Ondertussen weet ml het al natuurlijk hij kon niet wachten. Dus hebben we hem een foto gestuud en ondertussen aan de telefoon terwijl hij foto bekeek... hij is helemaal happy.... Ik heb het nu al voor de 4e keer fout gehad.... ik dacht een meisje.... maar het is overduidelijk.... wij krijgen...
Risuuuuu jeee een knul wat leuk. Gefeliciteerd! Hier weer terug van het ziekenhuis. Alles zag er heel erg goed uit en ik heb het hartje gehoord. Gyn zei dat het een heel erg bewegelijk kindje is. Ik heb gevraagd of ze ook even tussen de beentjes wilde kijken en dat deed ze maar helaas durfde ze geen uitspraak te doen. Maar ik meende een piemeltje te zien. Ik kan het ook mis hebben dus ik ben ergens wel telleurgesteld dat ik nog niets weet. Baarmoeder heeft ze ook opgemeten en die moest boven de 15cm zijn en het was 17cm dus dat was erg goed. Ze stelde ook voor dat ik elke twee weken langs moet komen om me baarmoeder op te laten meten. Een meting onder de 15 cm betekend dat er een bevalling kan plaats vinden en moet ik dan gelijk blijven. Placenta ligt voor aan de bovenkant en dat vondt ze erg gunstig en ook deze zag er goed uit. Verder heb ik morgen een afspraak bij de vk maar ik weet niet zeker of ik dan een echo krijg en heb hierom dus net maar een pretecho geboekt en ik kon vanavond al langs komen om 21.00 uur. Zo snel en heel vriendelijk. Dusa vanavond weten we zeker wat het geslacht is. Jeeee en ben ik benieuwd of ik het goed heb gezien.
Jeetje meiden wat een mooie buikjes. Leuk om te zien!! Mijn buikje groeit een beetje... ik merk wel dat ik de hele dag aan het voelen ben of ik iets voel dat niet bij mijn lichaam hoort. Kan nog wel even duren voordat ik wat ga voelen natuurlijk maar dat lijkt me zo gaaf!!! @one wat gaaf dat je een meisje krijgt. Hoe vind je zoontje dat hij grote broer van een zusje wordt? @ Risu haha ja ik had als man ook geen seconde meer kunnen wachten op de echo. Super gefeliciteerd en wat ik er van zag een moie 50-50 verdeling aan jongens en meiden bij jou thuis. Heerlijk zo'n groot gezin. @Aster ik sta ook voor de klas op een middelbare school (qua verlof hebben we het niet slecht gedaan hihi) maar ben nu in discussie over kolven... jij wilde ook borstvoeding proberen toch? Hoe gaan ze daar op jouw school mee om? En hoe zie je dat zelf tussen de lessen door, ik ben er nog niet helemaal uit... @toto voor de lijst mag ik je mijn 20 weken echo neerzetten voor 1 mei. Nogmaals super bedankt dat jij de lijst steeds bijwerkt. Liefs
@kitty, ben benieuwd of je het goed gezien heb! Hihi, zou wat zijn als je dan morgen weer een echo krijg Dat stukje van de baarmoeder snap ik niet helemaal?
zit me hier helemaal op te vreten dat de vk niet terugbelt :/ Ik wil morgenochtend op controle, anders word het volgende week maandag en aangezien het nu bijna 5weken geleden is..., maar ik krijg ze niet te pakken.
Omdat mijn zoontje met 27 weken geboren was. Willen ze mij nu nauwlettend in d egaten houden om een herhaling te voorkomen. Door mijn baarmoederhals op te meten kunnen ze zien of er een dreigende bevalling aan zit te komen. Als alles in orde is en niets aan de hand is dan moet deze minimaal 15cm zijn of meer. Bij minder dan 15 cm is er een kans op een vroegtijdige bevalling. Zo heeft de gyn mij dat uitgelegt.
oh de baarmoederhals, daar zat ik ook aan te denken ja, snapte al niet wat de lengte van je baarmoeder er mee te maken had Vk heeft eindelijk terug gebeld, zonder tegenbericht kan ik om 8.15 komen. Ze had geen agenda bij de hand maar ze dacht dat die plek nog vrij was. Dat word weer een wekker zetten Slaap laatste weken tot 9u...
