Goede morgen iedereen, Wat is er weer lekker gekletst. @ Risu, ik hoop dat het lekker vlottert met de verzekering. En dat je woonkamer er ook binnenkort weer netjes bij ligt. Groot gelijk heb je met de versproducten. Lief van je man dat hij dat dan voor je doet. Hier gaat ml mee naar de winkel. @Joyce, mooie foto's hoor. @Sonja, jeetje 5 weken lang last van voorweeen. Nou maar hopen dat het geen 5 weken wordt. En dat het komende weekeinde maar raak mag zijn. @Dolfie, wat gaaf die haartjes. Van die kroes krullen zijn ook erg schattig. Wat fijn dat ze je niet door laten lopen. Ik teken ervoor. @One, en alweer wat beter? Hier vandaag 38 weken alweer gehaald. Van mij mag uk nou echt wel eens gaan komen. Was het vooral gister goed zat en zat er echt ff doorheen. De gehele dag harde buiken en een beurs gevoel. Steken zo nu en dan. Maar het heeft tot niets mogen resulteren. Na een lang bad ging het wel weer wat beter. Vannacht een paar keer wakker geworden van het zuur en een volle blaas. Vanochtend brak opgestaan wederom door een volle pijnlijke blaas en een buik die helemaal beurs aanvoelde. Meer mensen die zo opstaan of zal het door een blaasontsteking komen??? Morgen weer voor controle bij de gyn en neem dan gelijk ff een plasje mee om voor de zekerheid te laten controleren. Aangezien er nog nooit urine is gecontroleerd bij mij kan het geen kwaad om dat nu nog even te laten doen. Verder vandaag veel last van een gevoelige onderbuik en de bekende harde buiken die komen en gaan. Het gaat naar mijn idee wel beter als gister. Maar heb het alleen bij het lopen. Maargoed we kunnen niets anders doen dan afwachten en nog even doorzetten.
Kitty hoe voel je je nu? Ik heb dat in de ochtend ook vaak dat gevoel in mijn buik. Hier gelukkig wat beter aan het worden. Morgen het onderzoek ivm risico zw vergiftiging en is er hopelijk niks aan de hand. Ik ben aan het aftellen tot 37 weken dat ik dan thuis misschien kan bevallen zelfs!
@One, het beurse gevoel is weggetrokken. Maar heb nu al 2 x 5 minuten lang krampen gehad. Eerste keer om 12.20 en 2de keer om 14.00 uur. Het duurde beide 5 minuten en ebte dan weer weg. We gaan het aankijken en afwachten waar het naartoe gaat. Pijn straalt dan ook door naar mijn rechterlies/bovenbeen. Ik hoop voor je dat zwangerschapsvergiftiging wordt uitgesloten en dat je lekker de 37 weken mijlpaal gaat halen. Komt goed.
Ohhw Kitty wat spannend zeg. Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen... @one Hopelijk heb je geen zwangerschapsvergiftiging en kun je lekker met 37 weken thuis bevallen.... Ben echt benieuwd wie als eerste aan de beurt is van ons allen....
Ik heb al heel lang last van harde buiken. Al vanaf 20 weken al ofzo. Echte oefenweeen kan ik nog niet echt zeggen. Heb laatste 2 weken wel veel last van steken achter m'n schaambotje en menstruatiekrampen, zou van indaling komen zei Nathalie. Gisteren was ik bij maayke, die zei dat ik deze week waarschijnlijk last van m'n buik ga krijgen omdat die kleine volgens haar waarschijnlijk niet zo lang meer op zich laat wachten....
Oh spannend. Ze zijn allebei wel leuk heh. Maar dat hij maar blijft zitten tot 37 weken heh!! Ja die steken herken ik idd, en zo naar de vagina toe . Heeft ze gekeken of je al iets opening had soms?
