1 t/m 15 september 2014 mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Aster14, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Hey meiden,

Al een tijd niets van me laten horen, maar heb eigenlijk ook niet zo veel bijzonders te melden. Sinds ik de AB voor de keelontsteking heb gehad voel ik me zoveel beter, mede omdat het tweede trimester ook begonnen is, maar eindelijk van mijn constante verkoudheid af.
    Helaas op het moment wel eg last van bloedneuzen en ontstoken tandvlees wat ook gaat bloeden :( Gaat ook allemaal wat makkelijker door de ZS en de bloedverdunners die ik moet nemen. Maar dat is niets vergeleken met de misselijkheid die ik eerst had.

Verder groeit de buik ook enorm hard. Zal zo een fotootje uploaden van vorige week. Is geen verbergen aan :) Maar gelukkig hoeft dat ook niet.

Goed om te lezen dat iedereen zich beter aat voelen en de eerste uitslagen van de bloedtesten goed waren.

Over de vraag FV of BV, ga ik in eerste instantie voor BV, maar maak me wel zorgen dus zal na de 20 weken echo als die goed is een afspraak maken bij een lactatiekundige. Aangezien dochter prematuur geboren is en ik na de bevalling ernstig ziek werd en zelf niet kon kolven, eigenlijk pas na een week goed kunnen beginnen met regelmatig kolven. Uiteindelijk kwam het wel op gang, maar niet voldoende. Uiteindelijk er ook naast neusspray ook Domperidon in maximale dosis gebruikt, maar nog steeds moest onze kleine bijgevoed worden met kunstvoeding. Toch heb ik het full-time kolven een half jaar volgehouden.
    Met de lactatiekundige wil ik kijken of het een optie is om voor de bevalling al te beginnen met kolven, dat mocht de productie weer niet goed op gang komen er al wel een voorraad is zodat er niet nog kunstvoeding bijgegeven moet worden.

De kleine voel ik hier ook met enige regelmaat. Had ik vorige week nog het idee van voel ik nu wel iets of niet, is het nu veel duidelijker. Kriebels en plopjes. Zo bijzonder!

Pharilla wat ben jij lekker crea bezig. Schattig hoor die schoentjes! Zelf ben ik niet van het ouderwetse vrouwen handwerk :) Geef mij maar een decoupeerzaag, boormachine en ander gereedschap. Ben een echte Bob de Bouwer :p

Ik zal zo ook de lijst weer bijwerken.

2. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    ***BEVALLINGSLIJST 1-15 SEP 2014***

28 aug-Senna24 (1e kindje, 26jr)MJV
    28 aug-Godinn (2e kindje, 31jr)V
    29 aug-Toch3 (3e kindje, 23jr)V
    31 aug-Tessa1981 (3e kindje, 33jr)MJ
    31 aug-Ariane (2e kindje, ??jr)MJV
    1 sep-Toch3 (3e kindje, 23jr)V
    1 sep-Aster14 (1e kindje, 27jr)V
    1 sep-Pharilla (1e kindje, 35jr)MJV
    2 sep-Mieksel (1e kindje, 28jr)MJV
    2 sep-Kitty1981 (2e kindje, 32jr)MJV
    3 sep-Eerste (1e kindje, 23jr)MJV
    4 sep-Hope86 (1e kindje, 27jr)MJV
    4 sep-Leliemeer (1e kindje, 26jr)V
    5 sep-S87 (1e kindje, 26jr)MJV
    6 sep-Pumba86 (1e kindje, 27jr)MJV
    6 sep-Micloveally (2e kindje, 31jr)MJ
    7 sep-Maanvis (2e kindje, 30jr)MJV
    7 sep-Toto (2e kindje, 33jr)MJV
    8 sep-Mamak (2e kindje, 29jr)MJV
    8 sep-Maggi (2e kindje, 31jr)MJV
    8 sep-Sonja1979(2e kindje, 34jr)MJV
    8 sep-Risu (4e kindje, 26jr)MJV
    9 sep-Jamison (2e kindje, 29jr)MJV
    9 sep-Tralala89 (1e kindje, 24jr)MJV
    9 sep-Mona29 (1e kindje, 29jr)V
    10 sep-Joyce1990 (3e kindje, 23jr)MJV
    11 sep-Bubble27 (2e kindje, 27jr)MJV
    11 sep-Misiri (1e kindje, 27jr)MJV
    11 sep-pebbelien (1e kindje, ?jr)MJV
    12 sep-Tinkerbell2202 (?e kindje, 23jr)MJV
    13 sep-Purk (2e kindje, )MJV
    13 sep-Query (1e kindje, 25jr)MJV
    14 sep-Dolfie1987 (1e kindje, 26jr)MJV
    1
    4 sep-One of Kind (2e kindje, 31jr)MJV

