1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Helaas mocht ml vandaag wederom niet naar huis en heb ik vanaf half 2 in het zkh gezeten. Wij zijn toen om 2 uur met de ambulance naar een ander zkh gebracht want daar moest hij gedotterd worden. Dit omdat hij twee vernauwde vaten had. Inmiddels ligt hij nog in dat zkh een nachtje ter obsivatie omdat ze alleen de kransslagader wijder hebben kunnen maken en de andere vertakking konden ze niet bij.

Morgen ochtend zal hij weer terug gebracht worden naar het andere zkh en daar zullen ze beslissen of dat hij morgen naar huis mag of niet. Wel even in de stress gezeten tijdens het wachten vanhet dotteren omdat het normaal een half uur tot een uur duurd maar nu al 2 uur duurde en was ik bang voor complicaties zeker omdat je niet met een arm of been te maken hebt. Maar gelukkig was alles goed gegaan.

@ Toch, wat fijn dat alles weer goed was en de kleine uk goed ingedaald ligt. Voor mij weer een geruststelling dat mijn klachtjes erbij horen. Scheelt weer extra zorgen.

Nou ik ga een lekkere douche nemen en dan een flinke plof op de bank lekker bijkomen van al dat gewandel van hot naar her van vandaag.

2. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Och Kitty wat een spanning, hoop dat je mannetje snel weer in goede gezondheid bij je thuis is!
    Doe rustig aan meis!

XXX Joyce

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    jammer dat hij nog niet naar huis mocht kitty! hopelijk morgen wel. Is er een verklaring voor zn problemen of is het stomme pech?

4. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    Bah Kitty wat een gedoe zeg... Kun je nu echt niet nog erbij hebben he.... Hopelijk is ie snel thuis en kunnen jullie nog genieten van de laatste weken van je zwangerschap....

5. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    @kitty: veel beterschap aan je man.. Sowieso niet leuk zeker niet in je laatste weken zwangerschap
    Ik heb ook net dezelfde pijnen, druk zo erg dat ik mijn benen toehoud omdat ik denk dat ze er anders uitkomt en het 'nagelschrapen'.. En zoals ik al vermeldde is mijn baarmoederhals nog goed, Hoort er dus blijkbaar bij..

Hier: gisteren op babybezoek geweest bij mijn vriendin dat moest bevallen, was vergeten hoe klein pasgeboren baby's zijn!! Kan het eigenlijk nog steeds niet geloven dat ik er binnenkort ook eentje heb! Iemand nog dit gevoel?

6. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Dank jullie wel meiden voor jullie mede leven.

Hier net ml aan de telefoon gehad en het zkh waar hij nu nog ligt heeft de ambulance besteld om hem weer terug te vervoeren naar het andere zkh. Zodra hij daar is aangekomen belt hij mij weer op en ga ik daarheen. En zal dan horen of dat hij vandaag naar huis mag.
    De oorzaak hebben ze niet kunnen vinden van de vernauwing maar als hij niet naar de ha was gegaan met klachten van zijn griep die hij toen had waren we er niet achter gekomen dat hij hartproblemen had.

Het is wel vastgesteld dat hij nu hartpatiënt voor zijn leven is en dat hij levenslang aan de medicijnen zal moeten blijven. En zal moeten stoppen met roken. Nou is dat niet zo erg want ik was ook al gestopt toen ik mijn eerste positest in mijn handen had in december.

Verder gaat het hier goed maar heb echt het gevoel dat uk goed aan het indalen is. Het 'nagelschrapen' gevoel is er steeds vaker. En ondertussen beweegt uk erop los. En duwd af en toe zo erg tegen mijn buikwand aan alsof hij erdoorheen wilt. Eerst dacht ik dat het weer een harde buik was maar het harde gevoel is dan ook alleen aan 1 kant.
    Nu ook op dit moment is hij lekker aan het duwen en porren en voel nu echt een steek in mijn vagina, oefff

Ik vindt het allemaal best zolang hij nog maar even 2,5 weken blijft zitten.

7. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Fijn dat ze er redelijk op tijd bij waren Kitty! Dat hij maar snel weer bij je thuis is.

Hier gelukkig weer beter al ligt de kleine man zo vaak tegen mn maag en longen aan te drukken dat t niet raar was/is dat ik benauwd en misselijk ben.

Ben redelijk kort, vooral bovenlijf dus hoop dat t minder word als hij ingedaald is.

Mn moeder heeft de gordijntjes gemaakt en opgehangen dus hierbij ook wat kamer foto's nu t af is.

Xxx Joyce

8. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    En nog wat...

9. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Mooi hoor Joyce!

Hier vanavond goed nieuws gekregen manlief mag morgen ochtend naar huis onder strikte voorwaarden. Jeahhh

10. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Dank kitty.

Kijk dat is goed nieuws! Fijn je man weer snel bij je!

11. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    @joyce: mooi hoor :) Mijn dochtertje zal voorlopig bij me op de kamer moeten want we komen een kamertje te kort, plan was om te verhuizen maar een huis vinden blijkt moeilijker dan gedacht :(

@kitty: Fijn dat je man terug thuis is :)

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Kitty fijn dat je man nu t huis is .
    Hier 3dgn efteling geweest.
    Nu bijna thuid.
    Kapot moe maar s heeft zich weer enorm geamuseerd.

13. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    @Kitty Wat fijn dat je man weer thuis is. Het is echt een geluk dat jullie het ontdekt hebben en dat hij nu verder onder controle is.

Leuk om te zien dat iedereen zich echt nu klaar het maken is voor 'het' moment.

Ik ben blij dat de temp nu lekker wat gezakt is. Alleen jammer dat dat weer in combinatie is met regen... Maar ja zo zijn we nooit tevreden he.

Hier al een aantal dagen met momenten een menstruatie-achtige kramp onderaan m'n buik. Vraag me wel af wat dat is. Gelukkig vanavond op controle bij verloskundige, dan toch maar eens navragen....

14. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Goede morgen dames.

Dank jullie wel, ik mocht zondag dan eindelijk ml weer meenemen naar huis. Hij moet het wel rustig aan doen en voor de rest van zijn leven aan de medicijnen maar liever dat dan het ergste senario. Het gaat helemaal goed met hem en we zijn blij dat hij weer lekker thuis is.

@ Joyce, hier hetzelfde dilemma hoor dat we maar 2 slaapkamers hebben maar ook hier slaapt uk dalijk bij ons op de kamer en wegens de ruimte hebben wij gekozen voor een combibed. Echt een uitkomst. En later gaan de broers lekker bij elkaar op de kamer.

@One, wat leuk de Efteling. Ik durf dat niet aan hoor ondanks dat de Efteling niet zo ver van het zkh is. Ik vond de dagelijkse ritten en wandeltochten naar het zkh al vermoeiend. Was sávonds echt kapot.

@ Het weer, hier is het weer ook weer wat aangenamer. Gister wel een flinke bui gehad maar s'middags kwam de zon weer tevoorschijn en was het wel te doen. Van mij mag het wel ff zo blijven de laatste weekjes.

Hier vandaag weer een mijlpaal bereikt van 35 weken. Joehoe!! En hij zit er nog lekker. Ik ben helemaal blij nog 2 weekjes en dan heb ik me doel behaald.

@ Dolfie, Menstruatiepijn heb ik geen last van maar zou het maar idd even navragen want ik lees op andere topics dat we daar pas op het einde last van zouden kunnen krijgen. Waarschijnlijk is het niks maar goed het neemt wel weer de onzekerheid bij je weg.

Hier voel ik me goed alleen de ene keer heb ik het gevoel dat de kleine daar beneden zit te drukken en het ander moment niet. Is soms wel lastig met lopen.
    Morgen weer op controle in het zkh maar dan nu bij de vk want mijn gyn is met vakantie. IK ben benieuwd van hoe en wat.

15. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    @ kitty: heb ook maar 2 slaapkamers en de 2 meisjes slapen nu al samen en geen plaats meer voor nog eentje :p. Gelukkig heb ik een ruime kamer (zijn eigenlijk 2 kamers zonder scheidingsmuur) dus heeft ze wel haar eigen plekje.

Maar ik zoek niet enkel een ander huisje voor het plaatsgebrek, momenteel wonen ik en m'n vriend nog niet samen (is een andere Papa dan de andere 2) en omdat we toch een eindje van elkaar wonen, hij moeilijke uren heeft op z'n werk en we allebei afhankelijk zijn van het openbaar vervoer, kan hij maar 2 nachten en 1dag bij me zijn in de week, dus had gehoopt voor de komst van het kleintje in zijn stad te wonen.. Jammer maar helaas :(

@one: ik ben vorige week ook een dagje naar een pretpark gegaan, was natuurlijk toevallig ziek die dag, en moest een paar keer overgeven maar m'n kids hebben hun ongelofelijk geamuseerd!

@dolfie: menstruatiepijn is een van de pijnen die ik ook heb, komt waarschijnlijk door het indalen ;)

Hier: ik voel me echt beroerd! Mijn maagontsteking is precies nog niet opgelost, heb ongelofelijk het zuur zo erg dat m'n rug er pijn van doet en ook nog eens hoofdpijn erbij.. Volgende week moet ik naar de gynaecoloog en ga bespreken of het mogelijk is om in te leiden.. Zoals ik al zei woon alleen met m'n kids en heb geen opvangmogelijkheden in de buurt en al m'n vrienden en familie wonen op minimum een uur van mij.. Hopelijk heeft ze wat begrip voor de situatie en kan ik op die manier ten minste voor opvang en dergelijke zorgen

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    @dolfie, indalen misschien?

@kitty, fijn dat hij weer thuis is
    en joepie, ook de 35 weken bereikt!

@uk komt hier ook eerst bij ons op de kamer omdat we geen kamer overhebben. D en L moeten straks bij elkaar maar wil dat zo lang mogelijk uitstellen ;)

@dagje weg: hoef ik ook niet meer te doen :( zondagmiddag ff naar de stad gelopen en daar gegeten maar dat is al te veel

@buiten: hier op de moezel nu ook grijs, benauwd en af en toe regen

@joyce, hopelijk vinden jullie snel een huis!

@hier: moe moe moe, dr komt weer niks uit mn handen :( Blij dat zusje over 2,5week komt, dan kan zij poetsen voor me. Ja ik ga er misbruik van maken ;) nee hoor, maar ze bood het zelf aan om nog een weekje te komen helpen aan het eind van haar vakantie. En ze hoopt stiekem dat uk die week komt ;)

17. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    Heb het gisteravond aan de verloskundige gevraagd. Dat zou inderdaad van het indalen kunnen zijn. Kleine ligt nu met de bovenkant van z'n hoofdje al ingedaald. Ze kon op de hand al voelen dat de kleine wat aan de grote kant was...
    Over 2 weken weer terug. Vk gaf aan dat we dan de bevalling alvast gaan bespreken.. Toen moest ik wel ff slikken. Besefte op dat moment dat het er echt bijna aan zit te komen. En de 18de is afspraak gemaakt voor laatste echo (groei en ligging).

@Uitstapje Knap van je One dat je nog naar de Efteling kunt gaan. Voor mij is even over de markt lopen al te veel gevraagd. Dat voel ik dan alweer te hele dag.

@Tip Oh ja ik zag in de folder van de Etos dat as vrijdag en zaterdag de Pampers 40% korting hebben. Denk dat ik wel ff voorraadje in ga slaan. Dat scheelt toch weer. Is dan nog goedkoper dan t huismerk geloof ik.