@kitty: Ja dat was wel heftig, 5 weken van tevoren. Is toen ook met bijna 37 weken begonnen en ben bevallen op 41,4. De voorweeen van gister zijn ook weer totaal weg, dus ik denk dat het vals alarm was (helaas). Ik hoop ook dat het strippen lukt en werkt, maar verwacht er weinig van. Wel heeft de verloskundige gezegd dat ze me met 40 weken meteen doorstuurt naar de gyneacoloog, en gaat overleggen of deze me wil inleiden. Aangezien ik echt op ben en zo weinig slaap leek dit haar het beste. Persoonlijk ben ik iets te nuchter om hier op de hopen. Naar mijn mening word je gewoon niet zomaar zonder reden ingeleid. Ja ik ben op, maar hoeveel zwangere vrouwen zijn dit. Denk niet dat de gyneacoloog daar intrapt maar we zullen zien (kan het altijd nog meevallen hihi) @one of kind: Spannend hoor. Ik ga voor je duimen dat het geen zwangerschapsvergiftiging is en je gewoon lekker thuis mag bevallen vanaf volgende week. @toto: Zo herkenbaar die nesteldrang haha.. Ik heb gisteren, terwijl ik bijna niet kan lopen mijn hele hut gedaan. Zelfs ruzie gemaakt met mijn zoon omdat zijn kamer was ontploft (terwijl ik die het weekend net schoon had gemaakt haha). Er is nog maar 1 vertrek in het hele huis dat niet gedaan is, en dat is eigenlijk mijn mans pakkie an... maar vraag me af hoe lang ik me in kan houden haha.. Vorige week heb ik 's avonds de hele badkamer schoongemaakt, om half 10 's avonds dus... oeps. Heel grondig de hg gepakt, nooit bij stilgestaan dat daar chloor inzit. En laat mijn man nu net allergisch zijn voor chloor en de badkamer naast onze slaapkamer zitten. Oeps! Die man lag half te vergaan die nacht. zo sneu.. en dom van me. @dolfie: Spannend! Hopelijk zet het snel door! Ik ga voor je duimen. Zelf momenteel zo ontzettend veel last van "schuren" in mijn schaambot.. Heel irritant gevoel. Vooral als ik veel gelopen heb. Volgens de verloskundige komt dat echt door het indalen, sommige vrouwen voelen het gewoon zakken. Ik blij (not). Ook de harde buiken zijn nog steeds bijna non-stop. Wel fijn dat ik vannacht een goede nacht heb gehad. Heb expres maar anderhalf uur op bed gelegen vanmiddag, misschien ben ik dan moe genoeg voor een kleine coma vannacht. Aangezien ik gister totaal niet 's middags kon slapen omdat er een jongetje naast me lag te donderjagen, denk ik dat ik daarom zo goed heb geslapen. Helaas lukt het me niet helemaal uit bed te blijven overdag.
Als ik het goed heb begint het eigenlijk bij iedereen wel een beetje te rommelen. Ik ben klaar om naar het ziekenhuis te gaan voor de suikertest. Pfff is echt veel te vroeg... Voordeel is wel dat ik dan ook eerder weer mag eten. Dat nuchter zijn vind ik maar niks. De kleine man vind t in ieder geval niet te vroeg, die is al flink t rommelen in mn buik hihi. Ik zal straks wel wat laten weten. Als t goed is krijg ik meteen uitslag mee.
Dolfie en One veel succes vandaag! Ik mag vanmiddag weer op controle. Ben benieuwd! Na van het weekend in 2 dagen zo te zijn aangekomen, heb ik me echt verre gehouden van het zout en ook iets minder brood gegeten en goed gedronken. Ook even drie dagen vochtbalans bijgehouden, maar tov wat ik aan vocht binnenkrijg, plas ik ook gewoon voldoende uit. Ben ook weer iets afgevallen. Denk dus dat het aan mijn voedingspatroon in het weekend heeft gelegen.
@dolfie: succes met de suikertest vandaag! @toto: niet echt herkenbaar, aankomen tijdens zwangerschap. Paar weken geleden was ik helemaal blij dat ik een pond was aangekomen (en dan bedoel ik tijdens mijn hele zwangerschap). Maandag weervgewogen bij de vk en dat pond was er ook weer af. Bleek dus dat dat pondje kwam van al het vocht, dat nu gelukkig weer weg is. Ik zit nog steeds op mijn gewicht van voor de zwangerschap. Kon gelukkig geen kwaad maar is wel heel gek om NIKS aan te komen in ruim 8 maanden zwangerschap. Lag vannacht pas laat op bed. Het was weer flink aan het rommelen. Harde buiken, steken in mijn onderbuik en in mijn rug dus zat flink te hopen. Om 1 uur toch maar naar bed gegaan in de hoop nog wat te slapen voor het geval dat. Helaas zette het weer niet door. Voordeel is wel dat ik door heb geslapen tot half 9. Wow! Kleinigheidje, mijn zoon was blijkbaar al vanaf 7 uur op en ik heb er echt niks van gemerkt. Voelde me even een hele slechte moeder maar ja... Gelukkig zat hij gewoon rustig tv te kijken en had voor zichzelf al drinken gepakt. Toen ik vroeg waarom hij mij niet had wakker gemaakt kreeg ik de idioot bijdehante opmerking: Maar mama, je slaapt bijna niet, dan ga ik je toch niet wakker maken als je dat wel een keer doet. Je lag nog zo lekker te tukken!! Dussss... Hij is pas 6 haha. Wel lief natuurlijk. Vandaag weinig plannen. Wat wasjes draaien en mijn vader komt een oud ledikantje ophalen dat in de weg staat. Kleine man gaat vanmiddag (heerlijk) spelen bij een schoolveiendje dus dan heb ik even het rijk alleen, best lekker!
