1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Jeetje mijn meisje is alweer 3 weken oud:(
    Waar blijft de tijd!~!!

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
  3. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ha meiden!

Ben al even niet geweest door vermoeidheid en dat dochterlief dagenlang aan het clusteren is geweest, maar er lijkt nu iets van regelmaat te komen.
    Wilde mijn bevallingsverhaal met jullie delen. Het is wel een lang en uitgebreid verhaal geworden, want heb het meteen voor onszelf geschreven.
    Zal later alles bijlezen en reageren.

Mijn bevalling:
    Die is eigenlijk heel vlot gegaan. Het begon op vrijdag rond etenstijd met harde buiken en af en toe een wee. 's nachts werden de weeën meer en ben daardoor ook wel de hele nacht op geweest omdat ik er niet van kon slapen, maar bleven onregelmatig. Zaterdag gedurende de dag er weinig last van gehad. We zijn ook gewoon nog met zijn allen boodschappen gaan doen. 's Avonds kwamen de weeën en harde buiken weer terug en bleven aanhouden. Ik ben nog wel naar bed gegaan en heb misschien een uurtje kunnen dommelen, maar er toch weer uit. Ben de weeën gaan timen en ze werden steeds regelmatiger.

4.00: Tussen drie en vier kwamen ze toch wel elke vijf minuten. VL om vier uur toch maar wakker gemaakt dat het was begonnen. Samen nog even 'ontbeten' en wat gedronken voordat we om half vijf het ZH hebben gebeld. We mochten meteen komen, dus SM gebeld die hier zou zijn om dochterlief in de ochtend op te vangen.

5.15: Kwart over vijf waren we in het ZH waar ik om half zes aan de CTG ben gehangen. Weeën kwamen toen elke 6 min en had 2 cm ontsluiting. Ze wilden het nog 2 uur aankijken en dan opnieuw toucheren.

8.30: Twee uur werden even iets langer door de wisseling van dienst. Opnieuw getoucheerd en was maar naar 3 cm gegaan. Wel voldoende om een elektrode op het hoofdje van de kleine te zetten waarmee ook meteen de vliezen zijn gebroken. Weer wilden ze 2 uur afwachten.

10.00: Natuurlijk waren de beloofde 2 uur weer wat langer. Weeën werden niet echt sterker en na opnieuw te zijn getoucheerd zat ik nog steeds op 3 à 4 cm. Toen is besloten om me wat bij te stimuleren met een infuus en weer 2 uur wachten.

12:30: Ik kon het zelf ook voelen en op de CTG mee kijken, maar de weeën waren niet krachtig genoeg om de ontsluiting te vorderen. Zat op 4 cm, dus toen is het infuus opgehoogd. Nou dat werkte wel. Weeën werden enorm krachtig en kwamen na een half uur al om de 2 à 3 minuten en niet veel later kreeg ik ook persdrang. Na een aantal persweeën te hebben weggezucht toch lichtelijk gestresst VL op de bel laten drukken. Voor mijn gevoel kon het nog niet dat ik al moest persen, want zat drie kwartier eerder nog maar op 4 cm. Voor mijn gevoel duurde het eeuwen voordat de verpleegkundige er was. Toen ze er eindelijk was ging ze naast mijn bed staan met haar armen over elkaar om eens een wee te bekijken. Na de wee zei ze heel droog: "Ja, dat ziet er we uit als een perswee. Ik zal de VK er eens bij roepen." Ook dat duurde naar mijn idee veel te lang, maar toen ze toucheerde gaf ze aan dat het wel zou kunnen kloppen dat ik persdrang had, want ik had volledige ontsluiting. Ik mocht rustig meepersen terwijl ze alles klaarzette.

12.55: Het echte persen kon beginnen. Na een aantal persweeën stond het hoofdje. Toen bedacht de VK om de boel een beetje te ontspannen een warm doekje tegen het perineum te houden. Helaas vond de kleine dat niet zo leuk en floepte weer naar binnen. Kon ik dus opnieuw beginnen. Volgende wee stond het hoofdje weer en een wee later was het hoofdje geboren.

13.20: Zoals in mijn geboorteplan stond mocht ik de kleine zelf aanpakken en op mijn borst leggen. Wat een fantastisch moment was dat. Pas na een paar minuten kon/wilde ik kijken wat het nou was. (Blijkbaar had de verpleegkundige het al gezien en gezegd, maar door alle inspanning, emoties etc. was dat volledig langs me heen gegaan. We waren ouders geworden van een kerngezonde dochter S.arah van 3645 gr en 53 cm.
    De hele zwangerschap was ik er helig van overtuigd een jongen te krijgen. Ook doordat de beeb op alle echo's zo lang was dacht ik dat. Ik had zelfs gezegd dat ik verbaasd zou zijn als het een meisje zou zijn, maar puntje bij paaltje was dat helemaal niet het geval. Na een beetje rust te hebben gehad, kwam de VK nog wel even melden dat ze me nog wel moest hechten. Bleek een tweede graads ruptuur te hebben. Helaas moest ze zoveel hechtingen zetten dat de verdoving al was uitgewerkt op het moment dat de uitwendige hechtingen gezet moesten worden. Ze vond het niet nodig om nog bij te verdoven en aangezien ze gezegd had dat het er ook nog maar één was, vond ik dat ook niet nodig. Helaas bleken het er gewoon nog drie te zijn!

