1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    @ misiri, goed nieuws dus :) het blijft inderdaad een wonder!! Haha pixel, leuke bijnaam!

Hier komt energie ook langzaam terug, krijg steeds meer zin het huis aan te pakken :D lekker alles uitzoeken, weggooien , verplaatsen, schoonmaken.

Ik heb sinds vanmorgen een heel vervelend hoestje. Toen ik in bed lag deed dat zo'n zeer in mijn buik :S ook met omdraaien in bed. Bandenpijn, gelukkig had ik daar bij de laatste zw ook alleen deze weken last van. En helemaal op t eind. Dus hopelijk zet die trend zich door haha. Liever niet de hele zw deze pijn!

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.346
    17.256
    113
    risu, hoop met je mee dat het met een paar weken weer over is! Hier bij de tweede er tot het eind last van gehad helaas. Nu ook best veel last van, heb mn ondersteunende buikband maar weer tevoorschijn gehaald, dan kan ik tenminste nog wat doen in huis

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    #1263 one of kind, 3 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2014
    Risu hoe voel je je nu?

Zijn er meiden die zich al aan het bedenken zijn of ze bv of fv willen geven=

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.346
    17.256
    113
    one of kind, voor ik zwanger was stond het al vast dat ik (weer) voor de bv ga. Bij de eerste ook niet over getwijfeld. Hoop het nu alleen langer te kunnen geven dus ik zorg dat ik een middel tegen spruw van te voren al in huis heb zodat ik gelijk kan behandelen en de dingen van de dokter werkte bij de vorige 2 niet

hier: veel last van mn buik. Dacht eerst door het lange wandelen van gister maar kwam net uit bad, keek in de spiegel en k geloof dat het ook goed van een groeispurt kan zijn :O

5. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @S87: Ook fijn door de kritieke periode heen gekomen! Heb je als volgende echo een pretecho of de 20-weken echo?

@Mieksel: Zou dat een ivf ding zijn? Mijn placenta ligt ook voor!!

@Pharilla: Hier ook twijfel over de Angelsounds. Mijn man is vrij angstig door ons hele traject en is dus bang om dat ding iedere dag tegen mijn buik te leggen. Hij is bang dat ie niet meer zonder kan, haha!
    Wel echt lief dat je m waarschijnlijk van je mama krijgt!

@Dolfie: Is je bloeddruk goed? Van een hoge bloeddruk kun je flinke hoofdpijn krijgen!

@Joyce: Jeetje wat eng, meis! Ik hoop dat het inmiddels beter met je gaat en dat met jullie kleintje ook alles goed is!

@toch3: Wow, dan voelde je je de 2e echt snel! En je 1e? Hoe snel voelde je die?

@Risu: Mooie echo! Wat naar, dat hoestje! Niet prettig, lijkt me..

@Misiri: Hihi, Pixel! Leuk! Fijn dat alles goed is!

@One of kind: Ik wil absoluut borstvoeding proberen. Lijkt me echt een magisch moment tussen moeder en kind, maar misschien zit ik wel teveel op mijn roze wolk?
    Weet jij het al?

@Hier: Sinds vandaag weer volledig aan het werk.. Met mijn mmm traject besloten om deels in de ziektewet te gaan, maar dat is nu niet meer nodig dus. Zo'n eerste dag valt me wel weer zwaar!
    Ik heb erg veel last van kortademigheid, dus nu echt helemaal kapot! Gelukkig nog wel 1 dagje vrij in de week!

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.346
    17.256
    113
    Aster, de eerste voelde ik met 17 weken, dus ook al behoorlijk vroeg

7. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    @ one, Gelukkig niet ziek geworden! Heb sinds een paar weken echt een droge keel/mond snachts dus heb maar een flesje water naast me staan.

Ik zie dat skull van baby bij jou een meisje zou zijn.
    wanneer heb je de geslachtsbepaling :D

Heb net een afspraak gemaakt voor 17Maart, ben dan precies 15weken. Hoop zooooo dat het dan te zien is!!!
    Skull zegt jongen....

