1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    @pharilla, hier gelukkig geen stuit volgens de vk..
    Geen idee of Rennies werken, heb ze nog nooit op.

@grappig dat jullie hier al de babynamen bekend maken.

Nou ik ga niet als eerste bevallen denk ik, verwacht dat ik wel weer overtijd ga

In de badkamer het was/verschoongedeelte van uk bijna klaar, zal daar morgen even foto van maken.
    En van de week even de wiegbekleding onder het naaimachien doorhalen, dan kan dat ook gewassen worden en kan de wieg in elkaar gezet worden

@dolfie, Waarom werk je niet meer?
    fijn dat de groeiecho goed was!
    kamertje ziet er mooi uit, lekker rustig of niet?

@voeding, nog meer die erover twijfelen? Voor mij staat het vast dat ik weer met borstvoeding ga starten

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    toch3 ik ben benieuwd hihi!!

Bij S.eyhan vertelde mijn ex het per ongeluk.
    En deze keer had ik zoiets ach maakt me eigenlijk niet veel uit:)
    Bij Turkse mensen zoals bij bv de man van Kitty zijn ze daar sowiezo open over.

Hier wil ik haar wel laten aanleggen maar als het niet lukt ga ik niet meer dat gedoe aandoen wat ik bij S had.
    Heb helemaal niet genoten toen van de kraamtijd, en S.eyhan had ook nog zware verborgen reflux.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    oke, grappig dat het bij hun normaal is om de naam van te voren al bekend te maken.

bleh moet D weer les gaan geven maar heb nog geen zin om te beginnen. Gaan over water werken komende 4weken, dat zal wel een hoop geklieder worden :p

4. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat klopt idd One. Hier heeft manlief aan onze vrienden de naam al bekend gemaakt. We maken daar niet zo'n geheim van. Al doen sommige het wel hoor.

Leuk toch om zelf je wiegbekleding te kunnen maken. Succes met het lesgeven voor vandaag.

Hier staat het ook vast dat ik borstvoeding weer ga proberen. IK heb wel 4 flessen in de kast staan voor het geval dat het niet gaat lukken en anders gebruik ik ze later wel voor limonade of zo.

Vanmiddag weer op controle in het zkh bij de gyn voor een echo en een meting van me bm hals. Ik ben benieuwd. Ik voel me overigens goed en zit lekker in mijn vel de laatste 2 dagen dus hoop dat dat zo een poosje blijft. Dat maakt de laatste loodjes ook weer wat makkelijker.
    Wel wil ik met de gyn gaan bespreken wat zij met de bevalling wil gaan doen mits alles zo goed blijft gaan zoals het nu gaat.
    Misschien dat een thuisbevalling er toch wel in gaat zitten van 37 weken. Ik heb haar verder niets horen zeggen erover.

Afgelopen zaterdag heeft zl zijn laatste wedstrijd voor de zomerstop gehad in Stadskanaal en hij ging heel erg goed en wist met de qualificatie p4 te pakken. Race 1 en 2 waren wetraces met volop regen pfff. Daar was zl niet bij mee en maakte dan ook een aantal glijers waardoor hij 11e is geworden. Hij was erg teleurgesteld waarop ik hem weer opgepept heb met een lekkere warme tosti en complimenten dat hij goed zijn best had gedaan en dat ik zeker wist als het droog was gebleven dat hij wel een p4 had gepakt weer.
    Zodra de scholen weer beginnen dan gaat het NK weer verder en heeft hij dan nog 3 wedstrijden te gaan. Dus ik zeg nieuwe kansen nieuwe ronden. Het was wel erg sneu voor hem, maar die tosti maakte alweer een hoop goed.

5. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    @Toch Ik was al een tijdje halve dagen aan het werk, maar de laatste weken begon ik steeds meer last te krijgen van harde buiken en last van mijn rug/bekken. Daarom heb ik samen met mijn leidinggevende besloten om toch maar vast te stoppen met werken. Moet zeggen dat dat op zich wel goed doet. Ik word alleen af en toe gek van verveling. Ml is wel gewoon werken (veel avonddiensten) waardoor ik veel avonden alleen thuis doorbreng.
    We wilden het kamertje inderdaad vrij rustig houden omdat het maar een klein kamertje is. Anders zou het snel te druk worden.

@Kitty Veel succes vanmiddag bij je afspraak. Het is in ieder geval een goed teken dat je je zo goed in je vel voelt de laatste dagen.
    Je hebt je handen vol aan de hobby van je zoon he. Wel heel erg leuk hoor, hou wel van wat apartere sporten.

Ik ga proberen de naam zo veel mogelijk geheim te houden. Iedereen probeert wel te raden en blijven maar vragen, maar tot nu toe kan ik goed mijn mond houden hihi. Soms denk ik dat ik de naam aan een aantal mensen wil vertellen, alleen om te horen wat hun ervan denken.

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dolfie dan heb je ook kans natuurlijk dat ze nietzo reageren als je hoopt.

Kitty ja hier was het ook normaal toen.

7. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    Ja daar had ik ook al aan gedacht. Daarom hou ik maar gewoon m'n mond. Anders ga ik weer volop twijfelen natuurlijk....

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    Blond of zwanger (of allebei :p ) maar ik snap er niks van hoe ik de afvoerslang aan het babybadje moet vastmaken! AAAAAAAAAAAAAAARGH!

@kitty, mn zus heeft hem gemaakt 4,5jaar terug, maar moet ff naadje overnieuwd vastmaken
    succes met de controle!
    jammer voor je zoon, maar als hij zn best heeft gedaan is het goed toch :)

naam voor een meisje weet buiten ons om maar 1 persoon en die was laaiend enthousiast erover :D Jongensnaam wel met meerdere erover gehad maar dan vooral over de twijfel omdat er ineens 2 jochies zo heten in het dorp en daarvoor niemand :/

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    Het is gelukt :) Al duurde het ook nog even voor ik het lekvrij had.
    Zal nu alleen mn was beter bij moeten houden. Gooide het laatste maanden steeds op de plank als het uit de droger kwam ;)

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mooi!

11. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    Ziet er goed uit Toch!!!

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    dank jullie :)

pfff ben zo moe vandaag :/ dat word een hangdag vandaag denk ik. Buiten is het ook al snertweer dus krijg ook geen zonne-energie vandaag

13. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Mooi hoor Toch3!

Energie hier ook ver te zoeken.. kom net al van de bank af... 1,5 uur gezeten.. zou gaan haken.. maar ogen vielen dicht. :p

Ach zo'n dag mag ook wel eens.

XXX Joyce

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    hihi pharilla, vind haken ook te vermoeiend nu. Denk dat ik na het eten maar mn bed in duik

15. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi meiden,

Hier gister ff druk gehad na de controle dus geen tijd gehad om even te reageren.

Controle verliep goed en het bloeduitslag van de week ervoor was allemaal dik in orde.

Gewicht was het zelfde gebleven. BD was 115/60 dus ook goed.

Kleine man lag nog steeds met zijn hoofdje naar beneden en de gyn verwacht dat dat ook zo zal blijven aangezien hij best laag ligt volgens de gyn.

Meting bm hals was ik wat minder van gecharmeerd weer terug van 3,5 naar 2,5 cm en weer een hele kleine opening in de bmm.
    Volgens de gyn is dit heel normaal bij een termijn van 32 weken en dat het niet verontrustend is. Ze vond het allemaal er erg goed uit zien. Dus daar zal ik maar op moeten vertrouwen.

Ook zei ze dat als ik nu zou bevallen gewoon in een streekziekenhuis mag bevallen. Nou lekker zeg om dat te horen. Ik wil helemaal nog niet bevallen, zeker niet voor de 37 weken.
    Ook zei ze na 34 weken mocht de bevalling zich aandienen er niets meer tegen zou doen om het tegen te houden. Waarop ik dacht ik wil ook niet op dat termijn bevallen, hou je mond.

Wel heb ik gevraagd of een thuis bevalling mogelijk is na 37 weken waarop ze zei dat dat gewoon in orde is. Dus als alles mee zit kan ik gewoon thuis bevallen vanaf 37 weken. Jeeeh.

Ze stelde voor dat ik gewoon iedere week langs kom voor controle voor de zekerheid. En over 2 weken een 2de groeiecho.
    Ik ben zo benieuwd hoe groot de kleine dan al is en om hem dan weer duidelijk in beeld te zien.

Vandaag weer een mijlpaal 32 weekjes nu. Op naar de 33 weken.
    Ik kan het gewoon niet geloven dat ik nu vergeleken met mijn zoon nu 5 weken verder ben.

@ Toch dat ziet er erg leuk uit en helemaal compleet zo met billendoekjes doosje. Super!

Hier ook vandaag wat minder puf/energie. Zo heb je dagen dat je de wereld weer aan kunt en dan weer zo'n dag die je het liefst in je bed doorbrengt.

Nog ff volhouden meiden. Het zijn nog maar een paar weekjes.

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    kitty, snap best dat je er niet aan wil denken dat uk eerder kan komen maar ik denk wel dathet goed is dat de gyn verteld hoe en wat voor het geval dat... Maar hopelijk blijft de kleine nog een paar weken binnen. Zou wel een bak zijn als je nu overtijd zou gaan ;)

17. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou Toch3 dat zou zeker wat zijn als ik overtijd zou gaan.
    Ik weet ook wel dat de gyn dat moet vertellen en het is ook wel fijn om te weten van hoe en wat maar goed ik moet er niet aan denken om binnen nu en 2 weken al te moeten bevallen.

Vandaag voel ik me erg ziekjes. Ik denk dat ik een griepje onder de leden heb. Begint naarmate de dag verder gaat steeds meer door te komen, pfff

Straks maar eens een lekker warm bad nemen en dan lekker hangen op de bank voor de buis.

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Kitty hopelijk word je niet te ziek.
    En zeker ik snap je gevoel helemaal dat je dat binnen nu en 2 weken niet wil!!!

19. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    Pff hier ook een energieloze dag. Volgens mij komt dat echt door het weer. Volgens mij is het nog geen 5 minuten droog geweest hier. Wel vanochtend even boodschappen gaan doen met ml voordat hij weer moest gaan werken. Maar dat was ook echt genoeg voor vandaag.

@Geboortebedankjes.. Ik heb me vandaag eens een tijdje bezig gehouden met de geboortebedankjes. Heb wel al wat leuks gezien. Is een doe-het-zelf-pakket, heb ik tenminste nog wat te doen. Dus die hou ik even in mijn achterhoofd.

@Kraamzorg. Donderdagochtend heb ik intake van de kraamzorg. Ben benieuwd wat die te vertellen hebben.

@Kitty Getsie ik hoop toch echt dat je geen griep krijgt. Kun je nu echt niet gebruiken. Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Je wilt niks liever dan dat je mannetje zo lang mogelijk blijft zitten. Maar van de andere kant kun je wel maar beter voorbereid zijn.

Zoals mijn verloskundige zei... Wij hebben nu niks meer te zeggen, het wondertje in onze buik beslist wanneer hij/zij komen wil. Vond ik wel mooi gezegd.

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.342
    17.250
    113
    @kitty, nee maar lichaam luisterd niet altijd naar wat we willen he ;)
    Hopelijk word je niet echt ziek!

@geboortebedankjes: zijn er meer die dat doen? wij done het niet

Deel Deze Pagina