1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

hihihih tja dacht probeer eens;)

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    fijn, paspoort is verlopen. Kan vrijdag pas nieuwe gaan aanvragen en maandag zitten we weer in duitsland. Maar hopen dat we hem niet nodig hebben ;) Die van manlief is waarschijnlijk ook verlopen

3. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    @toch3 ja vind het ook een 'klein' buikje tot nu toe, ja kreeg toch even de tranen van 'verdriet' in m'n ogen als het toch een meisje was maar heb me er rap over gezet. M'n meisjes zijn super blij met nog een zusje en ik ook. Mijn vriend zit er meer mee in hij zou ECHT een jongentje :p

4. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    @ One wat een mooie ronde buik heb je zeg. Volgens mij heb de helm van mijn zoontje eronder verstopt. Hahaha

@ Toch3, Hier ook achter gekomen dat de paspoort en de id van ml verlopen zijn. Maar voor jou dubbel vervelend wegens het vele reizen wat jullie doen. Ik hoop dat je snel een nieuwe kan krijgen. En volgens mij doen ze ook spoed aanvragen.

@Joyce, Wij waren in het begin in de veronderstelling dat het een meisje zou worden. Maar toen het weer een knul bleek te zijn waren we er ook super blij mee. Voor ml maakte het niet uit maar het ook wel leuk gevonden als het een meisje zou zijn. Maar ach je hebt het niet voor het zeggen. En zolang het maar gezond is en in ons geval lekker volgroeid mijn buik zal verlaten. En niet te vroeg komt.

Joepie hier weer een mijlpaal gehaald 34 weken! Nog minimaal 3 weken volhouden kleine man.

5. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Wat een heerlijk onderschrift heb ik :D
    Maar...., toch nog maar ff blijven zitten natuurlijk ;)

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mieksel en kitty fijn weer een mijlpaal gehaald maar tot 37 weken blijven zitten heh!!

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    @kitty, spoed heeft geen zin, kunnen vrijdag pas naar het gemeentehuis en zaterdag gaan we weer de grens over

@gebroken van het winkelen maar goed geslaagd gelukkig :) wat ik nu niet heb bestel ik denk via internet

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ff snel ego, hier ligt ze weer in stuit pfffffff

9. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Jeetje One, nou maar hopen dat ze nog lekker terug draait.
    Ze heeft inmiddels er nog ruimte voor.

10. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Wat is het een emotionele dag met tegenstrijdige gevoelens. Aan de ene kant het verdriet om de vluchtramp aan de andere kant opluchting en blijdschap. Vandaag is de termijn dat dochterlief het levenslicht zag en deze kleine zit nog veilig in mijn buik en zal dat ook nog wel even blijven doen.

Vandaag weer controle gehad en bloeddruk was nog steeds dik in orde (125/80), geen eiwitten in de urine en ligt gelukkig net als twee weken geleden nog met het hoofdje naar beneden. Zoals sommigen van jullie al last hebben van de indaling heb ik nog niet. Voel wel wat druk van onderen door het gewicht, maar verder ook nog niets. De VK in het ziekenhuis kon zelfs boven mijn bekken het hoofdje tussen duim en middelvinger vastpakken. Buik groeit ook mooi door. Nu zo’n 34 à 35 cm.

Ik las dat sommigen ook al lekkende borsten hebben; ook daar heb ik nog geen last van. En iedereen ook zo netjes bezig met de vluchtkoffer. Ik had zelf de planning om die met 30 weken al klaar te hebben staan, maar omdat ik me zo goed voel heb ik daar niet zo’n haast mee. Heb wel het eea klaar liggen op het dressoir in de slaapkamer en in mijn toilettas, maar ben nog lang niet compleet. Gisteren ook pas de eerste was met alle witte kleertjes (voornamelijk rompertjes) maat 50 en 50/56 gedaan. Pas met uitzoeken kwam ik er achter hoeveel kleertjes we eigenlijk wel niet hebben in maat 44! Die hebben we nu gelukkig niet nodig, dus zal die tijdens mijn verlof ook gaan wassen zodat ze mee kunnen naar het ziekenhuis om daar achter te laten op de kinderafdeling.

Volgende week zondag dikke buikenshoot buiten in de natuur. Heb er zin in al zal het eerst wel onwennig zijn. Ik poseer niet graag voor de foto, dus zal wel eerst over een drempel moeten.

Heb hier ook mooie buiken voorbij zien komen. Zal zelf ook nog eentje van afgelopen weekend in bikini posten. Zijn van slechte kwaliteit doordat ik ze pas ’s avonds heb gemaakt voor de spiegel met flits….

