***BEVALLINGSLIJST 1-15 SEP 2014*** 28 aug-Senna24 (1e kindje, 26jr)MJV 28 aug-Godinn (2e kindje, 31jr)V 29 aug-Toch3 (3e kindje, 23jr)V 31 aug-Tessa1981 (3e kindje, 33jr)MJ 31 aug-Ariane (2e kindje, ??jr)MJV 1 sep-Toch3 (3e kindje, 23jr)V 1 sep-Aster14 (1e kindje, 27jr)V 1 sep-Pharilla (1e kindje, 35jr)MJV 2 sep-Mieksel (1e kindje, 28jr)MJV 2 sep-Kitty1981 (2e kindje, 32jr)MJV 3 sep-Eerste (1e kindje, 23jr)MJV 4 sep-Hope86 (1e kindje, 27jr)MJV 5 sep-S87 (1e kindje, 26jr)MJV 6 sep-Pumba86 (1e kindje, 27jr)MJV 6 sep-Leliemeer (1e kindje, 26jr)V 6 sep-Micloveally (2e kindje, 31jr)MJ 7 sep-Maanvis (2e kindje, 30jr)MJV 7 sep-Toto (2e kindje, 33jr)MJV 8 sep-Mamak (2e kindje, 29jr)MJV 8 sep-Maggi (2e kindje, 31jr)J 8 sep-Sonja1979(2e kindje, 34jr)MJV 8 sep-Risu (4e kindje, 26jr)J 9 sep-Jamison (2e kindje, 29jr)MJV 9 sep-Tralala89 (1e kindje, 24jr)MJV 9 sep-Mona29 (1e kindje, 29jr)V 10 sep-Joyce1990 (3e kindje, 23jr)MJV 11 sep-Bubble27 (2e kindje, 27jr)MJV 11 sep-Misiri (1e kindje, 27jr)MJV 11 sep-pebbelien (1e kindje, ?jr)MJV 12 sep-Tinkerbell2202 (?e kindje, 23jr)MJV 13 sep-Purk (2e kindje, )MJV 13 sep-Query (1e kindje, 25jr)MJV 14 sep-Dolfie1987 (1e kindje, 26jr)MJV 14 sep-One of Kind (2e kindje, 31jr)M 14 sep-Zoetje (2e kindje, )MJV 14 sep-Elmo (?e kindje, )MJV 15 sep-Daan90 (1e kindje, 23jr)MJ 15 sep-sneeuwstorm (1e kindje, 27jr)MJV Meisje, Jongen, Verrassing? afsprakenlijstje: 27mrt-dolfie1987 vk 4apr-Pharilla 20weken echo 9apr-Toto controle gyn 14apr-Kitty1981 20weken echo 16apr-aster14 20weken echo 17apr-Mieksel 20weken echo 24apr-Toto lactatiekundige 30apr-Toto 20weken echo 1mei-misiri 20weken echo
***BEVALLINGSLIJST 1-15 SEP 2014*** 28 aug-Senna24 (1e kindje, 26jr)MJV 28 aug-Godinn (2e kindje, 31jr)V 29 aug-Toch3 (3e kindje, 23jr)V 31 aug-Tessa1981 (3e kindje, 33jr)MJ 31 aug-Ariane (2e kindje, ??jr)MJV 1 sep-Toch3 (3e kindje, 23jr)V 1 sep-Aster14 (1e kindje, 27jr)V 1 sep-Pharilla (1e kindje, 35jr)MJV 2 sep-Mieksel (1e kindje, 28jr)MJV 2 sep-Kitty1981 (2e kindje, 32jr)MJV 3 sep-Eerste (1e kindje, 23jr)MJV 4 sep-Hope86 (1e kindje, 27jr)MJV 5 sep-S87 (1e kindje, 26jr)MJV 6 sep-Pumba86 (1e kindje, 27jr)MJV 6 sep-Leliemeer (1e kindje, 26jr)V 6 sep-Micloveally (2e kindje, 31jr)MJ 7 sep-Maanvis (2e kindje, 30jr)MJV 7 sep-Toto (2e kindje, 33jr)MJV 8 sep-Mamak (2e kindje, 29jr)MJV 8 sep-Maggi (2e kindje, 31jr)J 8 sep-Sonja1979(2e kindje, 34jr)MJV 8 sep-Risu (4e kindje, 26jr)J 9 sep-Jamison (2e kindje, 29jr)MJV 9 sep-Tralala89 (1e kindje, 24jr)MJV 9 sep-Mona29 (1e kindje, 29jr)V 10 sep-Joyce1990 (3e kindje, 23jr)MJV 11 sep-Bubble27 (2e kindje, 27jr)MJV 11 sep-Misiri (1e kindje, 27jr)MJV 11 sep-pebbelien (1e kindje, ?jr)MJV 12 sep-Tinkerbell2202 (?e kindje, 23jr)MJV 13 sep-Purk (2e kindje, )MJV 13 sep-Query (1e kindje, 25jr)MJV 14 sep-Dolfie1987 (1e kindje, 26jr)MJV 14 sep-One of Kind (2e kindje, 31jr)M 14 sep-Zoetje (2e kindje, )MJV 14 sep-Elmo (?e kindje, )MJV 15 sep-Daan90 (1e kindje, 23jr)MJ 15 sep-sneeuwstorm (1e kindje, 27jr)MJV Meisje, Jongen, Verrassing? afsprakenlijstje: 27mrt-dolfie1987 vk 4apr-Pharilla 20weken echo 9apr-Toto controle gyn 14apr-Kitty1981 20weken echo 16apr-aster14 20weken echo 17apr-Mieksel 20weken echo 24apr-Toto lactatiekundige 29apr- One of kind 20 weken echo België 30apr-Toto 20weken echo 1mei-misiri 20weken echo __________________
leuk kitty, nog een knul! hier weer controle gehad bij de vk, alles was weer goed. Bloeddruk en ijzer zijn aan de lage kant maar niet te laag
