@oneofkind Er is nog niets aan de hand hoor. Maar deze overleg is er geweest ivm mijn vorige zwangerschap van mijn zoontje. Hij is toen met 27 weken geboren door spontane weeën en waarna mijn vruchtwater brak. En om een herhaling te voorkomen willen ze mij goed in de gaten houden. Dus ik ben benieuwd waar ik de rest van mijn zwangerschap onder controle blijf. Maandag wordt alles duidelijk en voor nu gaat het met de kleine goed. En het bloedonderzoek was ook goed. Misschien dat ik een daagje eerder het geslacht al weet. Mits ze ernaar wilt kijken. Groetjes kitty
Gelukkig. Dat was idd heel erg vroeg toen pfff. Ik ben benieuwd waar je onder controle blijft. HIer houden ze rekening met weer pre eclampsie.
Pffft toch weer nerveus voor de echo vanmiddag Hoop dat ze ff tussen de beentjes wil spieken!!! Ga vanmiddag met moeders shoppen dus zou leuk zijn al een richting van t geslacht te hebben. We zien wel Fijne dag meiden! XXX Joyce
Succes vanmiddag Joyce! Ik mag zo al. Zal wel geen echo worden, maar reguliere controle en hopelijk dan eindelijk het hartje officieel horen Thuis natuurlijk al wel gehoord, maar is natuurlijk minder goed te horen dan met een professionele doppler. Kitty: Ben benieuwd voor je. Ik moet eerlijk zeggen dat het me bij de gyn beter bevalt dan bij de VK. Bij de gyn weet ik in ieder geval zeker dat ik bij elke controle dezelfde voor me heb. Bij de zwangerschap van mijn dochter (voordat ik werd overgedragen aande gyn) zat ik bij een wat grotere VK praktijk, dus was elke keer maar afwachten wie je kreeg.
@ Aster, schrikken!! Fijn dat het verder goed was @ Joyce, spannend!! Ben benieuwd, zal leuk zijn als ze ff willen kijken. Vast wel toch?! @ kitty, das idd vroeg 27wk!! Zou goed zijn het beter in de gaten te houden @ hier.... aan het genieten van het weer!!! Zo ff met kids op de fiets richting ah. Hopen dat kleine meid vanmiddag wat uurtjes wil slapen, kan ik hier thuis nog eea doen. Wil de babykamer ff opruimen, alle rotzooi en spullen die we even niet kwijt konden tijdens de verbouwing staan daar nu -.-' En lekker aan het aftellen tot as Maandag... geslachtsbepaling. Ben zo benieuwd!!! @ one, jij nog even!! Whieuw, leuk hoor
Joyce normaal is het idd gewone controle.' Waarom laat je dan geen extra echo maken voor het geslacht hihi. Vk's en gyn's durven meestal niet te vlug uitspraken doen over het geslacht
Risu ook al zoveel rotzooi op die babykamer. Hier ook van het verhuis nog ( begin januari) Heb geen zolder hier helaas dus alles moest daar op. Risu jij maandag geslachtsbepaling ik ben benieuwd hihih.
@pharilla, hoop het ook voor je, spannend! @toto, en, klonk het daar anders? @gyn/vk: geef mij maar de vk. Had bij de andere 2 zwangerschappen een praktijk met 3 (later 2) vk's en kreeg net wie er dienst had. Bij de tweede na 37weken naar de gyn ivm ks bij de eerste maar heb toen elke keer een ander gehad. Oke, 1 gyn zou ik week later weer krijgen maar ik vond dat zo'n verschrikkelijk mens dat ik een ander heb gevraagd. Zit nu bij een andere vk-praktijk, die zijn ook met zn 3e @risu, leuk, maandag is ook al bijna!
