1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Pharilla ziet er heerlijk uit dat bedje hihi.

jag dat valt echt mee wat je bent bijgekomen!!

Toch3 en weer zwembadje hihi.
    Hier de hele dag door toch wel erg veel beweging.

En heerlijk barbecue gehad lekker!

2. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Hallo allemaal,

Joyce, wat schattig zo het bed, ja je ziet jullie zoontje er zo al bijna inliggen he...

Toch3, nou zeg, een middag vrij, houd niet over, maar in ieder geval wat. En jullie kunnen je allemaal weer vermaken met jullie gekochte spullen.

Jag1984, ow wat balen zeg van je bekken en die stomme fysio! Rustig aan nu he, hopelijk lukt dat en houd je het allemaal een beetje vol.

Oneofkind, wij zaten ook aan de bbq met de buurt gister, zo'n 20 man hier gister, gezellig.

Hier alles goed. Oudste blijft lekker over, wilde hij zelf ook graag en heb ik even mijn handen wat meer vrij. Druk weekend gehad (slaapdienst, buurtbbq, naar recreatiegebied geweest). Slaap ook al een roos en kleine meld zich regelmatig. Zaterdag trouwens een mooi fototoestel van mijn ouders gehad, erg blij mee!

Qua babykamer is hubbie nu bezig met stopcontacten verlagen, zaterdag besloten dat we glasweefsel op de muur doen.
    vanavond komt er iemand die de muurschildering gaat maken en ook het geboortekaartje ontwerp gaat maken. Ook weer een stap.

Naam zijn we nog niet verder mee, weten het echt nog niet.

Zo ik ga weer wat uitvoeren!

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    Nou, ben superblij dat we hebben besloten om in utrecht te blijven zaterdag. Volgens de planning moesten we om 5u vanochtend gaan laden, liggen nu nog steeds te wachten. Hoppa, planning van vandaag ook weer in de war :/

Morgenmiddag trouwens weer controle bij de vk, is al 6 weken geleden dus word wel weer tijd ;)

4. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Zo even alles bijgelezen. Ik had een tijdje al niet meer geschreven door de drukte die we hebben gehad met diverse afspraken en visites en afgelopen weekeinde met racevrienden naar stadskanaal geweest met de caravan voor 2 dagen. Echt een super weekeinde gehad. En de kids hebben zich reuze vermaakt en zl heeft weer veel progressie geboekt met rijden.

Gister weer een afspraak bij de gyn in het zkh gehad en een echo gehad en meting cervix.

Kleine man lag nog steeds met zijn hoofdje naar beneden en bewoog heerlijk. Hartje klopte ook prima.

Bloeddruk was goed. En qua gewicht een paar gram eraf van 65,2 naar 64,9kg maar niet zorgwekkend.

Cervixmeting was ook weer goed nu 4,9cm, dus ik ben weer helemaal gerustgesteld voor 2 weken.

Volgende week maandag is mijn zoon jarig. Het is dan alweer 10 jaar geleden dat hij met 27 weken werdt geboren en trevens ben ik op zijn verjaardag dan ook toevallig weer 27 weken zwanger. Dus zijn verjaardag wordt dan echt een mijlpaal voor mij maar ben ook wel ergens bang voor herhaling ondanks dat de gyn aangeeft dat alles super netjes verloopt. Maar probeer mij toch op de feestdag van mijn zoon te focussen.

@toch3 wat vervelend dat je dagen er zo onzeker uit zien waardoor je zowat niets kan plannen. Wel fijn dat je weer een afspraak hebt om je kleine te bewonderen.

@lekkende boops, hier geen last van maar wel opgedroogde koreltjes en witte puntjes.

@ slapen, hier geen moeite mee maar ben wel sóchtends vroeg wakker en val dan wel weer makkelijk in slaap.

Verder heb ik niet zoveel te melden en gaat het verder zijn gangetje al zit mijn buikje wel al aardig in de weg bij sommige bewegingen en heb vaak een trekkerig gevoel die af en toe best wel vervelend is. En loop echt maratons naar de wc om te moeten plassen. Vooral als de kleine man me zit etteren en op me blaas zit te drukken.

Aanstaande donderdag heeft zl weer een wedstrijd in Goes dus hopelijk blijft het deze keer droog. Al ziet het er wederom niet best uit voor nu.

Nou meiden ik ga weer ff verder en lees later wel weer bij.

@ Lijst 10 juni afspraak gyn zkh groeiecho + cervix meting.

5. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    @Joyce: Wat komt de kraamhulp al vroeg bij je. Heb je daar speciaal om gevraagd?
    Maar zoals toch ook zegt vit D en K. Wel even fijn om op de kamer te zitten. Ziet er ook echt leuk uit!

@toch: Balen van die planning, maar ook wel fijn dat jullie nog even hebben kunnen winkelen. En zo'n groot zwembad zou ik ook wel willen :)
    Hoe is het bij de VK geweest?

@jag: Nee toch! En ook zo'n slechte timing :( Hopelijk blijft het met de bekkenfysio dragelijk.
    Mooi hè die kinderwagen :) Ben ook blij dat ik de mijne weer mag gebruiken. Heb er nu wel een grijze dooky bij. Was met dochterlief toch vaak aan het hannessen met een hydrofiel enzo.
    Trouwens, waarom zou je een duur kamertje nemen? Wij hebben naast dan de antieke wieg en commode ook gewoon Ikea spul staan al zouden we ons duurder kunnen veroorloven. Blijft kwalitatief goed hoor. En over een paar jaar wil je de kamer waarschijnlijk toch herinrichten. Kun je de uitgespaarde centjes daar aan besteden :)
    Wat betreft momentjes met de kleine... Heb ze de afgelopen dagen aan één stuk door. Lijkt of hij/zij helemaal niet slaapt. Buik gaat ook echt alle kanten op!

@Tessa: Ook lekker bezig. Glasweefsel is ideaal. Gaan jullie voor behang met structuur of zonder? Wij hebben nu zonder, maar in mijn vorige huis had ik met structuur (visgraat). Als je je muur zat bent alleen even overheen schilderen en klaar!
    Leuk hoor een muurschildering! Ik had het bij mijn dochter ook wel gewild en mijn broertje kan het ook, maar is niet altijd even betrouwbaar met afspraken nakomen, dus maar gelaten.

@Kitty: Wat goed dat het allemaal in orde is met de kleine en met jou. Ik kan me heel goed inleven in je gevoel. Maar je moet gewoon vertrouwen houden hoor! Als je gyn zegt dat het goed is, dan moet je dat ook aannemen en van uit gaan (al is dat moeilijk). Hier komt de 28 weken grens ook steeds dichter bij. Dat is toch ook het punt dat het de vorige keer alleen maar verslechterde.

Hier voel ik me nog steeds in topvorm. Heb echt energie te over. Zaterdag naar de Efteling geweest en had aan het einde van de dag nergens last van, terwijl de rest toch echt klaagde over zere voeten en rug. Dat ik me zo goed voel, geeft me ook wel meer vertrouwen in de rest van de zwangerschap. Vorige zwangerschap kon ik echt al veel minder met deze termijn.
    Met de naam komen we ook steeds dichterbij. Hebben er nu nog 4 over.
    Morgen de eerste groeiecho en controle weer. Ben benieuwd hoe het er met mij en de kleine voorstaat.

6. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Nee niet speciaal om gevraagd, bij aanmelding gaven ze aan rond de 6e-7e maand langs te komen voor een intake.

Hier echt zo moe.. slaap slecht, en hier in drenthe is zoveel regen gevallen dat wij vannacht/vanmorgen vroeg de hele keuken/kamer blank hadden staan, riool overgelopen.. dusssssssss
    Man vandaag vrij genomen en hebben al t tapijt eruit gehaald.. en kijken nu tegen een betonnen vloer aan.. maar beter dan rioollucht in t tapijt.. brrrrrr
    Vrijdag of begin volgende week komt er vinyl in.

Maandag ook al druk geweest , mn ouders kwamen behangen en ik kan dan gewoon niet stil zitten toekijken ook al werd me dat aangeraden.. dus dan morgen maar een rustig dagje (hopelijk!)
    Vrijdag word de rest behangen en manlief gaat de badkamer kitten omdat al t water de voegen eruit heeft gespoeld.

Kortom... BLEGH!!!

Hopelijk volgende week wat meer rust. Want word lastig luisteren naar gynaecoloog op deze manier :p

Fijne avond meiden.. ik ga koken.. heb laatste paar dagen trek als een paard! :D

XXX Joyce

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ach nee Pharilla bah wat vies!
    Dat kun je echt ook nog gebruiken dan:(

8. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    #2048 Tessa1981, 28 mei 2014
    Laatst bewerkt: 28 mei 2014
    Toch3, alles goed bij de vk?

Kitty, goede berichten! Spannend hoor maandag, beleef je dan toch opnieuw een beetje en dan zelf ook nog 27w zijn, gek.
    Hopelijk gaat het nu beter met zl in Goes!

