Ja ik ga deze week ook mn vluchtkoffertje maar eens klaar maken, dacht.. heb nog tijd zat. Maar verloskundige vroeg of ik alles klaar had staan.. voor je weet nooit... dussssss.. Vannacht eindelijk een beetje geslapen.. wel met de nodige pijn bij t draaien maar goed.. daar hebben we t niet over. Pijn die ik gister had was bandenpijn, gevolgd door een indalingswee... maar vond de bandenpijn erger.. wat scherp zeg! Gisteravond nog een keer gehad maar was sneller weg.. mannetje groeit ook hard nu Vandaag lekker rustig aan, beetje huishouden en misschien wat in de vluchttas doen al! Misschien leuk om te posten wat we er in stoppen.. (daarbij meteen zien of we zelf misschien iets vergeten? haha) Vrijdag en zaterdag is t te warm om wat te doen ben ik bang! Fijne dag meiden! XXX Joyce
Pharilla fijn dat je wel wat hebt kunnen slapen ondanks de pijn telefoonnumers: van familie, de drukker - moederboekje - verwijsbrief van de gyn. - evt. geboorteplan - indetiteitskaarten - bloedgroepkaart - Voor jezelf: handdoeken, washandjes, toiletgerief, nachtkledij en ondergoed (grote onderbroeken), kamerjas, pantoffels, evt. borstvoedingscompressen, kleding om terug naar huis te gaan. - Voor de baby: handdoeken en washandjes, navelbandjes, 6 tal bodytjes, 6 tal kruippakjes, sokjes, mutsje, enkele slabbertjes, kleedjes om het ziekenhuis te verlaten, evt? handdoek cape om de baby in te wikkelen. - Aparte rugzak voor in de verloskamer: fototoestel, camera, rolletjes, batterijen, adaptor, 2 nachtkleedjes of T-shirts, 1 grote onderbroek voor na de bevalling, voor de baby; een body met lange mouwen, een warm kruippakje, een mutsje en een navelbandje, evt. druivensuiker, lippenbasem, 1 badhanddoek, washanjes en handdoeken,zelf heb ik nog zo een vernevel spuitbus gehaald van spa reine, voor als het warm is en je niks mag drinken Dit hierboven is het lijstje van in België maar daar blijf je wel wat nachtjes slapen, dus kleding van baby niet zo nemen dan hier.
Ooooh wat veel!!! Ik heb een luiertas waar ik alles voor de kleine in wil krijgen, en een grote boodschappentas voor dingen voor manlief en mezelf. Zo'n vernevel spuitbus is wel een goed idee zeg! schrijf ik op! Verwijsbrief gyn niet nodig, ben al geweest daar en is allemaal in t zelfde ziekenhuis, geboorteplan hebben ze ook al daar. Wat is dat moederboekje? Heb wel het Kraamzorgplan/boek er bij. Bloedgroepkaart heb ik niet, hebben ze vast opgeslagen. Identiteitskaart check! Heb ook ons huwelijksboekje mee, makkelijk voor aangifte van manlief. En ook voor manlief wat schone kleding e/d ... hij zal zich kapot zweten daar haha. Kleding voor baby en mezelf moet ik nog wel precies uitzoeken.. Heb wel 1 badcape mee, en 2 hydrofiele doeken + washandjes.. meer leek me niet nodig? maar wij gaan er van uit snel weer weg te gaan. Heb nieuwe tandenborstels gehaald voor in de toilettas en zal nog meer halen. Och.. toch nog meer te doen als ik dacht! Zal als ik alles er in heb nog eens een overzichtje hier neer typen. XXX Joyce
apart dat je zelf je handdoeken en washanden mee moet nemen. Van de week de nederlandse lijst maar eens opzoeken en kijken wat ik nog mis. Maar camera enzo, pakken jullie die nu al in? Ik verwacht niet dat we die nu al die weken niet gaan gebruiken... Heb wel vast de batterij opgeladen ervan afgelopen week sd-kaartje ook maar vast leegmaken. slapen was hier bagger vannacht, veel pijn, nu nog steeds. Vandaag toch maar proberen om zoveel mogelijk was weg te werken
Hier waren we erg vroeg wakker zoon en ik, half 6. Maar slapen op zich wel redelijk gegaan. Heb fototoestel nog niet helemaal opgeladen. Handdoeken is verschillende per zh maar Genk wil idd wel dat je ze zelf meeneemt. Nu als je ze daar zou krijgen, werd het toch wel in rekening gebracht natuurlijk.
