@tinkerbell, mooie echo!! Fijn dat het goed was Zoon heeft eerder niet aangegeven oorpijn te hebben.... hij is wel erg verkouden geweest. Waarschijnlijk op het moment dat hij zo hysterisch wakker werd de druk zo hoog en is de ontsteking door het trommelvlies gebroken. Daarom zit er nu een gat in. Gelukkig gaat het al veel beter hoor antibiotica doet goed zn werk!
Hoi! Mag ik me bij jullie voegen? Heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook meegekletst in een gezellig groepje en daar heb ik toen veel aan gehad. Onzekerheden en leuke dingen delen, fijn! Zal me even voorstellen;Ik ben Maggi, 31 jaar oud en zwanger van mijn tweede kindje. Ons zoontje is nu 8 maandjes oud dus ze zullen maar 15 maanden schelen, erg leuk! Ben nu 9 weken en 5 dagen zwanger en uitgerekend op 8 september. Heb al een aantal echo's gehad omdat ik ook meedoe aan een studie waarbij ik 3 3d echo's krijg. Heb er een in de 7e en 9e (deze week dus) gehad en krijg er nog eentje in week 11. Erg mooie plaatjes, zo'n compleet mensje al. Zal er binnenkort wat van uploaden.
Twee van de 3d echo's. Er staat trouwens 9+6 maar dit staat er nog fout, was volgens mijn eigen berekening en zijn ze vergeten te wijzigen in de computers. De foto's zijn van 9+2.
Morgen dames, Maggi mooi om te zien!! 11 weken hier vandaag!! Wooooooepie! Lijk wat meer energie te krijgen en dus ook gauw het huishouden aangepakt. Nu wel weer moe maar ach.. t huis is aan kant Verkoudheid is ook aan t verdwijnen gelukkig, misschien daardoor wat meer energie, laatste week was echt waardeloos.. heb niets gedaan. Maar eigenlijk heb ik volgens mij nog niet echt te klagen.. misselijkheid vanaf t begin met vlagen heel klein beetje, toen met 7 weken vaker en meer, 9 weken elke dag vooral in de middag erg misselijk , week 10 met kokhalzen en 2 keer overgeven (misschien door combinatie met verkoudheid/grieperig) en nu week 11 zit ik weer op niveau van 9 weken dus lijkt wat af te nemen. Woensdag 3e echo! Blijft spannend! Volgende week de GUO ook erg spannend. Nog meer meiden met een echo of iets dergelijks deze week? Spannend he! Fijne dag lieve dames! XXX Joyce
Moi Maggi! Joyce, fijn dat het bter gaat. Hier lijkt het met de misselijkheid ook beter te gaan, alleen nu wel een griep gekregen met enorme keelpijn. Elke keer slikken lijkt of ik een speldenkussen aan het inslikken ben. Hopelijk is dat snel over. Morgen al weer 10 weken!
ja hele vervelende keelpijn Toto , duurde bij mij zo'n 2-3 dagen en toen pas zette de verkoudheid door.. maar keelpijn was veel minder gelukkig. Veel zuurtjes sabbelen en waterijs, koud drinken nemen was de tip voor mij. Beterschap meis! XXX Joyce
Ha dames, Wat gaan we allemaal toch snel he!? Bijna einde eerste trimester, ik kijk ernaar uit!! Morgen elf week... Hier nog steeds weinig kwaaltjes. Vanmorgen ineens een beetje branderig/drukkend gevoel in m'n baarmoeder, vrij hoog. Heel kort en dan kwam het weer heel kort. Herkenbaar?? Ik ga proberen of ik nog ergens een pretecho kan regelen, want ik vind dat wachten nu toch wel heeeel lang duren en heb behoefte aan bevestiging. Heeft één van jullie ook zo'n Angelsound, waarmee je zelf naar het hartje van de baby kan luisteren?? Zou dat wat zijn? Toto, beterschap! Pharilla, fijn dat je weer bijna een echo mag. Zal bij jou steeds ook wel heel spannend zijn. Ik kan het nog steeds bijna niet geloven, jij ook?