Als eerste nog bedankt voor alle felicitaties voor mijn mannetje. Hij is blij dat hij er weer voor een jaar vanaf is Bedankt voor alle complimenten op mijn buik. Ben er ook best trots op. Op mijn werk is het damestoilet ook meteen het invalidentoilet, dus de spiegel hangt mooi laag. Dus elke keer als ik naar het toilet moet ook meteen weer in de spiegel spieken @Aster: Tnx! Vond deze banner en vond hem wel erg leuk. Enige nadeel is dat je op de banner niet kunt zien hoever ik ben. Leuk hè die vlindertjes! Nog even geduld en dan worden het ook echt schopjes en nog iets langer geduld en dan kan je partner het ook aan de buitenkant voelen. Vriendlief vraagt hier al wanneer hij het kan gaan voelen al weet hij goed dat dat nog even gaat duren. Stuk ongeduld dat 'ie is @Kitty: Wat goed dat de baarmoederhals mooi op lengte was en dat ze dat goed in de gaten gaan houden. Maar elke twee weken even komen opdraven lijkt me best pittig. Natuurlijk heb je dat er voor over (zou ik ook heben), maar het is wel een flinke aanslag op je vrije tijd/werktijd. Is het dan nu ok duidelijk waar je onder controle gaat vallen. Kan me zo voorstellen als je al elke 2 weken naar de gyn moet, dat het wel logisch is dat je daar onder volledige controle gaat. @misiri: Natuurlijk is het gaaf om je kleintje te voelen, maar mijn ervaring is wel dat op deze prille termijn ik het juist niet voel als ik me er op ga focussen. Bij mij wordt de kleine actief als ik rustig achter mijn bureau zit en mijn werk doe en dan ineens word ik 'opgeschrikt' door de beweging. Pas dan ga ik er even voor zitten om van het moment te genieten. Idem dito 's avonds op de bank. @Mieksel: Jee, wat laat eigenlijk de intake. Als je al zo ver bent en zeker ook met jouw achtergrond, dan wordt er idd niets nieuws verteld. Maar wel een mooi moment toch om de VK even te zien. En 6 weken pas weer een afspraak. Wat lang! Maar als alles verder prima is, dan hoeft het eigenlijk ook niet eerder. Zo spannend zijn die bezoekjes voor controle ook weer niet vond ik zelf. Vriendlief is in de vorige zwangerschap ook een aantal keren niet mee geweest om die reden. @Risu: Hier het weekend ook maar de zakken met babykleertjes uit de schuur gehaald. Moet ze nog wel uitzoeken, maar het begint nu ook wel te kriebelen om eindelijk wat aan te schaffen voor de kleine. Vooralsnog heb ik nl. nog helemaal niets gekocht. Maar wat raar dat ze op deze termijn een verschil van een week meet! Wat had ze gemeten dan? De CRL lengte alleen? Want ik heb begrepen dat je op die termijn minimaal ook de hoofdomtrek en buikomtrek moet meenemen in de berekening. Edit: Zie nu van hoofd naar voetjes. Mijns inziens dus niet helemaal de correcte menier van meten en vandaar wsk ok het verschil in termijn. @One: Ik zal de lijst zo weer even updaten. Je hebt alleen je 20 weken echo toegevoegd? @toch: Fijn dat de controle goed was en je toch vandaag nog terecht kon. @nieuwe dames: Welkom! Ik heb jullie op de lijst gezet.