One… balen dat ze weer in stuit ligt, dat wil je eigenlijk niet horen, maar gelukkig heeft ze nog de tijd en ruimte om weer terug te draaien. Ik duim voor je!

Kitty gefeliciteerd met je mijlpaal! Maar zoals afgesproken nog wel tenminste 3 weken erbij hoor J

Joyce, fijn dat bij jou ook alles goed gaat. En idd een flinkerd hoor!

Mieksel, leuk kamertje! Zag ze in de club staan. Komt lekker knus over. Daar hou ik wel van.

Joyce1990, wat een bescheiden buikje. Zeker voor een derde kindje. Heb je er erg last van dat van binnen alles in de verdrukking komt? Je zal in ieder geval geen problemen hebben met het strikken van je veters :p

Voor de rest heb ik even niet zo veel te melden, maar denk dat deze reactie al weer best lang is J
    Volgende week woensdag mijn laatste werkdag, dus dan heb ik weer tijd om gezellig regelmatig mee te kletsen.

11. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Bij deze de foto

12. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    @toto: van sommige dingen heb ik wel last bv.als ik teveel gegeven heb kan ik moeilijk ademen en heb veel last van maagzuur, verder slaap ik nog op m'n buik dus valt het best mee
    @kitty:inderdaad gezondheid is het belangrijkste!

Hier: gisteren een hele dag overgeven en dus al enkele dagen lage buik en rugpijn dus toch maar naar de dokter geweest vandaag, heb al wat oefenweeën maar verder is baarmoederhals enz nog goed, overgeven kwam waarschijnlijk door combinatie van het maagzuur/reflux en een maagontsteking. Alles in orde dus :)

13. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    #2373 Pharilla, 24 jul 2014
    Laatst bewerkt: 24 jul 2014
    Goh naamgenoot,

Hier gister ook opeens beroerd, ochtend niets aan de hand, beetje bandenpijn rechts.. Rond 2 uur in de middag opeens hele erge pijn linkerzij (voorwee?) wat zo'n 20 minuten aanhield, sindsdien gooi ik alles eruit! Blegh!

Geen idee waardoor. Hopelijk vandaag wat beter, zo niet dan bel ik de gyn/vk afdeling toch maar ff.

Xxx Joyce

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Oei meiden.
    Hopelijk voelen jullie je snel beter!!

Toto mooie buik en lekker bruin!!!

15. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    @Joyce:veel beterschap

Voel me gelukkig al iets beter, heb nu wel rugpijn. Altijd wel iets als je zwanger bent :p een vriendin van me moet morgen bevallen.. Dat maakt het extra moeilijk, goh wat ben ik jaloers!

Ik las ook van meiden die hun vluchtkoffertje al klaar staan hebben, zou mijne ook al willen maken maar vind het het zo moeilijk wat erin te steken met extreme weersschommelingen de laatste weken..

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    @joyce, nu is hij toch zeker wel blij met nog een meisje?
    nog op je buik slapen?!?!?! :O ik heb hier alleen nog keus tussen linkerzij en rechterzij :p Buik is al lang geleden geschrapt.
    beterschap!

@paspoort: word morgen racen tegen de klok waarschijnlijk om op tijd in het gemeentehuis te zijn. Stomme ambtenaren hebben heel de middag vrij en wij gaan zaterdag weer de grens over

@geslacht: hier allebei niet echt voorkeur nu. scheelt misschien ook wel dat we er van beide 1 hebben nu

@ONe, wat een eigewijsje! Hopelijk draait ze nog een keer!

@borsten: echt lekken niet, tenminste niet zoveel dat het door mn shirt heen komt maar gebruik wel zoogcompressen omdat die het beetje vocht toch opvangen en het niet gaat zitten irriteren

@ziekenhuistas: voor de baby heb ik de spullen erin, mn toilettas nu ook. Moet alleen nog kleren voor mn eigen doen. Nachtponnen zitten in de was (zijn nieuwe dus maar even wassen), rest moet ik nog even bij elkaar rapen, zoals slippers. En over het weer: gewoon zomerse kleren met een vestje erbij voor het geval dat het geen 30 graden is ;)

@toto, leuk, dikke buiken shoot! Zit er nog over te twijfelen of ik dat ga doen
    en wouw! ook mooie buik! Ik zal jullie een trauma besparen door een blotebuikfoto te plaatsen :p

@maagzuur: hier ook steeds vaker last van, gelukkig helpen de rennies nog

@hier: wel weer aardig opgeknapt gelukkig na nacht slapen. Wel veel last van mn buik, trekkerig gevoel, groeispurtje? al hoop ik het niet, die buik hoeft echt niet veel dikker te worden van me!
    morgenmiddag weer op controle bij de vk, zal hierna nog 1x zijn denk ik en dan door naar de gyn :( Gaan als het goed is ook gelijk op de werf kijken hoe het er daar uit ziet, ml snapt me niet erg, maar ik wil gewoon nu weten hoe het er daar uitziet en niet pas als we er daadwerkelijk moeten gaan liggen. En ik twijfel ook nog of ik wel met 40.3 pas omhoog wil, gewoon gaat nu meer uit naar weekje eerder

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    35 weken :) nog 35 dagen tot de datum, maar verwacht dat er nog wel wat bij komt

18. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Beterschap Joyce.