Wat een schatje Sonja! Zo lief! Over gewichtstoename in het algemeen maak ik me ook geen zorgen, maar omdat het in korte tijd zo hard ging was ik even bang op een herhaling van de PE en dat is niet iets wat ik nog een keer wil meemaken.
Ja snap ik, dan zou ik het ook even in de gaten houden ja. Ik ken het überhaupt niet, aangezien ik van mijn zoon ook maar 5 kilo was aangekomen. Vind het een ideaal dieet, dat zwanger zijn. Aangezien ik van mezelf altijd zo rond de 80 kilo weeg ben ik geen lichtgewicht dus ja... Wel is lekker om NIET makkelijk aan te komen Hihi.
Toto ik ben eens benieuwd meid!! Sonja wat schattig zeg! Dolfie waren jullie daarnet soms bij het verloskundig huis? Hier was alles goed. Hoofdje naar beneden, bd 125/65 en Nathalie heeft nog ff een echo gemaakt om even te kijken of haar vermoedens klopten. Hoef volgens haar echt niet bang te zijn voor zw vergiftiging. En de kleine meid was nu rond de 2800 gram net als haar grote broer toen.
Hallo dames, Hier ook weer terug van controle bij de gyn in het zkh. Uk zit nog aan boord. Bloeddruk van goed 110/70 gewicht 200gr aangekomen. Zit nu op 67.7 kg. Nog steeds +8. Klacht gedaan over krampen in mijn rechterzij en uk blijkt dus de oorzaak te zijn van al het trappen en duwen dat het van binnen nu beurs is. Zijn opmerking was nog even volhouden mevrouw. Pffff wat heb ik daaraan hallo ik ben 38+1 weken en vindt het nu wel genoeg. Ook wilde hij niet kijken of ik al wat ontsluiting had. Alleen hartje gehoord wat netjes klopte zoals altijd. Verspilde moeite in mijn ogen. Volgende week heb ik me eigen gyn weer en mag dan over 5 dagen alweer terug komen. Uiteraard hoop ik dat ik dan al bevallen ben of in ieder geval bezig ben. Heb wel voor de zekerheid me ochtend urine ingeleverd en morgen krijg ik de uitslag. Verder nog steeds veel harde buiken en een buik die op spanning staat. Volgens de gyn kan het elk moment gebeuren. Laten we het hopen. Vooral in de avond veel activiteit. Dus we wachten maar weer af.
One: Fijn dat de BD goed was en je je verder geen zorgen hoeft te maken. Kitty: Balen dat de controle niet helemaal naar wens was. Maar goed dat 5 dagen ook zo voorbij zijn. Hopelijk zijn die niet alle 5 gevuld met het voorwerk waar je nu al zo'n last van hebt. Of gewoon voor die tijd bevallen. Controle weer gehad. Bloeddruk was nog steeds hartstikke goed (130/75) en urine ook nog steeds schoon. Zou vandaag een reguliere controle hebben, maar gyn zat toch in de echokamer, dus toch nog een echo gehad. Moest wel flink wachten, liep allemaal verschrikkelijk uit, voel ik in de wachtkamer ineens alle bewegingen in mijn rechterzij. Kleine ligt al weken lang rechts waardoor ik alles links voelde. Bij controle bleek dat de kleine ook ineens links lag, maar gelukkig wel volledig ingedaald en vast. Een hele opluchting. Maar wanneer het draaien en indalen gebeurd is.... Geen idee! Buik is al die tijd rustig gebleven en ook geen beurs gevoel. Enige dat ik merk is dat mijn schaambot gevoelig kan zijn als ik opsta. Echo was ook prima. Hoofdje kon niet meer gemeten worden en buik en been liggen voor op groei. Echo kwam uit op een gewicht van 3100 gr. Op de hand had ze ook al geschat zo'n 6 pond. Groeit dus lekker door. 2 weken geleden nog 2500 gr geschat.