13.50: De hechtingen waren gezet en S.arah had al die tijd heerlijk bij me gelegen en kon nu worden aangelegd. Ze begon meteen goed te drinken. Ze heeft zelfs uit beide borsten gdronken.
    Nadat mijn infuus was doorgelopen kon ik douchen en was het wachten op de kinderarts. Die kwam wat laat, maar gaf wel het groene licht en om kwart over vijf konden we naar huis.

17.30: Thuiskomst! Zo bijzonder om meteen met je kleintje thuis te komen en niet achter te hoeven te laten in het ZH.

Niet veel later kwam ook de kraamhulp die ons die avond en de volgende middag fantastisch heeft geholpen met het opstarten van de BV. Omdat S.arah niet elke voeding wilde drinken of te kort dronk heeft ze me meteen laten kolven op die momenten om het wel allemaal op gang te brengen. Dag drie een nieuwe kraamhulp die ook fantastisch was. Heeft me ook goed ondersteund bij de BV en mijn hele huis schoongemaakt.

S.arah heeft de eerste week enorm veel geclusterd en dan met name na de late voeding tot vaak rond een uur of vier in de nacht. Aan het einde van de kraamweek was ik ook helemaal gesloopt van vermoeidheid. Gelukkig laat ze nu wat meer tijd tussen voedingen en slaapt ze 's nachts ook goed waardoor ik eindelijk weer een beetje uitgerust ben en eindelijk de tijd en energie heb om dit hele verhaal op te schrijven.

4. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    En nog een fotootje :)

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    ah toto wat een dotje! Ook best veel haar zo te zien?

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Toto wat een schatje

7. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    ***BEVALLINGSLIJST 1-15 SEP 2014***

28 aug-Senna24 (1e kindje, 26jr)MJV
    28 aug-Godinn (2e kindje, 31jr)V
    29 aug-Toch3 (3e kindje, 24jr)V
    31 aug-Tessa1981 (3e kindje, 33jr)MJ
    1 sep-Aster14 (1e kindje, 27jr)M
    1 sep-Pharilla (1e kindje, 35jr)J
    2 sep-Mieksel (1e kindje, 28jr)M
    2 sep-Kitty1981 (2e kindje, 32jr)J
    3 sep-Eerste (1e kindje, 23jr)MJV
    4 sep-Hope86 (1e kindje, 27jr)M
    5 sep-S87 (1e kindje, 26jr)MJV
    6 sep-Leliemeer (1e kindje, 26jr)V
    6 sep-Micloveally (2e kindje, 31jr)MJ
    6 sep-Blosjes (1e kindje, ?jr)J
    7 sep-Joyce1990 (3e kindje, 24jr)M
    7 sep-Toto (2e kindje, 33jr)V
    8 sep-Mamak (2e kindje, 29jr)MJV
    8 sep-Eef29 (1e kindje, 29jr)MJV
    8 sep-Maggi (2e kindje, 31jr)J
    8 sep-Sonja1979(2e kindje, 35jr)M

8 sep-Tamara (?e kindje, ?jr)MJV
    8 sep-Risu (4e kindje, 26jr)J
    9 sep-Jamison (2e kindje, 29jr)MJV
    9 sep-Tralala89 (1e kindje, 24jr)MJV
    9 sep-Dame90 (1e kindje, 24jr)MJV
    9 sep-Sjinkie (1e kindje, 30jr)J
    9 sep-Simoontje88 (1e kindje, ??jr)MJ
    9 sep-Mona29 (1e kindje, 29jr)V
    11 sep-Bubble27 (2e kindje, 27jr)MJV
    11 sep-Misiri (1e kindje, 27jr)MJV
    12 sep-Tinkerbell2202 (?e kindje, 23jr)MJV
    13 sep-Purk (2e kindje, )M
    13 sep-Query (1e kindje, 25jr)MJV
    14 sep-Dolfie1987 (1e kindje, 26jr)MJV
    1
    4 sep-One of Kind (2e kindje, 31jr)M

14 sep-Zoetje (2e kindje, )MJV
    14 sep-Elmo (?e kindje, )MJV
    15 sep-Daan90 (1e kindje, 23jr)MJ
    15 sep-jag1984 (1e kindje, 29jr)V

Bevallen:
    15 aug-Senna24 Jongen
    19 aug-Ariane Meisje F.lorien
    2 sep-Risu Jongen J.iro
    2 sep-Toch3 Meisje E.valien
    4 sep-Pharilla Jongen Quin
    4 sep-Eef29 Meisje L.one
    5 sep-One of kind Meisje Dilara
    5 sep-Tinkerbell2202 Meisje Caitlynn
    7 sep-Aster14 Meisje Lize
    7 sep-Sonja1979 Meisje Amber
    8 sep-Dolfie1987 Jongen Elijah
    8 sep-Sjinkie Jongen Ruben
    11 sep-joyce1990 Meisje Amélie
    11 sep-Mieksel Meisje
    14 sep-Toto Meisje S.arah
    17 sep-Simoontje88 Jongen Vico

8. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Voor de laatste keer de lijst up to date gemaakt. Nu lekker verder kletsen in het mama topic :)

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hebben we toch meer meisjes dan jongens blijkt nu?

Deel Deze Pagina