1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja Toto minimaal 37 weken dat was de afspraak die we hebben. En die resterende 12 procent klinkt niet zoveel meer,he.

Dolfie ook een mooi buik een beetje vergelijkbaar met de mijne haha. Ken je nagaan hoe ieder haar buik verschillend kan zijn.

Je hebt helemaal gelijk Toch3 om lekker met die hitte binnen te blijven dat doe ik ook. Heb lekker de fan aan dus een lekker koel windje zo nu en dan. Hey 34 weken meid vandaag, jij gaat lekker.

Gister avond heeft ml samen met zl het zwembad opgebouwd. De kraan heeft de hele nacht aangestaan om em te vullen en vanochtend was tie vol. Het is nu dan ook een grote zwemfestijn hier in de tuin. Ik denk dat ik straks ook maar voorzichtig een duikje ga nemen. Natuurlijk als de kids eruit zijn, haha

Verder vandaag een rustig daagje en zo nu en dan even wat doen en dan weer lekker ff rust. Nou meiden hou jullie rustig met dit warme weer en rustig aan dat doe ik namelijk ook.

2. Sjinkie

Sjinkie Lid

4 mrt 2014
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie buikfoto's! Ik krijg zulke verschillende reacties op mijn buik: sommigen vinden 'm klein, anderen juist al heel wat, haha. Maar voorlopig ben ik nog redelijk alleen bij m'n buik dikker (van achter zie je niks zeg maar), hoewel dat met die hitte wel anders aan het worden is...

Ik word trouwens gek van die hitte! Ik zit in de bieb te werken, waar de airco maar matig werkt met mega dikke voeten van het vocht... Omhoog leggen is het enige wat ik kan doen, en veel water drinken. Straks naar huis in een voetenbadje. Ik wil het nog tot 17u volhouden hier, daarna heb ik vakantie!!! En thuis is het nog veeeeel warmer dus daar schiet ik ook niet zoveel mee op.
    Morgen naar Frankrijk, weinig gepland, zien we ter plekke wel. Laatste keer dat dat kan waarschijnlijk ;)
    Wel raar, want mijn vakantie loopt over in mijn verlof, dus laatste uurtjes gewerkt vandaag (en nu dus nog even aan mijn proefschrift) en dan moet ik in dec pas weer werken... bizar idee!

Anyway, nog een uurtje knallen!

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    Kreeg net kramp in mn voet, dus zeg, best zachtjes, "verdorie" maar D hoorde het toch en vroeg wat er was. Ik gezegt dat ik pijn in mn voet kreeg. "waarom dan?" Tja, als ik dat wist... ;)

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    toto, zou fijn zijn als je de 36weken gaat halen!

kitty, ja de 34weken weer gepasseerd, hopelijk komen er niet al te veel meer bij. Nog max 8 :)
    Lekker in je zwembad gelegen nog?

sjinkie, laat zien dan die buik :p

5. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    Hoi Dames..

Hopelijk zijn jullie de ergste warmte goed doorgekomen. Gelukkig word het komende week wel wat minder warm. Ik heb voornamelijk in mn zwembadje gelegen. Zelfs bij ons binnen is het nu warm. De eerste onweersbui ik inmiddels aangekomen. Hopelijk koelt het nu wat af zodat ik even lekker alles open kan gooien.

Gisteravond hebben we bezoek gehad van mijn schoonbroer met hun 8 weken oude zoontje. Echt zo leuk om te zien. Maar ook nog steeds gek om te bedenken dat wij over een tijdje ook zo'n kleine hier hebben.

Nog 8 weken te gaan.... Ml blijft echter volhouden dat onze ukkepuk eerder geboren gaat worden. Geen idee waar hij dat op baseert, maar we zullen wel zien.

