nieuwe doeken en dekens toch ff in de korte was gegooid om die chemische lucht eraf te krijgen hihi..
    Ook de keukenkastjes leeggehaald.. opgeruimd, uitgesopt... (nesteldrang??:p)

Nu nog gauw een boodschap doen voor mn man thuis komt en me op mn kop geeft.. morgen alleen ff wat kleine dingen doen en rest van t weekend doen we beiden niets!

Volgende week komen mn ouders behangen.. en dan heb ik gewoon niets meer te doen.. haha.

@One hier ook opgeblazen voeten en handen.. heb de trouwring maar afgedaan.. zat zo strak opeens.

@Toch3.. irritant niets kunnen plannen.. hopelijk kan t snel.

@Risu oooh nee, mn borsten lekken nog niet, inderdaad.. zoogcompressen tijd voor jou!

@Toto Ja ik moet ook rustig aan doen.. maar t lukt niet!! Geen rust in de kont hihi.. maar goed.. alles is zo goed als af nu.. dus valt weinig te doen ;)

@slapen nog steeds niet geweldig hier.. vaak pijn in mn been door zwangerschapsischias en ook enorm onrustige benen door dit en vochtophoping door t weer nu.
    Maar ach.. zal van t weekend weer eens een lekker tukkie overdag doen :D

@Naam.. wij denken nu ook sinds een maandje ofzo er uit te zijn.. maar dat dachten we 3 maanden terug ook en opeens was die naam t niet meer hihi. Ik vind hem persoonlijk nog steeds echt goed! Spannend! :D

XXX Joyce

10. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Zo korte ochtenddienst ging prima. Oudste had schoolreis en manlief was mee. Eigenlijk zouden we vanavond aan het geboortekaartje ontwerp gaan, maar ze is ziek. Hebben manlief en ik even een quality time avond, dat was zaterdag voor het laatst.
    Morgen slaapdienst in. Volg week is het programma is rustiger gelukkig. En die week daarna helemaal!

Risu, getsie zeg, al aan de compressen?

Toch3, grrr idd vervelend niet kunnen plannen. Hier ook altijd gedoe met mijn wisseldiensten en drukke baan van mijn man. Hij moet nu ook naar duitsland op de dag dat wij de 3decho hadden :x:x:x

Joyce, vermoeiend he die drang, maar wel fijn!

Sjinkie, wil je wat kg van mij?

Namen, hier ook drama, zitten wel meer op 1 lijn gelukkig, maar we twijfelen nog heel erg, we hebben nog 17 weken de tijd!

Hormonen, heb ik bij de vorige 2 qua nesteldrang niet gehad, maar nu wel hoor!

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    pharilla, schaam je diep, foei! nu al dingen wassen! ;)

planning: blijft k*t! ipv lang weekend bijna geen weekend :(

naam: nog steeds niks hier

12. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Toch3 hahaha ja ik weet het.. erg he.. maar goed... tis gedaan hihi.
    Heb alleen de doos kinderkleding die ik heb overgekocht via MP echt helemaal uitgewassen (van vreemde mensen vind ik toch anders)
    En de hydrofiele doeken enzo.. die roken zo naar..nieuwigheid ... verf denk ik.

Hebben nu echt zo goed als alles binnen, op kinderwagen en lakentjes na ( kinderwagen komt van mn ouders, en lakens van mn schoonzussie die laat zodra we t zeker weten er de naam op borduren.)

Op 3 juni komt hier de kraamhulp langs voor intake en alles en dan kan ik nog de laatste dingen vragen.. weet bijvoorbeeld niet welke vitamine ik voor de kleine moet halen, Vit D geloof ik en Vit K als je borstvoeding geeft? maar goed.. dat kan ik mooi vragen.

Heb vanmiddag toch ff tevreden op het kamertje gezeten hoor haha.

Balen van de planning bij jullie Toch3.. bijna geen weekend is vervelend...

XXX Joyce

13. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Zou dr zo in willen liggen.. :D

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    haha pharilla, mij te warm nu! maar het ziet er wel comfi uit :)

euh vitamines, ja d en k dacht ik

Nou toch nog middag vrij gehad, dus even naar de winkels geweest (winkelcentrum kanaleneiland, utrecht). Ml vertrekt maandagochtend gewoon vroeg. Kindjes helemaal blij met hun zelfgekochte kadootje van eigen geld. D heeft een tractor gekozen, L een ijsjesset. En ik blij met al mn bolletjes wol en katoen (25 totaal dacht ik) en het grote zwembad (3x2x0.80) dus ik hoef het niet meer warm te hebben :D

15. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    ooh heerlijk Toch3, toch nog een vrije middag!
    Ooh meer wol, wat ga je maken?
    Lekker hoor zo'n zwembad..

XXX Joyce

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    pharilla, net 2 babymutsjes afgemaakt waar ik van de week mee bezig was. Nu verder met de "stoere zachte deken" waar D om vroeg (mn wit was op dus kon er niet mee verder), hierna wil L ook nog een deken, ze willen er nog een kussen bij, wil de kussens op de bank in de stuurhut nog een nieuw jasje geven... Ben dus nog wel even bezig ;)

17. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Oooh ja druk druk druk nog!
    Maar wel leuk om te doen!

