1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Toch3, je hebt nog ff de tijd om je te oriënteren op wat leuks om bij te kopen. Neutraal is altijd lastig zeker omdat als zo eentonig is en meestal in de zelfde kleur is. Maar ik weet zeker dat het bij jou wel goed gaat komen alleen ff de tijd ervoor nemen.

Geniet lekker vanmiddag van de controle en hopelijk lukt het nog met bloedprikken. Maar dat zal wel denk ik bij mij lukte het ook de zelfde dag.

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    Alles was weer in orde bij de vk. Bloeddruk 110/60, ijzer 6.7, kindje groeit goed en ligt zoals ze dacht te voelen met het koppie naar beneden

Babydump heeft de lijn van "adorable pooh" eruit gegooid :( En laat ik daar nu net badje etc van hebben. Wilde er nog een billendoekjesbox bij kopen maar helaas, zelfs op mp niet :(

3. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Goed om te horen dat alles goed is gegaan Toch3.
    Wel balen dat ze die lijn van adorable pooh eruit hebben gegooid bij babydump.

Misschien dat ze het hier bij mij in het dorp hebben bij baby en tiener. Kan eens voor je kijken zit bij mij 5 minuten vandaan.
    Laat maar even weten als je er een oor naar hebt.

X

Update:"Ik heb ff bij ze op de site voor je gekeken en ze hebben het voor je.

Adorable Pooh - Badaccessoires - Verzorging - Meer

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    kitty, je bent een schat! zat al op mp te kijken maar daar staat niet op wat ik zoek!

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    toch3 fijn dat het kindje met het hoofdje naar beneden ligt en alles goed was!!

6. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Graag gedaan hoor Toch3. Nu kan dat ook weer van je lijstje afschrappen ;)

Hier sinds gister heb ik het moeilijk met opstaan van de bank of in een zithouding te blijven zitten zonder onderuit te zakken. Merk echt dat de bm hoog zit waardoor ik echt geen ruimte heb zowat om mijn bovenste buikspieren te gebruiken om overeind te komen. En daarbij maakt de kleine hier ook nog eens gebruik van de ruimte met zijn benen/voeten.

Heb vooral sávonds zo'n vol gevoel in mijn buik alsof er geen ruimte meer is en alles trekt. Niet zo fijn gevoel. Maargoed het schijnt na het indalen dat je dan weer ff adem kan halen. En alles voor de kleine. Hebben jullie dat ook?

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Kitty hier ook ja!
    Al ligt ze hier andersom, ze zit me de hele dag tegen mijn maag aan te knuffelen en onder mijn ribben te duwen.
    Bijna 32 weken je gaat goed!!

Hier EINDELIJK uit over de naam en het word uiteindelijk een heeeeeeeeeeeeele andere.
    OP ZP ( niet dit topic) kreeg ik negatieve reacties en daardoor wat aan het twijfelen.
    Maar na een goed gesprek gisteren met mijn moeder en haar vriendin, me bedacht dat ik mijn gevoel ga volgen.
    Mijn moeder zei me, als deze naam je hetzelfde gevoel geeft als s.eyhan toen dan moet je die naam pakken!
    Zij vind hem heel mooi, mijn vader wat minder.
    Maar dat hadden ze bij S.eyhan ook en nu vinden ze hem prachtig en echt bij hem passen.
    Het is trouwens wel weer een Turkse naam voor mijn hartendiefje wat ook de betekenis is.
    Misschien Kitty weet jij dan al wat de naam is haha.

8. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja he One 32 weken is al bijna in zicht en dan op naar de 33 weken en zo verder tot 37 en dan mag het van mij. Later mag ook natuurlijk maar 37 weken dan ben ik toch uit de gevaren zone.

Merk wel dat het steeds zwaarder wordt en dat de meeste dingen echt een opgave voor mij zijn zeker omdat ik dat met de vorige zwangerschap niet gewend was. Dus wat ik nu allemaal mee maak is nieuw. Maar maakt mij wel weer soms onzeker of het erbij hoort of moet ik er iets achter zoeken maar vraag liever alles 100x aan mijn gyn of hier dan dat ik in de onzekerheid zit.

