1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    Ons mooie meisje
    image.jpg

2. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Joyce en Toto: same here... :(

Sonja, wat een poppie!! Gefeliciteerd!

3. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    Nog lastiger als je al die schattige baby'tjes voorbij ziet komen :p

Morgen en overmorgen weer zoveel mogelijk proberen stappen..

4. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    Na vanalles geprobeerd te hebben zonder resultaat, hebben ze vanochtend maar een keizersnee gedaan.
    Om 11:45u is ons manneke Elijah geboren. Lengte weet ik nog niet, gewicht is 3900gr.

We moeten beiden nog in het ziekenhuis blijven. Hebben allebei antibiotica. Vermoeden bestaat dat er een infectie in de baarmoeder is opgetreden door langdurig gebroken vliezen...
    Verder maakt onze man t prima.

5. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Gefeliciteerd dolfie! Hopelijk knappen jullie beiden snel op.

6. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    Gefeliciteerd dolfie!

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dolfie wauw van harte gefeliciteerd.
    Wel heftig.
    Ben benieuwd hor hij eruit ziet.

Sonja wat is ze mooi

8. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Dolfie, dat was idd een hele bevalling zeg! En dan ook nog ks en nu int zkh blijven....
    Hopelijk mogen jullie snel naar huis, iig gefeliciteerd met je zoontje, hij is er!!!

Hier een soort constante menstruatiepijn..... Helaas geen weeen dus, maar wel vervelend. Vind het niet echt leuk meer, ben er klaar mee!

9. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    Hier ook wel wat gerommel maar echt niet het gevoel dat ik snel moet bevallen of weeën zal krijgen..

10. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    Jup het is hier stil :p

11. tinkerbell2202

tinkerbell2202 Actief lid

14 jan 2014
    220
    159
    43
    Vrouw
    Hoi dames, ik heb al die tijd wel meegelezen hihi... Ondanks een pittige bevalling zijn ook wij sinds vrijdag avond aan het genieten van ons prachtige meisje. Ze heet caitlynn.. Alle dames die bevallen zijn van harte en voor de overige zet hem op! Het kan niet lang meer duren!

Bijgevoegde bestanden:

12. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    @tinkerbell2202: proficiat!

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hey dolfie ook wakker ?
    Aan het voeden ?
    Hoe voel je je nu.

14. dolfie1987

dolfie1987 Actief lid

5 okt 2013
    222
    0
    16
    Verpleegkundige
    Maastricht
    M'n man was de kleine ff voeden. Is me nog wat te veel om 's nachts te gaan, dus dan gaat m'n man een flesje geven. En overdag geef ik elke ronde borstvoeding.

Op zich gaat hier alles nu langzaam de goede kant op. Ik begin langzaam aan wat mobieler te worden. De kleine man maakt t ook goed. Hij drinkt, poept, plast en slaapt goed. Antibiotica blijft hij wel nog krijgen omdat er nog ontstekingswaarden in t bloed te zien zijn, maar daar merk je bij hem niks van.

@one Gister was Nathalie ff bij me geweest. Je krijgt de groetjes terug....

15. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    Gefeliciteerd tinkerbell!

Hier dan even eindelijk tijd om een berichtje te tikken.
    Bevalling was in mijn ogen best pittig. Ben vrijdagavond eigenlijk al begonnen met weeen, maar niet regelmatig dus dan mag je ze niet tellen he. De uiteindelijke "echte" weeen begonnen zaterdagnacht om 12:45.
    Vk kwam en had meteen 4cm... Dus ik dacht wow, dat gaat goed. Omdat ik poliklinisch wilde bevallen naar het ziekenhuis gegaan. Helaas wilde de ontsluiting niet vorderen en na een paar uur kreeg ik een pomp omdat ik weer in een weeenstorm zat. Dit keer hebben ze er meteen een weeenstimulator bij aangekoppeld voor de ontsluiting. Binnen een half uur kreeg ik daarom ook persdrang. Nog eens 10 minuten later was ze er om 8:22. Was nog wel effe spannend omdat de navelstreng om haar nekje zat, dus die moesten ze meteen wegknippen.
    (Het was echt een dejavu voor me. Bij de eerste ging het precies hetzelfde, alleen was ik wat later in het ziekenhuis omdat ik thuis wilde bevallen. Toen heeft het bij elkaar 13 uur geduurd. Navelstreng zat niet om zijn nek maar hij kreeg de vacuüm).

Inmiddels 2 dagen geleden en kleine meid doet het goed. De gebroken nachten hakken er wel in maar ja, het is niet anders. Vanaf vandaag gestopt met bv., dat ging echt niet. Het deed zo'n zeer dat ik huilend mijn kind aan de borst legde van de pijn in mijn tepels. Knalrood en nu al onder de kloven. Heel jammer maar was er echt klaar mee, en de kraamhulp was het dan ook (gelukkig) volledig met me eens. Nu kan ik dus echt gaan genieten!! Heerlijk