Toch3, 35 weken en 35 dagen nog wat gaat het snel bij jou. Klinkt ook wel leuk zo. Ik hoop voor je dat het niet meer dan 35 dagen nog gaat duren.

Hier heb ik wel het idee dat het voor mij geen 40 weken worden. Harde buiken worden al iets meer maar niet pijnlijk en heb af en toe het gevoel alsof mijn baarmoeder aan het verzakken is en alsof de kleine er zo uit kan vallen beneden. Voel dan zo'n druk daar beneden en alsof uk met zijn nagels aan het schrapen is beneden. Hebben jullie daar ook last van? Of hoort dat erbij?

Uk beweegt vol op en voel echt iedere beweging die hij maakt en soms is hij zo druk dat ik zowat misselijk word van die bewegingen in mijn buik. Natuurlijk hoop ik dat de kleine nog minimaal 2,5 week blijft zitten. Maar het is allemaal zo nieuw voor mij deze laatste weken.

Verder voel ik me prima en heb ik het druk met heen en weer rijden naar het zkh want ml is woensdag avond opgenomen voor een hartinfarct die hij onbewust 2 weken geleden heeft gehad. Dus hij ligt nu in het zkh voor allerlei onderzoeken. Het gaat heel goed met hem en hij voelt zich ook goed maar de artsen zijn er niet gerust op en als alles mee zit mag hij vandaag weer naar huis. Maar dat hangt van het kathetheronzoek af die hij nu momenteel krijgt.

Dus ik zit nu met spanning af te wachten totdat hij belt met verder nieuws.

Gister in het zkh moest ik wel lachen om een opmerking van hem. Zo zei hij nou mocht je ineens moeten bevallen dan ben je wel gelijk in het goede zkh. Mijn afdeling is rechts vanuit de lift en de jouwe links, haha. Maargoed liever nu toch maar even niet hè.

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    Vanmiddag weer op controle geweest. Alles was weer goed. Uk is zelfs al ingedaald :) Vandaar dat ik af en toe zo'n druk voel op een zenuw in mn bekken. Het kan nog wel iets dieper maar zoals het nu ligt heb ik geen lig-advies meer :) Ook nog even met de echo gekeken, het is inderdaad netjes het hoofdje beneden dus hoef niet meer bang te zijn dat het nog in stuit komt. Voor de rest lag het precies zoals ik het vaak voel: rugje rechts, kontje tegen mn ribben en voetjes/handjes links.

Wel wil ze dat ik wel echt blijf opletten op de bewegingen van het kindje omdat het heel wisselend is. De ene dag zit ik te twijfelen of ik zal bellen, andere dag zou ik graag willen dat het even een uurtje gaat slapen ;)
    Nog doorgesproken over hoe we het straks gaan doen omdat we nu in een andere plaats gaan liggen dan we verwacht hadden (daar kunnen we niet helemaal omhoog op de werf). Gelukkig komen hun de nacontroles gewoon doen. En de afspraak over dat ik, ondanks dat ik onder de gyn val laatste weken, ze mag bellen als ik twijfel en hun dan langs willen komen blijft gelukkig ook zo :) Mag gewoon bellen als ik twijfel en dan beoordelen ze aan de telefoon of ik gelijk naar het ziekenhuis moet of dat ze even langskomen.
    Helaas kon ze me niet echt verder helpen in de keuze wanneer we op de werf moeten (willen). Eerder stil + veel overtijd = gelijk na de kraamtijd varen. Laat stil = na de kraamtijd mogelijk nog paar dagen langer vrij. Hoeveel is het ons (mij) waard om na de kraamtijd nog meer dagen vrij te hebben? Hoeveel stress ga ik hebben van het langer doorvaren nu? Ze verwacht wel dat ik weer overtijd ga gezien de vorige 2x, maar ze zei ook dat het niet perse hoeft en het gerust met 39weken zo ver kan zijn... Daar moet ik dus nog even over nadenken

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    kitty, dat was wel even schrikken zeker toen je het hoorde? Hopelijk is hij nu weer thuis!
    Dat gevoel herken ik wel, "hoort erbij" zullen we maar zeggen ;)

Deel Deze Pagina