Hij heeft inmiddels ook het kaartje goedgekeurd. Hij moest zelfs lachen om de tekst die erin staat.... De wonderen zijn de wereld nog niet uit hahaha

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    dolfie, fijn dath et kaartje door de keuring is!
    ja wel gek idee he, dat er straks zo'n kleintje continu in huis is

Voelde me vanmiddag echt even ongelooflijk dik, de rek schoot uit de band van mn rok :/

7. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Goede morgen dames,

Hier net weer terug van het zkh bij de gyn. Net een groei echo gehad en de kleine doet het helemaal goed. Ze schat zijn gewicht nu op 2200 gram. Het hoofdje kon ze moeilijk meten omdat hij al zo laag ligt.

Ook kon ze geen leuke foto maken van zijn gezicht omdat meneertje deze keer niet mee wou werken en zijn hand ervoor hield. Wel een paar pogingen gedaan later maar nee het handje ging er rap er weer voor. Pestkoppie...
    Ook nog het hartje gehoord wat gaat dat snel zeg.

Hij lag nog steeds lekker met zijn hoofdje naar beneden en met zijn rug aan de linkerkant en zijn billetjes tegen mijn ribben.

Bloeddruk was ook goed 100/65
    Wel weer een kilo aangekomen na 2 weken. Ik zit nu op 66,5 kg dus nu zit ik op +8 kg.

Gyn heeft mijn bm hals niet gemeten want ze wil het niet meer onnodig prikkelen en ze doet nu niets meer om een eventuele bevalling tegen te houden mocht het gebeuren.

Vanaf volgende week heb ik een afspraak met de verloskundigen van het zkh want de gyn gaat met vakantie en ze vond dat ik dan alvast kennis kon maken. En na haar vakantie dan weer terug bij haar.

Morgen alweer 34 weken weer een mijlpaal. En dat zijn dan nog 3 weken dat de kleine zich dan al mag aandienen zonder risico van vroeggeboorte. Jeetje wat gaat dat snel en ik kan me niet voorstellen. En dalijk denkt onze uk van ik blijf nog lekker zitten tot 40 weken of zelfs langer. Maar dat kan ik me niet voorstellen gezien mijn geschiedenis. En ml denkt ook dat onze uk met 37 weken al zal aandienen. Dus ik ben benieuwd zolang het maar niet eerder is want ik wil deze keer ons mannetje gelijk mee nemen naar huis en niet weer achter laten in zkh.

Gelukkig is het weer wat koeler buiten en helaas in de warmte niet in het bad kunnen liggen doordat zl het bad met zijn vriendjes continue in beslag nam. Maar heb het redelijk uit kunnen houden in huis met de ventilator.

Vandaag is ml jarig dus dat wordt straks een leuk cadeautje kopen met zl en een lekkere taart. Verder doen we er niet zoveel aan. Alleen voor zl maken we er een feestje van.

Nou meiden fijne dag verder en laat het aftellen lekker beginnen.

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    fijn kitty dat alles weer goed was. Gefeliciteerd met je man!

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Kitty wst fijn dat de kleine man het zo goed doet !!

10. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Wat goed Kitty!
    Ik ken je gevoel hoor. Ik ben er ook erg mee bezig wat als ik over de 40 weken heen ga. Maar volgens mij wil mijn gyn het daar niet op laten aankomen. Helaas is ze nu ook op vakantie en zie ik woensdag de VK en twee weken later een andere gyn voor de groeiecho. Daarna is ze gelukkig terug, dus zal met 36 weken wel weer bij haar op afspraak mogen komen. Zal het dan eens bespreken.

11. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Middag dames!