@Toto, hier ook een middelgroot vk praktijk dus idd ook ik heb te maken met 3 verschillende vk's en is het iedere afspraak dus afwachten welke van de drie ik krijg. Ondertussen heb ik ze alle drie al gehad. Het zou idd veel fijner zijn als je maar met 1 persoon te maken hebt. En in mijn geval zou ik het ook fijner vinden om gewoon bij de gyn onder controlle te blijven. Zodat ik met hem of haar in de aankomende maanden een band kan opbouwen voor de bevalling. Gezien je je toch letterlijk bloot moet geven aan zo'n persoon. En aangezien ik in het ziekenhuis moet bevallen zou het fijn zijn dat ik dus al weet wie me gaat assisteren. In plaats van een vreemde arts die ik niet ken. En naar mate mijn zwangerschap vorderd neemt toch de angst toe voor een vroege bevalling. Mijn baarmoeder is ook erg gevoelig door de keizersnede die ik toen heb gehad. Vooral ik er met me handen een beetje erop druk om het te voelen. Nou meiden spannend hoor die echo's van vandaag. Toto ben je al terug? Groetjes Kitty
Ja, ben inmiddels terug! Was inderdaad een routinecontrole. Aanvraagformulier voor de SEO meegekregen, even babbelen en daarna fundushoogte bepalen en hartje luisteren Klinkt wel ff anders daar. Veel harder en duidelijker hoor! Baarmoeder groeit erg goed. Zat nu al op de hoogte van ca 20 weken net onder de navel. Gyn maakte zich er niet druk om, dus ik ook niet . Rotzooi op de babykamer is bekend. Wij zijn in nov in ons nieuwbouwhuis getrokken en hebben de toekomstige babykamer als opslag gebruikt. We zijn al wel begonnen met leegruimen, maar er moet nog veel meer weg. Ben benieuwd naar jullie ervaringen mbt geslachtsbepaling. Hier zijn we er nog steeds niet over uit of we het willen weten. Althans, ik wil het net als de vorige keer niet weten, maar vriendlief wil het wel graag weten. Vorige zs de afspraak gemaakt nu niet, maar volgende keer wel, maar ik wil eigenlijk echt niet! Maar afspraak is afspraak. Pfff.... kijken of ik vriendlief kan overtuigen. We laten het in ieder geval wel opschrijven en in een envelop doen. Zijn we er dan nog niet over uit, dan kunnen we altijd op een later moment de envelop openen.
toto, ik twijfel, manlief wil het echt niet. Vorige wilde hij ook echt niet maar ik wel dus uiteindelijk toch gedaan. Deze keer krijgt hij zn zin
Hey dames, ook hier weer terug.. Ff dagje winkelen.. na 1,5 uur was ik doodop.. blegh.. maar samen met mn moeder wat leuke pakjes gekocht! Echo was weer helemaal goed, hij/zij keek mooi naar de camera Geslacht was geen doen.. hij/zij lag met billen en rug naar ons toe zeg maar... dus dat word 4 april bij de 20 weken echo. Maakt ons niets uit.. zolang alles gezond is! Nog ff fotootje erbij en dan ga ik mn positiekleding aantrekken.. toch maar overgegeven aan de positiekleding.. krijg mn eigen broeken niet meer dicht. Fijne avond meiden. XXX Joyce Ps.. ja mn blaas zit erg vol.. moest ook nodig plassen
Jammer pharilla, wellicht wil de kleine het nog even voor zich houden. En jou in spanning laten. De ondeugd,hihi Hier kan ik nu echt geen spijkerbroek meer aan en ben even de stad in geweest en heb met 50% korting vele mooie dingen kunnen vinden. Dus ik kan weer even vooruit met kleren. Ook lijkt me buik met de week groter te worden. Het is nu al echt een flink bolletje aan het worden. Zo even lekker met het eten beginnen. En vanaaf wordt het gefrituurde sardienen. Gedompeld in ei en maismeel. MMMM
Zo, ik schrijf ook weer eens! Lees wel mee maar kom vaak niet toe aan reageren. Wat heerlijk al die goede echo's. Geniet ervan dames! Wij hebben afgelopen maandag in Amsterdam bij vkpraktijk Ite Boerema een vroege geslachtsbepaling laten doen met 14 weken. En.. een knul!! Ons voorgevoel klopte. Geweldig, een broertje voor ons mannetje. Zie hieronder de foto's! Eerste is van onderaf genomen en het is heel duidelijk! Ook zag ze al dat het hartje er mooi uit zag met vier kamers en mooie hartkleppen. Hebben jullie ook zo'n angst voor toxoplasmose, listeriose enz? Vandaag speelde zoontje in de zandbak en zonder na te denken heb ik het zand van zijn gezicht en kleding geklopt. Met daarna weer zo'n dom dom dom gevoel. Misschien sla ik wat door
@pharilla, mooie fotootjes! Jammer dat hij/zij niet meewerkte. Ennuh... hier al 10weken positiekleding aan @kitty, daar heb ik nog nooit van gehoord, gefrituurde sardienen. Weet ook niet of ik het lekker vind klinken @maggi, leuk, een jochie! is wel duidelijk ja op de echo. en ja, je slaat door. Zo'n vaart loopt het allemaal niet hoor. Of ik ben te onvoorzichtig, dat kan ook, maar ik kan me er niet druk om maken. Ik ga niet in de grond zitten wroeten als het niet nodig is, maar bij zand afkloppen zou ik naderhand nog geeneens nadenken of het kwaad kan.
Maggy goh heb ik vandaag ook bij zoonlief gedaan haha. En mijn zwangere vriendin ook. Wat leuk een zoontje erbij!
Thnx! Ja ik realiseer me gelukkig wel dat ik me soms teveel zorgen maak. Gelukkig kunnen jullie het wat relativeren. Wat is het trouwens rustig hier!