Wat leuk dat je er over uit bent over de naam. Wij ook al een tijdje hoor. Verbazingwekkend waren we er al snel over uit.
    De naam die jij hebt daar zit ik over 2 namen te denken die je zou kunnen hebben. Ik ben nu wel erg benieuwd...

De betekenis van de naam die wij voor de kleine man hebben is 'schitterend, glimmende maan, een maan die op zijn mooist is'.

En onze zoon heet Galip wat staat voor winnaar, overwining. Dat vonden we gezien zijn overleving van de vroege geboorte erg passend.
    Voor de geboorte hadden we toen nog geen naam.

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Kitty het is Dilara:)

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mmmmmmm kitty ik zit ook over een paar namen te denken nu.
    Ik vind iig het woord maan wat erin komt altijd mooi bij elke naam !

11. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Mogguh dames,

Bijgekomen van t voetbal? :p

Vind Dilara zo als ik al zei in ander topic erg mooi One of kind!
    Spannend al die namen.. wij zijn er zo goed als uit.. niets anders op ons pad gekomen om ons te doen laten twijfelen.

Voor de meiden die dat willen, we (sommigen van hier ook) zitten ook wel op dit topic!
    Klets gezellig mee als je zin hebt!

Hier nu wat meer rust, kleine man ligt vaak hoog en dan tegen mn maag aan te drukken, maakt me misselijk soms.. en ben weer wat meer moe dus lekker rustig aan doen..
    Vrijdag 11 juli naar de verloskunde afdeling, controle/echo en rondleiding daarna afspraak bij de anaethesist om te kijken hoe en wat te handelen bij de bevalling (wil proberen zonder iets.. maar ja , weet nooit hoe t loopt)

Dan de 21ste juli alweer naar de gynaecoloog.. krijg t er druk mee haha.

Hopelijk is ons mannetje nog van plan te draaien of is hij al gedraaid!

Morgen alweer 32 weken, tijd gaat zo snel nu!

Nog 2 weekjes en dan heeft mn man lekker 2 weken vrij.. dan ben ik 35/36 weken zwanger en kunnen we fijn de puntjes op de i zetten en wachten tot de kleine zich aandient!

Hele fijne zondag toegewenst!

XXX Joyce

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Gaat snel heh Pharilla, jij morgen alweer 32 weken!!
    Jeetje zeg!

Hier vandaag 30 pfffff wat is de tijd toch snel gegaan.

Heerlijk bijna samen vakantie en alles ff op orde maken fijn!
    En heel fijn dat jullie echt uit de naam zijn, ben benieuwd straks!!

Dank je wel voor je complimentje:D

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    namen: hier gelukkig er ook bijna helemaal uit voor een meisje, voor een jongen helemaal :)

Uk ligt hier ook vaak hoog waardoor ik maagzuur krijg dus gister eerst maar rennies gehaald

14. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    @ One Dilara is zeker een mooie naam maar had deze niet in mijn hoofd dat je deze had. Zeker een mooie combo S.ehan en D.ilara. Over de naam bestaat ook een heel leuk turks liedje.

Onze uk gaat Beray heten wat aansluit op de betekenis van eerder.
    Dus wordt het Galip en Beray ook een leuke combo.

@ Pharilla je gaat het er maar druk mee krijgen. Hier morgen weer een controle. Ik hoop idd dat jouw lekker gedraaid is dat scheelt weer een hoop extra zorgen. Hier ligt uk al vanaf 22 weken met zijn hoofdje naar beneden en is nu al een heel klein beetje ingedaald.