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    alleen zijn die grote dingen niet fijn om buiten te doen als het warm is dus ook katoen gekocht voor mutsjes enzo, beetje kleine dingen maar daar nog niet echt veel ideeën voor

19. jag1984

jag1984 Lid

11 mrt 2014
    21
    0
    0
    #2039 jag1984, 25 mei 2014
    Laatst bewerkt: 25 mei 2014
    Heerlijk om even bij te lezen, zo midden in een slapeloze nacht.
    Meestal slaap ik laat in (uurtje of 2) en ben dan, met 2 à 3 plaspauzes en ML-gedag-kussen-naar werk-onderbrekingen, om 9.30u wakker. Gisterenavond echter doodmoe, dus al om half 11 in slaap gevallen. Had me zó verheugd op een lange nacht, maar nu vanaf 4u al klaar wakker... :s

Ik lees regelmatig braaf mee, erg leuk alle herkenning, maar vind t lastig om overal op te reageren. T is zo veel! :)

Donderdag bij de bekkenfysio geweest. Dat was wel ff schrikken. Mijn eigen fysio had gezegd dat t écht geen bekkenprobleem was (4x gevraagd!). Dus daarom heb ik ook niet rustig aangedaan, integendeel, juist doordouwen het was immers maar een zeurende spier en ik ben een watje dus hatseflats en doorgaan. Toch maar naar de bekkenfysio, omdat ik t niet vertrouwde...
    Nou daar dacht de bekkenfysio even heel anders over! Alle SI-gewrichten waren zeer geïrriteerd, mijn hele bekkenrand was zwaar overbelast, heiligbeen geïrriteerd, rug-en bilpijn kwamen dus zeker hier vandaan. En dat t uitstraalt naar mijn bovenbenen schijnt ook niet de bedoeling te zijn... Ik moet veel rustiger aan doen en echt naar m'n lijf luisteren, stoppen voordat t pijn doen (wat een uitdaging is als je met pijn wakker wordt) en t echt serieuzer gaan nemen. Letterlijk: leuk dat je gaat verhuizen, maar t enige wat jij mag doen is een paar handdoeken in een doos doen, je waagt t niet om ook maar 1 doos te verplaatsen. Dusz. Is natuurlijk niet te doen met een verhuizing en verbouwing, maar probeer er wel goed op te letten. Bekkenband gekocht en blijf bij de bekkenfysio onder behandeling (mijn eigen fysio ben ik even klaar mee...)

Iets leuks om te delen: ML kwam gisteren ineens bij me zitten op de bank. Trok m'n benen op z'n schoot en zei tegen m'n buik:"ik hou van jullie". Vond ik zooo lief! Kleine reageert ook echt op hem heb ik het idee. (Of ik ontspan van hem waar de kleine weer op reageert, dat kan natuurlijk ook). Vond hij dan wel weer erg bijzonder om te horen...

Namen blijft lastig hier. We hebben t er vaak over, maar ik wissel erg in wat ik leuk vind, en we zijn t niet altijd eens. Hebben wel wat goede potentiële kandidaten.

Heb de kinderwagen (de joolz denim, met zo ongeveer alle mogelijke accessoires :):)) en maxi cosi (pebble jeans) besteld. Worden geleverd de week na onze verhuizing. Nog 3 weken dus dat begint ook echt op te schieten. (Goh, waarom zou ik wakker liggen? Stress!)
    Kan dus ook nog niet veel met m'n nesteldrang. Door pijn kan ik lastig de grote poetsklussen in t nieuwe huis doen (keuken uitsoppen, badkamer ontdoen van voegsluier, vloer dweilen, ramen lappen) die ik zou willen. Dozen inpakken geeft toch minder voldoening dan een kamertje inrichten (meubeltjes hebben we al wel, van de Ikea. Ik vond alle leuke merk meubels zo achterlijk duur (verbouwen en verhuizen is ook niet gratis helaas...). En die van de Ikea vinden we allebei erg leuk, dus was snel beslist!). Maar heb van de week een tas met luiers gekocht. Slaat nergens op, maar kon me niet inhouden ;)

Verder al veel zin om alle spulletjes van de uitzetlijst te kopen (hydrofiele luiers, lakens etc) , maar wacht ik nog even mee. Nieuwe huis is een stofwolk (erg handig met mijn astma... Van de longarts nu een stootkuur prednison gekregen, maar dat terzijde) dus daar leggen werkt niet. En om ze nu in t oude huis te leggen zodat we ze mee kunnen verhuizen vind ik ook een beetje onzin. Dan maar wachten tot na de verhuizing...

Bij de vk kreeg ik te horen dat ik een diabetestest krijg, Jeeh! Had al overgewicht voor de zwangerschap, dus ben risicogroepje (ik ben nu pas 4,5kg aangekomen trouwens, dat vind ik best netjes). Dat drankje schijnt echt heerlijk te zijn heb ik hier gelezen, dus kijk er naar uit. :) Verwacht er niet veel van trouwens, suiker is altijd goed geweest net als bloeddruk (laatste keer 100/60).

En die oververhitting ken ik zeker ook! Vooral 's nachts. Zweet me een pukkel :p Ben dan ook wel benieuwd naar de zomermaanden. Gelukkig in ons nieuwe huis een tuin, dus mogelijkheid voor een zwembad! :)

Hebben jullie voor jullie gevoel ook echt al momentjes met de kleine? Ik vooral 's avonds in bed. Voelt echt even als 'ons'-tijd. Vind ik zo bijzonder! (Wilde ik naast al t geklaag ook nog wel even delen :):))

Ik denk dat ik het hier maar eens bij ga laten, sorry voor dit hele epistel. Ik reageer niet vaak, maar als ik er dan ben, dan is t ook uitgebreid :)

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    jag, das ook stom van je fysio! hopelijk gaat het je lukken om toch je rust te pakken ondanks de verhuizing.

kleine wisselt hier per dag wanneer ik het voel, heeft nog niet echt een vast tijdstip ;)

Deel Deze Pagina