Toto, we hebben zeg maar de standaard ruitjes structuur. Inderdaad hopen we dan voorlopig klaar te zijn, gewoon in de toekomst overheen sauzen. De jongens hebben ook superleuke kamers, gewoon met posters, muurstickers, leuk overtrek, niets geen behang, verfkleur oid. Makkelijk als ze iets anders willen he.
    Muurschildering vonden we altijd al leuk, bij een derde heb je al zoveel, dat je je gaat richten op meer details merk ik.

Joyce, wat balen zeg van die overstroming :( jij je ook koest houden he!:x;)

@ naam, we blijven maar in de passieve twijfelfase hangen, hihi. Binnenkort maar even meer ons best doen, anders weten we het over 10 weken nog niet.

Ik heb hier een drang joh, babykamer is op 1 wand na behangloos en moet me inhouden niet meteen weer door te gaan. Maar ga vandaag met jongste zwemmen, tennissen, grote boodschappen doen, stad in voor sandalen etc. Gister ook teveel gedaan. Lijf voelt super, maar gewoon wel wat vermoeid. Dus moet mezelf echt een halt toeroepen, gekke hormonen.

9. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Daar ben je lekker mee zeg! Maar beter nu dan wanneer de kleine er is toch!? :)

10. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Tessa, bij ons is het oo kallemaal wit. Dochterlief heeft nu ook behangstickers en zo ga ik het met de babykamer ook doen.

Marr goed hoor dat je jezelf tot rustiger aan doen maant. Het is zo makkelijk om toch maar door te gaan.

@naam: We zijn er nu zo goed als uit. We hadden er nog vijf over. Gisteren had ik het briefje niet bij me en moest ze voor mezelf even opnieuw opschrijven, maar kon in eerste instantie gewoon niet op de vijfde naam komen, dus die viel dus sowieso af. Zelf heb ik een voorkeur voor 2 van de vier en vriendlief neigt ook naar één van die namen. Denk dat ik in het weekend eindelijk me kan focussen op het kaartje.

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    Even bijlezen, zag paar nieuwe berichten, gezellig

@kitty, heeft je zoon nog last gehad van dat ongeluk van laatst?
    Fijn dat alles weer goed was bij de gyn, op naar de volgende meting :)

@kraamhulp: word hier weer telefonisch, net als bij de andere 2. Een afspraak is toch niet te plannen en heb niet echt bijzonderheden die ik wil bespreken

@toto, fijn dat het met jou zo goed gaat, lekker van genieten!
    naam schiet ook al lekker op zo te zien

@pharilla, ai das geen leuk geintje :/ Veel schade?

@namen: nog steeds geen verandering hier ;)

@Tessa, ai lastig, wel willen maar niet kunnen.

@hier: Gisteren hele hectische dag gehad. Helaas gaat het met mijn oma niet goed, ligt al 2 weken in bed, slaat wartaal uit telkens en is gewoon op. Gisteren eerst D op school gebracht, bij vriendin wat opgehaald, bij omaatje geweest, D weer halen, bij mn moeder eten en smiddags naar de vk. Die vroeg hoe het ging met de kleine, of ik het veel voelde. Tja normaal wel, vandaag nauwelijks gevoeld en niet zo hard als normaal. Was zelf niet ongerust ofzo maar het was me opgevallen. Hartje kon ze wel gelijk vinden maar ze vond het geen fijn idee om ons zo weg te sturen omdat we vandaag weer varen en in duitsland zitten. NOrmaal had ze gezegt kijk het nog dagje aan (want voor de 27weken hoeft het tenslotte niet elke dag gevoeld te worden) maar nu wilde ze toch zekerheid hebben dat er niks was dus ze belde gelijk naar het ziekenhuis voor een echo. Daar aangekomen was er enige miscommunicatie doordat er nog een vrouw was met bijna dezelfde achternaam en dezelfde "klachten". Uiteindelijk echo gehad, alles was goed, groeit nog lekker door. Daarna nog even aan de ctg en toen begon uk natuurlijk ;) Hartslag was wel slecht te vinden, vpk heeft heel de tijd de ctg vast moeten houden en in mn buik moeten duwen anders hadden ze niks. Gelukkig was ctg ook helemaal goed dus mocht met 15min weer van het bed af en naar huis. Gisteravond uk ook weer paar keer goed gevoeld, vandaag ook weer paar keer gevoeld. Het ligt er waarschijnlijk aan dat uk met zn rug naar mn buik lag en ik daarom minder voel(de)

12. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Toch3, nee hoor zl heeft nergens last van gehad n.a.v. het ongeluk van 3 weken geleden. Gelukkig dat jouw uk het ook goed maakt. Hier voel ik de kleine elke dag en de ene dag harder dan de andere zo bewoog mijn buik gister wel extreem dat ik dacht zo die gaat lekker te keer.

