1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    Goedemorgen dames,
    Lang geleden weer dat ik wat geschreven heb hier. Ik zal proberen zo wat terug te lezen, maar ben bang dat het onbegonnen werk is om alles te lezen haha.
    Hier gaat het helaas niet lekker. Ben het echt spuugzat. De kleine maakt het gelukkig heel erg goed, en ook de controles zijn tot nu toe altijd super, dus dat maakt een hoop goed.
    Wat er precies aan de hand is? Ja, wat niet haha.
    Heb sinds week 24 al verschrikkelijke bekkeninstabiliteit die (naar het lijkt) elke dag wel erger word. Fysio helpt eigenlijk bijna niet. Bekkenband zorgt voor alleen maar meer pijn dus dat schiet niet op.
    Daarnaast heb ik nu sinds een week bijna non-stop harde buiken. Hierdoor slaap ik bijna niet meer (hooguit 1 a 2 uur per nacht). Overdag naar bed gaat bijna niet omdat mijn man gewoon werken is, en hier nog een klein mannetje van 6 rondhobbeld. Ik ben vanaf 29 weken al thuis, en dan duurt het allemaal heeeeel lang.
    Wat op zich niet erg is, is dat ik tot nu toe pas een pond ben aangekomen. Persoonlijk vind ik dat ik het wel kan missen, maar je krijgt wel van iedereen te horen dat je er slecht uitziet (aangezien mijn gezicht zo'n stuk smaller is geworden). Niet echt motiverend dus.

Gisteren een keertje extra naar de vk geweest omdat ik dus echt gek werd van die harde buik. Vk voelde het idd ook. Helaas niks aan te doen (wat ik natuurlijk wel wist). Ze gaan proberen me met 38 weken te strippen, maar dat geeft natuurlijk geen garantie. Verder gaat ze met een gynaecoloog overleggen of ik met 40 weken ingeleid kan worden, omdat ik op ben. Ook gaat ze met mijn huisarts overleggen voor slaapmedicatie voor een paar dagen, maar ik mocht zelf beslissen of ik ze innam. Al met al dus (weer) een fijne zwangerschap.... NIET!
    Maar ja, zoals ik al aangaf, met de kleine gaat het goed, dus dat helpt me echt wel om het nog een paar weken vol te houden. Sorry voor het lange verhaal, moest het effe van me aftikken hihi

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.411
    17.375
    113
    toch nog even zien vol te houden sonja! Hopelijk kan je met slaapmedicatie wel weer een paar nachten goed slapen, dat scheel al een hoop, als je redelijk uitgerust bent

3. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Net terug van controle gyn, alles in orde en volgens schema.
    Hij lag lekker t echo apparaat weg te drukken met zn billen :)
    Volgende week en week drop weer afspraak staan maar volgens gyn kon is maar zo eerder komen.
    Hij lag in de bekken maar niet vast of volledig ingedaald maar 1 goede wee zou voldoende zijn volgens gyn! We gaan t mee maken!
    Het niet slapen wil ze nog ff aankijken zo lang ik t volhoud. Gaat nu nog we'll, moet gewoon smiddags ook ff liggen.

Voor de rest dus alles goed!

Xxx Joyce

4. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    @Joyce: spannend!

Morgen alweer een weekje gepasseerde sinds m'n laatste controle en weekje tot de volgende :)

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Joyce spannend.

Hier met zoon ziek pfff , hebben ab kuur gekregen.
    En hw b weer wat eiwitten in de urine dus in de gaten houden die bloeddruk.

6. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    @Joyce: Ben benieuwd naar de foto's.

@dolfie: 12kg is ook netjes. Zit zelf nu op 12,5kg en ben ik ook heel tevreden mee. Fijn dat je controle ook weer goed was.

@one: Lekker hoor dat ze inmiddels vast ligt. Is toch een zorg minder. Wel jammer van de eiwitten in je urine. Had je wel 'gewassen' urine ingeleverd?

@sonja: Leuk om weer van je te lezen. Aleen jammer om dan te moeten lezen dat het niet lekker met je gaat. Wel fijn dat je een VK hebt die meedenkt en het zo dragelijk mogelijk voor je wil maken. Hopelijk voor jou dient de kleine zich snel aan.