Net even gechecked , luiers handdoeken, washandjes kraamverband ed niet nodig.. allemaal aanwezig in ziekenhuis. Kan je gewoon gebruiken/lenen. Dat scheelt alweer wat ruimte! Camera.. wij nemen de tablet mee.. kan je mee filmen en foto's maken.. die word dagelijks gebruikt dus niet ingepakt.. hoop maar dat die niet vergeten word
Lijstje van ons ziekenhuis: *t-shirt of nachthemd (tijdens bevalling) *nachtgoed en ondergoed (groot) na de bevalling. *toiletartikelen *kamerjas en pantoffels of slippers *steungevende (voedings) BH *eventueel lectuur, cd's (cd speler aanwezig op kamers), spelletjes of iets dergelijks. *babykleertjes (voor t ontslag/naar huis gaan alleen,rest aanwezig) *ponsplaatje dat is het.. dus valt mee wat er allemaal mee moet.. pak zelf nog wel wat extra in voor manlief en wat eten/drinken. XXX Joyce
@ Toch3, Mooie foto's en wat een mooie buik. Echt mooi rond. Die +4 zit ook echt alleen van voren. Hier het zelfde alleen mijn buikje is kleiner maar ik ben ook bijna een weekje minder ver dan jij. @ vlucht tassen meiden, Jeetje wat klinkt dat veel om mee te nemen zeg. Maar zal hier ook wel een berg mee gaan. Maar durf nog niet zo goed mijn vlucht tas al klaar te maken. Het idee van een herhaling op vroege geboorte spookt nog dagelijks in mijn hoofd. En dan zal je net zien heb ik de tas klaar en ja hoor dan begint het. Ik heb mij daarom voor gehouden dit pas te doen als ik bijna 37 weken ben. Dus met 36 en nog iets dagen. Dan is het voor mij safe. Hier eindelijk weer een beetje opgeknapt van de griep. Mijn energie was erg ver te zoeken de laatste dagen en sávonds ging het weer goed. Nu vandaag voor het eerst ook gelijk in de ochtend beter. Maar dat zal ook komen dat ik lekker uit heb kunnen slapen doordat zl nu zomer vakantie heeft. Vindt het wel heerlijk dat de zomer vakantie is aangebroken dan kan ik ook in de ochtend nog even lekker uitslapen. Ik merk echt dat ik dat nodig heb om mijn dag goed door te komen. Maar ach ze zeggen het de laatste loodjes wegen het zwaarst. Ondanks dat ben ik dankbaar dat ik dit deze keer mee mag maken. De warme dagen komen er weer aan pfff wat een hitte hebben ze opgegeven 33 graden hoe gaan we deze dagen doorkomen. Vanavond gaat ml het zwembad opzetten in de tuin dus dat wordt samen met zl dan zo nu en dan een duikje nemen. Verder lekker de was draaien en als alles weer weg is dan even de kleertjes en lakens/dekens van uk wassen met zwitsal hmmm
dank je kitty. Ja is echt weer alleen mn buik die groeit fijn dat je weer opgeknapt bent. En lijkt mij ook fijn ja dat je zoon nu vakantie heeft, geen wekkers meer sochtends vroeg. Hier waren ze ook eindelijk weer eens op normale tijd wakker, rond 8u (ipv 7u of eerder zoals afgelopen week telkens, was ook te merken in hun humeur)
Toch3 mooie buik meid en idd alles op je buik.( En je bent maar weinig bijgekomen!!) Kitty wat fijn dat je je gelukkig weer wat beter voelt
Pfff wat een hitte zeg. We zijn sinds gisteren weer terug van ons nachtje weg. Was wel even lekker om ertussenuit te zijn. Gisteren ook op controle geweest bij de verloskundige. Alles zag er zover nog goed uit. Buik was weer goed gegroeid. Ook qua gewicht weer bijgekomen. Nu in totaal zo'n 11kg bijgekomen. Ik was echt van plan om een begin te maken met de was van onze ukkepuk, maar heb er nu echt geen energie voor. Misschien toch maar weer een paar dagen uitstellen totdat het misschien iets minder warm is. Zijn we vanochtend een parasol gaan halen voordat ml moest gaan werken. Komen we erachter dat die niet in de poot past... Grrrr. Geen tijd meer om terug te gaan naar de winkel. Missie voor morgen.... Net toch maar ff in het badje gaan liggen, maar heb het niet zo lang volgehouden aangezien het in de volle zon staat. Heb wel maar ff een fototje gemaakt van mijn buik.....
Hier was de energie vandaag ver te zoeken voelde me ineens zo moe vanmiddag. Hier ook een buikfoto van mij met 33 weken. Nog niet zo groot maar ben er wel trots op.
ook een mooie buik kitty! Vannacht gelukkig wel goed geslapen. Wel elke x wakker bij het draaien maar al met al toch een goeie nacht gemaakt. Voel me alleen nog gruwelijk duf dus ga zo maar even opruimen hier. Word denk ik binnenblijfdagje, op de radio hebben ze het over 36graden vanmiddag PFFFFFFFFF En hebben amper schaduw aan dek dus dat word tot 4u sowieso binnenblijven
Ha dames! Wil even snel laten weten dat ik er ok nog ben Lees wel trouw met jullie mee, maar kom er even niet toe om te reageren. Met mij gaat alles nog steeds hartstikke goed. Als er geen onverwachte zaken gebeuren gaf de gyn aan dat ik zeker wel de 36 weken ga halen! Hopelijk dit weekend een uitgebreider verslag en kan ik ook op jullie reageren. Mis het namelijk wel een beetje..