14 sep-Zoetje (2e kindje, )MJV
    15 sep-Daan90 (1e kindje, 23jr)MJ

Meisje, Jongen, Verrassing?

afsprakenlijstje:

8mrt-toto klinisch vk
    12mrt-toto gyn
    12mrt-pharilla echo gyn
    17mrt-mona29 vk
    18mrt-Kitty1981 echo
    27mrt-dolfie1987 vk
    4apr-Pharilla 20weken echo
    14apr-Kitty1981 20weken echo

3. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Mijn buik van vorige week en niet eens 's avonds, want dan is 'ie zelfs nog groter :$

Wel trots op mijn gewicht bij deze buik. Nog maar 1,5 kilo bij. Hoe zit het eigenlijk met jullie gewicht?

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    @kleintje voelen: hier nog niet, zit er op te wachten. Dochter voelde ik met 14 weken dus ik vind het tijd worden nu :p
    @toto, fijn dat het weer goed gaat :)
    en jouw buik is idd ook neit meer te verbergen :)

gewicht is hier nog gelijk (-4 vanaf eisprong)

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier voel ik ook nog niks.

Ik kreeg net een echt baal mailtje.
    Ik had een commode en bedje via mp gezien.
    En kreeg vandaag te horen dat ik het mocht komen halen dit weekend.
    Nu mailt ze net dat haar het bedje is kapotgegaan.
    Ik had echt zoiets neeeeeeeeeeee.
    Heb nog een bedje van S. eyhan maar dit paste precies bij mijn kledingkast enz wat op de kamer staat.
    Ik ben er wel verdrietig om.

6. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    @ Kitty, spannend hoor... nog even geduld.

Bij mijn vorige zw hoopte ik echt op een meisje.... was zo benieuwd naar een meisjesvariant van mij en mijn man :p ze lijkt als 2 druppels water op mij. Zoon lijkt met zijn blonde haar blauwe ogen een kopie van mijn man. Dus nu mag er van mij echt wel een mix komen hihi.

@ toto, fijn dat je je beter voelt!!
    Wel vervelend die bloedneuzen en tandvlees.
    Maar idd "liever" dat dan de vreselijke misselijkheid!

@ one, nou ik heb net een 3/4 superbroek op mp gescoord :) Hoop dat het past, die maten verschillen zo. Deze is van Miss Etam maat M.

wat balen van het bedje!!! Hoop dat je snel nog wat leuks tegenkomt. Maar als je je er al op instelt en verheugd, dan is dat zeker zuur!! Ik zou daar ook heel teleurgesteld van zijn. Xxxx

@ voelen, nog niet!!

@ buikfoto's, leuk!!!
    Ik groei nog niet.... alles is denk ik nog uitgerekt en flexibel van de afgelopen zwangerschap. Hahaha.

kindje zit trouwens ook heel laag!!! Bij de 12wk echo moest ze m inwendig doen. Heb ook een lang bovenlichaam, daar komt dat waarschijnlijk door. Bij J.ulia dachten ze dat ze veel te klein zou zijn, bm kwam niet op de juiste hoogte voor het termijn wat ik moest zijn. Na groeiechoos was er niks aan de hand. Uiteindelijk met 46cm en 3075 geboren.

7. leliemeer

leliemeer Nieuw lid

16 jan 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laat ik ook maar eens weer wat van mij horen.
    Gisterenavond eerste controle gehad en het hartje gehoord. Hoe fijn is dat! We hadden al twee echo's gehad omdat de eerste keer de baby niet stil lag zodat ze goed konden meten.

