1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariane

Ariane Actief lid

24 jun 2010
    108
    0
    0
    Hallo dames,

Mag ik ook mee komen kletsen? Ik ben 31aug uitgerekend van mijn tweede kindje. Zag dat er ook een groepje 15-31 aug is, maar die zijn besloten...

Had gedacht dat ik de zwangerschap van een tweede kindje minder spannend zou vinden. Maar jeetje! Wat is het weer bijzonder en reuze spannend! Gisteren op de 9maandenbeurs een korte echo laten maken, en daar was gelukkig een heel druk en compleet mensje te zien :)

2. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    Bedankt voor het warme welkom dames!

@Maggi: ik zou me er ook niet al te druk om maken hoor. Je hebt het maar heel even ingeademd, en zelfs zo verstandig geweest om het huis eventjes te verlaten. Zelfs als je die dag thuisgebleven zou zijn denk ik niet dat het schadelijk zou zijn, omdat je niet constant in de lucht zat, maar goed, dat is puur mijn mening.

@Mona29: nou wat je zegt, enorme opluchting!
    Bij mijn vorige zwangerschap ben ik 9 maanden ziek geweest, had vreemde eetgewoontes en pijntjes, moest onwaarschijnlijk veel plassen vanaf het moment dat ik wist van mijn zwangerschap,kon ik met 6 maanden bijna niet meer lopen door bekkeninstabiliteit, maar over de kleine heb ik me nog geen seconde zorgen gemaakt. Dit keer, compleet andersom. Nergens pijntjes, geen misselijkheid (nog niet 1 keer gehad ook), geen rare eetgewoontes, geen overdreven veel loopjes naar het toilet. Bekkeninstabiliteit is uiteraard in zo'n vroeg stadium nog niet aan de orde. Maar zorgen heb ik al vanaf de eerste echo. Hoop dat ik gauw die 13 weken inga, misschien kan ik dan eindelijk is gaan genieten haha.

3. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    Welkom Ariane en gefeliciteerd met je zwangerschap!!

4. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    Na een paar uur pielen is het gelukt om een foto via de iPad op te loaden (te lui om naar beneden te lopen voor de pc haha). Deze echo is van gisteren.

image.jpg

5. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    @ Sonja, welkom! Lieve foto :)

6. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Goedemorgen,

Wij hebben gister de uitslag van de NIPT gekregen, geen afwijkingen! Zo blij! En we weten het geslacht:), maar dit houden we geheim. Ik ben bang dat als ik er hier open over praat, ik me in real life sneller verspreek. Maar kijken of we het volhouden ;)

Welkom nieuwe dames, gezellig! Ook weer mooie echo's hoor, top!

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    @maggi, hopelijk is de lekkage goed verholpen. En joh, maak je daar niet druk om, he tzal allemaal vast wel meevallen

@ariane, van mij mag je. Ik ben ook niet in sept uitgerekend, bleek verder te zijn dan gedacht dus kom nu uit op 29-8
    En ik denk dat een zwangerschap altijd wel bijzonder blijft, hier is het nu de derde en wij vinden het ook weer bijzonder en spannend ;)

@sonja, mooie echo

@tessa, joehoe! fijn dat alles goed is met de kleine! en leuk, geslacht al weten :)

@hier: lekker mogen uitslapen tot 9.15, jaja, ook met kinderen is uitslapen goed mogelijk ;) Straks hoop opruimen en schoonmaken hier

8. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Super Tessa!!! Wat leuk om het geslacht al te weten.... ik ben wel erg benieuwd hoor haha.

Wat apart eigenlijk he.... dat dat soort dingen gewoon nu bekeken kan worden via je bloed!!

@ toch3, heerlijk dat uitslapen!! Hier soms tot 8.15, en aangezien het normaal d agelijks 6.30 is (de jongste) is dat al een beetje uitslapen. Maargoed, als ze langer slaapt zou ik gek zijn haar wakker te maken toch... moet dan alleen snel haar flesje maken want wanneer ze dan wakker word is het brullen haha.

9. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Toch3, wel gek hoor, je weet nu al zoveel! Moet je nagaan hoe dat 50 jaar geleden ging! Weet nu met 13 weken het geslacht al , hoe bizar.

Risu, dat snap ik. Ik ben ook benieuwd of we het volhouden. Hoop het wel.

Hier kunnen we ook uitslapen hoor. Oudste is een vroegspook maar die gaat zelf naar beneden en jongste is een uitslaper:D gister zijn ze met opa en oma naar een binnenspeeltuin en pannenkoekenboerderij geweest, kids van mijn zus waren ook mee, dus hopelijk maken ze er latertjes van. Helaas ben ik ook een vroegspook ,maar vind het heerlijk om niets te moeten en luieren in bed.

