1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    nee vind het ook geen lelijke naam hoor, maar ik wil geen namen die al in de familie voorkomen :)

2. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    hier zo blij dat we een naam hebben… voor ons is het altijd lastig omdat manlief surinaams is en we dus een halfbloedje hebben.. dan wil ik graag een naam die daar ook bij past.. Aan de andere kant moet het ook geen hele exotische naam zijn die niemand kan uitspreken.
    zoonlief heeft j.a.m.a.l, vind ik niet TE exotisch en ook niet te normaal

3. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Mogguh dames, hier vandaag mn verjaardag (36 al weer...zucht! ) en rond 11 uur echo bij gynaecoloog.

Laat nog wel even weten hoe het was later als ik tijd heb! :D

Fijne dag mama's!

XXX Joyce

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Joyce van harte gefeliciteerd!!!

mamak snap wat je bedoelt, mijn zoon heet s.eyhan een Turkse naam omdat ik toen met een Turkse man getrouwd was, en ik ook verliefd op de naam was.
    Nu wilde ik ook wat mediterraans aangezien ze sowiezo halfbloedjes zijn, hoogstwaarschijnlijk half Grieks/ half NL

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    @pharilla gefeliciteerd!

@one, is S ook van een donor? (gezien je onderschrift)

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ja van precies dezelfde:)
    Mijn exman kon geen kinderen krijgen.
    Dus na 4,5 jaar dubben en proberen zaadcellen van hem te vinden toen via iui-d ( donorzaad)zwanger geraakt van Seyhan.
    Ze worden dus echt volbloed broer en zusje.
    Heb er wel een heel traject voor moeten doorgaan want normaal mag je na een scheiding niet meer van dezelfde donor een kindje krijgen omdat S ( nu nog tot 6 jaar) een papa op papier heeft en dit kleine meisje niet.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    Oke, dat is dan wel fijn dat het van dezelfde kon nu! Heeft S wel contact met je ex?

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nee.
    Ex wil ook als hij 6 is ( kan niet eerder) afstand gaan doen van hem.
    Hij zag S niet als zijn zoon, dus ook de grootste reden van onze scheiding toen.
    Maar S weet niet beter:)

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    leuk! krijg net mail van mn tante, die heeft hoop kleren gehad, maar ook stapel wat haar zoontje te klein is en wel D zn maat, of ik die wil hebben... Natuurlijk! Handig die tantes met jonge kinderen, voor D krijg ik ze van 1 tante waarvan jongste nu 6 ofzo is en voor L van een andere tante waarvan het jongste meisje bijna 4 is (zit nog jochie onder) :) Heb voor deze zomer voor beide alleen jasjes, schoentjes en een net stelletje hoeven te kopen :D

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Toch3 altijd fijn he als je kleren kunt krijgen hahaa

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    Lijkt me lastig zoiets :( Gelukkig weet S niet beter, dat lijkt me nog het moeilijkste van een scheiding, als je kindje(s) eronder lijden

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Oh in het begin moest hij gaan van de rechter, en ex deed het alleen maar naar de buitenwereld toe.
    zooooooo moeilijk was dat.
    Hij trok ook niet naar ex toen wij nog samen waren.
    Omdat hij ook altijd zei, nee geen zin voor, ik ben moe, geen tijd .
    Toen S werd opgenomen met hersenvliesontsteking ( 6 wkn oud) wist hij niet of hij wel mocht komen van zijn baas.
    Ik had zoiets nou ja hij gaat heel erg achteruit je moet komen!

En toen hij op de couveuse lag , zei hij, hij ziet toch niet of ik er wel of niet ben.

13. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Jeetje One jij hebt wat te voorduren gehad. Mag ik vragen uit welke streek je ex vandaan komt? Wat jij verteld komt mij ook heel bekend over zoals je weet ben ik 14 jaar samen met mijn turkse ml. En heb heel veel in mijn omgeving zien gebeuren dus ook wat jij mee hebt gemaakt. Die van mij moest ook heel erg wennen aan de komst van onze zoon 10 jaar geleden. Waardoor ik toen hem voor de keuze heb gesteld. Uit eindelijk is hij gaan inzien wat zijn zoon voor hem betekend en nu zijn die 2 onafscheidelijk van elkaar. Ml zijn wereld draaid alleen om zl. Daarom hebben we ook zo lang gewacht om een tweede erbij te krijgen. Al moet ik zeggen dat hij wel al een flinke geschiedenis had en dat het daar vandaan kwam. Maar hij was net als je ex ook zo gemakzuchtig en dan was het zijn eigen vlees en bloed.

