1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Toto wat fijn 37 weken!!!
    Proficiat met deze belangrijke mijlpaal!

Hier 36 weken en hoop ook de 37 weken te mogen halen.
    Hier afgelopen week wat eiwitten in urine en wat wisselende bloeddruk.
    Voor de PE op zich ben ik niet bang, maar wel voor couveuse afdeling:(

2. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    Ja echt helemaal geweldig... Hier een foto van hem met zijn trotse koppie:

image.jpg

Wat fijn die mijlpaal van 37 weken Toto, Proficiat! Ik ben morgen 37 weken, heerlijk gevoel. Jij gaat die 37 weken ook gewoon halen one of kind!!
    Zenuwachtig ben ik totaal niet. Ik zie de bevalling echt als een verademing haha. Weet nog van de vorige keer dat ik het allemaal een stuk minder heftig vond dan het hele zwanger zijn, maar dat is persoonlijk natuurlijk... Bovendien duurt het ook een stuk korter haha.
    Deze dame gaat weer even een powernap doen. Zo fijn die weekenden, dan kan het haha.

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sonja heerlijk om zijn gezichtje te zien stralen.
    Wil S ook op zwemles gaan zetten in de winter als hij 4 is geworden.

Bij S vond ik het ineens te abrupt dat ik niet meer zwanger was.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mooi ventje trouwens Sonja!!

5. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    @Sonja Wat goed van je zoon. Hij ziet er inderdaad erg trots uit.

Ohhh het einde komt voor velen van ons al echt in zicht. Vandaag 36 weken dus nog minimaal een weekje geduld. Al mag ie van mij nu ook wel komen hoor.

Ik wil ook wel de kleine gaan babyzwemnen denk ik. Vind t zelf ook erg lekker om in t water te zijn. Hebben jullie hier ook plannen voor?

Hier druk weekend gehad. Met m'n ouders en de kleine van m'n zusje op stap geweest. Vanochtend ff naar speeltuin. Voel dat nu ook wel. Wat vind ik t strax weer prettig dat ik weer lekker alles kan doen zonder meteen vanalle pijntjes te hebben.

Morgen weer naar verloskundige. Krijg weer een groeiecho. Ben eens benieuwd of ie nog steeds boven gemiddelde is....

6. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    37weken vandaag! Het komt dichterbij!
    Enkele foto's uit mijn zwangerschapsshoot eerder deze week

Bijgevoegde bestanden:

7. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    met m'n kindjes

Bijgevoegde bestanden:

8. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    Nog enkele :p

Bijgevoegde bestanden:

9. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    de laatste dan maar :p heb er nog heel veel maar de fotograaf moet deze nog bewerken ;)

Bijgevoegde bestanden:

10. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    @joyce: prachtige foto's zeg. Mooie trotse kids erbij op de foto!

@one of kind: dank je wel!
    Ik zou zeggen, gewoon doen. Het duurt misschien wat langer als ze nog zo jong zijn, maar het zo fijn als ze watervrij zijn. Tim was echt nog wel bang voor water toen, maar dat was er met een paar lessen uit.
    Idd bevalling is wel vrij abrupt, maar was gewoon zo blij dat ik van de klachten af was. Mijn eerste zwangerschap verliep niet veel beter dan deze, en zal er nu ook echt blij mee zijn als het achter de rug is. Nu ben ik natuurlijk iemand die nog niet echt van een zwangerschap heeft kunnen genieten, dus dat speelt ook wel mee.

@dolfie: ik zit er idd zwaar aan te denken met de kleine straks te gaan babyzwemmen. Aangezien ik in de avonduren ga werken is dat voor mij ideaal. Zoonlief naar school en ik lekker poedelen met de kleine meid Hihi.

Inmiddels 2 uur 's nachts en nog geen seconde kunnen slapen. Manlief ligt ongegeneerd als een varken te snurken, dus ja, schiet ook niet echt op haha. Dus dacht dan maar hier weer effe wat tikken. Ga het toch maar proberen denk ik. Morgen weer controle bij de vk, ben benieuwd of ik volgende week inderdaad gestript ga worden (als dat lukt natuurlijk).

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mooi joyce die fotosessie !

Heeft de powernap geholpen sonja ?

12. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    Dank je Sonja en one,

Hier staan zwemlessen ook binnenkort in de planning, we gaan vrij veel zwemmen dus zou het al een zorg minder zijn

13. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    De powernap heeft op dat moment geholpen ja... Was heerlijk haha.. Jammer dat ik vannacht op heb gelopen met voorweeen waar ik gek van werd haha. Helaas is het nu weer weg dus we wachten het rustig af (bij de eerste heb ik het 5 weken lang gehad).

14. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Joepie! Hier vandaag ook 37 weken :)

@ Kitty, de boodschappen online doen is idd een uitkomst. En voor de verse dingen (die niet zo'n lange houdbaarheidsdatum hebben) ga ik gewoon naar de winkel hoor, of mijn man haalt het even.

Dochter een week terug alweer 1 geworden.... wat is dat snel gegaan! Het huilen word wel iets minder... maar het afgelopen jaar is echt niet leuk geweest. Heb ook echt besloten de kraamperiode als een luxe vakantie te gaan beschouwen...mezelf te laten verwennen... elke avond lekker eten bestellen met mn man... de kleine meid gaat een paar daagjes logeren. En ik doe echt helemaal niks!! Vorige week onze slaapkamer ff omgetoverd... nieuw kleurtje, dekbedovertrek.. leuke gezellige dingen, extra kussens. Ja... kan echt niet wachten...