Risu, gefeliciteerd, een zoon!! Super duidelijk idd, hihi. Hier vandaag voor het eerst bij de vk geweest. Ontzettend saai, alle info was me al bekend, maar werd toch tot in detail verteld. Vermoeiend! Pas over zes week weer een afspraak gelukkig. 17 april 20-week echo. Dan zullen we ook het geslacht definitief weten..!
Wow, Risu! Overduidelijk! Gefeliciteerd met jullie kleine man! @Kitty: Fijn dat alles zo goed in de gaten wordt gehouden! Voel je je er ook goed bij? En wat spannend dat je straks al het geslacht weet!!!! @Misiri: Borstvoeding wil ik sowieso geven inderdaad. Ik ga in januari pas weer werken en dan begin ik tot aan de zomervakantie met 2 dagen in de week. Of ik in januari nog steeds borstvoeding geef, weet ik nu nog niet. Maar wettelijk gezien is mijn (en die van jou dus ook) werkgever verplicht om een speciale plek daarvoor te creëren. Nou lopen er momenteel 6 zwangeren rond bij ons, dus ik maak me niet zo'n zorgen.. @Mieksel: Jeetje, nu pas de intake gehad?! Wat laat, zeg! Hoe kan dat dan? Wel tevreden over je vk dan?
@ aster, dank je!! Ja als dit nog een meisje word snap ik er niks meer van haha. Vind het erg leuk na een meisje, weer een jongen!! Heb nog veel van mn oudste zoon, net even zak 50/56 van zolder gehaald. Zo stoer!! Op babydump ook nog 2 leuke pakjes en een mutsje besteld. (Heb binnenkort een babyshower van iemand anders, dus moest daar ook nog wat voor kopen) heb de munchkin lepeltjes en kommetjes besteld als kadootje. En tja... als je dan al die stoere pakjes dan weer ziet, kon het niet laten Ze kwam trouwens bij het meten uit op 16+1 ipv 15wk. Na mijn berekening kan het max 15+3 zijn, nooit 16+1!! Dan heeft het sperma van de maand ervoor moeten overleven, lijkt me stug!! Haha.
Hier het zelfde hoor risu. Mij zette ze gisteravond bij de pretecho op 16.5. Dus 5 dagen verder. Kan nooit. Ook zei ze dat het een groot kindje is voor deze leeftijd. Het verlossende woord is eruit. Onze zoon krijgt een broertje. Zl was helemaal door het dolle heen. Hij was zo blij. Dus nog meer mannen in huis en blijf ik de enige vrouw. Dus ik had het toch goed gezien bij de gyn. We zijn helemaal blij. Vanmiddag op controle bij de vk en kijken of ze al overleg heeft gehad met het zkh. Ik vind het heel erg fijn dat ik nu zo in het zkh goed in de gaten word gehouden geeft mij toch wel weer wat meer rust. Plus erg fijn dat ik nu een gyn heb continue.
@Kitty, wat leuk een broertje voor je zoon!!! Gefeliciteerd Gek he dat het steeds zo kan verschillen.... qua metingen. Ik hou die van laatste keer met 12wk maar aan hoor. We zullen met de 20wk echo wel weer zien hoe of wat. Heb je het ook op dvd laten opnemen? vind het zo leuk om terug te zien! Gaat best veel langs je heen met zo'n echo vind ik. Baby is van hoofd t/m voeten nu 13cm gemeten. Ze heeft zelfs zijn piemel gemeten.. haha. 3.5 mm, maar dat was een geintje tussendoor. Moest er wel om lachen.
Kitty, Leuk nog een jongen erbij! Kan me wel voorstellen dat je oudste dat helemaal geweldig vindt. Op de rest reageeer ik zo even. Eerst even mijn belofte inlossen en de lijst bijwerken