ML heeft al een dochter van 21 jaar die hij zelf nooit heeft kunnen opvoeden en zien opgroeien en beschermde zichzelf ertegen om dit ook met zijn zoon mee te maken. Maar laatst zei hij tegen mij ik heb me dochter helaas niet zien opgroeien maar ben zo blij dat ik me zoon nu wel zie opgroeien en de volgende ook. Hij zegt ik weet dat ik niet makkelijk kan zijn maar ben zo dankbaar voor wat ik heb en zou het voor geen goud kwijt willen raken.

Op dat moment smolt ik helemaal. Maar misschien is het voor S beter zo dan een vader te hebben waarvan hij geen liefde hoeft te verwachten. Ik heb diepe respect voor jou One hoe jij hiermee om gaat en dan nog een tweede erbij. Bravo!

14. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Even een update van mijn controle gisteren. Na de eerste meting vroeg de verpleegkundige of ik bekend was met hoge bloeddruk…. Ik schrok best wel, maar gaf aan deze zwangerschap nog niet. Toen wilde ze opnieuw meten, maar dan op de blote arm omdat ze het ervoor niet echt goed kon horen. Gelukkig toen keurig 130/80. Wat was ik blij! Het gaat dus al beter dan de vorige keer!

Gyn was ook erg tevreden en de echo was ook helemaal goed. Kleine lag nu in een stuit, maar kan nu ook nog alle kanten op, dus daar hoeven we ons niet druk om te maken. De metingen kwamen ook allemaal overeen met mijn termijn, dus in de afgelopen drie weken heeft de kleine qua groei nog een week goedgemaakt. Gewicht van de kleine komt nu uit op 1240 gr. Mijn buik is nu 29 cm, dus iets minder voor op groei dan voorheen.

Gyn gaf toen ook toe dat ze de vorige keer vanwege de week achterstand de doppler had gemaakt, maar nu dus niet hoefde. En het beste nieuws is nog wel dat ik pas over drie weken weer hoef terug te komen :D. Het is dus zo goed als zeker dat ik deze zwangerschap langer ga dragen dan mijn dochter. Voor de zekerheid wel weer over 5 weken een groeiecho.

@one: Sterkte voor jou en je zoon.

@toch: Zit dus nu wel schot in de zaak J Als jullie nu al zo ver zijn komt het ook helemaal goed.

@kitty: Ik zou willen dat ik wat minder at, maar ik heb dus nu al een paar weken echt de hele dag door beretrek. Ik probeer wel zoveel mogelijk verantwoord te eten en snacken, maar dat wilo niet altijd lukken….
    Kan me wel voorstellen dat je onzeker wordt van die harde buiken, maar het zijn waarschijnlijk gewoon oefenweeën en die horen er nu eenmaal bij. Even volhouden tot de volgende controle. Ik denk iig aan je.
    De kleine is hier ook heel bewegelijk. En nu hij/zij in stuit ligt krijgt mijn bmm het flink te verduren L

@Joyce: Gefeliciteerd!! Hoe was de echo?

15. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Hoi meiden!

Echo was weer helemaal perfekt!

Buikje ligt iets voor maar dat was ook zo met de 20 weken echo, volgens gyn ligt hij helemaal perfekt op zijn eigen schema :D
    Mama is trots op die kleine man!!!!
    Wel ligt t eigenwijsje wederom in stuit.. vandaar de misselijkheid.. hij ligt vol met zn hoofd tegen mn maag aan.. en schopt tegen de blaas en darmen aan... doerakje! :D

Ook nauwelijks iets aangekomen in de laatste 4 weken sinds laatste controle.. terwijl ik dacht dat ik enorm aangekomen zou zijn.. omdat ik zo vaak veel trek heb.