@ Kraamzorg, daar heb ik nog niets van gehoord. Ze zullen vanzelf wel contact opnemen denk ik.

@ Toto, Erg fijn dat het zo lekker met je gaat. Maar niet forceren he

@ Pharilla, He gatver daar zit je niet op te wachten. Ik hoop dat je niet al te veel schade hebt.

@ Namen, daar zijn we al even over uit. En er is nog steeds geen verandering in. We blijven de naam nog even mooi vinden. Moet nog wel aan de kaartjes gaan denken wanneer ik daar aan ga beginnen. Door het drukke schema van zl is dat ff plannen.

Verder druk om voor zondag het feestje te plannen voor zl die dan zijn verjaardag gaat vieren. Dus vanmiddag alvast de taart uitzoeken en bestellen. Springkussen huren/reserveren. Uitnodigen versturen etc etc.

Tussendoor nog even naar Rotterdam om het motorpak van een racevriend op te halen want die had een crash gehad en in het zkh hadden ze zijn pak opengeknipt en dat pak was net nieuw. En wij hebben een kledingmaker die het pak weer kon maken. Dus die jongen zal wel weer blij zijn. Nieuwe pak kost toch zo'n 500 euro's.

Dus een druk daagje.

13. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    #2053 Toto, 28 mei 2014
    Laatst bewerkt: 28 mei 2014
    Zo, weer terug uit het ziekenhuis en helemaal happy!
    Bloeddruk was prima in orde 125/80 en de echo en doppler ook. Kindje komt qua groei een weekje kleiner uit. Zo'n 24 weken nu en 700 gr. Gyn zei dat ze haar schoen zou opeten als ik een 8-ponder zou krijgen ;)
    Placenta zag er nog helemaal goed uit, geen verkalkingen oid te zien en de doorstroming in de navelstreng zat net iets onder het gemiddelde wat gunstig is met mijn historie hoge bloeddruk.
    Mijn buik loopt nog wel steeds voor, 27 cm nu.
    Over drie weken weer de volgende groeiecho.

Toch, wat een fijne vk heb jij! En helemaal super dat de echo en ctg helemaal goed waren. En die hartslag vinden en vasthouden is soms best moeilijk. Ik heb in de vorige zwangerschap soms wel een uur die doppen op mijn buik moeten vasthouden, omdat de hartslag anders zou wegschieten en ik nog langer moest liggen. Op het einde was ik bijna 24/7 aangesloten op de ctg en er helemaal klaar mee!

Niet leuk dat het niet goed gaat met je oma. Veel sterkte!

Kitty: Idd druk dagje zo. Lekker dat bij jou ook alles goed gaat.
    En nee hoor, als het niet lukt dan pak ik ook gewoon mijn rust :)

14. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    ***BEVALLINGSLIJST 1-15 SEP 2014***

28 aug-Senna24 (1e kindje, 26jr)MJV
    28 aug-Godinn (2e kindje, 31jr)V
    29 aug-Toch3 (3e kindje, 23jr)V
    31 aug-Tessa1981 (3e kindje, 33jr)MJ
    31 aug-Ariane (2e kindje, ??jr)MJV
    1 sep-Aster14 (1e kindje, 27jr)M
    1 sep-Pharilla (1e kindje, 35jr)J
    2 sep-Mieksel (1e kindje, 28jr)M
    2 sep-Kitty1981 (2e kindje, 32jr)J
    3 sep-Eerste (1e kindje, 23jr)MJV
    4 sep-Hope86 (1e kindje, 27jr)M
    5 sep-S87 (1e kindje, 26jr)MJV
    6 sep-Leliemeer (1e kindje, 26jr)V
    6 sep-Micloveally (2e kindje, 31jr)MJ
    7 sep-Maanvis (2e kindje, 30jr)MJV
    7 sep-Toto (2e kindje, 33jr)V
    8 sep-Mamak (2e kindje, 29jr)MJV
    8 sep-Eef29 (1e kindje, 29jr)MJV
    8 sep-Maggi (2e kindje, 31jr)J
    8 sep-Sonja1979(2e kindje, 34jr)M
    8 sep-Risu (4e kindje, 26jr)J
    9 sep-Jamison (2e kindje, 29jr)MJV
    9 sep-Tralala89 (1e kindje, 24jr)MJV
    9 sep-Dame90 (1e kindje, 24jr)MJV
    9 sep-Sjinkie (1e kindje, 30jr)J
    9 sep-Simoontje88 (1e kindje, ??jr)MJ
    9 sep-Mona29 (1e kindje, 29jr)V
    10 sep-Joyce1990 (3e kindje, 23jr)MJV
    11 sep-Bubble27 (2e kindje, 27jr)MJV
    11 sep-Misiri (1e kindje, 27jr)MJV
    11 sep-pebbelien (1e kindje, ?jr)MJV
    12 sep-Tinkerbell2202 (?e kindje, 23jr)MJV
    13 sep-Purk (2e kindje, )M
    13 sep-Query (1e kindje, 25jr)MJV
    14 sep-Dolfie1987 (1e kindje, 26jr)MJV
    1
    4 sep-One of Kind (2e kindje, 31jr)M

