Mooi Aster! Wij doen wel extra onderzoek. Onze 2e zwangerschap was een meisje met downsyndroom. Beiden waren we toen 24. Helaas had ze naast down ook een erg waterhoofd en nog meer. Ze zou of tijdens de zwangerschap al overlijden en als ze de bevalling zou overleven hoogstends een week of 2 leven, met veel pijn.. Dus wij hebben er toen voor gekozen de zwangerschap te beeindigen. hadden ook niks in de familie etc.
wat ontzettend fijn aster en zo herkenbaar die emoties! Wij doen wel de combinatietest en als daar wat uitkomt verder onderzoek. Aangezien wij vorig jaar een familielid hadden die er pas bij de 20 weken echo erachter kwamen dat het ze een kindje met trimosie 18 hadden en dus de zwangerschap moesten afbreken. En omdat we zelf al bevallen zijn van een doodgeboren kindje wil ik dit soort dingen wel uitsluiten en niet met 21 weken weten Maar dat is ieder zijn eigen keuze natuurlijk en respecteer iedereen daarin. Gaat ons puur om de vormen die niet met leven verenigbaar zijn alleen down zou geen reden zijn om af te breken. Misiri succes met de echo! Toto inderdaad bedankt voor het aanpassen kost toch tijd liefs voor alle andere dames
het is zeker "prettig om dat voor de 21ste week te weten. Maar zoals je zegt iedereen voor zich natuurlijk. moet voor jullie ook wel weer erg spannend zijn!! Down bij ons ook welkom hoopten toen ook dat dat het enige was, maar dat was helaas niet zo. Anders had ze nu gewoon hier geweest.
Hallo dames! Mag ik ook meedoen? Ik heb in het verleden hier wel meegekletst, toen ik zwanger was van mijn 1e. Nu is de 3e op komst. Ik ga de NIPT doen en daar is hier veel info over te vinden, vandaar dat ik hier weer terecht was gekomen. En hier meekletsen en meeleven met elkaar, lijkt me leuk! Ik heb 2 echo's gehad, de 1e particulier gedaan met 8 weken, hartje gezien. En de 2e gister, bleek iets korter zwanger dan gedacht. Binnenkort weer een echo ivm de NIPT, termijnbepaling kwam dan heel nauw volgens de echoscopiste. Volgens mij valt dat wel mee, als je maar 10weken bent, maar goed, we doen het braaf, altijd leuk die sneakpeaks! Ik doe nu al inspiratie hier op, leuke app en ik vind Ferre een leuke naam! hihi Zou nu met de jongens aan tafel!
Aster van harte gefeliciteerd met de goede echo!! Ik laat ook de combinatietest doen. Bij mijn zoontje ook is vrij standaard in Belgie waar ik toen woonde. Maar heb straks verantwoordelijkheid voor 2 kindjes. Het is een kansberekening maar oke.
Welkom Tessa erg leuke naam Ferre! Wij hebben als jongensnaam Jiro (betekend 2e zoon in het Japans) Oudste heet Kenzo (betekend 3e lid van het gezin) dat past dus mooi bij elkaar. Onze dochters heten dan weer Loïs* en Julia. Weer heel wat anders.... Voor een meisje nog niet echt een vaste naam.... de namen die we leuk vonden hebben dus al gegeven. @ one of a kind, helemaal mee eens. Bij een minder positieve uitkomst kan je altijd nog bekijken wat je voor vervolgonderzoek je zou willen doen. Daarbij denk ik ook dat de dikte van de nekplooi bij ons echt de doorslag zal geven... tot 3.5mm blijkt okee te zijn. Maar wanneer het meer is doen we wel vervolg onderzoek. Van het meisje met down heb ik helaas geen kansberekening. Wij dachten immers geen risico te hebben. De arts zag meteen op de echo dat het niet okee was, nekplooi van 6mm en enorm veel vocht in het hoofdje (waterhoofd) gelijk dezelfde dag vlokkentest gehad. Maargoed, dit zijn geen prettige verhalen nunte lezen, laten we er maar van genieten en ik hoop dat niemand hier zoiets hoeft mee te maken!!!! En hopen en duimen op "fijne" zwangerschappen en kerngezonde babys!!!