***BEVALLINGSLIJST 1-15 SEP 2014*** 28 aug-Senna24 (1e kindje, 26jr)MJV 28 aug-Godinn (2e kindje, 31jr)V 29 aug-Toch3 (3e kindje, 23jr)V 31 aug-Tessa1981 (3e kindje, 33jr)MJ 31 aug-Ariane (2e kindje, ??jr)MJV 1 sep-Toch3 (3e kindje, 23jr)V 1 sep-Aster14 (1e kindje, 27jr)V 1 sep-Pharilla (1e kindje, 35jr)MJV 2 sep-Mieksel (1e kindje, 28jr)MJV 2 sep-Kitty1981 (2e kindje, 32jr)MJV 3 sep-Eerste (1e kindje, 23jr)MJV 4 sep-Hope86 (1e kindje, 27jr)MJV 5 sep-S87 (1e kindje, 26jr)MJV 6 sep-Pumba86 (1e kindje, 27jr)MJV 6 sep-Leliemeer (1e kindje, 26jr)V 6 sep-Micloveally (2e kindje, 31jr)MJ 7 sep-Maanvis (2e kindje, 30jr)MJV 7 sep-Toto (2e kindje, 33jr)MJV 8 sep-Mamak (2e kindje, 29jr)MJV 8 sep-Maggi (2e kindje, 31jr)J 8 sep-Sonja1979(2e kindje, 34jr)MJV 8 sep-Risu (4e kindje, 26jr)J 9 sep-Jamison (2e kindje, 29jr)MJV 9 sep-Tralala89 (1e kindje, 24jr)MJV 9 sep-Mona29 (1e kindje, 29jr)V 10 sep-Joyce1990 (3e kindje, 23jr)MJV 11 sep-Bubble27 (2e kindje, 27jr)MJV 11 sep-Misiri (1e kindje, 27jr)MJV 11 sep-pebbelien (1e kindje, ?jr)MJV 12 sep-Tinkerbell2202 (?e kindje, 23jr)MJV 13 sep-Purk (2e kindje, )MJV 13 sep-Query (1e kindje, 25jr)MJV 14 sep-Dolfie1987 (1e kindje, 26jr)MJV 14 sep-One of Kind (2e kindje, 31jr)M 14 sep-Zoetje (2e kindje, )MJV 14 sep-Elmo (?e kindje, )MJV 15 sep-Daan90 (1e kindje, 23jr)MJ 15 sep-sneeuwstorm (1e kindje, 27jr)MJV Meisje, Jongen, Verrassing? afsprakenlijstje: 27mrt-dolfie1987 vk 4apr-Pharilla 20weken echo 9apr-Toto controle gyn 14apr-Kitty1981 20weken echo 16apr-aster14 20weken echo 17apr-Mieksel 20weken echo 24apr-Toto lactatiekundige 29apr-One of kind 20weken echo België 30apr-Toto 20weken echo 1mei-misiri 20weken echo
@Risu: Dat is gek! Maar het is nu toch ook niet meer betrouwbaar om de termijn te bepalen. Ieder kindje groeit vanaf 13 weken in zijn eigen tempo. @Kitty: Wat leuk! Gefeliciteerd! Hoop testosteron in huis bij jullie! @Joyce: Ik ben ook benieuwd! @Toto: Bedankt dat je de lijst weer zo mooi bijhoudt! Je bent een kanjer! @Hier: Gisteren wéér bloedverlies. Dit keer niet eens gevreeën. Gewoon vanuit het niets ineens. In paniek dus maar weer de vk gebeld en zij zegt dat er niets aan de hand is. Ik ben blijkbaar bloedgevoelig. Niezen, hoesten, poepen, het kan het allemaal veroorzaken. Maar toch, ik schrik me weer behoorlijk rot! Vandaag dus maar even een dagje thuisgebleven.. Zijn jullie trouwens ook nog steeds zo moe? Ik ben echt nog steeds helemaal kapot.. IJzer waardes waren eerder goed bij mij en ik eet appelstroop waar veel ijzer in zit. Maar het maakt niet uit hoeveel ik slaap, ik blijf moe.