14 sep-Zoetje (2e kindje, )MJV
    14 sep-Elmo (?e kindje, )MJV
    15 sep-Daan90 (1e kindje, 23jr)MJ
    15 sep-sneeuwstorm (1e kindje, 27jr)MJV
    15 sep-jag1984 (1e kindje, 29jr)V

Meisje, Jongen, Verrassing?

afsprakenlijstje:

4juni-tessa1981 vk
    10juni-kitty1981 gyn+groeiecho+cervixmeting
    17juni-tessa1981 3d pretecho
    18juni-toto gyn+groeiecho
    19juni-pharilla gyn+echo
    26juni-toto 3/4d pretecho

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    kitty, fijn dat hij er geen last van heeft gehad!

toto, ach 8 pond is ook neit alles om uit te moeten poepen ;) ben wel benieuwd wat het hier nu word (4120 en 3800 gram gehad nu)

ja hele fijne vk(s) heb ik :) ze werken met zn 3e maar gek genoeg tref ik bijna altijd dezelfde als ik bel of op controle kom. Wel fijn dat ze zo meedenkt van joh tis beter om nu even "voor niks' te gaan dan dat je komende week in eht buitenland moet terwijl ze normaal had gezegt kijk het nog dagje aan

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    Goeiemorgen!

27weken hier vandaag :D :D :D

17. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Gaat hard toch!
    Ben ook blij dat het geen 8-ponder wordt. Wil zo graag natuurlijk bevallen na een ks onder algehele narcose. Met een iets kleiner kindje is die kans groter :)

18. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Toch jazeker fijn. Gister weer zijn derder NK gereden en zonder valpartijen. Hij bleef lekker zitten en reed zijn rondens. Helaas zat hij niet lekker in zijn vel doordat hij niet was te spreken over de baanlayout en dat was ook te zien in zijn resultaat. 10 de geworden. Inhaalmogelijkheden waren er zowat niet door de smalle baan dus hij baalde er heel erg van.

Volgende week zaterdag weer zijn 4de NK maar dan op Staphorst een baan die hij goed kent.

@ Toto ik snap je helemaal. Hier het zelfde verhaal. Het zou zo mooi zijn om alles deze keer bewust alles zelf te doen en mee te maken ipv 2 uur later wakker worden en dan misselijk van de narcose je kindje te kunnen zien vechten voor zijn leven.
    Maargoed een 8 ponder pers je er ook niet zomaar even uit.

Ik ben benieuwd hoe de groei echo gaat en wat mijn kleine doet qua groei. Maar moet nog even geduld hebben.

Hier beweegt de kleine echt steeds meer duidelijker en harder. Ook duidelijk aan de buitenkant te zien en te voelen. Heb nu al last van mensen die aan mijn buik zitten om te voelen maar dan is meneertje rustig haha gogemert. Behalve als broerlief aan mijn buik zit dan is hij gelijk een feestje aan het bouwen. Zo grappig.

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    hihi kitty, hier maakt uk daar ook onderscheid in, op de kindjes word sneller gereageerd dan op manlief :p Net zag mn zusje mn buik bewegen, zo grappig "joh gek! heel je buik gaat heen en weer" :p

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Toto je hebt precies nog 100 dagen te gaan tot de uitgerekende datum zie ik net:D

Toch3 wauw alweer 27 weken!!!

Kitty wat lief dat de kleine jongen zo reageert op de grote broer!

Deel Deze Pagina