@ Aster, goed van je!! Het zal inderdaad weer wennen zijn :)

@ bv/fv, ik twijfel elke zwangerschap. En toch kies ik steeds voor flesvoeding.
    Alleen bij oudste 3 weken bv gegeven, toen was het op helaas. Ging ook niet zo heel lekker.

Bij dochter na twijfel, fv, ik vond dat handig omdat ik het idee had niet rustig te kunnen voeden met een nogal drukke (ik mag nog niet spreken van adhd) peuter.

En nu weer twijfel.... maar denk wel weer fv.

8. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    @ toch 3, dat zal idd een groeispurt zijn, leuk!!!

Vorige zw. Begon ik vanaf een week of 18 mijn broeken niet meer te passen.

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.346
    17.256
    113
    risu, loop nu al vanaf 5/6weken in positiekleren omdat mn buik gelijk naar buiten plofte

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Risu dat van de skull had ik nog niet gezien hahah.

Nou ik wil het wel proberen bv maar ik had een donker grijze wolk bij mijn zoontje.
    Zware verborgen reflux en dus 22 van de 24 uur huilen.
    Toen hij met 3 mndn nestle nan ar kreeg waren alle grijze wolken verdwenen die overweeg ik nu ook heel erg maar dan de ha vorm.

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.346
    17.256
    113
    Plofkip ;) 14.4

12. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo allemaal even alles bijgelezen.

Vandaag alweer 14 weken, nog 2 weken voor de echo.

Hier wil ik weer proberen om bv te gaan geven. En ik hoop dat het deze keer wel langer is dan vorige keer.
    Ook hier gaat alles zijn gangetje. En begin ik toch wel nieuwsgierig te worden naar het geslacht. Ik heb een heel sterk gevoel dat het een meisje is. Maargoed een baby boy is natuurlijk ook erg welkom. Zolang het maar gezond is.

Ik heb verder eigelijk niet zoveel te melden. Voel me goed en leef een beetje uit naar de echo. Buik heb ik nog niet maar heb wel een lekkere zwangerschapslegging aan want me broeken knellen. Wat zit het heerlijk.

Volgens mij is het deze week rustig met de echo's geloof ik. Of heb ik het verkeerd?

X

13. misiri

misiri Lid

30 dec 2013
    82
    3
    6
    Ik wil graag bv gaan geven. Het is mijn eerste dus ik hoop dat het lukt. Lijkt me super om onze pixel zelf eten te kunnen geven. Betekent fv altijd kunstvoeding of gaan jullie dan kolven? Want dat lijkt me ook een optie hoor als het niet lukt.

Heeft iemand ervaring met mamalicious spijkerbroeken? Wil er 1 op inet bestellen maar vallen ze groot of klein of kan ik gewoon normale maat nemen?

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    fv bedoel ik kunstvoeding mee.
    Kolven is fijn om het kindje alles te kunnen geven maar pas op het is heel erg heftig en tijdrovend.
    Ik was 12 uur per dag bezig met alleen kolven en daarna de fles te geven.
    Hier geen optie meer door mijn ervaring ermee.

Heb geen van die broeken.
    Heb sommige nu van marktplaats gekocht want je doet er maar zo kort mee.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.346
    17.256
    113
    zodra ik moet gaan kolven kan ik net zo goed stoppen. Ik ben niet consequent genoeg om om de 3u te gaan zitten kolven. Productie liep beide keren erg hard terug. Als ik een nieuwe kolf moet kopen ga ik denk voor een dubbele. Heb nu een enkele (van medela, goed tevreden over) maar de andere kant lekte altijd behoorlijk hard mee ;) en het scheelt de helft in tijd als ze tegelijk kunnen

16. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    @ one, goed idee marktplaats!
    Heb nog 2 die lange die goed zijn van mijn vorige zw, ik ga binnenkort even neuzen voor 3kwart en kort. Jurkjes en rokjes zijn niets voor mij. Ben best lang (1.85) en voel me dan net tante sidonia :D
    Dat is lang ja 12u lang kolven en voeden!! En je hebt nog een peuter dus alles bij elkaar lijkt het me erg tijdrovend dan.