Ohja, we lopen voor echo's in het amc ivm met een aangeboren afwijking bij mij. En hadden gevraagd wel meteen te zeggen als er iets niet in orde zou zijn. Dus niet dat ze het gewoon maar zij terwijl wij het niet wilden weten ongeacht wat er was.
Risu heftig. Mooie namen van je kinderen. Precies daarom wil ik het wel laten doen. Wil zoonlief ook niet met zorgen opzadelen . Niet verkeerd bedoelt maar wel iets waar ik over nadenk. Namen jongen makkelijker dan meisje
Hi meiden... wat een emoties!! Het hartje klopt zo mooi en sterk ik loop al de hele middag in de wolken met ml naast me! Moest vanavond werken maar zelfs dat maakte niet uit er is echt een kleintje opkomst. Morgen gaan we het onze ouders vertellen dus ben lekker aan het frobelen met echootjes. Zonder flikkerend lichtje is mijn echo best onduidelijk... dus zal volgende keer fotootje uploaden mag 28 feb voor de termijnecho. Oh wat is de wereld mooi vandaag... hihi
Hier ook een goede echo gehad! Hartje gehoord en zien spartelen. Dankbaar!! Misiri: tip voor volgende echo, laat je vriend/man een filmpje vd echo maken met z'n foon, heel leuk om aan fam te laten zien. Leuker dan foto vd echo met deze termijn.
Pfff ik voel me vandaag zo naar! Ik snak echt naar ZOUT!!! Gelukkig mag ik daar aan toegeven omdat mijn bloeddruk zeer laag is. Na wat zoute dingn voel ik me vaak snel een stuk beter. Nu alleen niet... zoontje is de afgelopen dagen ziek. Koorts, hoesten Snotverkouden! Misschien is dat bij mij ook wel in aantocht :S heerst hoor ik.
Jeeeh weer twee mooie echo's dat doet me goed om te lezen. Mieksel, leuk idee van dat filmpje met je foon, zal ik onthouden voor over iets meer dan twee weken. Hier mag ik ook even goed nieuws komen melden. De bloeding van afgelopen maandag is vrij snel over gegaan naar bruin verlies en het werdt bij de da steeds minder. Nu is het zo goed als weg. Ik ben blij! Nu hoop ik dat het roze verlies waar het allemaal met 5 weken begon ook verledentijd is. En dat ik nu lekker verder kan genieten. Kwaaltjes zijn nog steeds aanwezig en af en toe last van de banden bij het hoesten. Buikje groeid al aardig. Nou meiden fijn weekeinde allemaal en wie er volgende week voor een echo mogen. Geniet van het moment. X
@ risu, ja wordt voor jullie dus ook weer zoeken naar een leuke naam! Wij hebben ook al wel het een en ander op het oog. Hier ook onderdruk van 50, vk blij maar ik minder hoor! En een zeehond met snottebellen loopt er hier ook rond @ godinn, waar twijfel je dan over met de combinatietest? @ misiri en Mieksel, gefeliciteerd! @ kitty, wat spannend allemaal zeg! Maar als je buikje lekker groeit, geeft vast ook vertrouwen! Manlief is nu zwemmen met de oudste, ik even uitrusten na een drukke ochtend en straks heb ik een slaapdienst. Mijn oudste zoon heet trouwens M ax en jongste J itze, aan elkaar geschreven natuurlijk, maar ik wil verder niet met onze namen te vinden zijn op het grote WWW. Vooral de laatste komt natuurlijk niet zoveel voor. Allemaal fijn weekend!
"even" 12/13 blz's terug gelezen, heb een paar dagen zonder internet gezeten. Ik ga niet overal op reageren, word beetje verdrietig hier van alle echo's (ondanks dat er veel goeie berichten zijn). Ik sta bijna bovenaan op de lijst maar zal als (een van de) laatste mn eerste echo krijgen en er is geen kans dat het eerder kan Naja, straks lekker weekendje Wenen, dat heeft ook niet iedereen