*bloos* Maar doe het graag hoor! Dat is schrikken! Alweer! Groot gelijk om maar even thuis te blijven. Sterkte er mee! Met de moeheid valt het hier gelukkig weer mee. Gisteravond wel een flinke dip. Kon maar net wakker blijven om The Blacklist af te kijken. Slapen doe ik wel als een blok en opstaan gaat ook steeds moeizamer. Buiten zs om ben ik zeker drie keer in een nacht wakker. Gelukkig kan ik na even op de wekker te hebben gekeken me omdraaien en weer verder slapen. Maar nu vaak maar één keer wakker om te plassen.
@ toto, handig zo'n spiegel! haha van hoofd tot voetjes was idd 13 cm. Maar adhv het meten van het hoofdje, CRL is dat, kwam ze op 16+1, buikje heeft ze niet gemeten. ja idd ieder kindje groeit zn eigen tempo... misschien heeft hij even een spurtje gehad! Kriebelt idd ook om naast wat ik van oudste heb om ook weer te kopen!! gister dan 2 pakjes besteld. en heb net een heel leuk pakje gezien bij name-it (online) die moet ik gewoon hebben haha. Daar blijft het voorlopig wel even bij. @ Aster, jeetje! schrikken weer.... heb bij de jongste ook veel gebloed, had toen een hemaetoom in mijn baarmoeder (soort bloeduitstorting. Net weer bij vk geweest.... Alles weer okee.. hartje ook gehoord. Ze vond het leuk dat we een jongen krijgen. Namen hebben we gelukkig al! Daar hoeven we niet meer over na te denken haha.
@Aster nee ik maak me over die plek geen zorgen die ziet er top uit! Nou ja ga collega's met kids wel eens bevragen hoe ze dat roostertechnisch hebben afgesproken. Maar verlof tot januari is wel een super luxe! Lekker de tijd om aan de kleine te wennen! Schrikken weer dat bloed... balen meis! @kitty jaaa een jongen leuk! Gaaf dat je het zelf al had gezien... geniet er maar lekker van! Iiefs
Hallo allemaal, in eerste instantie was ik uitgerekend op 17-9, maar dat is bij de 10 weken echo bijgesteld naar 15-9-14. Vandaag ben ik 14 weken (+1), en bij de vk gehoord dat alles er goed uit ziet so far. Ik meld me dus graag aan bij dit forum! Er zijn al best veel berichtjes geplaatst en eerlijk gezegd heb ik die niet allemaal teruggelezen. Ik ga proberen vanaf nu een beetje 'aan te haken'. Wij vinden het erg leuk dat we nu op 15-9-14 zijn uitgerekend. We zijn op 30-8 (2013) getrouwd, omdat nummer 38 voor ons bijzonder is. En wat krijg je als je 15,9,14 optelt? Precies! (slaat nergens op, maar je kan maar ergens blij van worden, toch? ) We willen niet weten wat het wordt, en houden dit graag een verrassing (ik zag een lijst waar dit op bijgehouden wordt). Ik snap zelf nog niet helemaal hoe ik die lijst aanpas (het hele forum-gebeuren is nog best nieuw). Groetjes!
Welkom Jag Onze lieve toto houd de lijst bij! Je hoeft alleen je afspraken oid in een bericht hier te plaatsen. Liefst in een kleur, dan zet toto het in de lijst. Spannend hoor! Een verassing dus tot de geboorte lijkt me ook erg leuk, maar ben te nieuwsgierig. En daarbij vind ik het fijn om tegen mijn kinderen te praten over (in dit geval) een broertje
Welkom jag! Zoals Risu aangeeft werk ik de lijst bij. Zal in één van de komende dagen wel weer gebeuren en dan zet ik je er ook op! Hoe is het verder met iedereen? Hier gaat het wel zijn gangetje. Gisterenavond weer een buikfoto gemaakt en als ik die vergelijk met een week eerder is er heel duidelijk verschil te zien. Veel meer dan de weken ervoor. Klein groeispurtje gehad dus.