Helaas hebben we een probleem met de riolering... de hele woonkamer is ondergelopen... zo vies!!!! overal komt de vloer omhoog. Dus hoop dat het verzekeringswerk wat opschiet... en we voor de geboorte ook de woonkamer nog kunnen fatsoeneren :S

15. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Sonja: Wat een prachtig mannetje en wat straalt hij op de foto!

Dolfie: Babyzwemmen staat hier niet op de planning. Kom tmet name ook omdat het niet op mijn part-time dag aangeboden wordt.
    Leuk weer een echo! Ben zelf ook altijd benieuwd naar de groeiecho's en het gewicht.

Joyce: Mooie foto's! En mooie meiden!

Sonja: Uiteindelijk nog wel wat kunnen slapen? Succes bij de VK en ben benieuwd of ze wil gaan strippen.

Risu: Groot gelijk om te gaan genieten! Ben ik hier ook van plan. En lekker hoor je slaapkamer even anders.
    Oh bah! Hoop inderdaad voor je dat de verzekering snel handelt en het nog snel gefixt kan worden.

Hier al lekker klaar voor vandaag. Vanochtend na het wegbrengen van dochterlief meteen de boodschappen gedaan voor de komende dagen en eindelijk het wiegje opgemaakt. Nu lekker met de voetjes omhoog wachten tot het tijd is om te lunchen en daarna even lekker slapen.

16. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    Controle vandaag was weer goed. Kleine blijft maar doorgroeien. Geschat gewicht nu is bijna 3200gr. Zou bij 40 weken zo'n 4100-4200 gram wegen. Verloskundige verwacht dat ie wel eerder gaat komen. Dus ben eens benieuwd wanneer hij zich gaat melden.

Ook ff afwachten wat ze in ziekenhuis zeggen woensdag. Heb dan suikertest en doen dan ook groeiecho. Als ze daar verwachten dat ie op dit tempo blijft doorgroeien gaan ze misschien al eerder inleiden... Dus ben benieuwd wat ze daar gaan zeggen..

En het viel verloskundige alweer op dat ie al zoveel en ook wel al lang haar heeft. Misschien heeft ie wel al echt kroeshaar hihi... Ben echt zo nieuwsgierig hoe hij eruit ziet... Wil foto meesturen, maar lukt niet op telefoon. Strax nog maar eens proberen op pc.

17. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    En hier is de foto... Je ziet op zn hoofdje echt de haartjes hihihi

Bijgevoegde bestanden:

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dolfie wat leuk zeg!!!
    Hier volgende week pas de liggingsecho en woensdag gewoon controle.
    Ben benieuwd of ze je eerder gaan inleiden dan.

19. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    @toto: gisternacht helaas niet meer geslapen... Was aardig gesloopt 's ochtends. 'S middags geprobeerd maar mijn zoon was een beetje hyper, dus dat schoot ook niet op. Vannacht een topnacht gehad (voor mijn doen dan) en zo'n vierenhalf uur aan een stuk door kunnen knorren, dat is wel errug lekker Hihi.

@Risu: he bah, wat vervelend. Ik hoop ook voor je dat ze opschieten bij de verzekering. Zoiets kun je er nu eigenlijk niet bijhebben zeg Pfff, sterkte ermee!

@dolfie: wow mooie echo zeg! Je kan idd de haartjes goed zien.

Gisteren ook naar de verloskundige geweest en die zegt nog steeds dat ze het volgende week gaat proberen om te strippen. Gisteren heeft het ook de hele dag "gerommeld" bij me. Steken in de onderbuik en in de rug, maar niet echt pijnlijk. Gewoon vervelend. Ze zei dat het zou kunnen dat het gaat beginnen. Ook zei ze dat ik dan maar komend weekend moest bevallen, want dan had zij dienst. Ze wil me graag zelf begeleiden tijdens de bevalling. Ik zit bij een vrij grote praktijk met een stuk of 8 verloskundigen dus je weet nooit wie je krijgt dan. Ik zei nog: Deal! Kan ik dat zwart op wit krijgen?? Haha. Zou wel leuk zijn als ik haar krijg aangezien ik maar 2 keer iemand anders heb gehad. Aan de andere kant zal het me op het moment zelf denk ik minder interesseren haha.

20. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    dolfie: Leker stevig kindje! Denk dat ze er in het ZH niet veel van afwijken. Het gewicht is toch een gemiddelde berekening op basis van hoofdomtrek, buikomvang en de lengte van het bovenbeen. Het kindje kan zo heel lang en slank zijn of anders om waardoor het afwijkt van de berekening.
    Maar blijft wel altijd leuk om te weten natuurlijk. Mijn gyn gaf aan dat hoe later de groeiecho wordt gemaakt hoe moeilijker het eigenlijk echt in te schatten is wat het gewicht is en gaat worden.

Maar wat een bos haar!

Sonja: Fijn dat je in ieder geval vannacht goed hebt geslapen. Spannend hoor het strippen. Hopelijk heeft het effect. Zal in ieder geval voor je duimen.

Hier: Vanochtend mijn auto helemaal uitgezogen en gesopt. Nu even met een kopje thee op de bank en dan zo het stoeltje van mijn dochter weer bevestigen en de easy base installeren. Hoezo nesteldrang :)

Deel Deze Pagina