@ Toch3, bekend verhaal hoor uk trappelt hier ook met regelmaat tegen mijn ribben en dan ineens het zuur, bleh

15. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Zijn al onze kleintjes eigenwijs? Allemaal hoog liggen.. en veel in stuit hahaha. Dat belooft wat straks! ;)

Vraagje, werkt Rennies of die andere.. wat was t gavilscon geloof ik.. nog bij jullie.. ik heb t idee dat rennies niet echt meer werken bij mij.
    Volgens gyn kon dat voorkomen zo aan t eind omdat je maagklep ofzo niet meer goed sluit.. en rennies haalt alleen "overtollig" maagzuur weg...
    Gister zo'n last van t zuur...was er misselijk van.. en dan nog zo'n maagknuffelaar ertegenaan hihi.

Galip en Beray ook al zulke mooie namen!! Prachtig meiden.

Ja wat gaat het snel he meiden!

Ik ben benieuwd wie en wanneer de eerste zich aandient!!
    En ook zo benieuwd naar de kamertjes, namen... leuk leuk!

Zal over 4 weken als ik t bedje opnieuw opmaak en de gordijntjes hangen eens een foto van t "af" kamertje maken!
    Zo leuk!

Fijne dag! XXX Joyce

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Kitty , Beray is idd ook een hele mooie naam.
    Heel bijzonder!
    Ik zat in de buurt , ik dacht Koray! hihihi

Toch3 fijn dat jullie ook nu echt een jongensnaam hebben!!!

Die ukkies hier ook heh met hun hoog liggen heh!!!

17. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    Hoi Allemaal,

Ik kom me ook weer eens melden hier. Nu ik niet meer werk hoop ik dat ik ook weer wat meer tijd heb om me wat vaker te melden hier.

Vandaag alweer 30 weken zwanger. Van de ene kant vind ik de tijd snel gaan, maar van de andere kant kan het me niet snel genoeg gaan.
    Ben zo nieuwsgierig naar onze ukkepuk.

Afgelopen week hebben we de groeiecho gehad. Zag er allemaal goed uit. Lag qua gewicht iets boven gemiddeld, maar dat zou geen probleem vormen. Wederom werd verteld dat al op de echo te zien was dat onze ukkepuk nu al een aardige bos haar zou hebben. Dat zeiden ze bij de pretecho ook al. Zo word mijn nieuwsgierigheid echt niet minder hahaha.

Ons manneke lag al bij de 20 weken echo met zn koppie omlaag. Met zijn ruggetje aan mijn rechterkant en de voeten aan de linkerkant tegen de baarmoederwand. Af en toe lijkt het alsof mijn buiken helemaal uit elkaar geduwd word. Dan zet hij zich met zijn voetjes af.

De naam zijn we nu ook helemaal uit. Zelfs over zijn 2de en 3de naam zijn we zo goed als uit. Was even moeilijk. Omdat mijn ml oorspronkelijk uit afrika komt en onze ukkepuk waarschijnlijk wel een kleurtje zal krijgen wilden we wel een naam die daar ook bij pas.
    Kaartjes heb ik ook al uitgezocht. Naam ziet er zo leuk op het kaartje :D

Kamertje is klaar, alleen het wiegje voor bij ons op de kamer moet nog opgezet. Denk dat ik komende week ga beginnen met het wassen van de kleertjes.

Ik blijf twijfelen of ik borstvoeding of flesvoeding wil gaan geven. Vind dat een erg moeilijke keuze. Morgen afspraak maken voor de kraamzorg, misschien eens met hun bespreken....

Zo dat was me weer een verhaaltje... Nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van mijn situatie.... Ik heb geprobeerd wat foto's van de babykamer te maken en erbij te voegen

Bijgevoegde bestanden:

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dolfie prachtig kamertje!

Nu ook uit over de schrijfwijze van de naam meid?

Hier lag S.eyhan ook toen al naar beneden en met 27 weken vast!
    Maar deze dame denkt er anders over hahha.

19. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    Ja over de schrijfwijze zijn we nu ook wel uit. Toen we de 3 namen achter elkaar zetten was het meteen duidelijk welke het moest worden.

Wat een eigenwijze dame heb jij dan hihi. Hopelijk bedenkt ze zich wel nog op tijd. Vind het wel een gek idee dat de kleine nu al weken ondersteboven ligt haha...

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Echt een meid heh hahahahahhaha

Deel Deze Pagina