Hier gaat het vandaag, tot nog toe, goed. Gisteravond met vreselijke bekkenpijn naar bed gegaan, maar is nu zo goed als over. Straks beetje opruimen enzo
Kitty wat leuk een jongen! 2 april heb ik een echo bij de vk 19 april heb ik de 20 weken echo Ik word toch steeds nieuwschieriger wat het gaat worden, dus ik denk dat ik het niet kan laten met de 20 weken echo mijn vriend vind het gelukkig ook niet erg, maar vond een verassing op het eind ook wel heel leuk.
Balen toch3 van de bekkenpijn!! Miss iets te veel gedaan? Hier is rugpijn gelukkig over. Zoon is ziek, koorts, verkouden etc. Dus hier doen we lekker niks... filmpjes kijken vanmorgen aladdin, en nu turbo. Wasmachine is stuk.... de draaiknop doet het niet meer. Man gaat vanavond even kijken of t nog gemaakt kan worden. Zou fijn zijn. Ben ondertussen wel aan het rondneuzen voor een nieuwe... met grotere inhoud... 7 of 8 kg ipv 6. We zijn straks met 5, en ik was we nu al een ongeluk. Gemiddeld 2 wassen per dag. En ben nu goed alle kleertjes aan het uitzoeken. Zoon ging de zomer in (hij is van April) nu gaat as zoon de winter in... dus eigenlijk heb ik niet zo heel veel aan zoon zn kleding. Alleen de lange broeken, longsleeves, vestjes en rompers met lange mouwen haal ik er tussenuit. Maar das niet veel haha.
@ Toch3, wat fijn dat weer wat beter met je gaat. @Risu, Beterschap met je kleine en wat fijn dat je rug weer fijn aan voelt. @ Jag, welkom @ Toto, Ik ben wel erg benieuwd naar die foto van je buik. @ Aster, wat vervelend dat het bloed weer terug is. Ik ken het gevoel van onzekerheid. Ik hoop dat het weer snel weg gaat. Hier mag ik in me handjes klappen dat het sinds week 11 weg is en tot nu toe niets meer gezien. Hier gister weer bij de verloskundige geweest en weer de kleine man gezien. Ook gelijk even besproken wat er verder de bedoeling is. En we hebben afgesproken dat ik pas na 30 weken weer terug bij ze kom mits de gyn dat verantwoord vindt. Alleen de 20 weken echo heb ik wel bij ze want dat scheeld mij weer een rit naar het ziekenhuis. Dus voor de controles zal ik vanaf heden iedere 2 weken naar het ziekenhuis moeten om de cervix te laten opmeten en zal er ook natuurlijk naar de kleine man worden gekeken. Ml en ik vinden dit een erg fijn gevoel om zo nauwlettend in de gaten te worden gehouden en zal ook blij zijn als ik de 27 weken voorbij ben. En dan dat alles nog steeds goed is. Wel viel het op dat ze vonden dat kleine een week voor loopt qua groei en ze verwachten dat het een grote baby zal worden. Nou ik ben benieuwd. Verder zijn ml en ik gister middag even naar het gemeentehuis gegaan om alvast de erkening te regelen. Helaas waren we voor niets gegaan omdat sinds januari de gemeentehuis op maandag en dinsdag al om 12 uur gesloten is. Dus hebben toch een afspraak kunnen maken voor volgende week vrijdag. Ml was gister vrij omdat hij de hele nacht heeft door moeten werken en dachten zo kost het geen snipperdag maar helaas er zal alsnog een snipperdag voor moeten worden gemaakt. Ook hebben we al zitten brainstormen over een mooie naam die je heel erg weinig hoort. En we hebben de perfecte naam gevonden al. Echt zo snel al. Maar we vonden het allebei zo'n mooie naam dat we zoiets hadden dit wordt het. Dus onze zoon zal Beray gaan heten. Het is een Turkse naam en de betekenis is: een schitterende maan, een maan die op dat moment op zijn mooist is. Onze grote zoon heet Galip en dat betekend: winnaar en hoor je ook zelden. Ml is van Turkse afkomst dus vandaar deze namen. Dus ja Beray it is. Jullie al namen bedacht?