Ik mag over 3 weken weer, 11 juli (voor t lijstje) voor een echo op de verlosafdeling.. kunnen we meteen ff kijken in de verloskamers en dergelijke!
    Word 100% een bevalling in t ziekenhuis, ook krijg ik op 11 juli een gesprek met de anaesthesie om afspraken te maken in geval van een noodbevalling. (dit omdat bij mensen met overgewicht de ruggeprik wat lastiger te zetten is.)
    Maar t plan is om zonder te doen.. haha zien we dan wel hoe t loopt he ;)

Ook mn geboorteplan meegekregen.. dus die invullen en inleveren.. druk druk hihi.

Dan 21 juli weer afspraak gynaecoloog voor controle en echo

Verder lekker kleertjes gehaald voor de kleine en badjassen en slippers en dergelijke voor mij en mn man.. heerlijk luie dagen kleding hahaha...

Vanavond mooi rustig aan avondje .. heerlijk!

Fijne dag meiden!

XXX Joyce

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Joyce en Toto wat fijn dat alles goed was bij de controle!
    Joyce hier ligt ze ook zo hahahhaa.
    Hoop wel dat ze nog goed draaien heh!

Kitty wat een lieve reactie dank je wel.
    * schaam* ik wilde gewoon voor S ook een vol broertje of zusje dat hij toch iemand heeft wat helemaal zijn bloed heeft.
    Mijn ex komt van omgeving Gaziantep ( zegt jou of je ML vast wel wat )
    Wat mij opviel was dat mijn ex schoonfamilie altijd mij wel steunde maar toen S er was, was het ineens andersom.
    Eigenlijk vanaf dat S geboren is zijn die problemen alleen maar meer geworden ( ik heb van te voren een kopstoot gehad enz waar ik een schedelbasisfractuur van heb overgehouden) maar dacht altijd dat het door de fertiliteitsproblemen kwam.
    Maar toen S geboren werd kwam het vechtersinstinct weer, ik zeg altijd hij is mijn redding geweest!!!
    Hij heeft mij uit deze situatie gehaald anders had ik er nog gezeten echt waar.
    Mijn ex zijn wereld draait om mijn ex en niks anders.
    Maar ik ben blij dat dat afgesloten is en dat we verder kunnen:)

Maar door dit alles wel geen vertrouwen meer in mannen, ben het gewoon kwijt * schaam*

17. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    hahaha ja inderdaad One of kind, hoop ook echt dat ze nog draaien!
    Volgens mijn gyn was daar nog tijd zat voor dus niet druk om maken.. en volgens de gyn zit ie gewoon graag rechtop en zou jij ook niet weken op je kop willen hangen... hihi ben zo blij met haar.. leuke gyn!

Dat je t vertrouwen kwijt bent in mannen is dan ook niet zo raar he..
    Wel erg jammer :( maar goed.. zonder gaat je ook prima af.. dat laat je wel zien!

XXX Joyce

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    @toto, Word wel tijd ook, ben morgen 30 weken dus binnen 12weken is uk er!

@honger; eten gaat hier ook (te) goed! Drink nu maar veel water zodat mn maag aardig gevuld blijft

@harde buiken: hier ook heel veel last van, ook als ik een hangdag heb :( Doen soms ook best zeer dus ga dat wel aangeven bij de volgende controle

@pharilla, fijn dat de echo perfect was!

@rondleiding zh: ga ik niet doen, beval als het goed is in hetzelfde zh als bij dochter. Toen kreeg ik snelle rondleiding op de afdeling na ctg

@Ga denk maar lijstje maken met dingen die ik nog moet kopen. Lag er vannacht aan te denken dat ik niks geen fatsoenlijke pyama heb voor het geval ik niet gelijk na de bevalling naar huis mag en zo nog paar dingen...

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.228
    113
    foto van vandaag, 30 weken :)

20. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Mooi buikje Toch en een leuke rok heb je aan.
    30 weken alweer jij kan nu echt beginnen met aftellen.
    En vanaf volgende week zullen er meerdere volgen en kunnen we een aftel topic gaan openen, haha

Deel Deze Pagina