Fijne zondag allemaal!

10. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Mijn eerste mijlpaal vandaag, 12 weken! Joepie :)

ik zie dat ik op 9 september sta, mag naar 8 September, dat staat op mijn echo formulier

Nu duimen op een goede echo Donderdag :)

11. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Risu, gefeliciteerd en ook leuk vooruitzicht naar donderdag, alles is vast goed!

Gek idee dat we al bijna op 1/3 van onze zwangerschap zitten... Hard van genieten allemaal hoor, hopelijk lukt dat bij iedereen!

Hier lekker een week vakantie, ik hoef ook heel weinig te werken. Dus allemaal in de relax-modus. Oudste gaat nu 3 ochtenden met opa op schaatsles. Dit weekend carnaval vieren, vriendin en ik zijn al 4 maanden bezig aan onze outfit :p

Hoe gaat het met iedereen verder?

Fijne week!

12. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Zo... ben even niet geweest en een boel moeten bij lezen.
    Ik hoop dat mijn werk het toelaat vandaag uitgebreid op iedereen te reageren. De lijst zal ik dan ook bijwerken.

Nieuwe dames welkom!

Hier gisteren 12 weken (nadat ik op de termijnecho 2 dagen vooruit was gezet). Vorige week ook maar iedereen ingelicht en vanavond ook maar op FB voor diegenen die wat verder weg staan.
    Oh ja, na een week niet te hebben geprobeerd gisteren via de angelsound het hartje van de kleine gehoord!

13. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Gefelciteerd Risu.
    Hier morgen nadat ik 4 dagen vooruit ben gezet 13 weekjes alweer. Wat gaat het snel. Voel nu ook sinds een paar daagjes me bm aan de buitenkant. Wat grappig om zo'n klein hard bolletje te voelen.
    Verder voel ik me prima en is de opgezette buik weer terug die ik snel heb nadat ik heb gegeten. En erg last van winderigheid.
    Af en toe vooral als ik rustig op de bank zit heb ik wel het idee dat er iets gaande is daarbinnen en het voelt alsof het de kleine gup is. Zou wel erg vroeg zijn of niet?

Hier verder een druk weekeinde gehad. Gezellig naar de motorbeurs geweest met zijn allen. En zondag heeft zl lekker getraind met zijn motor in Roosendaal.

Vorige week de kraamzorg geregeld moet alleennog de zorgverzekeraar bellen om het door te geven.
    We hebben onze zwangerschap nog niet bekend gemaakt op fb maar alle vrienden en naaste kennissen en familie weten het al. Zit nog te twijfelen om het op fb te zetten.

Verder is de roze/bruine afscheiding sinds vorige week weg. Dus ik hoop dat het nu eindelijk ook eens weg blijft. Over 3 weken pas weer een echo dus dat duurd nog wel even.

Nou meiden ik lees later wel weer even bij en hoop dan weer leuke pics te mogen zien met goed nieuws erbij.

X

14. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    @ Kitty, leuk dat ik dat hoor, want zo'n idee heb ik de afgelopen dagen ook. Maar zal idd nog wel te vroeg zijn..... en zijn het onze darmen die ons voor de gek houden ;)

Fijn dat de afscheiding weg is!

Ohja kraamzorg!! dat doe ik na de echo donderdag ook meteen even :)

15. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    @Kitty Ik kan me wel inleven in je gevoel dat je pas na de 27 weken rust hebt. Ik heb de datum dat ik 33.3 weken ben ook al lang omcirkeld in mijn agenda. Ik ga er wel van uit dat ik nu verder kom. Heb initieel al lagere bloedrukken dan de vorige keer. Het voelt goed.
    Fijn dat de gekleurde afscheiding nu weg is.

@Joyce Wat fijn dat de GUO goed was! Moet een hele opluchting zijn. Jammer dat je er geen plaatjes van hebt, maar de beelden vergeet je nooit weer.

@toch Mooi die 3d echo! Kl*te dat je je niet goed voelt. Hopelijk slaan de pillen wel aan. Bij mij hielp het al een stuk om vit B6 erbij te slikken.

@Sonja Welkom! Ik heb je gegevens in de lijst gezet. Maar wat een verhaal! Ik kan me voorstellen dat je na de eerste echo flink in de rats hebt gezeten. Gelukkig is het allemaal goed en net wat je zelf zegt, lekker belangrijk de termijn en hoe dat nou kan. Je bent gewoon hartstikke zwanger!