Mijn uitgerekende datum is van 4 september verzet naar 6 september.

Voor de rest voel ik me super goed. Heb alleen vooral s'avonds last van mn buik (bandenpijn volgens vk). Sommige broeken/jurkjes/rokjes maar alvast opgeruimd en naar zolder gebracht omdat die niet meer dicht kunnen of lekker zitten.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Toto mooi buikje!!!

Lelie meer wat fijn dat je 2 goede echo´s hebt gehad

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier een bedje gevonden wat erbij past voor een leuke prijs!

10. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    One fijn dat je toch nog een altrenatief hebt kunnen vinden.

Leliemeer wat fijn dat je je goed voelt! En die bandenpijn hoort erbij. Ik heb er ook wel last van voornamelijk met plotseling opstaan van de bank of uit de auto.
    Ik zal je uitgerekende datum aanpassen de eerst volgende keer dat ik de lijst bijwerk.

Hier vanochtend heerlijk momentje gehad met spartelende kleine. Was echt een minuut of vijf goed voelbaar en het half uur daarna ook nog met regalmaat. Precies ook de tijd dat dochterlief in de ochtend altijd haar gymnastiekuurtje had :)

Even een vraagje om te checken of het echt niet gepast is of het voornamelijk mijn hormonen zijn die opspelen:

Aangezien mijn vader een emotioneel wrak kan zijn sinds het overlijden van mijn moeder heb ik hem van de zwangerschap pas op de hoogte gesteld na de termijnecho. Toen ik hem belde zat hij bij mijn oom en tante, maar wilde niet wachten en heb hem het blijde nieuws verteld. Hij vroeg keurig of hij het aan hen ook mocht vertellen en dat vond ik prima.

Ondanks voornemens had ik op FB nog niets geplaatst over de zwangerschap. Krijg ik net een melding op mijn telefoon dat mijn nicht op mijn tijdlijn plaatst dat ze van haar moeder hoorde dat ik zwanger was!

Mijn reactie op dit moment is WTF! Misschien is er wel een reden dat ik het nog niet op FB heb geplaatst en nu maak jij aan heel de wereld (bij wijze van) bekend dat ik zwanger ben!

Overdreven reactie van mij of niet?

11. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Zeker niet overdreven Toto.. dit zou mij ook in t verkeerde keelgat schieten.
    Zou het zeker duidelijk maken dat je hier niet op zat te wachten.

Hier: op dit moment weer verkouden blegh.. maar goed.. hele week mn man ziek thuis gehad dus dan loopt t vanzelf over.

Voor de rest nog steeds creabea aan t uithangen ;)

nu dit baby dekentje gemaakt, beetje donkere foto, zit een grijs randje omheen... nog ff bedenken wat t volgende projektje word.

Hier merk ik wel dat mn buik wat dikker word, voor de rest nog niet veel meer.. misselijkheid lijkt wat af te nemen.. vermoeiheid weet ik nog niet, door verkoudheid.
    Doordat ik geen slanke ben valt t voor anderen vast nog niet op dat ik een zwangere buik heb.
    Woensdag eindelijk weer een echo.. ruim 3 weken wachten is niets voor mij hoor.. toch maar eens kijken voor een angelsound ofzo :)
    Voelen volgens mij nog niet.. wel heb ik af en toe bandenpijn.. 1 dag heel erg ..moest echt ff zitten.

Fijn weekend allemaal dames!

XXX Joyce

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    @one of kind, fijn dat je een bedje heb gevonden!

@bandenpijn: hier ook heel veel last van. Op aanraden van de vk nu bij inspanning zoals schoonmaken of eind wandelen ondersteunende buikband om. Werkt wel moet ik zeggen.

@toto: zo zou ik ook reageren! Hier zet ik het vandaag op fb, de kindjes hebben een liedje gezongen "er zit een heel klein babytje in mama's dikke buik". Fb wil alleen nog niet echt laden. Haar reactie snel verwijderen en in pb zeggen dat je het nog niet op fb wil hebben?