@ misiri, met mamalisious geen ervaring... heb eigenlijk altijd H&M gehad.

@ Kitty, grappig dat je sterk het gevoel hebt dat het een meisje is. Ik heb dat ook... maar heb het alle 3 de keren fout gedacht. Spannend hoor! Wij wilden eigenlijk gewoon wachten tot de 20wk echo. Maar te nieuwsgierig!!

Tops bestel ik elke keer op Goedkope positiekleding en zwangerschapskleding online | Positie-Outlet

@ lijst, 17 Maart geslachtsbepaling :)

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Risu ja ik vind mp ideaal daarvoor!

Ja al dat kolven en een peuter is helemaal niet te doen.
    Die wil ook nog aandacht idd enz.

18. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ik heb m'n broeken van Mamalucious tot nu toe in de uitverkoop gekocht, allebei vijftien euro, dikke prima.

Het is stretchstof, dus zit lekker en makkelijke pasvorm. Je kunt je gewone breedtemaat kiezen, ze houden al rekening met je buik.
    Als je tussen twee maten invalt (zoals ik), zou ik wel voor de grootste maat kiezen.
    Ik vind het prima broeken!!

19. Kitty1981

Kitty1981 Bekend lid

2 okt 2013
    730
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Risu,
    Hey hey ja ik weet het maar het is een gevoel wat ik heb. En jij voorspelde ook al dat het een meisje is. En daarnaast zijn er meerdere die via de nub dat hebben voorspeld. Ik weet dat het geen garantie geeft maar het is een gevoel wat ik heb. Maargoed we gaan het zien over twee weken mits de verlos ernaar wil kijken en anders ga ik voor een pretecho. Hier in de buurt is een goed bureau die ook garantie geeft mocht ze het niet kunnen zien dan mag ik gratis terug komen.
    Dan kunnen we ook gericht lekker gaan shoppen want ik ben nu zo'n beetje uitgekocht.

Posititiekleding, Ik heb onlangs geleden leggings gekocht van noppies en die zitten me heerlijk en heb voor de zomer in de outlet voor weinig driekwart jeans gekocht van een merk ook die zat als gegoten.
    Maar wil er niet teveel geld aan uitgeven want idd het is maar voor een korte periode en aangezien dit onze laatste wonder is ik er dan later niets meer aan heb. De leggings kan ik ook erna nog dragen omdat er een band met afstel knoopjes erin zitten. Dus voor mij is deze zwangerschap leggings mijn ding.

Sinds gister ben ik nu vrij zeker dat ik de kleine heb gevoeld. Het is echt een apart gevoel. Alsof de kleine me zit te kriebelen. Hier en daar in me buik een kriebelend gevoel dat zich verplaatst van hot naar her. Zo leuk! Het is wel op momenten dat ik rustig zit of lig.
    Maar het is een feit.

Verder gister last van hoofdpijn gelijk bij het opstaan en hioeld aan tot ik weer naar bed ging. Wilde geen paracetamol slikken. Vanochtend weer het idee dat er een hoofdpijn aan zat te komen maar tot nu niets maar wel het idee dat het wil komen.
    Af en toe last van een loopneus en dan denk ik ja hoor ik wordt verkouden maar gelukkig is hier niets van waar. Zal wel een symtoom zijn.

Hoe gaat het met jullie? Jullie al de kleine gevoeld waarvan je denkt ja dat is het?

X

20. S87

S87 Actief lid

15 aug 2013
    249
    0
    0
    creabea
    in het noorden
    wat leuk Kitty dat je je babytje hebt gevoeld! lijkt me zo bijzonder! Ik voel hier nog helemaal niets. Volgende week woensdag heb ik weer een echo en gaan we naar het hartje luisteren. Ik heb zelf het gevoel dat het een jongen is en mijn vriend ook. Ik weet nog steeds niet of ik het wil weten, dus ik laat het aan mijn vriend over, als hij het perse wil weten, dan wel en anders niet ;):)

Deel Deze Pagina