@Ariane Welkom! Ook jouw gegevens staan nu in de lijst. Ik ben ook zwanger van de tweede en vind het nog even spanend, zo niet spannender, dan de vorige keer. Heeft er misschien wel mee te maken dat ik een zwangerschap met complicaties had en nu dus weet wat er 'mis' zou kunnen gaan.

@Tessa Gefeliciteerd met deze uitslag. Pak van je hart zeker!?

@geslacht Hier al voor de zwangerschap een voorgevoel van een jongetje en dat gevoel heb ik nog steeds. Ook bij mijn dochter had ik al voor de zwangerschap een voorgevoel en dat klopte ook. Ook voor de zwangerschap van de miskraam had ik een gevoel dat de zwangerschap niet goed zou eindigen, dus als de statistieken kloppen, dan moet het wel een jongetje worden ;)

@hier: Ik denk de afgelopen dagen wel wat van bewegingen te voelen, maar weet het niet helemaal zeker. Het is allemaal zo kort en licht dat ik soms twijfel of ik het wel echt gevoeld heb. Het is allemaal heel erg vroeg, I know... Maar placenta ligt mooi aan de achterkant, dus wie weet... Bij jullie zou het dus ook zomaar kunnen Kitty en Risu.
    De energie komt hier gelukkig ook weer terug, dus kan oa. wat achterstallig huishouden doen. Inmiddels de kraamzorg geregeld. Heel benieuwd hoe dat zal zijn. Bij dochterlief was ik al bevallen voor de intake en na zo'n lange ziekenhuisperiode vond ik het niet nodig om nog een paar uur uitgestelde kraamzorg af te nemen.
    Ik zal nog wat echofoto's toevoegen van afgelopen week.

16. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    En nog één van een duimend kindje <3

17. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    ***BEVALLINGSLIJST 1-15 SEP 2014***

28 aug-Senna24 (1e kindje, 26jr)MJV
    28 aug-Godinn (2e kindje, 31jr)V
    29 aug-Toch3 (3e kindje, 23jr)V
    31 aug-Tessa1981 (3e kindje, 33jr)MJ
    31 aug-Ariane (2e kindje, ??jr)MJV
    1 sep-Toch3 (3e kindje, 23jr)V
    1 sep-Aster14 (1e kindje, 27jr)V
    1 sep-Pharilla (1e kindje, 35jr)MJV
    2 sep-Mieksel (1e kindje, 28jr)MJV
    2 sep-Kitty1981 (2e kindje, 32jr)MJV
    3 sep-Eerste (1e kindje, 23jr)MJV
    4 sep-Hope86 (1e kindje, 27jr)MJV
    4 sep-Leliemeer (1e kindje, 26jr)V
    5 sep-S87 (1e kindje, 26jr)MJV
    6 sep-Pumba86 (1e kindje, 27jr)MJV
    6 sep-Micloveally (2e kindje, 31jr)MJ
    7 sep-Maanvis (2e kindje, 30jr)MJV
    7 sep-Toto (2e kindje, 33jr)MJV
    8 sep-Mamak (2e kindje, 29jr)MJV
    8 sep-Maggi (2e kindje, 31jr)MJV
    8 sep-Sonja1979(2e kindje, 34jr)MJV
    8 sep-Risu (4e kindje, 26jr)MJV
    9 sep-Jamison (2e kindje, 29jr)MJV
    9 sep-Tralala89 (1e kindje, 24jr)MJV
    9 sep-Mona29 (1e kindje, 29jr)V
    10 sep-Joyce1990 (3e kindje, 23jr)MJV
    11 sep-Bubble27 (2e kindje, 27jr)MJV
    11 sep-Misiri (1e kindje, 27jr)MJV
    11 sep-pebbelien (1e kindje, ?jr)MJV
    12 sep-Tinkerbell2202 (?e kindje, 23jr)MJV
    13 sep-Purk (2e kindje, )MJV
    13 sep-Dolfie1987 (1e kindje, 26jr)MJV
    13 sep-Query (1e kindje, 25jr)MJV
    14 sep-One of Kind (2e kindje, 31jr)MJV
    14 sep-Zoetje (2e kindje, )MJV
    15 sep-Daan90 (1e kindje, 23jr)MJ

Meisje, Jongen, Verrassing?

afsprakenlijstje:

24feb-daan90 termijnecho
    24feb-micloveally nekplooimeting
    26feb-micloveally gyn
    26feb-dolfie 2e echo + intake
    27feb-risu 12 wk echo + combinatietest AMC
    28feb-misiri termijnecho
    8mrt-toto klinisch vk
    12mrt-toto gyn
    12mrt-pharilla echo gyn
    17mrt-mona29 vk
    18mrt-Kitty1981 echo
    4apr-Pharilla 20weken echo
    14apr-Kitty1981 20weken echo