16. Sjinkie

Sjinkie Lid

4 mrt 2014
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ladies, even tijd om te reageren. Zondag was het bij mij dus begonnen. Toen vk kwam bleek mijn bloeddruk te hoog. En later op de avond nog steeds dus moest ik naar het ziekenhuis (ik had ondertussen redelijk regelmatige weeën die goed op te vangen waren en 2 cm ontsluiting). Om half 1 snachts in het ziekenhuis gekomen. Bij 3 cm waren weeen heftig en heb ik een ruggenprik gevraagd. 2u later zat ik al op 7cm! Wat goede ontspanning niet met je kan doen! Helaas toen ook persweeen die ik moest tegenhouden. Niet fijn. Maar toen ik eenmaal mocht persen (wat een ontlading!) was kleine Ruben er zo! Officiële tijd 5:50 op 8 sept.
    Hij is wat licht voor z'n leeftijd (2865gr bij 39+6wk) dus we moeten nog even in het ziekenhuis blijven waar zijn glucose en gewicht in de gaten worden gehouden. Borstvoeding is helaas vrij pijnlijk maar ik doe mijn best, hij krijgt wel bijvoeding ook voor zijn gewicht, hopelijk later bijvoeden met afgekolfde melk, andere spuugt hij steeds uit.
    Al met al een redelijk 'Ideale' bevalling volgens mij, en nu laat ik me lekker verzorgen op de kraam afdeling.

Meiden die nog wachten: succes! En het kan dus ook meevallen...
    Andere nieuwe moeders: gefeliciteerd!

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.385
    17.319
    113
    ik ga even bijlezen/reageren vanaf mn laatste bericht...

@sjinkie, nog steeds alles rustig? En hoe is het met het vocht? Oh ik zie nu dat je bevallen bent van Ruben, leuke naam! hebben wij ook nog aan gedacht ;) Nu lekker genieten!

@eef, gefeliciteerd met je dochter! Alles goed gegaan?

@dolfie, balen zeg dat de tabletjes niks gedaan hebben en het een keizersnee is geworden. Maar hij is er, gefeliciteerd!

@aster, gefeliciteerd met Lize! Snel gegaan die bevalling!

@toto, hihi, goeie reden... baby's huilen ;)

@ONe, he vervelend zeg dat ze snachts zoveel huilt! Kom je wel aan je rust zo?
    Mooi meisje, ook best wat haartjes zo te zien?

@pharilla, mooie jongen! Hoe is het met jou?

@sonja, gefeliciteerd met Amber! Wat ligt ze heerlijk te slapen op de foto!
    Onregelmatige weeën mag je wel tellen als ze wat doen ;) heeft lang geduurd zo bij elkaar! jammer dat de ontsluiting niet verder wilden vorderen. Fijn dat het nu goed gaat. Jammer van de bv, maar met de fles worden ze net zo goed groot! En als dat jouw rust geeft is het alleen maar beter. Huilend voeden is niet de bedoeling he!

@tinkerbell, gefeliciteerd met caitlynn! Gaat alles goed?

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.385
    17.319
    113
    hier: Alles gaat goed nu. Gister echt last van kraamtranen gehad, heel veel gehuild. En geslapen, was echt op. Vandaag gaat het gelukkig stuk beter. Kraamverzorgster is vandaag voor het laatst geweest, jammer hoor, vond het heerlijk dat ze er was en was dr echt nog niet zat. Hele lieve meid, kinderen waren ook dol op dr. Nu gaat het normale leven weer beginnen ;) Voor de kinderen wel het beste denk ik, die zijn echt uit hun doen.

E. doet het super, slaapt veel, drinkt, poept, plast en groeit goed, vandaag zelfs 85gram! En vannacht heeft ze zelfs al 6u achter elkaar geslapen, gedronken en toen weer 4u geslapen :) Daar knapt mama ook van op ;)

Borstvoeding is na een moeilijke start ook goed op gang. Alleen hebben we al spruw :( Was er gelukkig wel heel snel bij omdat ik het herkende van de vorige keren dus hopelijk zijn we er nu sneller vanaf en hoeft het niet de oorzaak te zijn dat ik stop.

19. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    @Tinkerbell: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Mooi meisje is het!

@Joyce: Hoe is het met jou? Rommelt het inmiddels?

@Dolfie: Fijn dat het met jullie beter gaat en je kleine man weinig last lijkt te hebben van de ontsteking en AB.

@Sonja: ij hebt ook een heftig aantal dagen achter de rug. Hoop voor je dat je dan nu inderdaad kunt gaan genieten. Heb je wel verdiend na al die weken tobben en pijn.

@Sjinkie: Inderdaad geen groot mannetje. Hopelijk is er verder niets aan de hand en kunnen jullie snel naar huis en ook over op volledig BV.

@Toch: Je was al bang voor de spruw. Gelukkig was je er snel bij en hoop dat jullie er gauw vanaf zijn.
    En al zo lang slapen! Lekker hoor. Geniet er maar van!

@Mieksel: Hoe was je controle vandaag? Nog gestript?

Hoe is het verder met de andere mama's?

Hier nog steeds geen verandering. Vanochtend even op mijn werk langs geweest voor een bakkie. Kwam onaangekondigd langs, dus iedereen was flink verbaasd en onder de indruk van mijn buik.
    Was wel gezellig en voordat ik thuis was, was de ochtend alweer voorbij. Vanmiddag lekker op de bank gehangen.
    Morgen aan het einde van de middag weer controle. Ben benieuwd wat de gyn zegt.

20. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    ***BEVALLINGSLIJST 1-15 SEP 2014***

28 aug-Senna24 (1e kindje, 26jr)MJV
    28 aug-Godinn (2e kindje, 31jr)V
    29 aug-Toch3 (3e kindje, 24jr)V
    31 aug-Tessa1981 (3e kindje, 33jr)MJ
    1 sep-Aster14 (1e kindje, 27jr)M