@Slaapplaats. Aangezien het onze eerste is hebben wij wel plaats genoeg. Toch heb ik een wiegje gekocht zodat hij de eerste tijd bij ons op de kamer kan slapen. Dat wil ik proberen alleen voor de nacht te doen en overdag op zn eigen kamertje zodat hij daar ook aan kan wennen.

18. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Joyce, Dat lijkt mij een vervelende situatie en zeker nu met een kleintje op komst. Ik hoop dat je snel een passende woning zult vinden. Zo is ook maar niets.

@ Toch3, Lekker hoor een weekje hulp in je huishouding. Hier moet ik alles zelf doen maar ml helpt me waar hij kan. Mijn schoonfamilie woont in Turkije dus daar hoef ik niet op te rekenen. Al zei ik laatst wel van ik zou willen dat je moeder hier was zo dan hadden we het echt goed. Waarop ml zei nou zeg je me wat zeg, zeker weten ze had alle werk uit je handen genomen en dan zou je echt lekker verwend worden met een schoon huis, lekker eten, voor zl wordt gezorgt heerlijk. Maar helaas kan dat niet en moeten we het zelf maar een beetje zien te regelen alles en zei toen maar alles gaat toch goed zo? En dat is ook zo maar toch zou ik meer willen doen dan momenteel me lichaam het toe laat.

Dus Toch geniet er lekker van.

Hier straks weer naar het zkh voor controle. Ik ben benieuwd naar de vk die ik krijg. Ik ben zo gewend aan me lieve gyn.

Eerst maar even eten want zl heeft net voor mama noodles gemaakt die schat.

19. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou meiden het is stil hier.
    Ik ben weer terug van het zkh en heb kennisgemaakt met de vk. Ik moet zeggen dat het mij reuze is meegevallen. Ze maakte echt veel meer tijd om echt alles duidelijk uit te leggen.

Mijn bd was goed 120/65 en gewicht weer iets erbij. Ik zit nu op 65.9kg.

Verder heeft ze met de dopler naar het hartje geluisterd en vond het een krachtig hartje. Ook heeft ze rondom mijn buik gevoeld en vertelde dat uk al heel erg diep ingedaald lag en ook al vast lag. Maar dat het niets hoeft te zeggen wanneer hij zich zal aandienen.

Ook heb ik maar even gevraagd naar het nagelschrapen en zij vertelde dat omdat de kleine zo diep ligt en vast af en toe met zijn hoofdje beweegt en duwt en dat is wat je dan voelt.

Ook vertelde ze me wat te doen bij weeen en dat ik niet te lang moest wachten ivm met de reistijd. En mocht ik het gevoel hebben dat het te snel gaat mocht ik met de vk waar ik in het begin liep bellen en zal het dan toch een thuis bevalling worden. Maar liever heeft ze dat ik naar het zkh kom. Afdeling heeft ze ook verteld en ik had echt het gevoel dat ze alle tijd nam zodat ik niet met onduidelijkheden zit.

Over twee weken heb ik weer een afspraak bij haar. Omdat ze het niet nodig vondt om mij volgende week weer een reis te laten maken. Zeker omdat mocht de kleine zich aandienen het toch niet meer tegen houden.

Al met al een geslaagde afspraak.

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    @kitty, ja heerlijk. Moet nu ook alles zelf doen, ml maakt dagen van 14 tot 18u dus daar hoef ik niet veel van te verwachten. Maar wat zou het nu fijn zijn om aan de wal te wonen dat ik de kinderen af en toe ergens kan onderbrengen om zelf te kunnen slapen of zusjes die gewoon even een (mid)dagje kunnen komen helpen... Maar komt allemaal wel goed. Gelukkig is de groeispurt met de daarbij horende buien van zoonlief weer over!
    fijn dat de afspraak in het ziekenhuis goed verlopen is

Deel Deze Pagina