@pharilla: Fijn! En idd 's middags nog even rusten. Probeer ik hier ook wel dagelijks te doen. Helaas vandaag en gisteren niet van gekomen.

Ik heb gisteren de CD gekregen met de bewerkte foto's. Heb ze ook allemaal in zwart/wit gekregen. Echt superblij mee!
    Vandaag minder dagje. Dochter heeft al maanden last van verstopping en ondanks medicatie blijft ze ophouden en vandaag dan de dag dat het allemaal toch echt moet komen. Dus de hele dag aan het huilen en elke keer beetjes poep in de luier. Zal blij zijn als vriendlief weer thuis is van werk dat hij haar even over kan nemen. Nu tegen al mijn principes in haar toch maar even achter de televisie gezet.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Toto mogen we een foto zien?

Ja was schone urine, tja het was wel beetje te verwachten alleen hopelijk gaat het goed t/m 37 weken;)

8. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    Idd fijn dat ze met me meedenkt. Ze belde me alleen pas gister om 5 uur dat de ha de medicatie had uitgeschreven dus ik kon niet meer naar de apotheek. Zometeen nog even met mijn zoon naar zwemles (hij moet morgen afzwemmen... Jeej) en dan haal ik ze meteen op.
    @toto... Heel herkenbaar die verstoppingen bij kinderen. Mijn zoon heeft er al zijn hele leven last van. Alles geprobeerd, maar zo zielig. Medicijnen werken bij hem gelukkig redelijk. Hij heeft dan alleen overdrukdiarree, waardoor de endeldarm dus zo vol zit dat hij tegen zijn blaas aan drukt. Gevolg: nog steeds af en toe natte Broeken omdat hij dan gewoon te laat is.
    Toen hij nog een stuk kleiner was hielp vooral een theelepeltje tomatensap in zijn mond (moet er zelf ook niet aan denken) of een paar druppels olijfolie door zijn melk. Dat verschilt natuurlijk ook per kind. Vreselijk is het, sterkte met de kleine meid.

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier ook idd ervaringen met moeilijk kunnen poepen van zoon, vanaf een paar maanden.
    Roosvicee laxo hielp maar daar werd hij enorm druk van.
    En hij kreeg movicolon maar dat is ook niet goed voor altijd, de darmen worden lui van medicatie.

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.411
    17.375
    113
    zoonlief poept hier juist te veel/vaak. Nu heeft hij een week geen melk op en geen diarreeklachten meer. Waarschijnlijk net als ik lactose intolerant :(
    Dochter poepte wel heel moeilijk, gaat laatste tijd gelukkig weer beter.

38 weken vandaag :) De kans dat uk komt word elke dag groter :) Vanmiddag weer op controle, verwacht er niet veel bijzonders van

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Toch3 wauw proficiat met je 38 weken!!!
    :D

12. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    @toch3: spannend 38weken! En wat te weten gekomen bij de controle vandaag?

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.411
    17.375
    113
    joyce, nee controle was verspilde tijd ;)

14. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    @toch3.. Heerlijk dat je 38 weken bent nu. Laat de kleine maar komen zou ik zeggen!
    Ik heb gisteravond dan toch maar de slaapmedicatie genomen. Mijn zoon moet Zometeen afzwemmen (en dat heeft lang geduurd voor hij zover was) en ik dacht dat het misschien slim was aangezien ik een aardige zenuwpees ben en verwachtte dat ik heel slecht zou slapen. Het was ook meteen de laatste keer dat ik het heb genomen. Bah bah wat ben ik er ziek van geweest. Hele nacht niet geslapen van de maagzuur (ondanks de maagzuurremmers die normaal prima werken) en om half 4 vannacht boven het toilet gehangen. Overmorgen moet ik weer naar de vk, maar denk dat ik me er maar gewoon bij neer moet leggen dat slapen er voorlopig (bijna) niet meer inzit. Gelukkig is ml er het weekend, dus dan kan ik 's middags nog wel even een powernap doen (hoop ik).

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.411
    17.375
    113
    niet fijn sonja! Is je zoon geslaagd?

16. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    @One: Heb hier natuurlijk al eerder wat foto's van de shoot geplaatst, maar heb er ook 2 in het buiken topic gezet. Zal zo ff de link erbij zoeken.
    Ik zal voor je duimen dat de eiwitten niet meer worden en je gewoon minimaal de 37 weken haalt.

@toch: 38 weken alweer! En wat fijn dat het met de ontlasting van je zoon beter gaat sinds hij geen melk meer krijgt. Lukt het hem een beetje om er mee om te gaan dat hij nu veel niet 'mag' wat hij wel lekker vindt?
    Jammer dat de controle verspilde tijd was. Maar in ieder geval is er niets mis en doet de kleine het dus nog goed.

@Sonja: Wat balen dat je niet goed op de medicatie reageert. Slechte nacht dus. Bah! Kun je er ook nog wel bij hebben....
    En is je zoon geslaagd?

Hier is dochterlief alles kwijt. Heeft in totaal wel 2 dagen geduurd. Eergisteren drie volle luiers met overloop diarree en andere zachte ontlasting. DAcht eindelijk dat ze het alleen op lactulosesiroop wel aardig deed totdat ze na een gezellige halve dag Scheveningen gisteren weer begon te piepen dat ze moest poepen. Uiteindelijk twee grote harde bonken uitgepoept. Gelukkig is ze er nu weer voor een tijd vanaf, maar helaas werkt de lactulose dus niet afdoende. Van de HA ook al een aantal keren forlax meegekregen, maar daar reageert ze weer heel heftig op een gaat ze echt alleen aan de race.
    Maandag de HA maar weer bellen en bespreken wat we er verder aan gaan doen.

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.411
    17.375
    113
    toto, ja hij pakt het gelukkig wel goed op :) We hebben in de supermarkt met zn 2e broodbeleg uitgezocht die wel mag en we normaal niet hebben dus dat was feest ;) Vandaag bij opa en oma ook eigenlijk geen "probleem" gehad, 1x lopen piepen maar was zo afgeleid. Morgen gaan we weer iets met melk proberen denk ik, ben benieuwd.

18. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Gelukkig pakt hij het goed op. Scheelt ook dat hij oud genoeg is om het te begrijpen waarom het zo is.
    Ben benieuwd hoe hij gaat reageren op weer melk. Ga je het zelf na de zwangerschap ook weer proberen?

19. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    Mijn zoon is idd geslaagd! Helemaal trots Hihi. Dat gaf wel weer effe wat energie, en kon even ergens anders aan denken. Nog wel een traantje weggepinkt hoor. Hij vroeg op een gegeven moment, of ik wel trots op hem was. Er waren zoveel kindjes die er veel minder lang over hadden gedaan en dat was knapper volgens hem. Hem even duidelijk gemaakt dat het juist voor hem zo knap is ivm met zijn spieren (hij heeft hypermobiliteit). Dat ik misschien wel extra trots was!
    Verder niet veel te melden vandaag. Een hoop pijn gehad weer, maar ik zal jullie het geklaag besparen. De powernap van gistermiddag was wel even heel lekker. Morgen weer naar de vk en even doorgeven van de medicatie, hopelijk heeft ze nog een andere oplossing.

Vandaag samen met manlief spullen ophalen bij mijn ouders. Deze hebben de briljante ingeving gekregen om te gaan verhuizen, en krijgen 26 augustus de sleutels. Perfecte timing he? Staan nog veel spullen van ons bij hun op zolder, maar aangezien ze naar een 55+ appartement verhuizen moet dat spul natuurlijk wel worden opgehaald. Gelukkig hebben we er zelf nu gewoon de ruimte voor. Ik hoef alleen maar te rijden (man zonder rijbewijs) en verwacht dat dit met 2 ritjes voor elkaar is.

20. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Nog even de link uit het buikentopic erbij gezocht.

Gefeliciteerd Sonja!
    Timing van de verhuizing komt inderdaad niet al te best uit, maar gelukkig hoef je alleen te rijden.

Vandaag 37 weken! Zo blij met deze mijlpaal. Al word ik nu wel wat zenuwachtig. Zowel gisteren als vandaag 4 ons bijgekomen. Hoop niet dat het weer een voorteken van PE is. Komende dagen maar even helemaal bij het zout wegblijven en extra veel drinken. Kijken of dat effect heeft.

Deel Deze Pagina