Hier vandaag weer controle bij de gyn gehad!
    Alles was goed.. ruim vruchtwater en zn buikje loopt nu bijna 3 weken voor maar niets om me druk over te maken blijkbaar.
    Hij heeft t naar zn zin daarbinnen en dr word goed voor hem gezorgd.
    Enige wat kan zijn is dat bij geboorte hij inderdaad wat te groot lijkt we 24 uur moeten blijven en dat de kleine man zn suiker nagekeken word, of het niet te snel daalt buiten de buik.
    Voor de rest is hij inderdaad al een stukje in de bekken gezakt maar nog niet volledig ingedaald of vast.
    5 augustus weer naar de verloskundige afdeling en 14 augustus weer naar de gyn..dan wekelijks.
    Hij weegt nu met precies 34 weken , bijna 2600 gram dus word na schatting inderdaad net als zn moeder een 8 ponder rond de 40 weken.
    Hij zat wel hoog.. met zn billen tegen mijn ribben terwijl zn hoofdje in mn bekken zit maar dat komt omdat ik zelf niet lang ben en dan met name mn bovenlichaam niet super lang is.
    Dus zal de druk tot t laatst houden bij mn ribben.. maar ach.. zolang hij maar goed groeit he!
    Als hij volgens de gyn "te groot" word zal ik toch eerder ingeleid worden, maar dat zien we dan wel!

Vandaag gelukkig een stukkie koeler... lekker hoor.. maar meteen grote boodschappen en dergelijke gedaan voor een week met manlief :D
    Heerlijk!

Fijne dag dames!

XXX Joyce

12. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Dank je wel meiden! Hier ook erg dankbaar dat het zo goed gaat met de kleine man. En dat hij nog steeds lekker veilig in mijn buikje zit.

@ Toto, Hier hetzelfde verhaal ik mag terug komen bij de gyn over 3 weken en daartussen moet ik het met de vk van het zkh doen. Maar ga het idd ook ff aankaarten zodra de 3 weken bijna voorbij zijn. Mits ik dan al niet bevallen ben. Want ik zou dan rond 38 weken zijn zodra zij weer terug is.

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Joyce wat fijn dat zo alles goed is.

Toto ik zou het ook raar vinden zou ik over de 40 weken heen komen.
    Maar wat gaat de tijd toch snel heh pfff.

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Buik 32 weken en die groeit maar

15. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    #2355 joyce1990, 21 jul 2014
    Laatst bewerkt: 21 jul 2014
    Hey meiden!

Ben hier héél lang niet geweest, ondertussen 33 weken ver en m'n bevallingsdatum staat nu op 7september ipv 10september.. En ik krijg een 3de meisje! :) Ik heb zo'n last van ongi-pijnen in mijn onderbuik en onderrug en ook zo'n steken in mij lage onderbuik en veel druk.. Waarschijnlijk indalingspijn, maar sinds mijn laatste afspraak bij de Gynaecologie 3weken geleden was, en ik pas terug moet binnen 3weken omdat ze in verlof is, twijfel ik echt om een bezoekje te brengen aan de Materniteit ter controle of niet... Had bij de vorige 2 al vroeger opening en 2keer ook ingeleid met 37weken omdat ik al enkele cm's opening had, maar heb nu een andere gynae dus weet ik niet wat het plan is nu.. Moet pas op 8augustus op controle, lijkt me nog zo lang..

16. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Joyce, welcome back! Ik zal voor de zekerheid toch even bellen als ik jou was. Baadt het niet, dan schaadt het niet, toch??

Oneofkind: wow, mooie ronde buik hoor!!

In mijn fotoalbum is het eindelijk gelukt om de foto's van ons babykamertje te uploaden. Het is zó mooi geworden!!
    het is wel privé-album, dus als je er niet in kunt, zal ik je even toevoegen als vriend/contact.
    Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

17. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    Mijn buikfoto's 4,5,6 & 7 maand
    en 7 maand

Bijgevoegde bestanden:

18. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    En de mooiste echo die ik heb: op 21 weekjes :)

Bijgevoegde bestanden:

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Joyce heb je idd gemist hier.

Mieksel ik ga zo kijken ben benieuwd

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    joyce, nog een bescheiden buik vind ik voor een 3de! En ik zou ook wel even bellen en de situatie uitleggen. Leuk zeg, nog een meid, of had je/jullie meer op een knul gehoopt? (buiten gezond om natuurlijk ;) )

One, wist je niet dat je met bowlingballen moest kegelen ipv opeten? :p mooie buik!

Deel Deze Pagina