Tnx meiden! Maar eigenlijk ben ik al sinds de eisprong aan het kwakkelen. Ben al fiks verkouden geweest met een kaakholtenontsteking en nu dit weer... Blegh! Ik wil na 2 maanden wel weer een keer fatsoenlijk kunnen ademen. Ik hoop dat het morgen een stuk beter is. @Mieksel: Ik heb het gisteren geprobeerd om de hartslag van de kleine te vinden, maar was me niet gleukt. Nou is het met nog geen 10 weken oog wel erg vroeg. Ik ga het over een paar dagen weer proberen. Het gevoel wat jij beschrijft ken ik niet. Ik heb meer last van een zwaar gevoel of krampen die net zoals bij een menstruatie voelen. Daarnaast bij plotselinge bewegingen een pijnscheut in mijn banden.
ja die pijnscheuten bleeeeeeegh! vooral nu met de verkoudheid.. ff ongecontroleerd niezen of hoesten is er niet bij want dan.. auwie! Zo'n angelsound lijkt mij ook wel wat.. maar word niet door alle vk's aangeraden omdat t "valse zekerheid" zou kunnen opwekken. Niet iedere hartslag is goed ofzo.. maar denk ook dat de vk's bang zijn helemaal geen werk meer te hebben als mensen thuis alles kunnen controleren hahahahaha Wil er toch nog eens over denken. Zou zo rond de 12 weken toch wel leuk zijn
Bedankt meiden! Mieksel; Ja, heb het ook af en toe, dat gevoel dat je beschrijft. Is maar even en dan trekt het weg. En inderdaad de pijnscheuten bij niezen en omdraaien in bed of een andere plotselinge beweging. Auw! Ja, die baarmoeder is lekker aan het groeien! Angelsound is niks voor mij. Tijdens mijn vorige zwangerschap lang over getwijfeld maar toch niet gedaan. De paniek als je het hartje een keer niet kunt vinden. Nee, niks voor mij!
Ik heb net een Angelsound via mp aangeschaft, voor weinig. Kan 'm vanavond ophalen, dus nog ff geduld. Heb er ondertussen van alles over gelezen en ik denk niet dat ik um veel ga gebruiken, maar een paar keer om even bevestiging te hebben tot en met die twaalf-week-grens. Als ik het hartje niet kan vinden, ben ik niet meteen ongerust, want ik lees overal dat je het de ene dag wel kan vinden en de andere dag niet... Ik laat het jullie weten, ga het vanavond proberen, maar verwacht dat ik 't hartje nog niet kan vinden met 11 week... Alst wel lukt, ben ik blij en een stuk goedkoper uit dan een pretecho En wat betreft die 'valse zekerheid', dat is pas later in de zwangerschap. Als je je kindje weinig voelt bewegen, maar wel een hartje hoort. Dan kan er tóch wat mis zijn, ook al hoor je het hartje wel. Dusseh, zodra ik mn kindje kan voelen, zet ik 'm weer op marktplaats, haha. 'Fijn' Maggie, dat jij dat gevoel af en toe ook hebt... Hoort er dus blijkbaar bij.
Hoi meiden, Wij hebben gisteren onze eerste echo gehad. Zag meteen het kloppende hartje! (zo blij!!!!) Over 2 weken moeten we weer terug omdat ze niet goed kon meten hoe groot hij/zij was omdat de baby nogal bewegelijk was.
Welkom Leliemeer en gefeliciteerd! We hebben het hartje van onze kleine thuis met de Angelsound gehoord. Helemaal geweldig! Doe het niet vaker dan één keer per week om mezelf niet helemaal gek te maken en het niet helemaal duidelijk of je je kindje er een beetje mee 'pest'. Sommige kindjes schijnen het vervelend te vinden en zwemmen ervoor weg...
Wat leuk Mieksel!!! Ik heb t gister met manlief er over gehad.. hij vind t beter als we er geen aanschaffen, dit omdat ik erg onzeker kan zijn en dat ben ik met hem eens hahaha.. Morgen weer echo.. mijn mams en (stief) paps gaan mee.. leuk!!! Maar nu alweer zenuwachtig Laat t weten uiteraard! XXX Joyce
Heb ook ergens een angelsound liggen ga hem eens moeten zoeken Heb ook een zware oorontsteking moet nu antibiotica nemen.. Doe ik liever niet als ik zwanger ben maar de pijn word ondragelijk.. Nog 2 weekjes en heb weer een echo ongeduldig..