@pharilla, beterschap met de verkoudheid!
    en wow wa tga jij snel zeg! hier mis ik de tijd (en energie) om er echt heel veel mee bezig te zijn dus mn dekentje is nog steeds niet klaar ;)

@hier: moeheid is nog steeds hetzelfde, misselijkheid is nog steeds goed te onderdrukken met de emesafene. Vandaag wel een aardig goeie dag gelukkig. Gister lag ik om 8u weer in mn bedje

13. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Toch3 hihi , manlief en ik hebben de hele week (tussen t slapen door) op de bank met series en films op netflix en dergelijke doorgebracht.
    Man had griep en ik verkoudheid en zo moe dus heb me heerlijk naast hem genesteld en heb dus veel kunnen haken, dan is het dekentje zo af ;)

Weet nog niet wat t volgende projektje word.. misschien ff afwachten of gyn woensdag t geslacht kan zien...
    Zou geweldig zijn.. anders nog 3-4 weekjes wachten :)

Moeheid is hier ook nog wel aanwezig al denk ik wel dat t wat afneemt. Misselijkheid is zeker weten minder laatste 2-3 dagen. Erg fijn!

Leuk dat je kindjes hebben ingezongen! Leuke manier!

Fijn weekend meisjes!

XXX Joyce

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Pharilla wat mooi gemaakt zeg!!!

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    Zit iedereen de hele dag buiten ofzo? ;)

16. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik wel! Ingesmeerd met factor 50, hahaha!

Ik heb nog een datum voor de lijst!

20 weken echo: 16 april

Verder lekker geshopt dit weekend. Mijn kledingkast is heerlijk gevuld met alle leuke zwangerschapsdingetjes!!! Heel stom, maar ik geniet er zo van dat het eindelijk mag..

@Toto: Jeetje, sommige mensen zijn echt dom.. Het is toch niet hun nieuws om te brengen? Denken mensen daar dan serieus niet over na?

17. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Joepie!! 14 weken :)
    Ik pas gewoon mijn eigen broeken nog!! Maar als ik naar de vorige zw.schappen kijk. Gaat dat vanaf een week of 16 moeilijker worden ;)

Wat een heeeerlijk weertje afgelopen weekend, hebben er soms even van genoten. Zijn vooral binnen aan de slag geweest met klusjes.

Oudste was een weekend met opa en oma naar texel, jongste slaapt nog veel dus we hebben lekker het eea kunnen doen.

Voor de lijst
    17-03 15wk, geslachtsbepaling
    24-04 20wk echo

18. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Vannacht de schrik van mijn leven gehad..

Man en ik hebben ein-de-lijk weer een keer gevreeën. Door ons hele traject heeft ons seksleven een flinke tijd op een laag pitje gestaan en gisteravond durfden we het zowaar allebei aan!

Tot ik naderhand zag dat het een groot bloedbad is geworden.. Ik bloed nog steeds en voel ineens ook van alles in mijn buik en maak me dus verschrikkelijk veel zorgen! Vanmiddag mogen we langskomen bij de vk om naar het hartje te luisteren. Het schijnt heel normaal te zijn, maar kom op! Dit is niet goed voor je gemoedsrust..

19. Pharilla

Pharilla Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.131
    0
    36
    Vrouw
    mama zijn ;)
    Drenthe
    Och jemig Aster dat is schrikken.
    Kan zijn dat er gewoon adertjes geknapt zijn he, schijnt heel erg vaak voor te komen doordat alles enorm doorbloed is.
    Wij durven hier ook nog steeds niet..doen wel andere dingen hoor.. maar dat nog ff niet.
    Hoop dat je vanmiddag weer gerustgesteld bent meis en dat natuurlijk alles goed is.
    Hoe laat mag je? Succes lieverd, t zit vast goed!

XXX Joyce

20. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik mag om kwart voor 5 pas.. Eerder zaten ze helemaal vol.
    En het klopt, het kan komen omdat het allemaal beter doorbloed is, maar in mijn achterhoofd denk ik toch: Zie je wel! Die teleurstelling komt dus inderdaad nog.. Zo gewend aan geraakt door de mmm. Schandalig eigenlijk..

En thanks voor je lieve berichtje, Joyce. Het komt inderdaad vast goed!

Deel Deze Pagina