18. Tessa1981

Tessa1981 Bekend lid

13 aug 2007
    592
    0
    0
    Toto, heerlijk hoor, zelf het hartje van de kleine kunnen luisteren! Hier denk ik niet dat het op FB zet. De belangrijke mensen weten het al en de rest merkt het wel ;)
    Zeker een pak van ons hart, we hadden er vertrouwen in, maar toch blijft het knagen. Het was ook emotioneel om het geslacht te vernemen, zo bijzonder...
    Wil je voor mij trouwens een V in de lijst zetten, omdat we het voor onszelf willen houden? Of een G van geheim :cool:
    Zeer mooie echo's hoor, prachtig altijd weer!

Het kindje voelen, ik denk het ook soms, maar zou het niet zeker weten. Ik wacht het maar af, totdat onze gup mij een goede opdonder geeft en ik het dan zeker weet ;)

Hier ook de kraamzorg geregeld, leuk allemaal die dingen weer. Ik ben ook al hevig aan het shoppen, kan niet wachten tot het binnenkomt:)

Ik heb alle weken al in de agenda staan. Kijk al regelmatig hoe het een en ander uitkomt. Zat al te denken als ik weer 2 weken later beval, hoef ik in januari pas weer te beginnen met werken, mits ik dat tot 36w volhoud. Haha, lekker die mitsen en maren, eerst maar eens zien! Maar als deze eerder komt, breekt echt mijn klomp hoor!

19. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    @ Kitty, wat leuk een echo van duimend kindje!
    Fijn dat de energie langzaam weer terugkomt.... dat achterstallige huishouden ken ik helaas :S

@ kindje voelen, leuk dat meerdere het idee hebben dat te voelen. zou zomaar kunnen inderdaad.

@ Tessa, nou inderdaad zeg!! Je hebt veel geduld moeten hebben aan het eind. Zou je van opkijken als dit kleintje eerder komt ja!

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    @tessa, lekker genieten van je weekje vakantie!

@toto, fijn dat je thuis het hartje nu ook kan horen! die van mij is helaas echt kapot, wil nu ook niet meer aan :( Kinderen spelen er nu mee, die hebben ook een baby in de buik ;)

@baarmoeder voel ik sinds een kleine week ook aan de buitenkant :) Heb alleen het idee datie smorgens aan de zijkant van mn buik zweeft. Geen idee in hoeverre dat dat mogelijk is nu maar het zou wel de "op zn plek zak pijn" van smorgens verklaren... Voelt echt precies zo als dat ik bij kraamvrouwen heb gevoeld die wakker werden...

@voelen, is nog erg vroeg nu, maar het kan wel. De oudste voelde ik met 17weken, de tweede met 14weken dus ben heel benieuwd hoelang het nu duurt. Weet niet hoe de placenta's bij hun lagen, weet wel dat die nu linksvoor ligt

@kraamzorg/zorgverzekering: allebei al geregeld :) Maar wel gewacht tot ik een goede echo had gehad

@toto, mn misselijkheid is er niet helemaal door weg maar wel zover dat ik weer normaal kan eten en voor de kindjes kan zorgen. Ach, zo blijf ik voelen dat ik zwanger ben ;)
    aaaaah die echo met dat duimen! smelt

@huishouden: loopt dat bij jullie ook zo'n achterstand op? ik krijg het gewoon niet voor elkaar op het glad te houden

@fb, ik wacht denk ik tot volgende week vrijdag, ben dan 15weken

@shoppen: nog niks gekocht, mag van mezelf niet voor de 20weken omdat ik weet dat ik zo ongeveer alles nog heb liggen, voor zowel jongen als meid ;)

@tessa, oeh dat klinkt goed, in januari pas weer aan de gang te hoeven! Hier mag ik blij zijn als we 2weken niks hoeven :(
    En hier hetzelfde, ik verwacht ook echt niet dat deze voor de 40weken komt (41.2 en 41.0 gehad nu)

@hier: nog steeds beetje misselijk, maar met de pillen kan ik wel gewoon functioneren. En we houden hoop dat het volgende week (of daarna of daarna ;) ) over is. Voor de rest zooooo moe. Kan de klok rondslapen en nog niet uitgerust zijn. Vanavond dus maar weer op tijd erin.
    Voor de rest niet veel nieuws. Vanmiddag lekker buiten in het zonnetje gezeten terwijl de kindjes speelden, daar knap je van op, paar uurtjes zon-vitamientjes :)

Deel Deze Pagina